Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapulan vuoksi työssäolevat joutuvat tekemään useamman ihmisen työt

Vierailija
16.11.2021 |

Samaan aikaan suurella osalla kansasta ei ole mitään muuta kuin aikaa. Toivottavasti oli leppoisa päivä takana tänäänkin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun palkat eivät ole kohdillaan, työ ja työntekijä eivät kohtaa.

Vierailija
22/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula johtuu osittain liian hyvistä palkoista. Kun tuntipalkka on hyvä, niin osaaja voi tehdä vähemmän töitä. Toisaalta moni osaaja saavuttaa nopeasti taloudellisen riippumattomuuden ja jää ennenaikaiselle eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työvoimapulaa, on pula oikean palkan maksajista.

Meilläkin olisi palkka karvan alle 4000/kk. Ei ole tulijoita.

Onko vaatimuksena vähintään tohtorin paprut ja 5v kokemusta alla?

Maisterin paperit riittävät.

No täällä yksi kiinnostunut maisteri. Laitapa työpaikkailmoitus näytille.

Vierailija
24/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ongelma ole se, että ei palkata tarpeeksi ihmisiä tekemään. Itse en enää lähde paikkoihin joissa ei ehdi edes syömään. Viimeksi meinasi tulla jo sydänongelmia.

Vierailija
25/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkät maisterin paperit, heti pääsisi ja neljä donaa? Missä?

Vierailija
26/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä tolloilla laiskureilla ei myöskään kerry eläke eikä ainakaan parane työhönpääsy kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.

Niin, mutta eihän sitä ajatella..

Olenhan minä tämän ajatellut; kun eläkeikään asti pääsee, niin vetää vaa ittesä kylmäks. Kroppakin vetää sillon jo viimesiään, rankkojen ryyppyvuosien jälkeen. En mä tiijä mikä vaivaa, mut töitä ku joskus tein, niin teki mieli vaan heittää töiden jälkeen lusikka nurkkaan, kun oli niin paska palkka, eikä paremmista töistä tietoakaan, kun olen niin tyhmä etten vastuuta kykene ottamaan. Parempi ois alkaa vaa laittamaa meitä uuneihin, ois ees jotai hyötyä, vaikka kaukolämmön muodossa, sekajätteenpolttolaitoksessa, sen verta on tätä kehoa etanoolilla marinointu, että palaa varmaan iloisesti!

Vierailija
27/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta hakea töitä, koko prosessi on niin vaivalloinen ja vastenmielinenkin. En minä halua lähetellä mitään hakemuksia ja odotella vaan hoitaa hommat nopeasti. Näen sen vähän niinkin että niin kauan kuin ihmisiä ei suunnilleen vedetä kadulta siltä seisomalta sorvin ääreen niin mitään työvoimapulaa ei todellisuudessa voi olla.

Vierailija
28/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on suurempi kuin tuet, mitään ongelmaa ei ole. Kaikesta työstä nyt ei vain voi maksaa huippupalkkaa.

Vierailija
29/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä outoa. Minä olen lähihoitaja pienellä paikkakunnalla ja millään ei tahdo löytyä työntekijöitä.

Palkalla kuitenkin tulee toimeen ja minäkin maksan omaa asuntoa, autoa ja vielä jää rahaa säästöönkin. Palkka on noin 1900 netto. Tähän sisältyy yötyöt sun muut lisät.

Pakko kait se on uskoa, että tuet ovat liian isoja ja ihmiset laiskoja.

Vierailija
30/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömiä saisi palkata kyllä mutta ei niillenole varaa palkkaa maksaa

Vierailija
31/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapula johtuu osittain liian hyvistä palkoista. Kun tuntipalkka on hyvä, niin osaaja voi tehdä vähemmän töitä. Toisaalta moni osaaja saavuttaa nopeasti taloudellisen riippumattomuuden ja jää ennenaikaiselle eläkkeelle.

