Otanko rokotteen? Tilanne on ahdistava.
Tähän asti olen halunnut pitkittää rokotteen ottoa niin kauan, että sen turvallisuus varmistuu tai ainakin
se, että hyöty-haitta -suhteen arvio on selkeästi rokotteen ottamisen kannalla.
Syyt, joiden takia en ole vielä ottanut rokotetta:
- Haitat pelottavat (ihmisillä jo ilmenneet haitat, joista ei uutisoida eikä oteta vakavasti sekä riskit, joita tutkimusten edetessä on alkanut ilmetä)
- Tieto lääkeyhtiöiden moraalittomuudesta monessa asiassa esim. suomalaistenkin terveysalan instassien lahjominen, testausten laiminlyönnit, petokset jne.
- poliitikoiden ja mm. THL:n tragikoominen viestintä. Luottamuksen puute julkisiin toimijoihin siis.
- Median jatkuvalla syötöllä kuolemaa, syytöksiä ja uhkauksia toitottavat otsikot ja se, että koko uutisointi vaikuttaa sensuroidulta ja politisoidulta (median pitäisi olla ns. vallan vahtikoira mutta sitä se ei selkeästi ole).
- Useiden maiden tilanne näyttää luisuvan mielestäni täysin tuomittavaan ei-sivistysvaltion tilaan sekä viedään päätäntämahdollisuus ihmiseltä häneen kohdistuvaan _kokeelliseen_ lääketieteellisiin toimenpiteeseen
- Isosta osasta ihmisistä on paljastunut vastenmielisiä piirteitä koronakeskustelun myötä. Monet avoimesti ovat valmiita viemään muilta perusoikeudet perustuen pelkästään tämän rokotteen ottamiseen.
- Normaalipaino ja ikä paljon alle 40
- Melko rajatut ihmiskontaktit ja kotitestien hyödyntäminen
- Haluaisin rokotteen, joka on tehokas ja turvallinen.
Koronan saaminen kyllä huolettaa, sillä en pidä immuunipuolustustani erityisen hyvänä (mutu).
Lisäksi jatkuva uhkailu saa pelkäämään, että minulta viedään oikeus kaikkeen, jos en rokotetta ota ja syyllistys olisi hirveää siinä vaiheessa, jos hoitoa tarvitsen.
Tuntuu, että kokonaisuutena ajatellen on valittavana vain huonoja vaihtoehtoja.
Kommentit (201)
koronarokotte on myrkkyä se on pedon merkki älä ota sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain heti kun niitä alettiin antaa, ensimmäisen. Toisen sitten kuuden viikon päästä ja nyt kolmannen kun 6 kk oli kulunut viimeisestä.
En todellakaan halua leikkiä venäläistä rulettia. Sairastan vakavaa kroonista sairautta joka on alentanut immuniteettini pysyvästi. Kuulun kaikkein suurimman riskin ryhmään. En halua testata kuinka kauan menisi kunnes tukehtuisin kuoliaaksi sairaalassa.
Työtä teen kotikonttorissa mutta ulkona liikun maskin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan asioitani. Otan huomioon turvallisuusseikat. Minulla on koronapassi puhelimessa mutta en ole tarvinnut tähän asti.
Minun puolestani jokainen saa tehdä niinkuin parhaakseen katsoo, mutta vastuu on otettava. On huolehdittava toisten suojaamisesta ja otettava huomioon voimassa olevat määräykset. Oma perheeni ja lähipiirini on rokotettu, muitten päätöksistä viis veisaan niin kauan kun eivät vaaranna ketään. Jos itsensä haluaa vaarantaa, sopii minulle.
Tuo kaikki järjetön vouhotus ja hysteria vain ottaa päähän. Meillä perheessä sosiaalisen median käyttö on kutistunut olemattomiin myös lapsilla. Tytär jo sanoi ettei halua avata koko roskaa ollenkaan.
No eipä tuolla ystävät ja tututkaan käy, joten mitään ei menetetä. Puhelimella kuulumiset vaihtuu ilman ylimääräistä möyhkäämistä.
Ei ne rokotteet auta. Sinut on aivopesty valtamedian ja hallituksen toimesta ja eliitin. Maailman suurin valhe joka tulee paljastumaan.
