Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jatkuvasti itse sairaana mutta siitä huolimatta kukaan lähipiirissäni ei sairastu. Miksi vain minä?

Vierailija
17.11.2021 |

Olen ollut heikossa kunnossa tässä viime aikoina. Useita sairastumisia, tuntuu, että minuun tarttuu erityisen herkästi taudit. Aiemmin minä olin se, johon ei tarttunut juuri mikään. Hyvin harvoin sairastelin.

No tässä olen sitten nuhassa ja kuumessa viettänyt aikaani läheisteni kanssa (koska asuvat saman katon alla) ja muutenkin minua on kuljeteltu, olen ollut nuhaisena töissä (koska jatkui monta viikkoa).
Lähipiirissäni ei olla sairasteltu, ei edes työparini saatika kumppanini.

En todellakaan sitä haluakaan mutta tuntuu vain, että olenko minä nyt jotenkin sairastunut vakavammin ja siksi minuun tarttuu pöpö kuin pöpö vai enkö vain parane kunnolla enää normaalista flunssastakaan.
Rokotteet otettu, lähipiirini ei ole ottanut tai on ottanut yhden rokotteen mutta on myös niitä, jotka ovat ottaneet molemmat.
Ihmettelen vain. Miksi minä nuori ja ennen vastustuskykyä omaava nyt on jatkuvasti köhässä ja muuten puolikunnossa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteiden sivuvaikutuksista ei saa puhua. Joten ollanpa hiljaa siellä.

Vierailija
22/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit

Yleinen vastustuskyky

Käsihygienia?

Onko univajetta?

Helpoiten parannat pesemällä kädet kuten pitää ja nukkumalla 7,5-8 tuntia ja B-Forte ja muut vitamiinit purkista, koska valitettavasti ruoasta ei yleensä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa ferritiini.

Mulla kans oli just aikuisiän kynnyksellä niin etten ollut koskaan sairaana. Hb oli 151, joten ei tullut mieleenkään ett tarvisin rautaa. En myöskään syönyt d-vitamiinia. Sitten tuli semmonen jatkuva sairastelu, parhaimmillaan olin varmasti 1/3 vuodesta sairaana, jälkitauteja ym.

Kunnes sitten lopulta vahingossa sattumalta toisista syistä mitattiin ferritiini. Nyt mua onkin sit hoidettu 5 vuotta julkisella ferritiinin kanssa. En oo saanut nostettua sitä paljoa, mutta jo viite-arvon (10) rajalle nostaminen teki muutoksen tuohon kierteeseen. Lääkäreiltäkin kyselin niin he piti mahdollisena että jatkuva sairastelu johtui tuosta.

Vierailija
24/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on olematon suolistofloora. Syö maitohappobakteereja ja lisää ruokavalioon monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä jotta suolistosi bakteerikanta monipuolistuu. D vitamiini tasosi saattaa olla myös alhaiset, sekä sinkki.

Pakko kommentoida... Suolistobakteerit eivät vaikuta hengitystieinfektioihin, jotka tarttuvat muualta kuin suolistosta...

Ap, tuo on yksilöllistä, joillain on parempi immuniteetti geneettisesti kuin toisilla.

Vierailija
25/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy avantouimaan. Myös muu kylmässä säässä tehtävä urheilu on hyväksi. D-vitamiinia kalasta ja sienistä. Kananmunia. Multaa kynsien alle jotenkin: karaisua elimistöön. Lehmänlantaa ja hevosenlantaa kosketukseen ihon kanssa.

Vierailija
26/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tällainen alitajuun kohdistettu vaikutusyritys.

Eli jos otat rokotteet, tuhoat terveytesi.

Lopettakaa nyt foliohatut ihan oikeesti!

Vai ottaisitteko itsellenne esim. polion?!?

Vierailija
27/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova stressi, vähäinen uni, tissuttelu ja tupakointi, huono ruokavalio, vähäinen liikunta, huono yleiskunto, geneettinen heikkous.... 

Ja pesetkö kädet kun tulet kotiin, pesetkö kädet ennen ruokailua, nuoletko likaisia sormia.