Mitäs helvettiä, mikä pointti on siinä, että kun saat paljon liksaa, niin työmotivaatio vähenee? Perkele, minä tein töitä alle kympin palkalla perse hiessä, ihan vain näyttääkseni että olen ahkera tekijä. Tosin, eipä siitä mitään hyvää seurannut, enempi pahaa silmää tuli muilta duunareilta, eikä palkkakaan sen paremmaksi muuttunut, joten otin vaan loparit. Mutta jos liksa on kohdallaan, niin kyllä itse ainakin painasin töitä niin paljon kun kerkeäsin.

Vierailija
32/60 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä tolloilla laiskureilla ei myöskään kerry eläke eikä ainakaan parane työhönpääsy kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.

Muutaman kymmenen vuoden kuluttua kukaan ei saa eläkettä muutenkaan, kun ei ole niiden maksajia ja eläkerahat on tuhlattu muualle.

Vierailija
33/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kymmenen vuoden kuluttua kukaan ei saa eläkettä muutenkaan, kun ei ole niiden maksajia ja eläkerahat on tuhlattu muualle.

Suurin ongelma tulee varmaan siitä eläkeiästä. Suurin osa ei pääse terveenä eläkeikään asti, saati hengissä. Ei vaan kroppa kestä ruumiillisessa työssä niin pitkälle.

Vierailija
34/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä outoa. Minä olen lähihoitaja pienellä paikkakunnalla ja millään ei tahdo löytyä työntekijöitä.

Palkalla kuitenkin tulee toimeen ja minäkin maksan omaa asuntoa, autoa ja vielä jää rahaa säästöönkin. Palkka on noin 1900 netto. Tähän sisältyy yötyöt sun muut lisät.

Pakko kait se on uskoa, että tuet ovat liian isoja ja ihmiset laiskoja.

Missä pöntössä sinä viime kuukaudet olet elänyt?

Sinun alan ihmisiä lähtee lätkimään ikkunoista ja ovista muihin hommiin ja nuoria ei kiinnosta pätkän vertaa kouluttautua tälle hoitoalalle ja sinä puhut näistä suurista tuista, kuin Orpo.

Olet sinä seksisin.

Vierailija
35/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep "työvoimapula" eli käsiin räjähtänyt epidemia johon sisältyy kerma ja ihmisen takamus

Tämä, kermaperseys. "emmä haluu sitä ja tätä ja tota hommaa ku mul on koulutus tähän pikkunäpertelyhommaan ja haluun siit ainaki viis tonnii palkkaa enkä voi tehdä muuta koska nönönönö ja kermaa pyllyssä"

Ei se kyllä ihan noin mene.

Todella kummallinen tilanne tämä nykyinen, työttömiä kun todellakin riittää. Joku saisi kyllä toden teolla alkaa selvittämään syitä ja ratkaisuja tähän.

Vierailija
36/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voi voi kun kapitalistit ei suostu palkkaamaan osaajia niin kaikki kärsii. Sitten ku saavat sen haluamansa halpatyövoiman Suomeen niin on loputkin suomalaiset työttöminä. Sitten ei tarvi tehdä kenenkään töitä, mieluiten vaan käpertyä nurkkaan ja kuoll4.

Vierailija
37/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on suurempi kuin tuet, mitään ongelmaa ei ole. Kaikesta työstä nyt ei vain voi maksaa huippupalkkaa.

Huippu palkkaako sitä teidän kokoomuslaisten mielestä pitää heti maksaa? Voi sitä maksaa ihan kohtuullistakin palkkaa, että sillä tulee toimeen ilman että pitää mennä kelan luukulle kerjäämään lisää, että saa vuokran maksettua.

Vierailija
38/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki työpaikkailmotukseen kiitos.

Vierailija
39/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin leppoisaa oli ja on tänäänkin. Neuloin sukkia urakalla ja laitoin perheelle vähän työläämpiä ruokia.

Hakemuksia laitan aina kun keksin, mihin vielä laittaisi, mutta eipä ole kiinnostusta ollut edes "työvoimapulan" yrityksillä. Kunhan sullekin tulee 55 vuotta ikää, niin ehkä huomaat saman.

Vierailija
40/60 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kiinnostunut maisteri. Laitapa työpaikkailmoitus näytille.

Satusetä tai täti poistui jo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme