Otanko rokotteen? Tilanne on ahdistava.
Tähän asti olen halunnut pitkittää rokotteen ottoa niin kauan, että sen turvallisuus varmistuu tai ainakin
se, että hyöty-haitta -suhteen arvio on selkeästi rokotteen ottamisen kannalla.
Syyt, joiden takia en ole vielä ottanut rokotetta:
- Haitat pelottavat (ihmisillä jo ilmenneet haitat, joista ei uutisoida eikä oteta vakavasti sekä riskit, joita tutkimusten edetessä on alkanut ilmetä)
- Tieto lääkeyhtiöiden moraalittomuudesta monessa asiassa esim. suomalaistenkin terveysalan instassien lahjominen, testausten laiminlyönnit, petokset jne.
- poliitikoiden ja mm. THL:n tragikoominen viestintä. Luottamuksen puute julkisiin toimijoihin siis.
- Median jatkuvalla syötöllä kuolemaa, syytöksiä ja uhkauksia toitottavat otsikot ja se, että koko uutisointi vaikuttaa sensuroidulta ja politisoidulta (median pitäisi olla ns. vallan vahtikoira mutta sitä se ei selkeästi ole).
- Useiden maiden tilanne näyttää luisuvan mielestäni täysin tuomittavaan ei-sivistysvaltion tilaan sekä viedään päätäntämahdollisuus ihmiseltä häneen kohdistuvaan _kokeelliseen_ lääketieteellisiin toimenpiteeseen
- Isosta osasta ihmisistä on paljastunut vastenmielisiä piirteitä koronakeskustelun myötä. Monet avoimesti ovat valmiita viemään muilta perusoikeudet perustuen pelkästään tämän rokotteen ottamiseen.
- Normaalipaino ja ikä paljon alle 40
- Melko rajatut ihmiskontaktit ja kotitestien hyödyntäminen
- Haluaisin rokotteen, joka on tehokas ja turvallinen.
Koronan saaminen kyllä huolettaa, sillä en pidä immuunipuolustustani erityisen hyvänä (mutu).
Lisäksi jatkuva uhkailu saa pelkäämään, että minulta viedään oikeus kaikkeen, jos en rokotetta ota ja syyllistys olisi hirveää siinä vaiheessa, jos hoitoa tarvitsen.
Tuntuu, että kokonaisuutena ajatellen on valittavana vain huonoja vaihtoehtoja.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita mietin kuin ap. Toivon, että Novavax ja Valneva tulisivat mahdollisimman nopeasti saataville, jotta voisin ottaa perinteisen rokotteen, jonka suojatehokin on parempi. Tutkijathan eivät tiedä voiko ottaa sekä mrna että perinteisen piikin vai tuleeko siitä jotain tuplaoireita. Otan mieluummin perinteisen menetelmän piikin paremmalla suojateholla, vaikka se tietääkin hieman kotona olemista odotellessa. Ei haittaa, baarit ja kulttuuritapahtumat ei ole koskaan oikein kiinnostanut. Toivon vain, että politiikot ihan oikeasti tajuavat olla rajoittamatta liikaa rokottamattomien elämää (mm kaupassakäynti ja työpaikka) ennenkuin edes vaihtoehtoisia rokotteita on markkinoilla. Sen jälkeenkin kyllä olen ihmisoikeuksien kannalla enkä sokeasti alkaisi rajoittamaan elämää ja oikeuksia, kuten joissain maissa tehdään.
Olen hyväksynyt, että korona tulee jos tulee ja ainakin älyän pysyä kotona enkä tartuttaa muita.
Saat tietysti itse päättää, mutta on aina ikävää, kun tehdään päätöksiä väärien tietojen pohjalta. Ns perinteisten Covid-rokotteiden (esim. kiinalainen Sinovac) teho on puolet huonompi kuin mRNA-rokotteilla. Lisäksi perinteisiin rokotteisiin liittyy enemmän haittoja niiden sisältämän suuremman antigeenikuorman vuoksi.
Jos nyt oltaisiin vaikka 80-luvulla ilman netin sisällöntuotantoa niin rokotevastaisuutta ei olisi. Trollit eivät voisi juurikaan vaikuttaa mt-ongelmaisiin ja muistissa olisi vielä hyvin aikaisempien vuosien tuberkuloosi, hinkuyskä, aivokalvontulehdus ja tulirokko epidemiat jotka veivät perheestä lapsia tai vanheminakin hautaan ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita mietin kuin ap. Toivon, että Novavax ja Valneva tulisivat mahdollisimman nopeasti saataville, jotta voisin ottaa perinteisen rokotteen, jonka suojatehokin on parempi. Tutkijathan eivät tiedä voiko ottaa sekä mrna että perinteisen piikin vai tuleeko siitä jotain tuplaoireita. Otan mieluummin perinteisen menetelmän piikin paremmalla suojateholla, vaikka se tietääkin hieman kotona olemista odotellessa. Ei haittaa, baarit ja kulttuuritapahtumat ei ole koskaan oikein kiinnostanut. Toivon vain, että politiikot ihan oikeasti tajuavat olla rajoittamatta liikaa rokottamattomien elämää (mm kaupassakäynti ja työpaikka) ennenkuin edes vaihtoehtoisia rokotteita on markkinoilla. Sen jälkeenkin kyllä olen ihmisoikeuksien kannalla enkä sokeasti alkaisi rajoittamaan elämää ja oikeuksia, kuten joissain maissa tehdään.
Olen hyväksynyt, että korona tulee jos tulee ja ainakin älyän pysyä kotona enkä tartuttaa muita.
Saat tietysti itse päättää, mutta on aina ikävää, kun tehdään päätöksiä väärien tietojen pohjalta. Ns perinteisten Covid-rokotteiden (esim. kiinalainen Sinovac) teho on puolet huonompi kuin mRNA-rokotteilla. Lisäksi perinteisiin rokotteisiin liittyy enemmän haittoja niiden sisältämän suuremman antigeenikuorman vuoksi.
Myös perinteinen Sputkin on todella hyvä rokote mutta sen valmistus kusee ja tulee sutta ja sekudaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö ajattelemaan niin, että otat rokotteen muiden vuoksi ja muita suojellaksesi eli epäitsekkäistä syistä? Jättämällä ottamatta rokotteen vaarannat sekä itsesi että muut, mutta ottamalla rokotteen voit edes teoriassa vaarantaa vain itsesi.
Ei voi, koska rokotetut levittävät koronaa aivan yhtä paljon kuin rokottamattomatkin. Olet nyt jo aika monta viikkoa jäljessä siitä, mitä tiedetään. Rokote suojelee tasan ja ainoastaan ottajaansa, jos suojelee edes häntä.
Jos tätä on vaikea hahmottaa, niin kannattaa tutustua vaikka Irlannin Waterfordiin: Rokotettuja on siellä väestä 99,7% ja siitä huolimatta (vaiko siksi?) koronatartuntaluvut ovat koko maan pahimmat.
On kyllä selkeitä tutkimuksia siitä, että keskimäärin rokotetut tartuttavat selvästi vähemmän kuin rokottamattomat. Viruskuorma on keskimäärin selvästi pienempi ja tartuttamisaika lyhyempi. Kannattaa myös katsoa eniten rokotettujen maitten Covid-kuolemien kumulatiivisia käyriä. Ne ovat melkoisen vaakasuoria.
Linnoitu kotiisi vuoteen 2025 asti.
Niin kauan kuin pidät sitä myrkkypiikkinä, älä missään nimessä ota.
Jos pidät sitä Jumalan lahjana ihmiskunnalle tms positiivista, ota.
Koska tiedäthän tämän elämän lain : Niin käy kuin uskot.
Näin yksinkertaista se on. Kumman riveissä seisot:negatiivisten vai positiivisten ajattelijoiden joukoissa.
Mä mietin 10 kk. rokotuksen ottamista. Nyt olen saanut molemmat rokotukset. En ole koskaan ollut rokotevastainen. Meni täs taannoin kaktuksen piikki varpaaseen, on Tetanus voimassa. Tiedä sitten, jos ei olis ollu. Ja sitten, kun äidit ei anna rokottaa normi rokotteita ja lapsi saa vaikka aivokalvon tulehduksen ni porua ja parkua riittää.
Minun puolesta tee jompsin kumpsin.
Mutta joka tapauksessa nauti D-vitamiinia ja nosta veriarvot 130 nmol/l tasolle
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on selvästi keskimäärin hullujen palsta, ja täällä on selkeästi isompi prosentti kahjoja kuin väestössä yleensä on.
Tämän ymmärrettyäni lopetan vihdoin itsekin tämän palstailun, ja jätän nämä hullut keskenään jahnaamaan rokotepeloistaan, anopeistaan, tyhmistä tai olemattomista miehistään ja muusta turhasta - ja ne muutamat normaali-ihmiset edelleen tänne hakkaamaan päätään seinään yrittäessään valaa järjen valoa tolvanoiden sekaan.
Ajattelin juuri tulla sanomaan samaa, muttei näköjään tarvitsekaan. Totta on, että täällä on järki-ihmisten turha yrittää perustella yhtään mitään. Kun kerran on jotain saatu päähän, sitä ei käännetä vaikka olisi millaisia todisteita.
So long, säästyypähän tämäkin aika johonkin järkevään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut influenssarokotusta koskaan enkä vielä koronarokotustakaan. Olen yli nelikymppinen mutta täysin terve ja normaalipainoinen.
Novavax rokotteen olen valmis ottamaan mutta sitä ennen käyn vasta-ainetestissä ihan varmuuden vuoksi.
Onko jotain kautta mahdollista päästä vasta-ainetestiin? Menisin myös mielelläni, ja voin vaikka itse maksaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on selvästi keskimäärin hullujen palsta, ja täällä on selkeästi isompi prosentti kahjoja kuin väestössä yleensä on.
Tämän ymmärrettyäni lopetan vihdoin itsekin tämän palstailun, ja jätän nämä hullut keskenään jahnaamaan rokotepeloistaan, anopeistaan, tyhmistä tai olemattomista miehistään ja muusta turhasta - ja ne muutamat normaali-ihmiset edelleen tänne hakkaamaan päätään seinään yrittäessään valaa järjen valoa tolvanoiden sekaan.
Ajattelin juuri tulla sanomaan samaa, muttei näköjään tarvitsekaan. Totta on, että täällä on järki-ihmisten turha yrittää perustella yhtään mitään. Kun kerran on jotain saatu päähän, sitä ei käännetä vaikka olisi millaisia todisteita.
Jos kuulutte tähän koronanarratiiviin uskoviin, olette itse vailla järkeä, eikä teillä ole harmainta hajua miten maailma pyörii. Pysykää vaan unessa Matrixissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän teet päätöksiä väärien tietojen pohjalta? Ensinnäkin tulosten perusteella Novavax estää vakavan tautimuodon sataprosenttisesti. Valnevan rokote antanee todennäköisesti paremman suojan, sillä kyseessä on kokonainen tapettu virus eikä pelkkä piikkiproteiini kuten mrna -rokotteissa. Ja alustavasti vaikuttaisi siltä että nämä perinteiset rokotteet ovat turvallisempia kuin nämä uudet.
Sitäpaitsi jokaisella meistä on oikeus tehdä päätös joka tuntuu itsestä parhaimmalta. Mitä se sinua haittaa jos joku ottaa eri rokotteen kuin sinä jos hän sen kuitenkin ottaa? Ne ovat kuitenkin pian täällä.
No eikö tämä tilanne ole pääteltävissä omalla päättelyllä, josta voi päätyä siihen, että tilanne ei ole aito, ei ole kysymys aidosta pandemiasta - liian matala kuolleiden määrä, väärät testimenetelmät, painostus, sensuuri, pelko, rokotteiden vastustus ennen näkemättömästi jne..
Jos tilanne olisi aito, ei esim. nämä rokotteet kohtaisi näin ennen näkemätöntä vastarintaa. Asiantuntijat eivät aina ole oikeassa, eikä heihin ole aina uskominen, kuten poliitikotkaan eivät aina ole rehellisiä ja hyväntahtoisia.
Jotenkin oudosti on poistettu kokonaan sellainen asia, kuin että mikä on ihmisten oma käsityskyky koko asiassa, mille se näyttää heidän silmissään ja mielessään - onko kyse aidosta tilanteesta ilman mitään juonia. Sen sijaan käsitys koronatoimenpiteistä pitäisi taviksilla perustua vain siihen, mitä joku asiantuntija tai poliitikko sanoo.
JOs yrittää unohtaa ne tunteet, jotka muotoutuvat esim. jatkuvan tautipelottelun pohjalta mediassa, niin mille tilanne näyttää ilman noita tunteita, jotka vaikuttavat tautiin suhtautumiseen; kuulostaako esim. aidolle ja perustellulle, että ihmiset oin rokotettava lukuisin kertoja, jotta saadaan vuositasolla estettyä vajaat 1000 vanhojen sairaiden ihmisten kuolemaa. Kuulostaako se järkevälle, jos unohdat sen, mitä media siitä sanoo, ja ajattelet sen sijaan siten kuten aito tuntemuksesi/järki sanoo? Minusta se ei kuulosta yhtään järkevälle, kuten ei moni muukaan koronaväittämä mediassa. Siksipä ajattelen, että tässä ei ole kyse terveyden parantamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle sitten miksi THL ja Euroopan komissio (heiltä luin nämä tiedot) valehtelevat? Eikö sitä koko ajan toitoteta, että viranomaisiin kannattaa luottaa ja he eivät valehtele?
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Jääräpäiden kanssa on turha jankata ja yrittää perustella esim. uusimpien tutkimusten ja muiden maiden datan valossa, miksi se rokote ei ehkä olekaan niin täydellinen ja turvallinen mitä alunperin luvattiin.
T. Rokottamaton
70% sairaalaosastojen Covid potilaista on rokottamattomia vaikka heitä on kansasta 14%. Rokottamattoman riski joutua tehohoitoon on 33 kertainen rokotettuun verrattuna. Haloo rokottamattomat. Missä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle kommentistasi. Nämä rokotteet vaikuttavat itseasiassa hyvin lupaavilta ja päätyisin todennäköisesti jompaankumpaan, jos voin valita itse. Ajattelen myös samoin kuin sinä, että rokotteen ottaminen ei kohdallani merkitsisi tukea perusoikeuksien polkemispolitiikalle. Tällä hetkellä tuntuu, että rokotteen ottaminen nähdään poliittisena mielenilmauksena, joka hyväksyy ja edistää kontrolliyhteiskunnan kehityskulkua.
Virallinen suositus on, että otat rokotteen. Se on asiantuntijoiden suositus.
Toki, jos seuraavat asiat mietityttävät/pelottavat, et varmaan ota:
- D-vitamiinilla saa riittävän suojan vaikka isorokkoa vastaan - ei tarvetta piikeille
- eliitin salaliitto: jos et vielä tiedä, ahne eliitti myrkyttää piikeillä suurimman osan, ml. tiedemaailman, joka rokotteen on kehittänyt. Dystopiaan jäävät eloon vain eliitti, joka sitten orjuuttaa näitä jäljelle jääneitä rokotteista kieltäytyjiä
- pelkäät, että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi. Kannattaa tutustua alan tutkimustietoon ja rokotekehitykseen, jos se ei tunnu helpolta (suurin osa meistä ei ole lääketieteen tai mikrobiologian asiantuntijoita), miettisin, että kenen suositusta kuuntelen
- odotat perinteistä rokotetta. Astraa ja sputnikia ei valitettavasti saa tällä hetkellä. Tosin Venäjältä saattaa saada. Perinteisin rokote ilman tehoste- tai lisäaineita oli tehdä viilto käsivarteen ja pistää sinne elävää virusta. Voi toki kokeilla tehdä haavan ja pyytää jotain sairasta yskimään siihen. Mutta mieti vielä, olisiko kuitenkin parempi ottaa joku saatavilla olevista rokotteista
- rokotteen haitat: sana, tilastot.
- miksi ottaisin kun olen nuori perusterve- niinpä, pieni riski, kuten auton alle jääminen. Voit verrata vaikkapa long covid- riskiin. Vaikka meillä kaikilla on riskiryhmäläisiä/vanhuksia tuttavapiirissä, olisi liikaa ajatella, että heidänkin suojakseen otan rokotteen.