Otanko rokotteen? Tilanne on ahdistava.
Tähän asti olen halunnut pitkittää rokotteen ottoa niin kauan, että sen turvallisuus varmistuu tai ainakin
se, että hyöty-haitta -suhteen arvio on selkeästi rokotteen ottamisen kannalla.
Syyt, joiden takia en ole vielä ottanut rokotetta:
- Haitat pelottavat (ihmisillä jo ilmenneet haitat, joista ei uutisoida eikä oteta vakavasti sekä riskit, joita tutkimusten edetessä on alkanut ilmetä)
- Tieto lääkeyhtiöiden moraalittomuudesta monessa asiassa esim. suomalaistenkin terveysalan instassien lahjominen, testausten laiminlyönnit, petokset jne.
- poliitikoiden ja mm. THL:n tragikoominen viestintä. Luottamuksen puute julkisiin toimijoihin siis.
- Median jatkuvalla syötöllä kuolemaa, syytöksiä ja uhkauksia toitottavat otsikot ja se, että koko uutisointi vaikuttaa sensuroidulta ja politisoidulta (median pitäisi olla ns. vallan vahtikoira mutta sitä se ei selkeästi ole).
- Useiden maiden tilanne näyttää luisuvan mielestäni täysin tuomittavaan ei-sivistysvaltion tilaan sekä viedään päätäntämahdollisuus ihmiseltä häneen kohdistuvaan _kokeelliseen_ lääketieteellisiin toimenpiteeseen
- Isosta osasta ihmisistä on paljastunut vastenmielisiä piirteitä koronakeskustelun myötä. Monet avoimesti ovat valmiita viemään muilta perusoikeudet perustuen pelkästään tämän rokotteen ottamiseen.
- Normaalipaino ja ikä paljon alle 40
- Melko rajatut ihmiskontaktit ja kotitestien hyödyntäminen
- Haluaisin rokotteen, joka on tehokas ja turvallinen.
Koronan saaminen kyllä huolettaa, sillä en pidä immuunipuolustustani erityisen hyvänä (mutu).
Lisäksi jatkuva uhkailu saa pelkäämään, että minulta viedään oikeus kaikkeen, jos en rokotetta ota ja syyllistys olisi hirveää siinä vaiheessa, jos hoitoa tarvitsen.
Tuntuu, että kokonaisuutena ajatellen on valittavana vain huonoja vaihtoehtoja.
Kommentit (201)
Rokottamaton ei välttämättä ole koronarokotteitta oleva. Rokottamattomaksi voidaan rokotettua sanoa useilla eri perusteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain heti kun niitä alettiin antaa, ensimmäisen. Toisen sitten kuuden viikon päästä ja nyt kolmannen kun 6 kk oli kulunut viimeisestä.
En todellakaan halua leikkiä venäläistä rulettia. Sairastan vakavaa kroonista sairautta joka on alentanut immuniteettini pysyvästi. Kuulun kaikkein suurimman riskin ryhmään. En halua testata kuinka kauan menisi kunnes tukehtuisin kuoliaaksi sairaalassa.
Työtä teen kotikonttorissa mutta ulkona liikun maskin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan asioitani. Otan huomioon turvallisuusseikat. Minulla on koronapassi puhelimessa mutta en ole tarvinnut tähän asti.
Minun puolestani jokainen saa tehdä niinkuin parhaakseen katsoo, mutta vastuu on otettava. On huolehdittava toisten suojaamisesta ja otettava huomioon voimassa olevat määräykset. Oma perheeni ja lähipiirini on rokotettu, muitten päätöksistä viis veisaan niin kauan kun eivät vaaranna ketään. Jos itsensä haluaa vaarantaa, sopii minulle.
Tuo kaikki järjetön vouhotus ja hysteria vain ottaa päähän. Meillä perheessä sosiaalisen median käyttö on kutistunut olemattomiin myös lapsilla. Tytär jo sanoi ettei halua avata koko roskaa ollenkaan.
No eipä tuolla ystävät ja tututkaan käy, joten mitään ei menetetä. Puhelimella kuulumiset vaihtuu ilman ylimääräistä möyhkäämistä.
Ei ne rokotteet auta. Sinut on aivopesty valtamedian ja hallituksen toimesta ja eliitin. Maailman suurin valhe joka tulee paljastumaan.
Mikä valhe? Että tämä eliitti myrkyttää itsensä rokotteella yhdessä tiedemaailman kanssa? Aika karu maailma sen jälkeen, kun 83 % on eliminoitu ja vain ”kyseenalaistajat” jäljellä
Ei eliitti myrkytä itseään. Eliitti myrkyttää turhat köyhät pois kuleksimasta. Riittää kun muutama satamiljoonaa jää henkiin heidän orjikseen.
Muista, eliitti ei ole tyhmä.
Mutta rokotteenhan ottavat korkeasti koulutetut ja/tai älykkäämmät ihmiset (rokottamattomat ovat tutkimuksen mukaan tyhmempiä ja vähemmän koulutettuja). Silloinhan eliitti yrittäisi tappaa älykkäimmän ja koulutetuimman osan väestöstä. Jäljelle jäävät ovat tyhmempiä ja kouluttamattomampia. Mutta tämähän tietysti olisi eliitin kannalta järkevämpääkin. Tyhmiä ja kouluttamattomia on helpompi ohjailla ja näkyyhän se täällä palstallakin... Ehkä olet oikeassa. Harmi, että otin jo rokotteet. Ilmeisesti kohta kuolen?
Suosittelen välttämään yleistyksiä, kun et oikeasti tiedä kuka ei ota rokotusta. Sen verran voin varmuudella sanoa, että sinä olet väärässä.
Mutta laita linkki tuohon tutkimukseen, missä todistetaan rokottamattomien olevan tyhmempiä ja vähemmän koulutettuja. Kiitos jo etukäteen.
Novavax (hepatiittirokotteen kaltainen) tulee kohta Suomeen. Myös Valnevan rokote (influenssa- ja poliorokotteen tekniikalla tehty) on saanut euroopan komission hyväksynnän.
Itse odottaisin ennemmin perinteisiä rokotteita....
Haittoja pohtii toki jokainen, mutta nyt on aika olla epäitsekäs ja ottaa pieni riski. Suurin osa on tuon riskin ottanut, mikä tekee sinusta jotain niin erikoista ettei sinun tarvitse? Olet osa yhteiskuntaa, et muiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan rokotteen ehkä sitten, jos koronapassi laajenee harrastuksiini. Toiseen niistä olen panostanut kolme vuotta päivittäin ja en ole valmis lopettamaan sitä kokonaan tämän rokoteasian takia. Mitään muuta henkilökohtaista hyötyä rokotteesta en muuten koe itselleni olevan, olen vielä reilusti alle neljäkymppinen, normaalipainoinen ja perusterve enkä liiku korkean tartuntariskin paikoissa muutenkaan. Junalla matkustan tosin silloin tällöin.
Meinasin unohtaa vielä mainita, että epäilen saaneeni nokkosihottuman eräästä lapsena saamastani rokotteesta. Siksi suhtaudun rokotteisiin nykyään varauksella.
Miksi alapeukut? Muut rokottamattomat ovat saaneet yläpeukkuja tässä ketjussa...
Pfizerin ja Modernan rokotteiden ominaisuudet tunnetaan nyt erittäin hyvin. Jos joskus on voinut sanoa, että jotain voi vielä tulla, niin ainakaa Pfizerista sitä ei enää voi sanoa.
Sen hyvät ja huonot puolet tunnetaan erinomaisesti. Koronataudin sairastamisen vaikutukset tunnetaan huonommin. Se tiedetään, että niitä aktiivisia aineita, joita rokotteessa on, saa sairastaessaan moninkertaisen määrän.
Lääkkeet on lääkefirmoille isompi parempi bisnes, joten rotottautumalla teet niille kiusaa. Rokottamaton kannattaa lääketeollisuuden rikastuttamista, vaikka ei tarkoita tehdä sitä.
Nämä rokotteet vaihtuvat pian toisiin rokotteisiin. Sitten epäluuloisilla on vuoden ajan taas ihan ok perusteita olla vähän varovaisia. Epäluulo on ihan OK, mutta jossain kohtaa pitää jo uskoa luotettavaa dataa ja omia silmiään. Ei joitain epämääräisiä huhuja.
Korona jytkyttää nyt isommin kuin koskaan. Kun se ei ole rokotetuille kovin vaarallinen, niin sitä ei enää vastusteta samalla vakavuudella. Kaikki me kohdataan se pian.
Rokottamatta jättäytyminenkin on päätös. Se on jopa vakava ja vaativa päätös. Sen päätöksen vaikukset on tunnettava tarkasti. Se ei tarkoita "kuten aina ennen", koska tilanne on muuttunut. Asia pitää harkita vakavasti ja tunnistaa että kyseessä on päätöksentekotilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota. Itse odotan vuoteen 2023. Sairastin koronan, eikä pelota. THL ei piittaa, vaikka muutama kuolee piikkiin?, se on normaalirajoissa.
Sairastut uudelleen ennen vuotta 2023 ellet hanki rokotusta. Tuurikauppaa minkä vahvuisena sairaus silloin tulee.
Tuo on totta. Tauti on sairastettu ensin lievänä, toisella kierroksella vakavana. Todella inhottava tauti.
Mulla ollut jo kaksi kertaa. Ekalla kerralla normiflunssa, kuumetta muutaman päivän. Jälkioireina väsymystä pari viikkoa. Tokakerralla nipinnapin havaittava nuha, mutta haju- ja makuaisti tavallista lievempi pari viikkoa. Ei jälkioireita. En ota tätä injektiota.
Mutta otat koronan aina puolen vuoden välein!?
Ja sinä otat rokotuksen puolen vuoden välein -kö?
Vierailija kirjoitti:
Haittoja pohtii toki jokainen, mutta nyt on aika olla epäitsekäs ja ottaa pieni riski. Suurin osa on tuon riskin ottanut, mikä tekee sinusta jotain niin erikoista ettei sinun tarvitse? Olet osa yhteiskuntaa, et muiden yläpuolella.
On itsekästä ottaa rokote. Rokote ei anna laumasuojaa, sillä suojaat vain itsesi!
Yhteiskuntaa se auttaa vain vapauttamalla terveydenhuollon resursseja ja ehkä pitämällä rajoitteita minimissä.
semmosta venkoilua kirjoitti:
Rokottamaton ei välttämättä ole koronarokotteitta oleva. Rokottamattomaksi voidaan rokotettua sanoa useilla eri perusteilla
Tuolla periaatteella voidaan sanoa kaikkia rokotetuiksi. Näppärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on rokotettu kokonaan yli kolme miljardia ihmistä. Ihanko oikeasti ajattelet, että rokotteiden tarkoitus on vakoilla tai tuhota ihmisiä, ja kohta alkaa miljardeittain porukkaa putoamaan?
Mikään ei ole 100% suoja, mutta rokote on paljon paljon parempi kuin rokottamattomuus. Korona on ihan hirveä tauti.
Itse en usko, että kyse olisi vakoilusta tai tuhoamisesta. Tämä on vain "rahat pois hölmöiltä" -huijaus.
Ja kyse on kymmenistä tai sadoista miljardeista dollareista, joten ihan pieni kupru tämä ei ole.
Lisäksi lääkeyhtiöt ovat kiristäneet valtioilta toimitussopimukset, joiden mukaan ne eivät ole vastuussa yhtään mistään ja valtiot maksavat kaikki mahdolliset korvaukset kansalaisilleen, joita haittavaikutuksista tulee. Eli Pfizer ja kumppanit käärivät voitot, kaikki haitat jäävät valtioille. Jos sopimukseen ei suostuta, rokotteitakaan ei toimiteta. Törkeää kiristystä, siis.
Onko sinusta koronakin "rahat pois hölmöiltä"-huijaus? Vai vain rokote? Miten sinusta pitäisi suojautua koronaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain heti kun niitä alettiin antaa, ensimmäisen. Toisen sitten kuuden viikon päästä ja nyt kolmannen kun 6 kk oli kulunut viimeisestä.
En todellakaan halua leikkiä venäläistä rulettia. Sairastan vakavaa kroonista sairautta joka on alentanut immuniteettini pysyvästi. Kuulun kaikkein suurimman riskin ryhmään. En halua testata kuinka kauan menisi kunnes tukehtuisin kuoliaaksi sairaalassa.
Työtä teen kotikonttorissa mutta ulkona liikun maskin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan asioitani. Otan huomioon turvallisuusseikat. Minulla on koronapassi puhelimessa mutta en ole tarvinnut tähän asti.
Minun puolestani jokainen saa tehdä niinkuin parhaakseen katsoo, mutta vastuu on otettava. On huolehdittava toisten suojaamisesta ja otettava huomioon voimassa olevat määräykset. Oma perheeni ja lähipiirini on rokotettu, muitten päätöksistä viis veisaan niin kauan kun eivät vaaranna ketään. Jos itsensä haluaa vaarantaa, sopii minulle.
Tuo kaikki järjetön vouhotus ja hysteria vain ottaa päähän. Meillä perheessä sosiaalisen median käyttö on kutistunut olemattomiin myös lapsilla. Tytär jo sanoi ettei halua avata koko roskaa ollenkaan.
No eipä tuolla ystävät ja tututkaan käy, joten mitään ei menetetä. Puhelimella kuulumiset vaihtuu ilman ylimääräistä möyhkäämistä.
Ei ne rokotteet auta. Sinut on aivopesty valtamedian ja hallituksen toimesta ja eliitin. Maailman suurin valhe joka tulee paljastumaan.
Mikä valhe? Että tämä eliitti myrkyttää itsensä rokotteella yhdessä tiedemaailman kanssa? Aika karu maailma sen jälkeen, kun 83 % on eliminoitu ja vain ”kyseenalaistajat” jäljellä
Ei eliitti myrkytä itseään. Eliitti myrkyttää turhat köyhät pois kuleksimasta. Riittää kun muutama satamiljoonaa jää henkiin heidän orjikseen.
Muista, eliitti ei ole tyhmä.
Mutta rokotteenhan ottavat korkeasti koulutetut ja/tai älykkäämmät ihmiset (rokottamattomat ovat tutkimuksen mukaan tyhmempiä ja vähemmän koulutettuja). Silloinhan eliitti yrittäisi tappaa älykkäimmän ja koulutetuimman osan väestöstä. Jäljelle jäävät ovat tyhmempiä ja kouluttamattomampia. Mutta tämähän tietysti olisi eliitin kannalta järkevämpääkin. Tyhmiä ja kouluttamattomia on helpompi ohjailla ja näkyyhän se täällä palstallakin... Ehkä olet oikeassa. Harmi, että otin jo rokotteet. Ilmeisesti kohta kuolen?
Suosittelen välttämään yleistyksiä, kun et oikeasti tiedä kuka ei ota rokotusta. Sen verran voin varmuudella sanoa, että sinä olet väärässä.
Mutta laita linkki tuohon tutkimukseen, missä todistetaan rokottamattomien olevan tyhmempiä ja vähemmän koulutettuja. Kiitos jo etukäteen.
No tuossa on nyt yksi:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC8133799/
Sinänsä en usko, että älykkyys ja kouluttautuminen välttämättä kulkevat käsi kädessä. Mutta kyllä antivaxxerin maailmankuva on aika lähellä uskovaisen maailmankuvaa (uskovaistenkin älykkyyttä on tutkittu) ja niissä korostuu yksinkertaisten selitysten tarve. Maailman monimutkaisuutta ei tahdota hyväksyä, vaan kaiken pitää olla mustavalkoista. Korona etenkin on sellainen asia, johon liittyy paljon epävarmuutta ja monimutkaisia kokonaisuuksia. Se on käytännössä salaliittoteoreetikon märkä uni.
Eikö elämä ole muutenkin tarpeeksi hankalaa ilman, että pohtii puolet vuodesta jotain minkä voi hoitaa vartissa ? Sitäpaitsi harvan ymmärrys riittää jonkun Lancetin artikkelin ymmärtämiseen ja toinen puoli uskoo tokentubeen .
Kolmas piikki lähiaikoina, ei kuulu 5G eikä pää ole pudonnut polviin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota. Itse odotan vuoteen 2023. Sairastin koronan, eikä pelota. THL ei piittaa, vaikka muutama kuolee piikkiin?, se on normaalirajoissa.
Sairastut uudelleen ennen vuotta 2023 ellet hanki rokotusta. Tuurikauppaa minkä vahvuisena sairaus silloin tulee.
Tuo on totta. Tauti on sairastettu ensin lievänä, toisella kierroksella vakavana. Todella inhottava tauti.
