Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syke kausi 11

Vierailija
17.11.2021 |

Sykkeen kausi 11 alkaa Ruutu+-palvelussa 6.1.2022. Odotukset ja keskustelua kaudesta

Kommentit (1236)

Vierailija
441/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta Syke on just RIITTÄVÄN uskottava sairaalasarja. Jotkut katsojat tuntuvat painottavan ennen kaikkea uskottavuutta ja tarttuvan asioihin jotka ovat heidän mielestään epäuskottavia. Itse taas kuulun siihen ryhmään, etten niinkään ekaks peräänkuuluta aukotonta uskottavuutta vaan draamaa ja koukuttavaa tarinaa.

Täysin samaa mieltä! Enkä ymmärrä miksi sellaiset ihmiset tätä sarjaa edes katsovat, joiden mielestä kaikki siinä on huonosti ja sairaalamaailma muka kuvattu epäuskottavasti.

Liityn komppaamaan. Eihän myöskään esim. poliisisarjoissa asiat useinkaan mene yhtään niin kuin todellisessa elämässä ja silti ne niellään sellaisina koukuttavien tarinoiden ja juonenkäänteiden vuoksi. Sykkeessä kuitenkin on tehty todella paljon työtä sen eteen, että potilastarinat, leikkaukset ym. sairauksiin liittyvät olisivat mahdollisimman realistisia ja siinä on mun mielestä onnistuttu hyvin.

Tämä! 

Vierailija
442/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Leevi vähän mustis siitä, että Nikke saa niin paljon huomiota Santerilta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina on kyllä todella ahdistava hahmo. Ilmari tulee olemaan ihan lirissä sen kanssa. Ihan mielenkiintoista nähdä millainen Riinan ja Ellan suhde on. Nythän se sisaruuskin vahvistui.

Vierailija
444/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun tulen ketjuun kyselemään offtopiccia, mutta lopetin Sykkeen katsomisen sen jälkeen kun se siirtyi yleltä neloselle. Näköjään lähes kaikki suosikkihahmoni ovat poistuneet sarjasta. Minneköhän Holopainen oikein lähti ja saiko hän lapsen kuten aiemmin kovasti haaveili?

Vierailija
445/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kiinnostaa tulevien juonikuvausten perusteella Ilmari-Riina-Ella-kuvio. Samoin Max-Jannica-Johanna. Jännä nähdä myös mitä tosta Jessen ja sen äidin jutusta paljastuu. Koukuttavia tarinoita on tälle kaudelle kyhätty.

Ei kannata myöskään unohtaa Aino-Kaius tai Leevi-Santeri-Henna-Jari kuvioita. Enkä varmaan usko että Santeri enää ens kaudella jatkaa..

Tällä kaudella on tosiaan tosi monta mielenkiintoista tarinaa. Onneksi on pitkä kausi 😀

Tän viikon jaksoissa taidetaan taas saada vähän Leevin ja Santerin tarinaa eteenpäin. Niin toivoisin, että tässä kävisi Leevin kannalta hyvin.

Perjantaina Jesse saa sen mysteerilaatikon. Jaksokuvausten perusteella voisi ajatella, että isä ei ehkä olekaan ollut niin k*sipää vaan äiti on ehkä estänyt isää tapaamasta Jesseä tai salaillut yhteydenottoyrityksiä. Ei ihme, jos Jessen psyyke tulee olemaan tiukilla, jos selviää, että isäsuhde olisikin voinut olla ihan toisenlainen ja on itse vielä kieltäytynyt tapaamasta ennen isän kuolemaa.

Joo jotain siinä Jessen isäsuhteessa on, koska Jesse käy juuri sen takia psykiatrilla. Aiemmin ei ollut varmuutta, miksi se siellä psykiatrilla tulee käymään, mutta siinä yhessä tv-mainoksessa psykiatri Ella pyytää Jesseä "kuvailemaan ikävintä lapsuusmuistoa". Kun siis aiemmin ajattelin, että Jesse voisi käydä psykiatrilla tyyliin masennuksen tai muuten vaan pahan olon takia, mutta näköjään siihen on tarkempi syy.

Mua surettaa jo valmiiksi Jessen puolesta, kun vaikuttaa vahvasti siltä, ettei se välien katkaisu isän puolelta olekaan ollut niin selvä. Veikkaan, että laatikosta paljastuu tietoja tähän liittyen. Ehkä äiti onkin kieltänyt yhteydenpidon tms. Nyt asialle ei sitten ole enää mitään tehtävissä.

Vierailija
446/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te katotte näitä? Ruudusta?

Ruutuplus-maksullinen. Ei ole saatavilla muille.

Vierailija
447/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori kun tulen ketjuun kyselemään offtopiccia, mutta lopetin Sykkeen katsomisen sen jälkeen kun se siirtyi yleltä neloselle. Näköjään lähes kaikki suosikkihahmoni ovat poistuneet sarjasta. Minneköhän Holopainen oikein lähti ja saiko hän lapsen kuten aiemmin kovasti haaveili?

Olet väärässä ketjussa. Hei hei.

Vierailija
448/1236 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Leevi vähän mustis siitä, että Nikke saa niin paljon huomiota Santerilta :D

Uskon että Santeri yritti saada Leevin huomaamaan että on ihastunut olemalla välinpitämätön ja kylmästi ignooraamalla. Onneksi ensi viikolla Santeri taitaa antaa vastauksensa Leevin viestiin. Mahtaakohan Santeri lähettää vastausviestin vai kertoa vastauksensa kasvotusten?

Vierailija
449/1236 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ketjussa. Hei hei.

Eiköhän täällä tän verran voi mennä ohi varsinaisen aiheenkin. Holopainen lähti jonnekin ulkomaille. Ei ole kerrottu hänestä sen jälkeen niin ei tietoa saiko lasta.

Vierailija
450/1236 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Marjutin kokema nöyryytys olla sen verran kova, etten ihmettelisi, jos Ira lentäisi kohta kuin leppäkeihäs pois polilta. Taisi lähteä iso pyörä pyörimään 😀

Vierailija
451/1236 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi Marjutin kokema nöyryytys olla sen verran kova, etten ihmettelisi, jos Ira lentäisi kohta kuin leppäkeihäs pois polilta. Taisi lähteä iso pyörä pyörimään 😀

Joo, nyt astui Ira väärän ihmisen varpaille :D

Vierailija
452/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö mä väärin tai harittiko mun silmät mutta kattoiko Santeri Nikkeä sillä silmällä kun sen huomio herpaantu leikkaustilanteessa?

Vierailija
453/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö mä väärin tai harittiko mun silmät mutta kattoiko Santeri Nikkeä sillä silmällä kun sen huomio herpaantu leikkaustilanteessa?

Vähän vaikea sanoa, saattoi olla että se vain reagoi ääneen kun ne ensihoitajat rupes nauraan käytävällä. Jää nähtäväksi. Voihan se olla, että Santeri on kiinnostunut Nikestä, mut en mä ehkä usko. Luulen et se kuitenkin on kiinnostunu Leevistä.

Vierailija
454/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kiinnostaa tulevien juonikuvausten perusteella Ilmari-Riina-Ella-kuvio. Samoin Max-Jannica-Johanna. Jännä nähdä myös mitä tosta Jessen ja sen äidin jutusta paljastuu. Koukuttavia tarinoita on tälle kaudelle kyhätty.

Ei kannata myöskään unohtaa Aino-Kaius tai Leevi-Santeri-Henna-Jari kuvioita. Enkä varmaan usko että Santeri enää ens kaudella jatkaa..

Tällä kaudella on tosiaan tosi monta mielenkiintoista tarinaa. Onneksi on pitkä kausi 😀

Tän viikon jaksoissa taidetaan taas saada vähän Leevin ja Santerin tarinaa eteenpäin. Niin toivoisin, että tässä kävisi Leevin kannalta hyvin.

