Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni harkitsee Suomesta poismuuttoa?

Vierailija
05.02.2015 |

Miksi ja milloin ajattelit toteuttaa sen? Mihin maahan muutat? Ajattelitko mahdollisesti muuttaa jonakin päivänä takaisin Suomeen?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voidaan vapaasti pitää "mamuna". Riittää että minulla olisi jotain töitä, jolla saa leivän pöytään. Eri asia tietenkin että miten "mamuisuus" vaikuttaisi töiden saantiin.

Vierailija
82/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opinnot loppuun ja sitten Britteihin. Olen lopen kyllästynyt Suomen henkiseen ilmapiiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:48"]

Saksaan tässä suunnitellaan lähtöä, sitten kun puhun kieltä suht sujuvasti. Tällä hetkellä opiskelen kansalaisopistossa kahdella kurssilla, luen paljon saksankielisiä lehtiä+kuuntelen netistä "uutisia hitaasti saksaksi", rohmuan kaikki työmatkat mitkä suuntautuu saksankieliselle alueelle ja pakotan itseni reissuilla hoitamaan kaikki asiat saksaksi.

Ai miksikö Saksaan? Tulen saamaan nettona sen mitä Suomessa bruttona, perheen ostovoima 1.5-kertaistuu vaikka rouva jäisikin kotiin jne...ja alueelle mihin tähdätään on jo jonkinlainen suomalaisten yhteisö joten ei se rouvakaan jää ilman juttuseuraa vaikkei kieltä osaisikaan.

Plänin toteutuma 3-5 vuotta ja sitten tämä postsosialistinen kateellisten maa menettää jälleen yhden hyvän nettoveronmaksajan...

[/quote]DDD Plänin...ehhheehh.

Aivan varmasti Suomi saa nyt jumalattoman kolauksen, kun sä muutat mamuksi Saksaan. Miten selvinnee?

Vierailija
84/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:38"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:35"]

Olemme suunnitelleet sitä, kunhan saan käytyä koulun loppuun (opiskelen sairaanhoitajaksi). En nyt sano, että lähdemme lopullisesti mutta me molemmat haluamme kokea millaista on asua perheellisenä toisessa maassa. Uskon sen olevan myös lapsille kasvattava ja positiivinne kokemus. 

Minulla ei ole mitään Suomea vastaan, en vain jotenkin tunne oloani täällä kauhean kotoisaksi. Koen, että henkinen ilmapiiri on täällä inhottava. En tiedä, onko se sellainen kaikkialla maailmassa, mutta kunhan nyt vain olen utelias kokemaan muutakin. 

[/quote] Pelottaako sinua toimia sairaanhoitajana toisella kielellä kuin äidinkielellä? Ap[/quote]

Puhun oikein hyvin englantia ja ruotsia, ja molempien kielten ammattisanaston voin opiskella etukäteen. Olen nopea omaksumaan kieliä, joten en pelkää, luotan itseeni :) 
[/quote]

Hyvä kuulla, olen itsekin miettinyt hoitajan koulutusta... Ap[/quote]

Tervetuloa Ruotsiin! Kieltä osaat jo, ja töitä on koko maassa (joudut kyllä ehkä käymään läpi validering-prosessin, en ole varma). Länsi-Ruotsia suosittelen, siellä on mukava ilmapiiri ja lyhyt matka Norjaan jossa voit käydä keikkatöissä ansaitsemassa omaisuuden! Lycka till!

Vierailija
85/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan haluaisin muuttaa.
Se on ainoa Euroopan maa joka kiinnostaa. Siellä sopiva ilmasto, ilmapiiri ym. ja sieltä myös eniten kokemusta Suomen lisäksi.

Anoppi sinne jo muutti, poikaystävältä löytyy Espanjan kansalaisuus. Ainoa joka jarruttaa, on työtilanne. Ja ehkä vähän poikaystäväkin, hänestä se kun on "samaa paskaa eri maassa".

Mielestäni nyt olisi ideaalein tilanne lähteä, kun kummankaan työt eivät ole sellaisia elämää tärkeämpiä, ei lapsia, ei omaisuutta muuten kuin sen verran huonekaluja mitä yksiöön mahtuu...

Vierailija
86/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaa olen miettinyt,myös Ruotsi on käynyt mielessä.
Australia olisi se unelmien paikka,mutta käytännössä aika mahdoton toteuttaa.

Vierailija
87/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:48"]

Saksaan tässä suunnitellaan lähtöä, sitten kun puhun kieltä suht sujuvasti. Tällä hetkellä opiskelen kansalaisopistossa kahdella kurssilla, luen paljon saksankielisiä lehtiä+kuuntelen netistä "uutisia hitaasti saksaksi", rohmuan kaikki työmatkat mitkä suuntautuu saksankieliselle alueelle ja pakotan itseni reissuilla hoitamaan kaikki asiat saksaksi.

Ai miksikö Saksaan? Tulen saamaan nettona sen mitä Suomessa bruttona, perheen ostovoima 1.5-kertaistuu vaikka rouva jäisikin kotiin jne...ja alueelle mihin tähdätään on jo jonkinlainen suomalaisten yhteisö joten ei se rouvakaan jää ilman juttuseuraa vaikkei kieltä osaisikaan.

Plänin toteutuma 3-5 vuotta ja sitten tämä postsosialistinen kateellisten maa menettää jälleen yhden hyvän nettoveronmaksajan...

[/quote]DDD Plänin...ehhheehh.

Aivan varmasti Suomi saa nyt jumalattoman kolauksen, kun sä muutat mamuksi Saksaan. Miten selvinnee?

[/quote]

Sinä et varmaan muutakaan koskaan vaan pistelet loppuelämäsi 8kk vuodesta tojotaasi lohkolämppäriin kinoksien keskellä.

Vierailija
88/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikoon, epävarma ja köyhäkin maa, mutta silti sielä olin onnellisempi. On se jännä kuinka raha ei tee onnelliseksi.

Vierailija
89/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me häivymme kun vain tilaisuus tulee. Mies saa työn määränpäästä ja minä synnytän suomessa :)

Vierailija
90/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jo, Hollantiin 2,5 vuotta sitten.

Vierailija
91/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:07"]

Me häivymme kun vain tilaisuus tulee. Mies saa työn määränpäästä ja minä synnytän suomessa :)

[/quote]
Niin, muuallahan ei synnytetä ja jos synnytetäänkin niin suomipropagandan mukaan se on vaarallista siellä muualla.

Vierailija
92/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:45"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:38"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:35"] Olemme suunnitelleet sitä, kunhan saan käytyä koulun loppuun (opiskelen sairaanhoitajaksi). En nyt sano, että lähdemme lopullisesti mutta me molemmat haluamme kokea millaista on asua perheellisenä toisessa maassa. Uskon sen olevan myös lapsille kasvattava ja positiivinne kokemus.  Minulla ei ole mitään Suomea vastaan, en vain jotenkin tunne oloani täällä kauhean kotoisaksi. Koen, että henkinen ilmapiiri on täällä inhottava. En tiedä, onko se sellainen kaikkialla maailmassa, mutta kunhan nyt vain olen utelias kokemaan muutakin.  [/quote] Pelottaako sinua toimia sairaanhoitajana toisella kielellä kuin äidinkielellä? Ap[/quote]   Puhun oikein hyvin englantia ja ruotsia, ja molempien kielten ammattisanaston voin opiskella etukäteen. Olen nopea omaksumaan kieliä, joten en pelkää, luotan itseeni :)  [/quote] Hyvä kuulla, olen itsekin miettinyt hoitajan koulutusta... Ap[/quote] Tervetuloa Ruotsiin! Kieltä osaat jo, ja töitä on koko maassa (joudut kyllä ehkä käymään läpi validering-prosessin, en ole varma). Länsi-Ruotsia suosittelen, siellä on mukava ilmapiiri ja lyhyt matka Norjaan jossa voit käydä keikkatöissä ansaitsemassa omaisuuden! Lycka till!

[/quote]

Vahingossa alapeukutin puhelimella. Tarkoitus oli kiittää ja sanoa, että tämä taitaa olla paras vaihtoehto minulle. Varsinkin keikat Norjaan kuulostavat mahtavilta. Ap

Vierailija
93/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni on lähtenyt pois kannabispakolaiseksi kannabisystävällisiin maihin. Suomessa on niin vaikea elää kannabiksen käyttäjänä, kun lapset, työt ja autokin otetaan pois.

Vierailija
94/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:42"]

Todella moni on lähtenyt pois kannabispakolaiseksi kannabisystävällisiin maihin. Suomessa on niin vaikea elää kannabiksen käyttäjänä, kun lapset, työt ja autokin otetaan pois.

[/quote]

Aika hurjaa, jos tietty päihde merkitsee elämässä niin paljon, että sen perässä täytyy muuttaa toiseen maahan... (Lääkekannabista tarvitsevat tietysti asia erikseen.)

Vierailija
95/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:45"]

[/quote]

Aika hurjaa, jos tietty päihde merkitsee elämässä niin paljon, että sen perässä täytyy muuttaa toiseen maahan... (Lääkekannabista tarvitsevat tietysti asia erikseen.)
[/quote]
Tietysti tilalle voi laittaa vaikka kahvin tai alkoholin vertailuksi.
Kyllä minua harmittaisi jos kahvin käytöstä saisi kärsiä nahoissaan.

Vierailija
96/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Tuskin itse päihde vaan lainsäädäntö ja rangaistukset. Ovathan tuollaiset sanktiot sangen haitallisia perus elämää ajatellen.

Vierailija
97/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ajatellut muuttavani johonkin etelä-euroopan maahan parin vuoden päästä, kun vanhimmat lapseni ovat muuttaneet kotoa. Lähtisin nyt 13-vuotiaan nuorimmaiseni kanssa. Esim vuosi muualla voisi tehdä ihan terää. Takana nimittäin raskaaat vuodet avioeroineen etc. Säästöillä varmaan pärjäisimme sen vuoden.

Vierailija
98/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:59"]

[/quote]

[/quote]
Tuskin itse päihde vaan lainsäädäntö ja rangaistukset. Ovathan tuollaiset sanktiot sangen haitallisia perus elämää ajatellen. [/quote]

Minä kuittaan tämän. Kerroin jossain tuolla aikaisemmin tässä ketjussa että minulta löytyy huume-merkintä, vaikka en ole koskaan ollut käyttäjä enkä myyjä enkä edes välittäjä, mutta silti se vaikuttaa minun elämääni. Toki minulla oli oma vastuuni että jouduin moiseen tilanteeseen, mutta seuraukset ovat liian isot siihen nähden mitä todella tapahtui.

Vierailija
99/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:29"]

Olen harkinnut ihan vakavasti. Jossain vaiheessa varmaan muutamme joko Britanniaan tai Irlantiin. Lapsi haluaa sinne opiskelemaan, joten olisimme lähempänä. Lapsella ja miehelläni myös Britannian kansalaisuus, meillä kaikilla Irlannin. Ja ilmapiiri Suomessa alkaa olla niin ulkomaalaisvastainen....

[/quote] Olen aivan samaa mieltä Suomen ilmapiiristä. Kaksoiskansalaisuus kiinnostaisi itseänikin. Ap [/quote]

DDD Mitäs luulette, onko sitä mamu-vastaisuutta mahdollisesti briteissä tai Irlannissa? DDD On siellä ja vielä kovempaakin. Muuttakaa vain mamuksi mamujen joukkoon, siinä saa kokemusta ja elämystä siitä, miltä tuntuu olla kakkoskansalainen, teki sitten mitä tahansa. DDD Lontookin on niin täynnä mamuja, rikkaita ja köyhiä, että sitä omaperäistä brittiläisyyttä (mitä varmaan moni mam on mennyt sinne hakemaan) ei näy missään. Sillä paradoksihan on, et jos lähdet nauttimaan siitä ehanasta irlantilaisuudesta/saksalaisuudesta/englantilaisuudesta, niin mamuilullasi koko ajan tietysti vähennät sitä - niin, juuri sinä. DDD

[/quote]

Jaa... Asun Englannissa nyt viidettä vuotta, enkä ole tuollaista huomannut. Mietin kyllä, missä kannattaa liikkua yksin pimeän aikaan ja missä ei, mutta se on mielestäni ihan normaalia, kun suuressa kaupungissa asuu. En kaipaa aitoa englantilaisuutta vaan pelkästää inhimillistä menoa -toisten näkemistä ihmisinä eikä jonkin etnisen ryhmän edustajina.

Vierailija
100/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamassa olen, Välimeren alueen valtioon joskus tulevaisuudessa.
Minulla ei ole mitään Suomea vastaan ja vierailen täällä mielelläni useinkin
sen jälkeen, kyseessä ei siis ole mitään haistatus Suomelle.
Tiedän vaan sisimmässäni että lopullinen paikkani on muualla.
Aika näyttää lähdenkö yksin, kaksin vai kuinka, mutta sen tiedän että lähden.
Muitakin sukulaisiani asuu muualla ja he vierailevat Suomessa säännöllisesti.