Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelu nykyajan ruokakaupoissa on pelkkä vitsi!

Vierailija
17.11.2021 |

Myyjät täyttelevät lähinnä hyllyjä ja siivoavat niitä. Kassalla sanotaan hei, X euroa, kiitos ja moi. Itsepalvelukassoilla ei tapahdu tätäkään. Niin että oikeastaan kaupan myyjä ei ole enää mikään todellinen asiakaspalveluammatti. Toista se oli entisajan sekatavarakaupoissa. (Tämä ei tarkoita sitä, että haluaisin palattavan siihen aikaan.)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustako tuotteet hyllyssä ei ole asiakaspalvelua? Onhan niitäkin kauppoja, joissa menet varastoon ja sieltä etsit haluamasi tuotteet kuormalavoilta.

Vierailija
2/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse asiakaspalvelua makkaran ostamiseen. Osaan ihan hyvin ottaa sen sieltä hyllystä ja kävellä kassalle maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palvelua ap olet vailla?

Vierailija
4/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hyllyjen täyttäjät ovat muuten hyvin usein ihan jossain muualla palkkalistoilla kun siinä kaupassa. He kiertävät kaupasta kauppaan ja huolehtivat vaan siitä omasta hyllypaikastaan.

Ja heillä ei ole mitään hajua missäpäin on anjoviksia tai gluteenittomia tamponeja.

Vierailija
5/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota kaupan kassoilta pokkurointia. Erikoisliikkeet ovat asia erikseen.

Vierailija
6/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin paikallisessa prismassa. Vesimelonia kohdalla puuttui hinta ja punnitusnumero. Kysyin myyjältä joka täytti hyllyjä. Kävi selvittämässä minulle tarvittavan asian (uutta hintalappua oltiin muutenkin juuri tulostamassa). Lihahyllyllä oli yksi tarvitsemani liha loppu. Kysyin hyllyjä täyttävältä myyjältä ja hän katsoi koneelta että kyseistä lihaa on tullut jo vaikka ei ole vielä hyllyssä. Sanoin käyväni hakemassa sitä kun olen kerännyt muut ostokset. Myyjä toi lihapaketit minulle seuraavaan väliin perään. Minusta tämä on kyllä oikeasti palvelua. Olen tyytyväinen!

Vierailija
7/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä pitäs tehdä???. Odottaa ovella asiakasta ja kysyä kauppalista? Tämän jälkeen aspa kiertää ostoskärryjen kanssa ja ottaa tavarat. Tämän jälkeen aspa menee kassalle ja maksaa tietenkin omasta pussista ostokset.

Sä olet suuri vitsi!

Terveisin kaupan työntekijä.

Vierailija
8/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä että mitä palvelua kaupoista nyt puuttuisi. Kunhan on tavaraa hyllyssä ja kassajonot eivät kasva älyttömiksi.

Vierailija
9/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kyllä. Ennen otettiin jokainen asiakas omana persoonanaan, nykyään vallitsee suuruuden ekonomia. Asiakkaat ovat liukuhihnamassaa jo K-Supermarkettien, S-markettien ja Lidlien kohdalla. Olen usein huomannut, kun etenkin moni vanhempi asiakas haluaisi vaihtaa muutaman sanan myyjän kanssa, mutta sepä ei käy, kun on niin kova kiire.

Vierailija
10/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä pitäs tehdä???. Odottaa ovella asiakasta ja kysyä kauppalista? Tämän jälkeen aspa kiertää ostoskärryjen kanssa ja ottaa tavarat. Tämän jälkeen aspa menee kassalle ja maksaa tietenkin omasta pussista ostokset.

Sä olet suuri vitsi!

Terveisin kaupan työntekijä.

Josta tuskin koskaan valitaan Kuukauden myyjäksi.

Vierailija
11/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä. Ennen otettiin jokainen asiakas omana persoonanaan, nykyään vallitsee suuruuden ekonomia. Asiakkaat ovat liukuhihnamassaa jo K-Supermarkettien, S-markettien ja Lidlien kohdalla. Olen usein huomannut, kun etenkin moni vanhempi asiakas haluaisi vaihtaa muutaman sanan myyjän kanssa, mutta sepä ei käy, kun on niin kova kiire.

Ja kassoilla on paljon miltei puhekyvyttömiä nuoria tyttöjä, joilta ei onnistu edes alkeellinen small talk.

Vierailija
12/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hyllyjen täyttäjät ovat muuten hyvin usein ihan jossain muualla palkkalistoilla kun siinä kaupassa. He kiertävät kaupasta kauppaan ja huolehtivat vaan siitä omasta hyllypaikastaan.

Ja heillä ei ole mitään hajua missäpäin on anjoviksia tai gluteenittomia tamponeja.

Minun on välillä vaikea hahmottaa ketkä ovat kaupan omaa väkeä ja ketkä ulkopuolisia hyllyttäjiä. Vaatteista voi päätellä jotakin, mutta ei aina - mistä minä tiedän onko kaupalla esim. jokin kampanja menossa tai muuta sellaista.

On vaan tosi turhauttavaa, kun se ainut myyjä, joka on näkösällä, sattuu olemaan joku muu, joka ei osaa (ymmärrettäistä syistä johtuen) vastata kysymyksiini.

Vierailija
13/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surkeita kauppoja kaikki että käytän Ässää vaan korkeintaan 50 euron edestä kuukaudessa että tulee se minimibonus. Ja Ässä muutenkin valittuna sen takia kun jossakin pankissa pitää olla tili.

Vierailija
14/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kassoilla on paljon miltei puhekyvyttömiä nuoria tyttöjä, joilta ei onnistu edes alkeellinen small talk.

Joo. Kun heität jonkun vitsin niin vastaus on: 9,90 €.

Vierailija
15/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kaupan kassa ei ole oikea paikka laukoa niitä mukahauskoja vitsejä 😅

Vierailija
16/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vielä esim. kasariluvulla onnistui helpostikin pikku jutustelu ruokakauppojen myyjättärien kanssa. Miksi ei enää? Mikä kulttuurissamme on vialla? Tietenkään kaikki myyjät eivät ole tällaisia, mutta luvattoman moni. Ja tätä tapahtuu silloinkin, kun perässä ei ole mitään jonoa?

Vierailija
17/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ja virolaisia myyjiä ei kohta erota enää muu kuin kieli.

Vierailija
18/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kassa ei jaksa kuunnella sun väsyneitä vitsejä jotka kuitenkin sisältää joko mautonta heittoa tai seksistisiä viittauksia.

Vierailija
19/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kassa ei jaksa kuunnella sun väsyneitä vitsejä jotka kuitenkin sisältää joko mautonta heittoa tai seksistisiä viittauksia.

Nykykassat taitaa pitkälti olla woke-kassoja.

Vierailija
20/34 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläkaupat ovat "in", käytän niitä aina, kun se vaan on mahdollista.