Perjantaina Jesse saa sen mysteerilaatikon. Jaksokuvausten perusteella voisi ajatella, että isä ei ehkä olekaan ollut niin k*sipää vaan äiti on ehkä estänyt isää tapaamasta Jesseä tai salaillut yhteydenottoyrityksiä. Ei ihme, jos Jessen psyyke tulee olemaan tiukilla, jos selviää, että isäsuhde olisikin voinut olla ihan toisenlainen ja on itse vielä kieltäytynyt tapaamasta ennen isän kuolemaa.

Joo jotain siinä Jessen isäsuhteessa on, koska Jesse käy juuri sen takia psykiatrilla. Aiemmin ei ollut varmuutta, miksi se siellä psykiatrilla tulee käymään, mutta siinä yhessä tv-mainoksessa psykiatri Ella pyytää Jesseä "kuvailemaan ikävintä lapsuusmuistoa". Kun siis aiemmin ajattelin, että Jesse voisi käydä psykiatrilla tyyliin masennuksen tai muuten vaan pahan olon takia, mutta näköjään siihen on tarkempi syy.

Mua surettaa jo valmiiksi Jessen puolesta, kun vaikuttaa vahvasti siltä, ettei se välien katkaisu isän puolelta olekaan ollut niin selvä. Veikkaan, että laatikosta paljastuu tietoja tähän liittyen. Ehkä äiti onkin kieltänyt yhteydenpidon tms. Nyt asialle ei sitten ole enää mitään tehtävissä.

Syke on täynnä juonenkäänteitä joissa täysin epärealistinen reaktio ihmisellä.

Kuka tahansa olisi samantien avannut sen laatikon. Perusvietti uteliaisuus. Ja vielä se tilanne että hahmo "odotti" saavansa jotain. Kuka jättää odotetun lahjapaketin avaamatta.

Ja Ilmari. Huoh. Ei kukaan voi olla niin tossu. Eikä ollutkaan silloin kun oli naimisissa.

Vierailija
455/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea sanoa, saattoi olla että se vain reagoi ääneen kun ne ensihoitajat rupes nauraan käytävällä. Jää nähtäväksi. Voihan se olla, että Santeri on kiinnostunut Nikestä, mut en mä ehkä usko. Luulen et se kuitenkin on kiinnostunu Leevistä.

Uskon että Santeri yrittää tehdä Leeviä mustasukkaseks kun haluu näyttää että on kiinnostunut. Seiskan haastattelussahan Valtteri oli vihjannu että Leevin ja Santerin romanssi ei ole mutkaton. Voiskohan Hennan ja Jarin lisäksi vielä Nikke heittää lusikkansa tähän soppaan mut kuitenkaan rehellisesti sanottuna en usko kans että Santeri ois Nikestä kiinnostunu. 

Vierailija
456/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syke on täynnä juonenkäänteitä joissa täysin epärealistinen reaktio ihmisellä.

Kuka tahansa olisi samantien avannut sen laatikon. Perusvietti uteliaisuus. Ja vielä se tilanne että hahmo "odotti" saavansa jotain. Kuka jättää odotetun lahjapaketin avaamatta.

Ja Ilmari. Huoh. Ei kukaan voi olla niin tossu. Eikä ollutkaan silloin kun oli naimisissa.

Nää tän tyyppiset jutut, että jättää esim. laatikon avaamatta heti, on tyypillisiä ihan yleisesti TV-sarjoissa. Toisaalta just tässä tilanteessa sen voi ajatella olevan myös ihan ymmärrettävää, kun Jessen isäsuhde on selvästikin ollut hankala. Tällöin Jessestä voi tuntua vaikealta, jopa pelottavalta, avata laatikko ja katsoa mitä siellä on ja lykkää sitä sen vuoksi eteenpäin.

Vierailija
457/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että Santeri yrittää tehdä Leeviä mustasukkaseks kun haluu näyttää että on kiinnostunut. Seiskan haastattelussahan Valtteri oli vihjannu että Leevin ja Santerin romanssi ei ole mutkaton. Voiskohan Hennan ja Jarin lisäksi vielä Nikke heittää lusikkansa tähän soppaan mut kuitenkaan rehellisesti sanottuna en usko kans että Santeri ois Nikestä kiinnostunu. 