Mulla ollut jo kaksi kertaa. Ekalla kerralla normiflunssa, kuumetta muutaman päivän. Jälkioireina väsymystä pari viikkoa. Tokakerralla nipinnapin havaittava nuha, mutta haju- ja makuaisti tavallista lievempi pari viikkoa. Ei jälkioireita. En ota tätä injektiota.
Mutta otat koronan aina puolen vuoden välein!?
Ja sinä otat rokotuksen puolen vuoden välein -kö?
En näköjään, koskapa sitä ei ole varattu alle 60-vuotiaille. Otan kyllä kolmannen heti, kun tarjotaan. Ei ole kummoinen valintatilanne minulle miettiä, että otanko rokotteen vai koronan puolen vuoden välein. Aika erikoinen kysymys...
Täältä on kyllä aika turha kysyä, sillä tämä aihe jakaa ihmiset kyllä niin kahtia. Eniten ihmettelen sitä millä paatoksella asiasta keskustellaan.
Itse olen saanut 2 rokotetta, ensin Astra Zenecan ja toiseksi Pfizerin ja kolmas piikki varattuna joulukuun alkuun. Olen 48 vuotias riskiryhmäläinen.
Mielummin olisin ilman piikkejä tai ottaisin "paremman" piikin, mutta tämän hetkisillä valmisteilla mennään.
Minusta tässä jokatapauksessa joutuu valikoimaan huonon vaihtoehdon = ottaa piikki tai olla ottamatta.
Itse en ikinä uskaltaisi sanoa kenellekkään, että älä ota piikkiä, sillä kyllä nuo tartuntaluvut on tällä hetkellä hurjia siihen nähden, että 2 piikkiä saaneita ei testata kuin harvoissa tapauksissa. En uskaltaisi sanoa myöskään, että ota piikki .......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä malliesimerkki vastakkain asettelusta ja vaikutusyrityksestä. Miksi joku haluaa viedä luottamuksen tutkijoihin, lääkäreihin ja poliisiin?
Ilman rokotetta yli 20-kertainen riski joutua sairaalaan. Jokainen normaali, normaaliälyinen ihminen ymmärtää tämän asian. Jos et ota rokotetta, olet joko a) tyhmä joka ei ymmärrä faktoja, b) idiootti, joka uskoo tietävänsä asiat lääketieteen ammattilaisia paremmin tai c) mahdollisesti kuollut kun saat taudin. Kaikki aika huonoja vaihtoehtoja,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lukemassa Injektiopiikki-blogia, asiallista tietoa täynnä. Toinen on Avoin Media.
Itse en ottanut, koska sairastin koronan, joka minulla oli lievä flunssa, kuten suurimmalla osalla. Onneksi. Ajattelin katsella sen puoli vuotta. Sitten kun taudista oli kulunut yli 6 kk, näin jo lähipiirissä vaikeita rokotevaurioita, joten se ratkaisi, että en ota. Kaksi kuolemantapausta, toinen alle 30 v, toinen n. 40 v, molemmat täysin terveitä ja terveesti eläviä. Kumpikin kuoli ns. suorilta jaloiltaan, pari viikkoa piikistä. Kolmella tuttavalla pitkäkestoinen, kivulias ruusu, kaikilla muitakin oireita, mm. huimaus ja päänsärky, jotka kestivät kuukausia. Yksi sairaalahoitoon vakavasta ripulista. Yksi menetti näön toisesta silmästä, ei kykene enää entiseen työhön. Yksi keuhkoveritulppa, meinasi kuolla, jäi hengitysvajaus loppuelämäksi. Lisäksi lievempiä oireita, kuten kova flunssa, jossa hengenahdistusta. Korva- ja silmäoireita, suolisto-oireita, ihottumaa.
Joten en todellakaan ota tätä kokeellista piikkiä. Normaalit rokotteet ihan eri asia.
Herranjestas mikä tuttavapiiri :D.
Mielikuvitusystäviä?
Reports are not proof of causality.
Tuota lausetta ei saanut kirjoittaa myo viestiin.
No ap:n tapauksessa se on oikeastaan yksi hailee otatko rokotusta vai et koska sinun kohdalla on erittäin harvinaista se että joudut sairaalaan koronan takia.
Koronarokote on tarkoitettu riskiryhmäläisille eli iäkkäille sekä monisairaille ihmisille kenelle flunssatkin on jo vaarallisia.
Herranjestas mikä tuttavapiiri :D.