Mikä valhe? Että tämä eliitti myrkyttää itsensä rokotteella yhdessä tiedemaailman kanssa? Aika karu maailma sen jälkeen, kun 83 % on eliminoitu ja vain ”kyseenalaistajat” jäljellä
Ei eliitti myrkytä itseään. Eliitti myrkyttää turhat köyhät pois kuleksimasta. Riittää kun muutama satamiljoonaa jää henkiin heidän orjikseen.
Muista, eliitti ei ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan rokotteen ehkä sitten, jos koronapassi laajenee harrastuksiini. Toiseen niistä olen panostanut kolme vuotta päivittäin ja en ole valmis lopettamaan sitä kokonaan tämän rokoteasian takia. Mitään muuta henkilökohtaista hyötyä rokotteesta en muuten koe itselleni olevan, olen vielä reilusti alle neljäkymppinen, normaalipainoinen ja perusterve enkä liiku korkean tartuntariskin paikoissa muutenkaan. Junalla matkustan tosin silloin tällöin.
Meinasin unohtaa vielä mainita, että epäilen saaneeni nokkosihottuman eräästä lapsena saamastani rokotteesta. Siksi suhtaudun rokotteisiin nykyään varauksella.
Minäkin sain nokkosihottuman lapsena penisilliinin yhteydessä. Epäiltiin allergiaa, mutta testattiin, ei ole. Kannattaa kertoa näistä epäilyistään terveydenhuoltoon. Ne voitaneen testata. Itse rokotehan ei sitä aiheuta, vaan tehosteaineet.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, paitsi että
-mun bmi on reippaasti yli 40
-mulla on vaikea astma
-ja uniapnea tietenkin
-sitten jatkuvasti joka tuutista tulee, että perusterveet menee aina hoitojonossa edelle, joten mikä järki mun on sitten edes rokotetta ottaa kun en kumminkaan saa hoitoa?
-ja joka paikasta sanotaan, että rokote ei toimi kunnolla minunkaltaisillani riskiryhmään kuuluvilla, joten mikä järki mun on sitten sitä rokotetta ottaa?
-lisäksi ihan oikeasti pelkään rokotteen aiheuttamia sydänongelmia, lähisuvussa paljon sydänvaivaisia ja pelkään että mullakin piilevänä joku vika sydämessä (nyt jo rytmihäiriöitä yms.) ja rokote siten altistaisi vakavemmille sydänongelmille
Ihan pskaa koko homma. En käy missään, ruuat tilaan niin että haen ne kaupan ovelta. Olen nollasopparilla töissä, käytännössä töitä ei juuri ole ollenkaan. Päivät olen siis kotona, en muutenkaan käy missään elokuvissa, baareissa, kahviloissa tms. Jos liikun ihmisten ilmoilla, mulla on aina ffp2-maski ja pidän turvavälit. En uskalla ottaa rokotetta, eikä siitä taitaisi olla minulle mitään apua vaikka ottaisinkin.. ja loppuviimeeksi eihän ne mua edes ota tehohoitoon näitten sairauksieni kanssa, joten kai se on sitten sama olla ottamatta koko rokotetta. Olen kaikintavoin kakkosluokan kansalainen näköjään :(
No onko tuo nyt sitten mukavaa elämää!?
Minäkin olen kaikin tavoin rsikiryhmää, ylipainoa (ei tosin noin paljoa), sydän- verisuonitauti, verenpainetauti, kolesterolit korkealla jne.
Joten otin kolme rokotetta ja olen jatkanut elämääni nautiskellen. En saanut koronaa, vaikka läheiselläni oli deltavariantti ja olin läheisissä tekemisissä hänen kanssaan monta päivää.
En ole saanut rokotteista sivuvaikutuksia, yhden päivän väsymystä lukuunottamatta. Niiden turvin olen käynyt normaalisti kaupassa, ravintolassa syömässä, lentänyt useaan otteeseen eri maihin, maskia olen käyttänyt vain pakollisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain heti kun niitä alettiin antaa, ensimmäisen. Toisen sitten kuuden viikon päästä ja nyt kolmannen kun 6 kk oli kulunut viimeisestä.
