Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa mässäilyjoulun kaikilla herkuilla ja minä laihduttaa. Miten nämä sovitetaan yhteen?

Vierailija
17.11.2021 |

Hänen lempiherkkunsa on pakko olla jouluna tarjolla, tästä ei kuulemma edes neuvotella. Ja hän valmistaa ne itse eli se ei meille kevyttä linjaa tuo vaikka en niitä laittaisikaan. Miten saan hänen päänsä käännettyä?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti paras vinkki laihduttaessa on syödä yksinkertaisesti vähemmän kuin kuluttaa. Oli se syöminen sitten jouluherkkuja tai jotain muuta.

Vierailija
62/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön mässäily jouluna on typerää, oli sitten laihdutukselle tarvetta tai ei. Miksei voi syödä normaalisti, plus vähän herkkuja päälle, sen sijaan että ahmitaan molemmin käsin 24/7? En ihmettele yhtään, että kansa lihoo, kun suhde ruokaan on noin epänormaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ja laihdutus ei sovi yhteen. Joulun jälkeen sitten.

Vierailija
64/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aina aika kevyesti jouluna, ei se ole hankalaa eikä ikävää. Kinkkua sinapilla, vähän joka sorttia laatikoita, kasvisjuttuja mitä nyt milloinkin tehdään ja jotain kalaa. Jätän pois kermakastikkeet ja perunat enkä syö ruoalla leipää. Herkuista menee pieni pala maustekakkua kahvin kanssa ja vähän jotain hyvää suklaata illalla. Ei ole ikinä tullut mitään "joulukiloja".

Vierailija
65/79 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies mässäilee, sinä et. Ongelma taitaa olla se, että et pysty olemaan mässäilemättä kun herkkuja on tarjolla ja siksi miehesikin pitäisi olla ilman herkkuja. Sinun itsekurisi puute ei kuitenkaan ole miehesi vika, joten hänen ei tule siitä kärsiä.

Vierailija
66/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ikuisuuslaihduttelija äitini teki juuri tuota koko perheelle: aina kun oli itse kuurilla, koko muu perhe ei syönyt mitään hyvää, ja ruokakin oli sitten aika tylsää. Raivostuttavaa toisten kiusaamista, en ymmärrä tätä yhtään! "Kun en minä saa, niin et saa sinäkään." kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran itsekuria, että osaa malttaa itsensä, jos laihtua haluaa. Nykyään itse olen puolisoni kanssa ratkaissut nämä asiat siten, että molemmilla on omat karkit, niin itselleni ei tule kauheaa himoa ottaa karkkia kun mieskin ottaa. Toimii meillä, tosin tämä oli huono neuvo jouluun.

Vierailija
67/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hieman epäreilua olettaa, että myös mies on laihdutuskuurille, jos ap on laihdutuskuurilla. Ap vain syö vähemmän sitten niitä herkkuja, tai ei ollenkaan.

Vierailija
68/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies mässäilee ja sinä laihdutat. Problem solved.

Vierailija
69/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse lahdutin jouluna, leivon ja tein ruokaa vielä enemmän.

Vaikka itse jotain maistoinkin aattona niin ei tuo vaikuttanut mihinkään muuten kuin itselle tuli huono olo vaikka olikin hyvää, mutta kun olin noin vuoden syönyt vain helposti nieltävä ravintoa, ja yht äkkiä tuli syötyä ihan kaikkea mahdollista, vaikkakin vähän.

Vierailija
70/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh 🙄 Vaikka sä laihdutat, ei muiden tarvitse. Jos sulla ei ole itsekuria, niin tapahtuisi se ”tepsahdus” muulloinkin. Miehelläsi on tysi pikeus syödä jouluna just niin paljon kun haluaa.

Olisiko äänensävy sama jos kyseessä olisi juoma? Vähän niinkuin että antaa vaan pöydän keikkua viinasta, eihän sitä mikään pakko ole ottaa ja jos ottaa niin se on vaan mielen heikkoutta. Mielestäni tuo mässäilyosuus ei kuulu enää nykyajan jouluihin (pula-ajan perintö ja silloin ei läskejä ollut olemassa), eikä ruokaövereistä tule edes hyvä olo.

Vierailija
71/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda koko laihdutus edes jouluna. Ihanaa aikaa, johon hyvä ruoka herkkuineen kuuluu. Palaat sitten takaisin kevyempään joulun jälkeen. Ole armollinen itsellesi. Yksi joulu ei mitään diettiä tuhoa.

Itse teen noin viinan kanssa. Jouluna otan kunnon psykoosikännit terävillä, mutta muuten tyydyn saunakeskareihin. Pitäähän sitä antaa itselleen vähän armoa juhlan kunniaksi. Uusivuosikin menee kätevästi siinä samalla.

Vierailija
72/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet viis kiloa salaattia ja sanot, että nyt saat syödä niin paljon kuin haluat.

Vierailija
73/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä sana, "mässäily". En tajua miksi ikinä pitäisi mässäillä itsensä ihan ähkyyn.

Vierailija
74/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies syö mitä haluaa, sinä mitä haluat. Mikä se ongelma on?

No ongelma on se, ettei nainen pysty noista herkuista kieltäytymään itsekään, jos pystyisi, ei olisi ongelmaakaan vaikka muut söisi mitä tai kaapit pursuisi muiden herkkuja. Ja ap puhui laihduttamisesta, ei elämäntapamuutoksesta.

Vierailija
75/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse niitä ruokia ottaa. Anna miehen laittaa itselleen mitä haluaa, pitäydy sitten itse niissä kevyemmissä ruoissa.

no voi hyvänen aika jos se olisi noin helppoa että päätän vain olla ottamatta ei minun tarvitsisi kysellä apua!

Jos itsekuria ei ole tuon vertaa, ei laihdutuksestakaan tule yhtikäs mitään. Sinä et voi sanella tai kieltää aikuisen ihmisen syömisiä, voit vaikuttaa vain omiin valintoihisi. Jouluruoathan on pääasiassa ihan ok keventäjällekin, paljon kasviksia, kalaa, vaaleaa lihaa. Ja herkkujakin saa syödä mutta se ei tarkoita kokonaisia konvehtirasioita tai pellillistä joulutorttuja.

Vierailija
76/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaasi. Miten se sinua häiritsee, jos toinen mässäilee?

Vierailija
77/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei niinkään ole väliä mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä kuin sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä.

Ja mikä pakko sun on vetää ähkyä ja mässäillä vaan syöt ihan niitä normijouluruokia, mutta maltillisia annoksia ja skippaat suklaat ja herkut kokonaan jos ei tolkku säily ekan konvehdin tai piparin jälkeen.

Vierailija
78/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin ennen tuollainen että syyllistin miestä jos sorruin herkutteluun ja laihis meni pilalle. Onneksi löysin pätkäpaaston. Ei haittaa enää kun mies vetää illalla pitsaa, maissilastuja ja dippiä.

Jouluna kyllä syön niin että napa ruskaa, kerran vuodessa täyden mahan viereen nukkumaan ❤️ Sitten taas syömisikkunan mukaan.

Vierailija
79/79 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järsi vaan ituja ja juo litkujas mutta anna miehesi syödä mitä haluaa. Sit illanpäälle annat kakkoseen.