Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni harkitsee Suomesta poismuuttoa?

Vierailija
05.02.2015 |

Miksi ja milloin ajattelit toteuttaa sen? Mihin maahan muutat? Ajattelitko mahdollisesti muuttaa jonakin päivänä takaisin Suomeen?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän olen ollut ulkomailla töissä, sitä paremmalta maalta tämä Suomi on alkanut tuntua.

Vierailija
2/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep.
En nyt kuitenkaan avaudu enempää.
Tunnistatte ja karhu hyökii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:20"]

Mitä enemmän olen ollut ulkomailla töissä, sitä paremmalta maalta tämä Suomi on alkanut tuntua.

[/quote]

Missä mielessä? Mitä hyvää Suomessa on verrattuna muihin maihin, joissa olet ollut?

Vierailija
4/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutetaan kunhan kuopus on saanut lukion/amiksen loppuun, eli n. 8-9 vuoden päästä. Jonnekin etelä-Eurooppaan.

Vierailija
6/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoan espanjaan lähi aikoina

Vierailija
7/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:26"]

Me muutetaan kunhan kuopus on saanut lukion/amiksen loppuun, eli n. 8-9 vuoden päästä. Jonnekin etelä-Eurooppaan.

[/quote]

Miksi muutatte?

Vierailija
8/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:27"]

katoan espanjaan lähi aikoina

[/quote]

Eläkkeelle vai töihin? Miksi juuri Espanja?

Vierailija
9/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut ihan vakavasti. Jossain vaiheessa varmaan muutamme joko Britanniaan tai Irlantiin. Lapsi haluaa sinne opiskelemaan, joten olisimme lähempänä. Lapsella ja miehelläni myös Britannian kansalaisuus, meillä kaikilla Irlannin. Ja ilmapiiri Suomessa alkaa olla niin ulkomaalaisvastainen....

Vierailija
10/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin ja toteutin jo, nyt olen takaisin Suomessa. Neljä vuotta ja kaksi vierasta valtiota on koettu. Suosittelen lämpimästi kaikille, varsinkin nuorille. Mihinkään kuviteltavissa olevaan en expat-vuosiani vaihtaisi.

Vierailija
11/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata vähävaraisen varmaan minnekään muuttaa. Ei sillä että olisi rahaakaan. Olisi kyllä mukava lähteä maahan, jossa työllistyminen olisi parempaa ja vuokrat/asunnot eivät olisi hirvittävän kalliit kuten suomessa.
Katsotaan sitten opiskelujen jälkeen.

Vierailija
12/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:29"]

Olen harkinnut ihan vakavasti. Jossain vaiheessa varmaan muutamme joko Britanniaan tai Irlantiin. Lapsi haluaa sinne opiskelemaan, joten olisimme lähempänä. Lapsella ja miehelläni myös Britannian kansalaisuus, meillä kaikilla Irlannin. Ja ilmapiiri Suomessa alkaa olla niin ulkomaalaisvastainen....

[/quote]

Olen aivan samaa mieltä Suomen ilmapiiristä. Kaksoiskansalaisuus kiinnostaisi itseänikin. Ap

Vierailija
13/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:27"]katoan espanjaan lähi aikoina
[/quote]

Eläkkeelle vai töihin? Miksi juuri Espanja? [/quote]
Eläkkeelle ku on vihdoin kovan työn ansiosta on massia. lähden koska suomi alkoi vituttamaan.

Vierailija
14/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:31"]

Harkitsin ja toteutin jo, nyt olen takaisin Suomessa. Neljä vuotta ja kaksi vierasta valtiota on koettu. Suosittelen lämpimästi kaikille, varsinkin nuorille. Mihinkään kuviteltavissa olevaan en expat-vuosiani vaihtaisi.

[/quote]

Aiotko lähteä vielä pois Suomesta? Ap

Vierailija
15/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty jo Saksaan.

Jos muuttoa suunnittelee niin se kannattaa tehdä pian, max. 2 vuotta, eikä suunnnitella sitä jonnekin kauas vuosien päähän. Aina syynä joku työ, talo, lapset ja koulu ym. Onhan sitä muissakin maissa samat asiat ja mitä aikaisemmin pois Suomesta, sitä nopeammin asiat oppii.

Suomessa jaksetaan suunnitella ja keksiä esteitä miksi ei juuri nyt... näkeehän sen muuttajien määrästäkin.

Vierailija
16/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea en jätä koskaan. Jos joku kyllästyy olemaan juntti ja metsäläinen, on täysin vapaa lähtemään ja uskottelemaan itselleen, että muualla on niin paljon kultturellimpaa ja sivistyneempää. Mutta kyllä suomalaisen juntteus loistaa kauas, vaikka maata vaihtais.

Olen ylpeä junttiudestani ja metsäläisyydestäni ja minua suorastaan vituttaa se, että joidenkin suomalaisten mielestä me ollaan noloja ja meidän pitäisi hävetä sitä mitä ollaan.

Vierailija
17/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:31"]

Eipä kannata vähävaraisen varmaan minnekään muuttaa. Ei sillä että olisi rahaakaan. Olisi kyllä mukava lähteä maahan, jossa työllistyminen olisi parempaa ja vuokrat/asunnot eivät olisi hirvittävän kalliit kuten suomessa.
Katsotaan sitten opiskelujen jälkeen.

[/quote]

No, ehkä ainakin Ruotsia voisi käydä kokeilemassa. Ap

Vierailija
18/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenin loppukesästä sotaa Saksaan. Täällä olen vieläkin.

Vierailija
19/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:32"]

Tehty jo Saksaan.

Jos muuttoa suunnittelee niin se kannattaa tehdä pian, max. 2 vuotta, eikä suunnnitella sitä jonnekin kauas vuosien päähän. Aina syynä joku työ, talo, lapset ja koulu ym. Onhan sitä muissakin maissa samat asiat ja mitä aikaisemmin pois Suomesta, sitä nopeammin asiat oppii.

Suomessa jaksetaan suunnitella ja keksiä esteitä miksi ei juuri nyt... näkeehän sen muuttajien määrästäkin.

[/quote]

Itseäni pelottaa puutteellinen kielitaito ja töiden saanti eniten. Ap

Vierailija
20/106 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 13:32"]

Suomea en jätä koskaan. Jos joku kyllästyy olemaan juntti ja metsäläinen, on täysin vapaa lähtemään ja uskottelemaan itselleen, että muualla on niin paljon kultturellimpaa ja sivistyneempää. Mutta kyllä suomalaisen juntteus loistaa kauas, vaikka maata vaihtais.

Olen ylpeä junttiudestani ja metsäläisyydestäni ja minua suorastaan vituttaa se, että joidenkin suomalaisten mielestä me ollaan noloja ja meidän pitäisi hävetä sitä mitä ollaan.

[/quote]

Itse en kestä Suomen henkisesti raskasta ilmapiiriä ja korkeaa työttömyysprosenttia. Ap