Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä annetaan joulupussi työntekijöiden lapsille. Lapsettomat eivät saa mitään!!

Vierailija
17.11.2021 |

Olisi reilua, että meille annettaisiin saman verran sitten rahana.

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä aikuista voi oikeasti kiinnostaa joku lasten joulupussi? :)

Ei varmaan itse se pussi, vaan se periaate siinä että tuo on eriarvoistamista. Niitä muistetaan joilla on lapsi, mutta lapsettomia ei. Se on epäreilua ja etenkin siksi, että eihän työntekijän lapsi tai sen puuttuminen liity mitenkään työhön itsessään.

Lapset on tulevaisuus.

Kun lapset kasvavat, niistä tulee työntekijöitä. Lapset on sinunkin tulevaisuus. Ne lapset hoitaa sua, kun vanhenet ja et enää pärjää. Ne ei pelkästään maksa sun eläkettä vaan myös tekevät kaikki työt, kun sun ikäluokka on pois työelämästä. Ilman niitä lapsia sullakaan ei olis mitään vanhana. Ei olis kauppoja, ei palveluja, ei mitään. Ymmärrätkö?

Lapset liittyy työhön, kaikkeen työhön, lapsia täytyy arvostaa ja vanhemmat, jotka kasvattavat lapsistaan tulevaisuuden työntekijöitä ovat arvokkaita. Ilman niitä lapsia ei ole tulevaisuutta.

Työnantajat, ainakin osa, ovat riittävän älykkäitä ymmärtääkseen lasten arvon. Näyttää siltä, että kaikki ihmiset ei ole.

Vierailija
162/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan itse se pussi, vaan se periaate siinä että tuo on eriarvoistamista. Niitä muistetaan joilla on lapsi, mutta lapsettomia ei. Se on epäreilua ja etenkin siksi, että eihän työntekijän lapsi tai sen puuttuminen liity mitenkään työhön itsessään.

Lapset on tulevaisuus.

Kun lapset kasvavat, niistä tulee työntekijöitä. Lapset on sinunkin tulevaisuus. Ne lapset hoitaa sua, kun vanhenet ja et enää pärjää. Ne ei pelkästään maksa sun eläkettä vaan myös tekevät kaikki työt, kun sun ikäluokka on pois työelämästä. Ilman niitä lapsia sullakaan ei olis mitään vanhana. Ei olis kauppoja, ei palveluja, ei mitään. Ymmärrätkö?

Lapset liittyy työhön, kaikkeen työhön, lapsia täytyy arvostaa ja vanhemmat, jotka kasvattavat lapsistaan tulevaisuuden työntekijöitä ovat arvokkaita. Ilman niitä lapsia ei ole tulevaisuutta.

Työnantajat, ainakin osa, ovat riittävän älykkäitä ymmärtääkseen lasten arvon. Näyttää siltä, että kaikki ihmiset ei ole.

Kuten sanottu tuolla aiemmin, myös me lapsettomat vastaamme jo nyt osaltamme päivähoidon, neuvoloideiden, vanhempainvapaiden jne kuluista. Kaikki ihmiset on arvokkaita, eivät vain lapset. Perheellinen, joka ei sitä ymmärrä, on itsekäs eikä tajua ihmisyydestä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela, mutta en todellakaan ole niin lapsellinen kuin AP ja jotkut naiset tällä palstalla, että suuttuisin siitä, jos en saisi lahjaa koska olen vela. -nuori mies

Kun vuodesta toiseen tulee syrjityksi lapsettomuuden vuoksi, niin sitten ne pienetkin jutut voi olla se viimeinen niitti.

Me lapsellisetkin koemme syrjintää. Eli se ei ole mikään pelkästään lapsettomien ongelma.

Lapselliset on etuoikeutettu ryhmä. Miten teitä muka syrjitään?

Millä tavalla me olemme etuoikeutettu ryhmä?

Meitä syrjitään työhön otossa, kukaan ei haluta palkata pienten lasten vanhempaa.

Työpaikkakiusaaminen on hyvin tyypillistä, kun vanhempi joutuu olemaan kipeän lapsen takia töistä poissa.

Ravintolat ja kahvilat eivät todellakaan kaikki toivota lapsiperheitä tervetulleiksi. Muista ihmisistä puhumattakaan.

