Mikä juttu ulkomailla laittaa hernesoppaan nakkeja ja porkkanaa?
Kommentit (10)
Laitetaan mekin pizzaan ananasta vaan ja huolehditaan omista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kyllähän sellaista Suomessakin syödään.
Ehkä Hyvinkäällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki huolehtisivat vain omista asioistaan, ihmiskunta elelisi edelleen maakuopissa.
Onkohan tuo nakkihernari ainoastaan joku sakemannien pervoilu, vai harrastetaanko sitä muuallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki huolehtisivat vain omista asioistaan, ihmiskunta elelisi edelleen maakuopissa.
Oikeassa olet. Pitääkin mennä ratsaamaan naapureiden jääkaapit siltä varalta, että siellä on jotain mitä minä en hyväksy. Ettei taannuta maakuoppiin ihmiskuntana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Pitääkin mennä ratsaamaan naapureiden jääkaapit siltä varalta, että siellä on jotain mitä minä en hyväksy. Ettei taannuta maakuoppiin ihmiskuntana.
Jopa nyt otti koville saada nokilleen :D
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo nakkihernari ainoastaan joku sakemannien pervoilu, vai harrastetaanko sitä muuallakin?
Pervoilu? Tiedätkö edes mitä pervoilu on? Mikä ero siinä sitten on laittaa noita frankfurter makkaroita (ovat erilaisia kuin nakit) hernerokkaan tai sitten sianpotkaa, kinkun jämiä kuten Suomessa? Hyvää on tuo sakujen hernepatakin. Saksassa se ei ole nimeltään mikään soppa, vaan Erbseneintopf, eli hernepata suomeksi. Pierettää yhtälailla kuin suomalainen hernekeitto.
Äitini laittoi 1950-60 luvulla jo sellaista hernekeittoa painekattilassa, jossa oli porkkananpaloja ja lopuksi lisättiin paistinpannullinen paistettua jauhelihaa hernekeittoon. Kyllä piti olla hyvää. Pari kertaa talven aikana teen itse just myös noin. Myös majorania ja lipstikkaa joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Joo jos haluu kunnol protskuu ni pistää niit nakkeja sinne