En todellakaan halua leikkiä venäläistä rulettia. Sairastan vakavaa kroonista sairautta joka on alentanut immuniteettini pysyvästi. Kuulun kaikkein suurimman riskin ryhmään. En halua testata kuinka kauan menisi kunnes tukehtuisin kuoliaaksi sairaalassa.
Työtä teen kotikonttorissa mutta ulkona liikun maskin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan asioitani. Otan huomioon turvallisuusseikat. Minulla on koronapassi puhelimessa mutta en ole tarvinnut tähän asti.
Minun puolestani jokainen saa tehdä niinkuin parhaakseen katsoo, mutta vastuu on otettava. On huolehdittava toisten suojaamisesta ja otettava huomioon voimassa olevat määräykset. Oma perheeni ja lähipiirini on rokotettu, muitten päätöksistä viis veisaan niin kauan kun eivät vaaranna ketään. Jos itsensä haluaa vaarantaa, sopii minulle.
Tuo kaikki järjetön vouhotus ja hysteria vain ottaa päähän. Meillä perheessä sosiaalisen median käyttö on kutistunut olemattomiin myös lapsilla. Tytär jo sanoi ettei halua avata koko roskaa ollenkaan.
No eipä tuolla ystävät ja tututkaan käy, joten mitään ei menetetä. Puhelimella kuulumiset vaihtuu ilman ylimääräistä möyhkäämistä.
Ei ne rokotteet auta. Sinut on aivopesty valtamedian ja hallituksen toimesta ja eliitin. Maailman suurin valhe joka tulee paljastumaan.
Mikä valhe? Että tämä eliitti myrkyttää itsensä rokotteella yhdessä tiedemaailman kanssa? Aika karu maailma sen jälkeen, kun 83 % on eliminoitu ja vain ”kyseenalaistajat” jäljellä
Ei eliitti myrkytä itseään. Eliitti myrkyttää turhat köyhät pois kuleksimasta. Riittää kun muutama satamiljoonaa jää henkiin heidän orjikseen.
No mutta eikö oo aika pelottavaa, että sinä viisaana jäät henkiin tämän eliitin orjaksi kun tiedemaailma, lääkärit, asiantuntijat ym. on eliminoitu. Silloinhan on paluu keskiajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos haluat kuolla ennenaikaisesti niin ota vaarallinen rokote, jos taas haluat elää pidempään niin älä ota rokotetta. Selvyydeksi.
Tilanne
Korona: 1233
Rokote: 1 (ja kys. rokotteen käyttö lopetettu)
Fimeassa on 2.11.2021 mennessä käsitelty 130 koronarokotuksiin liittyvää haittavaikutusilmoitusta, joissa kerrotaan potilaan menehtyneen. 10 potilaista oli saanut Spikevaxin, 18 Vaxzevrian ja loput 102 Comirnatyn.
Ihmisiä kuolee muutenkin, joten syy-yhteyttä on aika vaikea osoittaa. Nuo ilmoitukset ovat ihmisten itse tekemiä, ei terveydenhuollon arvioita kuoleman syystä.
No joka tapauksessa tuokin on 10 x vähemmän kuin koronaan kuolleita, vaikka rokotettuja on moninkertaisesti koronan sairastaneisiin verrattuna.
Ei ole mitään järkeä verrata rokotteen riskejä "normitilanteeseen", vaan sairastetun koronataudin riskeihin.Se, että ihminen itse ilmoittaa ei tarkoita, ettei niin olisi tapahtunut.
Huomaatko, että en kyseenalaistanut kuolemaa, vaan sitä missä määrin taviskansalainen pystyy arvioimaan mikä oli rokotteen osuus kuoleman aiheuttajana.
Vierailija kirjoitti:
Musta on äärimmäisen loukkaavaa ja pullamössöä, että täällä on varaa kieltäytyä rokotteesta, koska on lukenut ”oikeaa tietoa”, vaikka iso osa maailmaa on vielä ilman rokotetta. Lisäksi länsimaat menee aina omat edellä ajattelussaan, joten rokotteet täällä on aika hyvin tutkittu (vrt. sputnik ym.).
Ne ei voi olla "hyvin tutkittu", kun ne nyt on testissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota. Itse odotan vuoteen 2023. Sairastin koronan, eikä pelota. THL ei piittaa, vaikka muutama kuolee piikkiin?, se on normaalirajoissa.