Lapsen kanssa koet ikävää kohtelua olit sitten ravintolassa, kaupassa, bussissa tai risteilyllä.

Ihmisillä on nykyään avoimen syrjivä asenne lapsiperheitä kohtaan. On jostain syystä ihan ok sanoa, että vauvat ovat kamalia tms. Puhutaan kuitenkin toisesta ihmisestä:(

Vanhemmat ovat usein uupuneita, mutta eivät saa apua juuri mistään.

Te saatte olla poissa, kun lapsi on sairas.

Te vaaditte saada pitää lomanne hiihtolomien, syyslomien ja heinäkuun aikaan.

Teistä on ok sanoa, että lapsettomat ovat itsekkäitä ja jotenkin puutteellisia ali-ihmisiä.

Teidän mielestä kaikkien pitäisi ymmärtää lapsiperheiden tilannetta, mutta teidän ei tarvitse ymmärtää lapsettomien.

Ja teistä on näköjään ok, että työnantaja huomio lahjoilla teidän lapsia, mutta ei lapsettomille tärkeitä ihmisiä.

Sä voit joskus kokeilla hoitaa sairasta lasta.

Jos teillä ei ole lomakiertoa, se ei ole lapsiperheiden vika.

Kukaan perheellinen ei sano lapsettomia huonommiksi, päinvastoin sä haukut lapsiperheitä.

Saa laittaa rahansa lastenkotiin ja ottaa huomio sillä.

Jos sulla on joku läheinen lapsi, aivan varmasti pussin saat hänelle antaa.

Se lapsi on sun oma valinta ja voit hoitaa sitä palkkaa saaden. Kun mun läheinen sairastaa, otan palkatonta vapaata.

Jos lapsiperheellinen vaatii saada pitää loman tiettyyn aikaan, koska lapsi, on se kyllä hänessä oleva vika. Työnantajan vika toki on, ettei pistä rajoja perheellisten itsekkyydelle.

Oot niin etuoikeutettu, ettet edes huomaa sitä.

Mun läheinen voi olla jokin muu kuin lapsi. Mikä etuoikeus lapsilla olisi tulla huomioiduiksi ohi muiden ihmisten?

Huoltajalla on lakisääteisiä velvollisuuksia. Vaikka olisi naapurin Risto miten tärkeä, kenelläkään ei ole samaa velvollisuutta huolehtia hänestä.

Vierailija
164/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen oikeassa elämässä viimeksi kohdannut tällaista suhtautumista toisten iloon (toi on epistä kun mä en saa) joskus ala-asteella.

Vierailija
165/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela, mutta en todellakaan ole niin lapsellinen kuin AP ja jotkut naiset tällä palstalla, että suuttuisin siitä, jos en saisi lahjaa koska olen vela. -nuori mies

Kun vuodesta toiseen tulee syrjityksi lapsettomuuden vuoksi, niin sitten ne pienetkin jutut voi olla se viimeinen niitti.

Me lapsellisetkin koemme syrjintää. Eli se ei ole mikään pelkästään lapsettomien ongelma.

Lapselliset on etuoikeutettu ryhmä. Miten teitä muka syrjitään?

Millä tavalla me olemme etuoikeutettu ryhmä?

Meitä syrjitään työhön otossa, kukaan ei haluta palkata pienten lasten vanhempaa.

Työpaikkakiusaaminen on hyvin tyypillistä, kun vanhempi joutuu olemaan kipeän lapsen takia töistä poissa.

Ravintolat ja kahvilat eivät todellakaan kaikki toivota lapsiperheitä tervetulleiksi. Muista ihmisistä puhumattakaan.

Lapsen kanssa koet ikävää kohtelua olit sitten ravintolassa, kaupassa, bussissa tai risteilyllä.

Ihmisillä on nykyään avoimen syrjivä asenne lapsiperheitä kohtaan. On jostain syystä ihan ok sanoa, että vauvat ovat kamalia tms. Puhutaan kuitenkin toisesta ihmisestä:(

Vanhemmat ovat usein uupuneita, mutta eivät saa apua juuri mistään.

Te saatte olla poissa, kun lapsi on sairas.

Te vaaditte saada pitää lomanne hiihtolomien, syyslomien ja heinäkuun aikaan.

Teistä on ok sanoa, että lapsettomat ovat itsekkäitä ja jotenkin puutteellisia ali-ihmisiä.

Teidän mielestä kaikkien pitäisi ymmärtää lapsiperheiden tilannetta, mutta teidän ei tarvitse ymmärtää lapsettomien.

Ja teistä on näköjään ok, että työnantaja huomio lahjoilla teidän lapsia, mutta ei lapsettomille tärkeitä ihmisiä.

Sä voit joskus kokeilla hoitaa sairasta lasta.

Jos teillä ei ole lomakiertoa, se ei ole lapsiperheiden vika.

Kukaan perheellinen ei sano lapsettomia huonommiksi, päinvastoin sä haukut lapsiperheitä.

Saa laittaa rahansa lastenkotiin ja ottaa huomio sillä.

Jos sulla on joku läheinen lapsi, aivan varmasti pussin saat hänelle antaa.

Se lapsi on sun oma valinta ja voit hoitaa sitä palkkaa saaden. Kun mun läheinen sairastaa, otan palkatonta vapaata.

Jos lapsiperheellinen vaatii saada pitää loman tiettyyn aikaan, koska lapsi, on se kyllä hänessä oleva vika. Työnantajan vika toki on, ettei pistä rajoja perheellisten itsekkyydelle.

Oot niin etuoikeutettu, ettet edes huomaa sitä.

Mun läheinen voi olla jokin muu kuin lapsi. Mikä etuoikeus lapsilla olisi tulla huomioiduiksi ohi muiden ihmisten?

Huoltajalla on lakisääteisiä velvollisuuksia. Vaikka olisi naapurin Risto miten tärkeä, kenelläkään ei ole samaa velvollisuutta huolehtia hänestä.

Sitä arvokkaampaa ja tärkeämpää onkin, että on ihmisiä, jotka huolehtivat Ristosta, vaikka siihen ei laki velvoita ja siihen käytetty aika on pois omasta pussista.

Vierailija
166/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on tulevaisuus.

Ilman sitä piparipussia niistäkö ei tule niitä tulevaisuuden työntekijöitä?

Yleensä ihmisten pitää tehdä töitä elääkseen, ei siihen mitään lapsuuden aikaisia lahjomisia tarvita.

Vierailija
167/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin joulumieli herkistää niin näin ennen joulua.

Vierailija
168/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas typerä aloitus. Kaikkea sitä keksitäänkin kadehtia. Lapsellista, todellakin. Ehkä ap voisi hakea sen himoitsemansa joulupussin ihan vaan tästä syystä ja sitten voitonriemuisena imeskellä sohvansa nurkassa sitä piparkakkua ja miettiä, että voitto tuli 💪 😂

Tasapuolusuus on ilmeisesti outo käsite joillekin. On normaalia, että lapsiperheet asetetaan muiden edelle?

Pikkumaisuus on siitäkin edestä tuttu käsite joillekin. Kyseessä pikku juttu kuitenkin.

Ei se ole pikkujuttu, kun se yhdistyy siihen, että lapsiperheitä kaikessa muussakin suositaan. Silloin se on yksi epäoikeudenmukaisuus lisää lukemattomien muiden päälle.

Ja työnantaja, joka antaa tuollaisen lahjan, taatusti tekee ne muutkin suosimiset.

Turhan nillittämistä ja siinä kaikki.

Vierailija
169/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mun lapseni pussin. Siellä on kaksi paperikonvehtia, muovinen joulutähti ja tonttutarra. Ole hyvä, toivottavasti mielesi on nyt rauhallinen.

Vierailija
170/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat mun lapseni pussin. Siellä on kaksi paperikonvehtia, muovinen joulutähti ja tonttutarra. Ole hyvä, toivottavasti mielesi on nyt rauhallinen.

Kiitos. Saisinko myös hehkutusta siitä, miten arvokkaita me lapsettomat olemme yhteiskunnalle ja miten meissä on tulevaisuus?

Vierailija
171/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua sun kakarasi pussia. Pidä se kaukana muista, siinä on varmaan jo räkää.

Mitä halutaan on työnantaja joka ei nosta lisääntyneitä ihmisiä jalustalle perusteetta.

