Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikorkeakoululainen lukee tentteihin isänsä kanssa

Vierailija
05.02.2015 |

Poikaystäväni 23, ei kykene harjoittelemaan/lukemaan tentteihin itsenäisesti, vaan tekee sen isänsä kanssa. Kyse on jo kolmannen vuoden opinnoista.Toki ammattikoulutaustalla esimerkiksi matematiikkaan on perusteltua pyytää tukea, alussa. Muutoin hän on hyvin itsenäinen, ja kaikinpuolin kypsä. Aluksi luulin että hän pyysi isältään apua kokeisiin lukuun koska nämä tietyt kokeet olivat erityisen haastavia tai isä sattui tietämään juuri siitä aiheesta, mutta ei se ollutkaan vaan pelkkä poikkeus. Isä ei ole opiskellut samaa alaa, joten en oikein edes ymmärrä miten hänestä voi olla niin paljon hyötyä että poikaystäväni ei ollenkaan lue itsenäisesti kokeisiin.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Minua ei edes ala-asteella vanhemmat auttaneet läksyissä tai kokeisiin luvussa ja koulustakin tuli silloin ohjeet että läksyt ovat lapsia varten, ei opettaja vanhempia halua opettaa. Joten en todellakaan ymmärrä tätä systeemiä? Joskus olen ehdottanut että luetaan samaan aikaan, minä omia tenttikirjoja ja sinä omiasi mutta "ei se ole niin yksinkertaista". Sanoin silloin tiukkaan sävyyn että se on juuri niin yksinkertaista, perse penkkiin ja eikun lukemaan, miten se voi olla niin vaikeeta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan tosi itsenäinen jantteri kyseessä.

Vierailija
2/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että on hyvissä väleissä isänsä kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika avutonta.

Vierailija
4/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
5/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opetin amk-pojalleni matikkaa ja olen kuule ihan lähihoitaja. Revi siitä. Kaikki ei ole samanlaisia oppijoita, perse penkkiin ja luetaan ei aina toimi. En kyllä minäkään ala-aste-lukio aikoina pojan kanssa opiskellut, mutta tarvitsi apua amk- matikassa muistaakseni koronkorkolaskuissa ja näppäränä äitinä neuvoin.

Vierailija
6/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:09"]Minäkin opetin amk-pojalleni matikkaa ja olen kuule ihan lähihoitaja. Revi siitä. Kaikki ei ole samanlaisia oppijoita, perse penkkiin ja luetaan ei aina toimi. En kyllä minäkään ala-aste-lukio aikoina pojan kanssa opiskellut, mutta tarvitsi apua amk- matikassa muistaakseni koronkorkolaskuissa ja näppäränä äitinä neuvoin.
[/quote]
Ehkä jossain tietyssä aineessa, kuten sanoinkin, mutta ihan jokaikiseen tenttiin luku tapahtuu vain isän avustuksella...

Vierailija
7/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:09"]Minäkin opetin amk-pojalleni matikkaa ja olen kuule ihan lähihoitaja. Revi siitä. Kaikki ei ole samanlaisia oppijoita, perse penkkiin ja luetaan ei aina toimi. En kyllä minäkään ala-aste-lukio aikoina pojan kanssa opiskellut, mutta tarvitsi apua amk- matikassa muistaakseni koronkorkolaskuissa ja näppäränä äitinä neuvoin.
[/quote]
Ehkä jossain tietyssä aineessa, kuten sanoinkin, mutta ihan jokaikiseen tenttiin luku tapahtuu vain isän avustuksella...
[/quote]
ap

Vierailija
8/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa, jos lukeminen menee niin paremmin perille niin hyvä juttu. Jos on heidän tapansa vietää isän ja pojan kesken yhteistä aikaa,niin hyvä niin.

Mikä on ongelma? Laita se sanoiksi? Onko se se että teillä ei ole tarpeeksi yhteistä aikaa? Harmittaako että hän saa apua ja sinä et? Pelkäätkö että on liian riippuvainen vanhemmistaan vieläkin?

Mikä harmittaa?

Vierailija
9/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset oppii eri tavoilla. Anna olla jos kokeet menee tuolla tyylillä läpi. Ei ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa "aikuista" oppimistapaa.

Vierailija
10/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika asiasta tekee ongelman? kai sita saa tentteihin lukea vaikka mummonsa kanssa jos silta tuntuu. Ehka hanella on jokin syy mita ei halua sinulle kertoa, esim lukihairio tms.

Vierailija
11/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:12"]En näe mitään ongelmaa, jos lukeminen menee niin paremmin perille niin hyvä juttu. Jos on heidän tapansa vietää isän ja pojan kesken yhteistä aikaa,niin hyvä niin.

Mikä on ongelma? Laita se sanoiksi? Onko se se että teillä ei ole tarpeeksi yhteistä aikaa? Harmittaako että hän saa apua ja sinä et? Pelkäätkö että on liian riippuvainen vanhemmistaan vieläkin?

Mikä harmittaa?
[/quote]
Pelkään että on liian riippuvainen kun ei voi kokeisiin lukea omasta kotoa, edes yrittää, vaan pitää lähteä vanhemmille. Onhan se meidän ajasta pois kun vain viikonloppuisin tavataan täällä "kotikaupungissa" ja viikolla sanoo että opiskelukaupungissa ei aika kulu iltaisin :/ se yhteinen aika ei haittaa. Vaan se että 23v ei kykene vielä itsenäisesti opiskelemaan.

Vierailija
12/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että tästä tulis kauhea skandaali. Pidän tätä erittäin erikoisena :D en ole koskaan kuullut vastaavasta
ap

Vierailija
13/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kayta sina se aika kun han ei ole paikalla siihen omaan itsenaiseen opiskeluusi!

Vierailija
14/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jutelleet tästä aiheesta? Ja miten poikaystävä on regoinut?

Vierailija
15/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa kyllä ihmetellyt asiaa hänelle.
Ap

Vierailija
16/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"]

Olen monta kertaa kyllä ihmetellyt asiaa hänelle. Ap

[/quote]

Miten suhtautui?

Vierailija
17/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:12"]En näe mitään ongelmaa, jos lukeminen menee niin paremmin perille niin hyvä juttu. Jos on heidän tapansa vietää isän ja pojan kesken yhteistä aikaa,niin hyvä niin.

Mikä harmittaa?
[/quote]
Pelkään että on liian riippuvainen kun ei voi kokeisiin lukea omasta kotoa, edes yrittää, vaan pitää lähteä vanhemmille. Onhan se meidän ajasta pois kun vain viikonloppuisin tavataan täällä "kotikaupungissa" ja viikolla sanoo että opiskelukaupungissa ei aika kulu iltaisin :/ se yhteinen aika ei haittaa. Vaan se että 23v ei kykene vielä itsenäisesti opiskelemaan.

[/quote]
No jos hän asuu eri kaupungissa kuin vanhempansa, hoitaa oman elämänsä siellä ja on kypsä ikäisekseen niin ei kuulosta mitenkään läheisriippuvuudelta vanhempiinsa vaan ihan kypsältä kaverilta ikäisekseen.

Teidän täytyy nyt vaan sitten neuvotella tuosta yhteisestä ajasta ja miten saada sitä lisää. Mun mielestä olisi väärin kieltää lukemasta isänsä kanssa, jos kerran on kokenut sen toimivaksi keinoksi. Sehän on tärkeintä ja vanhempien kanssa vietetty aika on aina plussaa.

Vierailija
18/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"]

[/quote]

Miten suhtautui?
[/quote]
asenteella että en pysty. Minä tässä en pysty käsittämään asennetta en pysty ;p

Vierailija
19/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:22"]

[/quote]

Miten suhtautui?
[/quote]
asenteella että en pysty. Minä tässä en pysty käsittämään asennetta en pysty ;p
[/quote] siis asennetta että en pysty tekemään jotakin. Vähän kuin läski sanoo laihasta että en ikinä pystyisi tuohon, vaikka varmasti pystyy jos vaan haluaa.

Vierailija
20/22 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen poikani haluaa aina, että olen hänen opinnoissaan preppaaja ja tukihenkilö. Hän opiskelee yhteiskuntatieteellisessä. Olen toki itse YTT, mutta ei hän niinkään ammattitaitoani kaipaa, hän saa paremmin näin opiskeltua. Minulle asia sopii hyvin. Toinen, vanhempi poikani, ei ikinä ole halunnut edes koulussa, että preppaan kokeisiin.

Jokainen tavallaan ja mahdollisuuksien mukaan. Ei kaikilla ole sopivaa opiskelukaveria tai isää apuna. Oma opiskelustrategiakin elää ja muuttuu iän ja kokemuksen mukana. En esimerkiksi itse enää opiskele kuin fuksina, olen paljon tehokkaampi, mutta toisaalta kun ei tarvitse tentteihin opiskella, on opiskelukin vähemmän pänttäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi