Tuleeko ilman imuria toimeen?
Se siivooja Auri kertoo videoissaan,cettei käytä imuria. Olen miettinyt asiaa, mutta ihmettelen hiukan. Esim. sohvan imuroin ilman muuta. Eikö sohvaa tarvitse imuroida? Tai mattoja. Ei kaikilla ole mattotelinettä pihassa, esim. meidän taloyhtiössämme ei ole.
Kommentit (30)
Meillä on sähkötön mökki, jossa elellään kylläkin vain kesät. Hyvin ollaan pärjäillyt kymmeniä vuosia ilman imuria: lakaisemalla, pyyhkimällä, matot ravistelemalla.
Imurin historia on aika lyhyt maailmanhistoriassa. Hyvin on pärjätty, ja monessa maailman kolkassa pärjätään vieläkin.
Lakaisuharja toimii hyvin, mutta jos on rakoinen lautalattia niin kyllähän imuri ne raot paremmin tyhjentää. Tosin ketäpä ne roskat siellä raoissa haittaa.
No en tiiä, kun nytkin mainostetaan tota Dysonin varsi-imuria NÄKYMÄTÖNTÄ pölyä varten! Mä en tiedä, miten kestän enää katsella tota näkymätöntä pölyä. Tuskin lähtee millään lasta-/moppipyyhinnällä.
Riippuu ihan millaisia materiaaleja kotona on, onko lemmikkejä, onko pölyallergiaa jne. Jälkimmäisissä tapauksissa ehdottomasti suosittelen imuria. Jotkut sotkut on myös sata kertaa helpompi ja kivempi siivota imurilla kuin lastalla vedellä niitä ympäriinsä, esim lattialle pudonneet kahvinporot tai lasinsirut.
Lasketaanko robotti-imuri imuriksi? Itse en siis ole imurin vartta heilutellut yli vuoteen.
Pölystä ei ikinä pääse täysin eroon. Ja se taitaa olla hyvä asia.
Mä en tulis koska lakanoiden vaihdon yhteydessä imuroin aina patjan ja imuroin joka viikko myös sohvan.
Lastalla ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu sitten taas lattialle. Imuri hygieenisempi, varsinkin jos on Hepa-suodatin.
Vierailija kirjoitti:
Pölystä ei ikinä pääse täysin eroon. Ja se taitaa olla hyvä asia.
Tuolla tarkoitetaan kyllä sitä että siivoamisesta huolimatta sitä kertyy. Ei että ikinä ei siivota eikä imuroida.
Mies ei tule toimia ilman hyvää imuria :)
Swepin lakaisin eli teräväkanttinen lasta on huomattavasti parempi kuin halpisimuri. Pöly ja roskat lähtevät heti kaikki pois, se imuri tuuttaa yleensä pölyä ulos peräpäästään. Ammattisiivoojat esim toimistoissa käyttävät yleensä tuota lastaa mieluummin, on lisäksi kepoisempi mukana kuljettaa kuin imuri.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko robotti-imuri imuriksi? Itse en siis ole imurin vartta heilutellut yli vuoteen.
Jos se imee, se on imuri.
Meillä pärjättiin ennen koiran tuloa taloon. Nykyään on varsi-imuri millä lähinnä eteisestä suditaan isoimmat hiekat, siivooja hoitaa pääasiassa.
Kyllä ilman imuria on pärjätty maailmassa tuhansia, etten sanoisi miljardeja, vuosia. Suomessakin imuri alkoi yleistyä vasta 1960-luvulla. Se helpottaa elämäämme huomattavasti, mutta ei ole ihan välttämätön, kuten monet sähköttömän kesäasunnon omistajat ovat havainneet!
Eläintalouksissa melkein pakollinen. Se karva yms ei pääse lentämään takaisin pölypussista toisin kuin rikkalapiosta.
Minä en luopuisi imuristani. Olen kai jonkinsortin himosiivooja, kun imuroin joka päivä vähintään eteisen, keittiön ja kylppärin lattiat heti töistä tullessa.
Sitä vaan, että mites sitten patjat? Viettekö nekin tampattaviksi ulos, vai mites, jos ei ole imuria?
En haluaisi tulla toimeen ilman. Kyllähän ihminen tulee toimeen ilman pesukonettakin , tai juoksevaa vettä tai sähköä mutta kuka sitä haluaa?
Ei välttämättä tarvi. Itsekin elin 1,5 vuotta ilman imuria. Kaksi kertaa viikossa puistelin matot ja kuivaus lastalla vedin pölyt pois lattialta ja pyyhin lattiat. Sohvaan käytin joskus teipoiharjaa, mutta sohvasta pölyt kyllä lentää pois, kun käyttää sitä sohvaa.