Sairastut uudelleen ennen vuotta 2023 ellet hanki rokotusta. Tuurikauppaa minkä vahvuisena sairaus silloin tulee.
Tuo on totta. Tauti on sairastettu ensin lievänä, toisella kierroksella vakavana. Todella inhottava tauti.
Mulla ollut jo kaksi kertaa. Ekalla kerralla normiflunssa, kuumetta muutaman päivän. Jälkioireina väsymystä pari viikkoa. Tokakerralla nipinnapin havaittava nuha, mutta haju- ja makuaisti tavallista lievempi pari viikkoa. Ei jälkioireita. En ota tätä injektiota.
Mutta otat koronan aina puolen vuoden välein!?
Vierailija kirjoitti:
koronarokotte on myrkkyä se on pedon merkki älä ota sitä
Juuri tällaiset kommentit panevat minut ihmettelemään kuinka hemmetin tyhmiä ihmisiä tällä palstalla oikein on???
Minulla on autoimmuunisairaus, joka on ollut vuosia remissiossa. En halua provosoida immuniteettiani rokotteella. Toisaalta koronakin kuulemma voi provosoida immuniteettia.
Huonot vaihtoehdot siis.
Omalla kohdallani olen ajatellut siltä kannalta, että kummassa vaihtoehdossa riskien toteutuminen olisi minulle vaikeampi kestää: se että ottaisin rokotteen mikä käynnistäisi sairauteni pahenemisvaiheen vai se että en ottaisi rokotetta mutta saisin jossain vaiheessa koronan joka käynnistäisi pahenemisvaiheen. Olen tullut siihen tulokseen, että rokotteen aiheuttamana pahenemisvaihe olisi hirveämpää, ehkä siksi, että siinä olisin itse aktiivisesti aiheuttanut sairastumiseni.
En kuulu mihinkään koronan riskiryhmään (minun autoimmuunisairauteni ei ole listattuna). Jos kuuluisin, saattaisin kallistua rokotteen ottamisen kannalle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä miettisin, että kuka on asiantuntevien taho tekemään suositukset ja päättämään asiasta. Jos itse olet lääketieteen/mikrobiologian asiantuntija, niin ymmärrät jo paljon asioista. Itse luotan eniten niihin, jotka tutkivat näitä asioita työkseen. Esim. lääketieteen kollegani yliopistossa ovat ottaneet rokotteet. Mieheni putkimiehenä työskentelevä eno Pohjanmaalla ei ole, koska hänestä sitä ei ole tutkittu tarpeeksi.
Lisäksi voi laskeskella tapauksia ja tehohoitoon joutuneiden todennäköisyyksiä (tämä siis ystävällinen kommentti). Vaikka itse olen tilastotieteilijä, ei tämä vaadi kuin peruslaskuja.
Se, että rokote on salaliitto (tämä ei ole kohdistettu ap:lle), on kovin kummallista, että ne juonijat vaarantavat ensimmäisenä itsensä.
Mutta, kannattaa siis miettiä ketä uskoa ja kuka tietää asioista ”oikeasti”.
Kiitos hyödyllisestä kommentistasi. Tietyllä tavalla koen, että näin laajalla rokotusohjelmalla pitäisi olla todella vahvasti se periaate läsnä, että kaikki on avointa ja ei-politisoitunutta. Että kaikki on avoimesti ja ns. sääntöjen mukaan hoidettu sekä, että se myös _näyttää_ siltä. Lisäisi luottamusta. Ulospäin, ei -ammattilaiselle, moni asia tässä koronakriisissä näyttäytyy kyseenalaisena, kun määritelmät muuttuvat, viestintä on ristiriitaista ja monilla päättäjällä sekä organisaatiolla on epäilyttäviä sidonnaisuuksia jne. Tarkoitan siis sitä, että kokonaisuutena asiat voivat tosiaankin näyttää epäilyttäviltä ja saattaa totuudenkin kyseenalaiseen valoon.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, paitsi että
-mun bmi on reippaasti yli 40
-mulla on vaikea astma
-ja uniapnea tietenkin
-sitten jatkuvasti joka tuutista tulee, että perusterveet menee aina hoitojonossa edelle, joten mikä järki mun on sitten edes rokotetta ottaa kun en kumminkaan saa hoitoa?
-ja joka paikasta sanotaan, että rokote ei toimi kunnolla minunkaltaisillani riskiryhmään kuuluvilla, joten mikä järki mun on sitten sitä rokotetta ottaa?
-lisäksi ihan oikeasti pelkään rokotteen aiheuttamia sydänongelmia, lähisuvussa paljon sydänvaivaisia ja pelkään että mullakin piilevänä joku vika sydämessä (nyt jo rytmihäiriöitä yms.) ja rokote siten altistaisi vakavemmille sydänongelmille
Ihan pskaa koko homma. En käy missään, ruuat tilaan niin että haen ne kaupan ovelta. Olen nollasopparilla töissä, käytännössä töitä ei juuri ole ollenkaan. Päivät olen siis kotona, en muutenkaan käy missään elokuvissa, baareissa, kahviloissa tms. Jos liikun ihmisten ilmoilla, mulla on aina ffp2-maski ja pidän turvavälit. En uskalla ottaa rokotetta, eikä siitä taitaisi olla minulle mitään apua vaikka ottaisinkin.. ja loppuviimeeksi eihän ne mua edes ota tehohoitoon näitten sairauksieni kanssa, joten kai se on sitten sama olla ottamatta koko rokotetta. Olen kaikintavoin kakkosluokan kansalainen näköjään :(
Kannattaa ottaa. Ylipainoisena voi saada helpommin tartunnan eli siis teho ei ole niin hyvä. Mutta teho vakavaa tautia vastaan on hyvä.
Rytmihäiriöt ovat suht yleinen covidin jälkioire.
Faith kirjoitti:
Minulla on autoimmuunisairaus, joka on ollut vuosia remissiossa. En halua provosoida immuniteettiani rokotteella. Toisaalta koronakin kuulemma voi provosoida immuniteettia.
Huonot vaihtoehdot siis.
Omalla kohdallani olen ajatellut siltä kannalta, että kummassa vaihtoehdossa riskien toteutuminen olisi minulle vaikeampi kestää: se että ottaisin rokotteen mikä käynnistäisi sairauteni pahenemisvaiheen vai se että en ottaisi rokotetta mutta saisin jossain vaiheessa koronan joka käynnistäisi pahenemisvaiheen. Olen tullut siihen tulokseen, että rokotteen aiheuttamana pahenemisvaihe olisi hirveämpää, ehkä siksi, että siinä olisin itse aktiivisesti aiheuttanut sairastumiseni.
En kuulu mihinkään koronan riskiryhmään (minun autoimmuunisairauteni ei ole listattuna). Jos kuuluisin, saattaisin kallistua rokotteen ottamisen kannalle.
Jollain tavalla ymmärrän tuon sun logiikan, mutta toisaalta: Onhan se rokottamattomuuskin oma valinta ja sinänsä yhtä aktiivinen teko kuin rokotteen ottaminenkin. Sitä paitsi noi koronan aiheuttamat riskit on todennäköisesti paljon suuremmat kuin rokotteilla.
Olen ottanut rokotuksen, samoin koko perheeni ja kaikki ystävät ja työkaverit, joiden kanssa olen puhunut asiasta. Kenellekään ei tullut rokotteesta muita haittoja kuin osalle pistoskohdan kipeytyminen pariksi päiväksi. Tutun tutulla oli noussut korkea kuume yhdeksi yöksi. Minun 93-vuotias isoäitini on ottanut rokotteet ajallaan, ei mitään oireita. Autoimmuunisairautta sairastava mieheni on ottanut rokotteet ajallaan, ei oireita. Surettaa ihmisten puolesta, joiden maailmankuva on läpeensä epäluuloinen: suurin osa ihmisistä valehtelee, peittelee valheita ja haluaa pahaa toisille. On niitä sellaisiakin ihmisiä, mutta mielestäni suurin osa meistä haluaa elää elämäänsä, tehdä mielekästä työtä ja viettää aikaa läheisten ja harrastusten parissa. Ei suunnitella joukkomurhia tai petoksia. Tai peitellä toisten tekemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten asiallista pohdintaa, mutta haitoista kerrotaan kyllä ihan julkisesti ja avoimesti. Yhden rokotteen antaminen lopettiinkin. Jotenkin salaliittoja tuputtavat ihmiset aina unohtavat mainita tuon faktan. Toki muutenkin ovat sekaisin, toisin kuin aloittaja jolla on valideja pointteja.
Toki pitkäaikaisvaikutukset ovat vielä pimennossa, se on toki riski jota pitää jokaisen pohtia, historiasta löytyy monta esimerkkiä yllättävistä sivuvaikutuksista. Toisaalta löytyy monta esimerkkiä hävitetyistä taudeistakin, kuten polio ja tuhkarokko.
Samoin suomen terveydenhuolto on kokonaisuudessaan melko luotettava taho ja tapaukset ovat koskeneet lähinnä yksittäisiä lääkäreitä tai virkamiehiä, ei sinällään koko systeemiä, näin isoa kuvaa katsoessa.
Suosittaisin ottamaan, mutta oma päätös.
Kiitos kommentistasi. THL:n osalta vaivaa nämä uutisoinnit sikainfluenssan ajoilta. Nimittäin silloin oli otsikoissa tämä "Miljoonapotista vaiettiin" -tapaus, että rokotteen tilaus tietyltä yritykseltä perustui siihen, että kyseinen yritys oli rahoittanut aiemmin THL:n tutkimuksia miljoonilla. Ja tästä oli vaiettu. Lisäksi THL uutisissa jatkuvasti vakuutti rokotteen olevan turvallinen, kunnes siirryttiin pyytämään anteeksi, kun se ei sitten ollutkaan ihan niin turvallinen.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat! Sitä ei pidä koskaan unohtaa.
Muistetaan myös tämä vuodelta 1994: "Tupakka ei aiheuta riippuvuutta."
Kunnon kapitalisti vannoo vaikka vasemman oikeaksi ja mustan valkoiseksi, jos sillä voi tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö oo aika pelottavaa, että sinä viisaana jäät henkiin tämän eliitin orjaksi kun tiedemaailma, lääkärit, asiantuntijat ym. on eliminoitu. Silloinhan on paluu keskiajalle.
Ei pelota. Eikä korona pelota. Minusta on tyhmää pelätä etukäteen yhtään mitään. Jos jotain tapahtuu, silloin voi pelätä. Nyt rokotetut peloissaan ovat alkaneet pelata venäläistä rulettia, mutta onneksi he USKOVAT rokotteeseen. Uskolla on suuri voima, kunnes ei ole.
Mä tilasin ajan influenssarokotukseen huomiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rokotteenhan ottavat korkeasti koulutetut ja/tai älykkäämmät ihmiset (rokottamattomat ovat tutkimuksen mukaan tyhmempiä ja vähemmän koulutettuja). Silloinhan eliitti yrittäisi tappaa älykkäimmän ja koulutetuimman osan väestöstä. Jäljelle jäävät ovat tyhmempiä ja kouluttamattomampia. Mutta tämähän tietysti olisi eliitin kannalta järkevämpääkin. Tyhmiä ja kouluttamattomia on helpompi ohjailla ja näkyyhän se täällä palstallakin... Ehkä olet oikeassa. Harmi, että otin jo rokotteet. Ilmeisesti kohta kuolen?
Mua ärsyttää tuo mustavalkoisuus, että jos otat rokotteen niin muka "luotat sinisilmäisesti" kaikkeen mitä joku amerikkalainen lääkeyhtiö tekee ja uskot että ne on täysin hyviksiä. Siis en minäkään pidä amerikkalaisten lääkeyhtiöiden toiminnasta, vaikka otin rokotteen. Todellakin toivoisin että yhtiöt toimisivat eettisemmin, mutta silti uskon että ne pyrkivät tuottamaan turvallisia lääkkeitä vaikkakin tahkomaan niillä sitten voittoa. Vähän sama kuin en pidä esim. sähkönsiirtoyhtiöiden toimintaa tällä hetkellä eettisenä, mutta en ole silti jättänyt ottamatta sähköä taloon.
Kiitos! Erittäin viisas ja faktoihin perustuva kommentti. Näitä soisi näkevän enemmän kaiken väärä tiedon ja vouhotuksen sijaan.