Ammattikorkeakoululainen lukee tentteihin isänsä kanssa
Poikaystäväni 23, ei kykene harjoittelemaan/lukemaan tentteihin itsenäisesti, vaan tekee sen isänsä kanssa. Kyse on jo kolmannen vuoden opinnoista.Toki ammattikoulutaustalla esimerkiksi matematiikkaan on perusteltua pyytää tukea, alussa. Muutoin hän on hyvin itsenäinen, ja kaikinpuolin kypsä. Aluksi luulin että hän pyysi isältään apua kokeisiin lukuun koska nämä tietyt kokeet olivat erityisen haastavia tai isä sattui tietämään juuri siitä aiheesta, mutta ei se ollutkaan vaan pelkkä poikkeus. Isä ei ole opiskellut samaa alaa, joten en oikein edes ymmärrä miten hänestä voi olla niin paljon hyötyä että poikaystäväni ei ollenkaan lue itsenäisesti kokeisiin.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Minua ei edes ala-asteella vanhemmat auttaneet läksyissä tai kokeisiin luvussa ja koulustakin tuli silloin ohjeet että läksyt ovat lapsia varten, ei opettaja vanhempia halua opettaa. Joten en todellakaan ymmärrä tätä systeemiä? Joskus olen ehdottanut että luetaan samaan aikaan, minä omia tenttikirjoja ja sinä omiasi mutta "ei se ole niin yksinkertaista". Sanoin silloin tiukkaan sävyyn että se on juuri niin yksinkertaista, perse penkkiin ja eikun lukemaan, miten se voi olla niin vaikeeta?
Kommentit (22)
Niin? Kämppikseni luki itseään lekuriksi ja pyysi minua, insinööriopiskelijaa, kuulustelemaan prujuistaan ja kirjoistaan esim anatomiassa lihasten ja luiden nimiä latinaksi. Se oli aika hauskaakin, oppi vähän enemmän ymmärtämään ihmiskropasta ja toiminnasta kuin keskimäärin lukion bilsan tuntien perusteella.
Jos se ei saa luettua sun läsnäollessa. Aina pitäis olla pitämässä seuraa, lähdössä lenkille, panemassa, laittamassa ruokaa...
Vanhempien luona on varmaan täysihoito ja lukurauha ja jos joku vielä sparraa siinä vieressä, niin aina parempi.