Tuleeko ilman imuria toimeen?
Se siivooja Auri kertoo videoissaan,cettei käytä imuria. Olen miettinyt asiaa, mutta ihmettelen hiukan. Esim. sohvan imuroin ilman muuta. Eikö sohvaa tarvitse imuroida? Tai mattoja. Ei kaikilla ole mattotelinettä pihassa, esim. meidän taloyhtiössämme ei ole.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan, että mites sitten patjat? Viettekö nekin tampattaviksi ulos, vai mites, jos ei ole imuria?
Vien, imuri vain levittää pölyä.
Tein testin, imuroin huolella joka paikan, odotin puolituntia ja kävin kaiken mikrokuitupyyhkimillä läpi ja mikrokuitu oli tönkkönä pölyä.
Kokeilkaapa!
Koulut, sairaalat, toimistorakennukset... Harvoin näkee siivoajaa imurin varressa. Itseasiassa ei ikinä imuroida.
Miksi se imuri sitten kotona on välttämätön?
Tulee erittäin hyvin toimeen ilman imuria. Meillä aloitettiin käyttämään imuria 1980 luvulla, sitä ennen käytettiin vain lakaisuharjaa. Ei ennenkään mitään imureita ollut. Lakaisuharjaa ovat suositelleet myös lääkärit. Lakaisuharja jättää hyvät bakteerit kotiin. Liika hygieenisyys ei ole hyväksi. Tulee allergioita.
On mulla imuri mutta käytän sitä ehkä kerran vuodessa ja sillonkin vaan kun äiti pakottaa.
Totta. Imuroinnin jälkeen pitäisi aina pestä lattiat. Jos imuria käyttää, pitäisi olla keskuspölynimuri. Tavallinen imuri vaan levittää.
Vierailija kirjoitti:
Lastalla ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu sitten taas lattialle. Imuri hygieenisempi, varsinkin jos on Hepa-suodatin.
Päin vastoin se asia on. Kokeile ensin lastaa, ennen kuin länkytät hölmöyksiäsi tänne.
Sairaalassa ja toimistoissa on päältä ajettavat koneet tai työnnettävät, jossa on kosteat harjat alla. Laitoshuoltajat tekevät sen jo heti varhain aamulla.
Oma tapaukseni: Lomalta palattuani huomasin, että alakerran isoon liikehuoneistoon oli tehty asuntoja. Oli tehty uusia huoneistojen välisiä seiniä jne. Tulos: eteinen pitkältä matkalla sementtipölyssä. Kokeilin imuria, no sehän vaan liiskasi ja levitti sitä pölyä yhä laajemmalle alueelle. Ei kun Swepin lasta käyttöön ja niin vaan lähti sementtipöly nätisti vähällä vaivalla rikkalapioon ja sitä kautta roskiin.
Eihän sinun ole pakko mitään varsi-imureita käyttää.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Menneet sukupolvet elivät aivan hyvin ilman imuria.
Itse inhoan imurin ääntä ja käytän sitä mahdollisimman vähän, ja tulisin aivan hyvin toimeen ilmankin.
En ole eläessäni imuroinut patjoja vaan olen käyttänyt ne ulkona muutaman kerran vuodessa ja pölistänyt siellä.
Lastalla ei nouse pölyä ilman, jos siinä on kostutettu liina, johon tarttuu hienoin pöly. Ei tarvitse nahkasohvaa imuroida, vaikka kieltämättä kätevämpi ottaa tyynyjen reunojen alle valuneet roskat imurilla.