Miksi TREENATA on nykyään REENATA?
Onko se nuorille liian vaikeata sanoa,
ihan kuin röntgen on mummojen suussa rönkten?
Kommentit (29)
En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan "reenata".
Mun tutut kehonrakentajat käy jumpalla. Kiristääkö pipo ap? ;)
Alkoi levitä jo jokin aika sitten, kun muutamat eturivin hiihtäjät eivät mukamas osanneet ääntää useampia konsonantteja sanan alussa. Ne reenaa rinttiä varten. Kuulostaa enemmän kuin nololta, ihan kun eivät olisi koulussa käyneet lainkaan, vaikka tietääkseni ovat ylioppilaita suurin osa. Reenillä ja rintillä ei tulla kansanmiehiksi, ellei sellainen olla luonnostaan.
Ensin syödään roileri rillillä, että on enerkiaa sitten reenata ja poseerata. Mikreeni iskee, jos ryffeleitä syö jälkkäriksi, kun niissä on sitä kolestrolia.
Reenistä en tiedä, mutta miksi kukaan ei enää käy rehellisesti jumpassa ja lenkillä? Sisältö ja tekeminen on samaa, mutta nyt ollaankin "treeneissä".
Oulussa se on aina ollut reenata.
Kyllä määä oululaisena oon aina sanonu "reeni". Riippuu murteestakin.
Varmaan samasta syystä kuin stressi on nykyään ressi ja tsemppiä on stemppiä? En tiedä.
Tamperelaiset ainaki reenaa. Turhaa hianostelua joku treeni.
Tamperelaisten olen kuullut käyttävän tuota ärsyttävää sanaa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:21"]Onko se nuorille liian vaikeata sanoa?
[/quote]
Olen sanonut reenata treenata sijaan jo vuosia, joten on nuorempienkin juttu, kuin teinien :D Mutta itsekkin olen sitä mieltä, että Tampereelta tuo sana tulee, sieltä kotoisin oleva kaveri sen opetti minulle.
t. 15v
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:21"]Onko se nuorille liian vaikeata sanoa?
[/quote]
Olen sanonut reenata treenata sijaan jo vuosia, joten on nuorempienkin juttu, kuin teinien :D Mutta itsekkin olen sitä mieltä, että Tampereelta tuo sana tulee, sieltä kotoisin oleva kaveri sen opetti minulle.
t. 15v
[/quote]
Niin ja itse asun 400km päässä Tampereelta ja täälläkin käytetään tuota :3
Antaa junttimaisen vaikutelman, kun puhuu reenaamisesta
Koska jostain syystä porukka haluaa matkia jotain junttia tampereen murretta.
Se on reeni mitä reenataan, nääs.