Vierailija
172/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katju täynnä ”olen valinnut olla lapseton”-voimaantuneita, jotka kännissä itkee sitä, että ”mulla ei ole ketään”. Lapsilta halutaan vielä joululahjatkin, kun ”mä olen niin sorrettu”. 😂

Jos olet vela, niin ole. Älä jaksa nillittää joka asiasta. Itse olet valinnut tiesi, eikö sun pitänyt olla siitä ylpeä?

On täysin perusteetonta syyttää lapsen tehnyttä sun omasta pahasta olosta.

Vierailija
173/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katju täynnä ”olen valinnut olla lapseton”-voimaantuneita, jotka kännissä itkee sitä, että ”mulla ei ole ketään”. Lapsilta halutaan vielä joululahjatkin, kun ”mä olen niin sorrettu”. 😂

Jos olet vela, niin ole. Älä jaksa nillittää joka asiasta. Itse olet valinnut tiesi, eikö sun pitänyt olla siitä ylpeä?

Oikeasti et näe mitään vikaa siinä, että lastesi joululahjat maksetaan työnantajan pussista? Miten itseään täynnä voi perheellinen olla, uskomattomia tyyppejä teissä kyllä on!

Vierailija
174/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole valinnut olla. Kaikki raskauteni menivät kesken. Sitä pahemmalta tuntuukin perheellisten ilkeys ja se, että sen lisäksi, että teillä on ne lapset, pitää vielä saada muitakin etuja.

Vierailija
175/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan antama lahja on lahja siinä missä mikä tahansa muukin lahja. Jos se ei ole työsopimuksen mukainen korvaus työstä eikä verotettava luontoisetu, niin yritys tai yhteisö saa antaa joululahjat ihan niille ihmisille, kenelle haluaa!

Pikkumaiset valittajat saavat jäädä kyllä ensi vuonnakin ilman, koska tunnetusti pukki tuo paketit vain kilteille lapsille.

Vierailija
176/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju. Kyllä nykyihminen jaksaa rutista sitten ihan joka asiasta. IHAN JOKA ASIASTA.

Vierailija
177/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin antaa lahjakortit tänä jouluna vain lapsettomille. Heillä on selvästi vähemmän poissaolojakin. T. Pomo

Vierailija
178/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: Meilläkin on uutena joku joulutempaus, jossa työntekijät voi sanoa minkäikäiset lapset heillä on, ja niille ostetaan jotkut n. 20 euron lahjat. Ei sillä että olisin kateellinen noille lapsille, mutta erikoinen käytäntö kun ei tuo jälkikasvu ole täällä töissä. Lapsettomat työntekijät ei saa mitään.

Tuli mieleen täyttää tuo lahjalomake tyyliin "3v maatiaskissa Mirri toivoo uutta raapimapuuta". Tai "27v Pinja haluaisi punkkupullon ja pörrösukat".

Ehkä se tosiaan on  vähän syrjivää,  jos  työnantaja antaa lahjan työntekijän lapselle.  Ne, joilla on lapsia, saavat aika paljon huomiota tänä päivänä. Media voivottelee miten lapsiperheillä on vaikeaa ja vanhemmilla on niin kauhean kamalaa.  Jotkut työnantajat jopa antavat lasten vanhemmille etusijan, kun valitaan kesäloman ajankohta. Yksin asuvalle joulu voi olla raskasta aikaa.  On ihmisiä, joille kukaan ei anna lahjaa. Silloin työpaikalta saatu lahja voi ilahduttaa mieltä. Joulu ei ole oike ajankohta harjoittaa "syrjintää".

Vierailija
179/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin antaa lahjakortit tänä jouluna vain lapsettomille. Heillä on selvästi vähemmän poissaolojakin. T. Pomo

Tääkin on aika hauska. Meillä lapsettomilla naisilla tuntuu olevan meinaan aika paljon noita poissaoloja. Huomattavasti enemmän kuin meillä lapsellisilla (jotka ei todellakaan uskalleta olla yhtään “turhaa” pois kun niitä pakollisia tulee kumminkin). Kyllä noi lapsettomat työkaverit on “sairastaneet” aika paljon enemmän kuin meikäläinen… mut samapa tuo.

T. Kahden lapsen äiti

Vierailija
180/192 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-----

Näin on! Aina jonkun lapsi räkätaudissa ja mammoille tulee poissaoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi