Miksi amerikkalainen peruskoulu on niin huono vaikka heidän yliopistot ovat maailman parhaita?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä hyviäkin peruskouluja todella paljon.
Ihan tavallisen keskiluokkaisen lahion koulut ovat paljon suomalaisia parempia ja monipuolisempia.
Älä valehtele kun et asiasta mitään tiedä.
Miksi valehtelisin? Ei siita mitaan hyotya minulle olisi. Uskallan vaittaa etta tiedan asiasta vahan enemman kuin sina kun olen maksanut veroja tahan koulupiiriin yli 30 vuotta. Olen myos opettanut Suomessa ja Amerikassa esikoulusta lukion loppuun , yhteensa lahes 20 vuotta. Sina?
Samalla olen kouluttanut lapseni lapi koko amerikkalaisen systeemin. Heti alusta alkaen oli mahdollisuus valita suomalaisen ja amerikkalaisen koulutuksen valilla. Ei tarvinnut edes miettia kun amerikkalainen voitti.
Suomalaisilla on usein vahan liian suuret uskot omasta osaamisestaan. Kun mina hain opettajan paikkaa Yhdysvalloissa niin jouduin opiskelemaan paljon lisaa. Onneksi olivat niin kohteliaita etta eivat nauraneet pain naamaa niinkui Suomessa olisi voinut tapahtua.
Anteeksi?
Miten tämä on mahdollista:
"kun olen maksanut veroja tahan koulupiiriin yli 30 vuotta. Olen myos opettanut Suomessa ja Amerikassa esikoulusta lukion loppuun , yhteensa lahes 20 vuotta."Oletko siis ensin opettanut Suomessa ja sitten Jenkeissä ja nykyään eläkkeellä?
Miten olet voinut opettaa esikoulusta lukion loppuun Suomessa 🤔?
Oletko opettanut hyppimällä koulusta ja luokka-asteesta toiseen?Koita nyt viela vahan miettia, ehka kirkastuu.
Suomessa nyt tykätään haukkua kaikkea amerikkalaista. Ei kaikkea pidä ottaa ihan kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kaikin tavoin paskamaa. Nauran näille pölhövasemmistolaisille jotka paukuttavat miten täällä on koulutus, terveydenhuolto, turvallisuus, armeija, naiskauneus ja mitä vielä universumin huippua. >D
Jos ei ole muualla käynyt ja on suomalaisen median armoilla, ihmiselle voi kehittyä outoja harhoja.
Varmaan suuri tasoero, kuten monessa muussakin asiassa siellä.
Suomessa on perinteisesti uutisoitu mieluummin Pisa-tutkimuksia, joissa Suomi on aiemmin menestynyt. Nyt huonommin, joten voi kadotakin uutisista ennen pitkää.
Yliopistojen globaalit vertailut ovat olleet perinteisesti pikku-uutisia, koska Suomi ei pärjää tässä skabassa.
Yliopistot taas ovat yksityisiä yrityksiä, joihin suurin osa opiskelijoista ei tule amerikoista, vaan ulkomailta. Suurin osa "amerikkalaisista" tiedemiehistä ja naisista onkin ulkomaalaisia, koska varsinaisia amerikkalaistaustaisia tieteentekijöitä on hyvin vähän ja he ovat useimmiten ulkomailla töissä.
Kylla taas on sellaista satua etta voisi ihan kirjana myyda. Jokaisessa osavaltiossa on state schools joissa asukkaat saavat edullisesti opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä hyviäkin peruskouluja todella paljon.
Ihan tavallisen keskiluokkaisen lahion koulut ovat paljon suomalaisia parempia ja monipuolisempia.
Älä valehtele kun et asiasta mitään tiedä.
Miksi valehtelisin? Ei siita mitaan hyotya minulle olisi. Uskallan vaittaa etta tiedan asiasta vahan enemman kuin sina kun olen maksanut veroja tahan koulupiiriin yli 30 vuotta. Olen myos opettanut Suomessa ja Amerikassa esikoulusta lukion loppuun , yhteensa lahes 20 vuotta. Sina?
Samalla olen kouluttanut lapseni lapi koko amerikkalaisen systeemin. Heti alusta alkaen oli mahdollisuus valita suomalaisen ja amerikkalaisen koulutuksen valilla. Ei tarvinnut edes miettia kun amerikkalainen voitti.
Suomalaisilla on usein vahan liian suuret uskot omasta osaamisestaan. Kun mina hain opettajan paikkaa Yhdysvalloissa niin jouduin opiskelemaan paljon lisaa. Onneksi olivat niin kohteliaita etta eivat nauraneet pain naamaa niinkui Suomessa olisi voinut tapahtua.
Nyt kaipaisin tarkempaa tietoa siitä, miten olet Suomessa "opettanut esikoulusta lukion loppuun".
Kirjoitin "Suomessa JA Amerikassa", en laittanut koko CV:tani pohdittavaksesi. Kaipaamaan jaat.
Koko tama vastaus on sellaista luulotietoa etta en tieda mihin tarttuisi sita oikaisemaan.