Mä en kans usko että tälle kaudelle oltais sovittamassa enää mitään Santerin yksipuolista ihastusta Nikkeen. Mielenkiinnolla kyllä noin muuten odotan millaiset välit näille kahdelle vielä kehittyy kun nyt ovat enemmän alkaneet kaveeraamaan. Voisiko olla että Santerilla ei ole tähän asti oikein ollut oman ikäisiään äijäkavereita ja kiinnittää tähän nyt enemmän huomiota.

Vierailija
458/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmeellisiä homodraamoja on ollut vuosien kuluessa jo ihan tarpeeksi Salatuissa elämissä ja monet tähän liittyvät asiat jo hirveitä kliseitä. Jotain uutta voisi siis kehittää. En siis ole homohahmoja ja homosuhteiden kuvaamista vastaan, vaan nimenomaan sarjaan toiseen kopioitavien kliseiden. Tosin moni sarja tuntuu toistensa kopiolta kun tietyt kuviot toistuvat hyvin samanlaisina sarjasta toiseen. Käsikirjoittajien huonoudesta ja mielikuvituksen puutteesta tämä lähinnä johtuu.

Vierailija
459/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ihmeellisiä homodraamoja on ollut vuosien kuluessa jo ihan tarpeeksi Salatuissa elämissä ja monet tähän liittyvät asiat jo hirveitä kliseitä. Jotain uutta voisi siis kehittää. En siis ole homohahmoja ja homosuhteiden kuvaamista vastaan, vaan nimenomaan sarjaan toiseen kopioitavien kliseiden. Tosin moni sarja tuntuu toistensa kopiolta kun tietyt kuviot toistuvat hyvin samanlaisina sarjasta toiseen. Käsikirjoittajien huonoudesta ja mielikuvituksen puutteesta tämä lähinnä johtuu.

ihmeellisiä heterodraamojahan ei tosiaan olekaan vielä nähty kertaakaan. Jotain uutta vois kehittää kyllä heteroiden suhteisiinkin, eikä aina niin hirveitä kliseitä ja jo nähtyjä kuvioita muista sarjoista. 

Rakkaustarinat ja niiden alkulähteet ja ongelmat on kuitenkin lopulta aika samankaltaisia oli kyseessä sitten heteroparista, homoparista tai mistä tahansa. 

Miten sinä käsikirjottaisit homodraamaa? Tai draamaa ylipäänsä, ilman että käytät yhtään jo nähtyä kuviota siinä?

Vierailija
460/1236 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmeellisiä heterodraamojahan ei tosiaan olekaan vielä nähty kertaakaan. Jotain uutta vois kehittää kyllä heteroiden suhteisiinkin, eikä aina niin hirveitä kliseitä ja jo nähtyjä kuvioita muista sarjoista. 

Rakkaustarinat ja niiden alkulähteet ja ongelmat on kuitenkin lopulta aika samankaltaisia oli kyseessä sitten heteroparista, homoparista tai mistä tahansa. 

Miten sinä käsikirjottaisit homodraamaa? Tai draamaa ylipäänsä, ilman että käytät yhtään jo nähtyä kuviota siinä?

Juurihan sanoin, että sarjat matkivat toisiaan ihan kaikessa, ei pelkästään homodraamoissa kun kaikki tuntuu olevan jo käsitelty. Sitten sorrutaan monessa pahimpiin kliseisiin. Uuden keksiminen on varmasti vaikeaa. Esim. jos joku sairastuu, voisi vaihteen vuoksi sairastua johonkin uuteen sairauteen, kuten suolistovaivat,diagnosoimatta jäänyt autismikirjon häiriö, ahmimishäiriö. Sairauksista pahin klisee on syöpä ja onnettomuuksista auto-onnettomuus.Vaikka hvinkin on aikamoinen klisee niin sitä on kuitenkin käsitelty yllättävän vähän. Sykkeessä tosin yhden oudoista oireista kärsineen potilaan diagnoosiksi paljastui hiv. Hyvää tässä oli se, että kliseisiin ja stereotypiaan ei tässä syyllistytty vaan sairastunut oli keski-ikäinen ihan tavallisen oloinen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä