Mies haluaa mässäilyjoulun kaikilla herkuilla ja minä laihduttaa. Miten nämä sovitetaan yhteen?
Hänen lempiherkkunsa on pakko olla jouluna tarjolla, tästä ei kuulemma edes neuvotella. Ja hän valmistaa ne itse eli se ei meille kevyttä linjaa tuo vaikka en niitä laittaisikaan. Miten saan hänen päänsä käännettyä?
Kommentit (79)
Jos miehesi ei väkisin työnnä ruokaa suuhusi, niin mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies syö mitä haluaa, sinä mitä haluat. Mikä se ongelma on?
Se että kun on herkkuja on myös houkutuksia.
Oletko itsekurista kuullut kun noin olet houkutusten vietävissä?
Vierailija kirjoitti:
Viisas mies kerran mulle sanoi, että sillä ei ole mitään väliä, mitä syöt joulun ja uuden vuoden välissä. Sillä on väliä, mitä syöt uuden vuoden ja joulun välillä.
Eli sinuna herkuttelisin ihan hyvillä mielin jouluna ja sitten taas palaat ruotuun. Laihdutus muutenkin on vähän hassu termi, laihdutatko vaan jonkun tietyn ajan tai johonkin tiettyyn kilomäärään asti ja sitten lopetat? Sehän on oikein jojoilijan käsikirjasta. Tee mielummin pysyviä muutoksia. Ehkä hitaampia tuloksia, mutta pysyvämpiä.
Tsemppiä.
Tota mantraa jaksetaan jauhaa joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekurilla laihduttaminen ei onnistu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekurilla laihduttaminen ei onnistu koskaan.
Nytkö se on jo laihduttamista jos ei mässäile?
Mies syö mitä haluaa ja sinä et.
Se että sinä laihdutat ei ole perustelu estää kaikkia muita ihmisiä syömästä miten he haluavat.
Maailmassa on miljoonia paikkoja missä voi nähdä ruokaa, ihmisiä syömässä, herkkuja. On SINUN asiasi kehittää ratkaisut OMASSA ELÄMÄSSÄ siihen, että selviät näistä tilanteista.
Ps. Sun ei kuitenkaan tarvi kokkailla muille niitten ruokia joten mies kokatkoon itse mitä haluaa mässätä.
Olen laihtunut joululomalla ilman mitään kidutusta. Söin hyvillä mielin terveellisiä jouluruokia. Suklaata nautin kohtuudella. En kokenut jääväni mistään paitsi ja laihduin. Muut söivät normaalisti.
Annat miehen pitää mässäilyjoulun ja itse pidättäydyt syömisestä. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Jouluruoka ei lihota. Eikä niitä jälkkäreitä tarvitse kahta kertaa ottaa.
Nyt ymmärrän, miksi parisuhteissa lihotaan. Kun mies syö paljon herkkuja, pitää vaimonkin syödä ja päinvastoin.
Onneksi olen sinkku, saan itse päättää, otanko konvehdin vai en. Parisuhteessa olisi pakko ottaa, kun mieskin sen nappaa rasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän, miksi parisuhteissa lihotaan. Kun mies syö paljon herkkuja, pitää vaimonkin syödä ja päinvastoin.
Onneksi olen sinkku, saan itse päättää, otanko konvehdin vai en. Parisuhteessa olisi pakko ottaa, kun mieskin sen nappaa rasiasta.
Tässä on paljon totuutta. Parisuhteessa helposti retkahtaa syömään liikaa jos puoliso syö epäterveellisesti.
Kuulostaa ihan samalta aloittajalta, joka on aiemminkin kirjoittanut omasta laihdutuksesta ja itsekurin puutteesta ja mieskään ei sitten saisi syödä mitä haluaa. Vai onko näitä vastuunsiirtäjiä täällä muitakin...
Jokainen on vastuussa omista syömisistään ja linjoistaan. Aikuisen ihmisen ei tarvi syödä samaa kuin muut tai mättää herkkuja kilotolkulla napaansa. Ja kun syödään tuhdisti, niin silloin vastapainona liikutaan enemmän. Joulunahan siihen yleensä aikaa on.
Syöt vain hiilarittomat vaihtoehdot ja niitäkin kohtuudella
Tuskin sun laihduttaminen katuu parin päivän herkutteluihin. Sinun onneksi joulukin tänä vuonna lyhyt, kun sattuu viikonlopulle niin jo maanantaina voi palata takaisin normaaliin.
Itse en ymmärrä noita joulukiloista narisijoita. Ei jouluna tarvitse syödä sen enempää kuin muulloinkaan. Kotiruokaa se joulun ruokakin on siinä missä arkenakin. Suklaata, piparia, joulutorttuja ei tarvitse vetää jo marraskuusta lähtien. Joulun pyhinä on myös hyvin aikaa ulkoilla ja liikkua siinä samalla, maistuu ruokakin paremmin.
laihduta joulujen välillä äläkä kitise
Jos pari päivää vuodessa pilaa laihdutuksen, laihdutusta ei tehdä alunperinkään terveellä tai järkevällä tavalla.
Oleellista on mitä syöt uudenvuoden ja joulun välissä, ei se mitä syöt joulun ja uudenvuoden välissä.
Sulla on housuissa herkku ja houkutus. Eikä näytä miehesi ylenmäärin sitä nauttivan koska et valita sellaista.