Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ilman imuria toimeen?

Vierailija
17.11.2021 |

Se siivooja Auri kertoo videoissaan,cettei käytä imuria. Olen miettinyt asiaa, mutta ihmettelen hiukan. Esim. sohvan imuroin ilman muuta. Eikö sohvaa tarvitse imuroida? Tai mattoja. Ei kaikilla ole mattotelinettä pihassa, esim. meidän taloyhtiössämme ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvi. Itsekin elin 1,5 vuotta ilman imuria. Kaksi kertaa viikossa puistelin matot ja kuivaus lastalla vedin pölyt pois lattialta ja pyyhin lattiat. Sohvaan käytin joskus teipoiharjaa, mutta sohvasta pölyt kyllä lentää pois, kun käyttää sitä sohvaa.

Vierailija
2/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähkötön mökki, jossa elellään kylläkin vain kesät. Hyvin ollaan pärjäillyt kymmeniä vuosia ilman imuria: lakaisemalla, pyyhkimällä, matot ravistelemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurin historia on aika lyhyt maailmanhistoriassa. Hyvin on pärjätty, ja monessa maailman kolkassa pärjätään vieläkin.

Vierailija
4/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakaisuharja toimii hyvin, mutta jos on rakoinen lautalattia niin kyllähän imuri ne raot paremmin tyhjentää. Tosin ketäpä ne roskat siellä raoissa haittaa.

Vierailija
5/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiiä, kun nytkin mainostetaan tota Dysonin varsi-imuria NÄKYMÄTÖNTÄ pölyä varten! Mä en tiedä, miten kestän enää katsella tota näkymätöntä pölyä. Tuskin lähtee millään lasta-/moppipyyhinnällä.

Vierailija
6/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan millaisia materiaaleja kotona on, onko lemmikkejä, onko pölyallergiaa jne. Jälkimmäisissä tapauksissa ehdottomasti suosittelen imuria. Jotkut sotkut on myös sata kertaa helpompi ja kivempi siivota imurilla kuin lastalla vedellä niitä ympäriinsä, esim lattialle pudonneet kahvinporot tai lasinsirut.

Vierailija
7/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko robotti-imuri imuriksi? Itse en siis ole imurin vartta heilutellut yli vuoteen.

Vierailija
8/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölystä ei ikinä pääse täysin eroon. Ja se taitaa olla hyvä asia.

Vierailija
9/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tulis koska lakanoiden vaihdon yhteydessä imuroin aina patjan ja imuroin joka viikko myös sohvan.

Vierailija
10/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastalla ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu sitten taas lattialle. Imuri hygieenisempi, varsinkin jos on Hepa-suodatin.

Vierailija
11/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölystä ei ikinä pääse täysin eroon. Ja se taitaa olla hyvä asia.

Tuolla tarkoitetaan kyllä sitä että siivoamisesta huolimatta sitä kertyy. Ei että ikinä ei siivota eikä imuroida.

Vierailija
12/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule toimia ilman hyvää imuria :)

Vierailija
13/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swepin lakaisin eli teräväkanttinen lasta on huomattavasti parempi kuin halpisimuri. Pöly ja roskat lähtevät heti kaikki pois, se imuri tuuttaa yleensä pölyä ulos peräpäästään. Ammattisiivoojat esim toimistoissa käyttävät yleensä tuota lastaa mieluummin, on lisäksi kepoisempi mukana kuljettaa kuin imuri.

Vierailija
14/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko robotti-imuri imuriksi? Itse en siis ole imurin vartta heilutellut yli vuoteen.

Jos se imee, se on imuri.

Vierailija
15/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pärjättiin ennen koiran tuloa taloon. Nykyään on varsi-imuri millä lähinnä eteisestä suditaan isoimmat hiekat, siivooja hoitaa pääasiassa. 

Vierailija
16/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilman imuria on pärjätty maailmassa tuhansia, etten sanoisi miljardeja, vuosia. Suomessakin imuri alkoi yleistyä vasta 1960-luvulla. Se helpottaa elämäämme huomattavasti, mutta ei ole ihan välttämätön, kuten monet sähköttömän kesäasunnon omistajat ovat havainneet!

Vierailija
17/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintalouksissa melkein pakollinen. Se karva yms ei pääse lentämään takaisin pölypussista toisin kuin rikkalapiosta.

Vierailija
18/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luopuisi imuristani. Olen kai jonkinsortin himosiivooja, kun imuroin joka päivä vähintään eteisen, keittiön ja kylppärin lattiat heti töistä tullessa.

Vierailija
19/30 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että mites sitten patjat? Viettekö nekin tampattaviksi ulos, vai mites, jos ei ole imuria?

Vierailija
20/30 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tulla toimeen ilman. Kyllähän ihminen tulee toimeen ilman pesukonettakin , tai juoksevaa vettä tai sähköä mutta kuka sitä haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän