Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa rakentaa mun elämää, mikä mua vaivaa??

Vierailija
16.11.2021 |

Täällä siis 20v nainen jonka elämä on joka päivä samaa: syön, nukun, opiskelen. Mulla ei oo ystäviä eikä harrastuksia tai mitään. Elän näin. Haluaisin rikkaan elämän ja tehdä asioita mutta en vaan osaa - en tiedä miks mulla ei oo siihen kykyjä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! En osaa kyl neuvoa. Oisko mahdollista saada joku tukihenkilö tms?

Vierailija
2/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palikat hukassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa liikaa. Mieti, mitkä asiat oikeasti kiinnostaa, mistä olet viimeksi aidosti innostunut, mistä saat iloa jne. ? Ehdit vielä rakentaa elämän monta kertaa.

Vierailija
4/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä kannattaa muistaa ettei raha ole kovin hyvä motivaattori. Panosta asioihin joista tykkäät ja alat vaan tekemään niitä.

Voi olla, että sulla on sellainen persoona, että tykkäät mieluummin unelmoida kuin toteuttaa. Itsellä on ja pääsin vasta 29-vuotiaana siihen unelmien toteuttamisvaiheeseen :P Lycka till!

Vierailija
5/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet jo. Ala harrastamaan sen lisäksi, saatat jopa saada kavereita sen myötä. Kohta valmistut, pääset töihin ja talous paranee. Voit toteuttaa lisää haaveitasi ja tavata lisää ihmisiä. Ties vaikka päätyisit vielä parisuhteeseen ja perheelliseksi.

Vierailija
6/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot aika nuori ja opiskelijalla on taloudellinen paine. Ei mulla ollut opiskelijana harrastaa ku lenkkeilyä.

Vierailija
7/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa

Vierailija
8/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan uskaltaa kysyä ihmisiltä, ootko pari tehtävässä, mennäänkö välitunnilla kahville, dyödäänkö yhdessä, mitä kautta kävelet kotiin, opiskelu on helpoin tapa saada ystäviä.

Vierailija
9/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kyvyistä kiinni, vaan vaan siitä, että alkaa tekemään. Usko minua, tiedän koska olen kokeillut.

Kukaan ei ”osaa”, koska ei nuo ole asioita, joita voi osata. Se on vain alettava tehdä sioita ja sitten siinä tehdessään oppii - ja sitten voi yrittää taas jotain uutta, jota ei vielä osaa. Eikä se vaadi edes rohkeutta, vaan vaan tekemistä. Sitä ettei istu odottamassa, vaan ryhtyy puuhaan.

Vierailija
10/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia nettipalstoja vois etsii, mikä sua kiinnostaa, näissä on välillä tosi yhteisöllistä toimintaa, vaikka vaan alkaa pelaa jotain tietokone peliä ja voi löytää ystäviä.

Vierailija
11/12 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko addiktoitunut johonkin? Nettiin, ikkunasta tuijotteluun?

Vierailija
12/12 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin rentoudu. Olet vasta lapsuudesta ja teini-iästä selvinnyt, nuori aikuinen elämän ovella.

Opettele tuntemaan itsesi, se kuka olet ja minkälainen olet. Siltä pohjalta sitten ala tutkiskella mitä haluat tehdä, mitä kokeilla ja kokea. Kaikki kokemukset muokkaa ihmistä on ne hyviä tai huonoja. Kaikesta oppii.

Kaksikymppisellä on kaikki vielä edessä eikä kiirettä minnekään. Älä anna kenenkään painostaa ja vaatia mitä sinun pitäisi tehdä ja toimia. Kuuntele sisintäsi, sieltä saat oikean vastauksen.

Sitä rikasta elämää ei saa jos ei itse ole valmis tekemään sen eteen töitä. Ei se mistään putoa valmiina eteen. Siksipä sinun täytyy selvittää kuka olet ja mitä haluat. Kokeilemalla oppii.  Ja muista että myös huonot ratkaisut ja pettymykset kuuluu siihen rikkauteen. Kaikkia tarvitaan muokkaamaan meistä juuri se kuka olemme.

Jos haluat harrastaa mieti mikä sinua kiinnostaa. Minkälainen toiminta tuntuisi sopivalle juuri sinulle? 

Opiskelu on nyt varmasti etusijalla elämässäsi mutta on tärkeää myös muistaa elää. Se on jaksamisen kannalta tosi tärkeää. Voisitko osallistua opiskeluelämässä? Olisiko ketään opiskelutovereita joihin voisit yrittää tutustua?

Olen itse jo kuusikymppisen elämäni aikana käynyt läpi kaiken laista, myös tuon vaiheen jossa nyt olet. Se voi olla kipeää ja vaikeaa, juuri tuon takia ettei oikein tunne vielä itseään. Kaikki on hakusessa. Mutta kyllä ne langat selviävät kun ei hosu eikä stressaa. Jos on vaikeaa käy opiskelijaterveydenhuollossa puhumassa, saat ulkopuolisen näkökulmaa asioihin ja uutta katsontakantaa itsellesi. Kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista opiskeluun :)