Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman sanaa uskoisitte enemmän lapsenne vai opettajan?

Vierailija
05.02.2015 |

Jos siis tilanne, että toinen sanoo toista ja toinen toista. Rehellisesti sanottuna, kumpaan luottaisitte enemmän?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi takuuseen kummankaan jutuista :D

Vierailija
22/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:29"]

No tämähän nyt riippuu jonkin verran tuon lapsen iästäkin, jos on 7v niin todennäköisesti opettajaa, jos 17v niin sitten en ole enää varma. Ja toki asiastakin.

[/quote] Muista että 7-vuotias puhuu tod.näk tptuutta, mutta 17 vuotia osaa ja puhua asiat omaksi edukseen.

[/quote]

Minustakin 7-vuotias puhuu todennäköisesti totta. Ainakin oma 7-vuotiaani on sellaisessa iässä, että säännöt ovat hirveän tärkeitä ja jos valehtelisi niin ei varmaan saisi unta illalla.

[/quote]

Hän saattaa silti esittää asiat aivan väärin, vaikka itse uskoisikin puhuvansa totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin opettajaa, sillä olen itse opettajana huomannut, miten nuoret voivat lasketella uskomattomia valheita aivan kirkkain silmin, kun se on heidän etunsa mukaista. Onneksi useimmat eivät ole kovin hyviä valehtelijoita.

Vierailija
24/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan siitä asiasta, lapsen iästä ja myös siitä mistä opettaja on tietonsa saanut. Onko kuulopuheen kautta vai itse nähnyt tai kuullut.
Mä olen oppinut kantapään kautta että totuus on yleensä jossain tarinoiden puolivälissä jos on kyseessä kahden lapsen kertomukset. Ja ain pitää vielä erikseen "kuulustella" omaltaan että mitä hän ihan oikeasti on tehnyt ja sanonut. Tarina yleensä muuttuu pikkaisen.

Ja tietysti jos on aihetta niin omaansa puolustetaan. Omianikin on aiheetta syytetty. Vilkas ja temperamenttinen poika oli hyvä syntipukki kahden vuoden ajan. Sitten vaihtui opettaja joka näki heti jutun juonen ja turhat syyttelyt loppui. Aiheellisia tuli kyllä senkin jälkeen

Vierailija
25/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani olen aina uskonut. Heillä ei ole ollut mitään syytä valehdella minulle, sillä en suutu, en huuda enkä edes moiti vaan aina keskustelen ja sitä kautta on löytynyt ymmärrys ja ratkaisu. Opettaja on kerran valehdellut minulle päin naamaa kun syytin häntä simputuksesta (rankaisi koko luokkaa lapseni virheestä, minkä lapseni kertoi). Opettaja väitti ettei niin olisi tapahtunut vaan lapseni on ymmärtänyt väärin. Ei tarvinnut jäädä kuitenkaan juupas-eipäs-pattitilanteeeseen  kun opettaja sanoi selvittävänsä itse asian lapseni ja muun luokan kanssa. Makuasia tapahtuiko niin, mutta ainakin sillä oli uhannut ja mielestäni simputus oli jo käynnissä.

Vierailija
26/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta ja kumpaakin pitää kuulla ennenkuin päätän kumpaa uskon. Lapsi on aina heikommassa asemassa kun on aikuisen sana vs lapsen sana. Objektiivisuutta peliin.

Vierailija
27/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin uskon ensisijaisesti lastani.

Vierailija
28/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aiheesta, lapsen iästä ja lapsen rehellisyydestä aiemmin. Jos siis lapsi on valehdellut paljon ennenkin niin sitten tietty opettajaa.

Vierailija
29/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, lapsen iästä ja luonteesta (valehteleeko muutenkin) ja opettajasta (kun opettajakin on vain ihminen ja kaikki eivät aina pysty olemaan oikeudenmukaisia).

Vierailija
30/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: juuri tuollaisessa opettajan toiminnan peittelyssä uskosinn kyllä lastani ja kylläpä muussakin asissa. Jokainen tunteen lapsensa parhaiten. Jotkut lapset/nuoret on veijareita velikultia ja kovia puhumaan palturia, ja toiseet taas rehellsiä ja luoettavia. Ihan kuin aikuisetkin, toiset on luotettavempia kuin toiset.

Jännä juttu kun monet pitää itsestään selvänä, että lapsi valehtelee ja ope puhuu totta. Voiko naiivimpia ja auktoriteettiuskoisempaa ajatustapaa olla??

Vierailija
31/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa, jossa oppilas väitti opettajan tuoneen luokkaan kanin ja tappaneen sen luokan edessä. Lapsen vanhemmat uskoivat tähän ihan täysin ja meteli ja syyttely oli melkoinen. Kamalat vaatimukset, että todistakaa, että näin ei käynyt.

Vierailija
32/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä riippuen...
Toisaalta totta aina toinen puoli. Jos se nyt se 7 vuotias on niin ei se nyt ihan omasta päästään asiaa keksi, Väritetty voi olla ja lapsen näkökanta.Riippuu miten opettajan kanssa tarina stemmaa niin sen mukaan omat johtopäätökset kumpaa uskoo enemmän.
Se 17 vuotiaan kanssa tehoaa yleensä kun kysyy että mennäänkö kysyyn muilta paikalla olijoilta niin tulee totuus julki.Sitten verta opettajan tarinaan onko sama.... sillähän se selviää ketä uskoo....

Vierailija
33/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen juuri yhden tuollaisen äidin: En suutu koskaan joten lapseni kertoo aina totta.

Turha kai sanoakaan, äitiä viedään kuin litran mittaa siinä perheessä...

Vierailija
34/34 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkiin uskon lastani. Tunnen hänet ja olen hänen äiti. Opettajan näkökulmakiin pitää ottaa huomioon,mutta miksi pitää valita puolta , kun pitää ottaa huomioon molempien näkökanta ja ratkaistaa ongelman. Opettajat nykyään koetuksella kun lapset eivät kunnioittavat heitä pätkänkään,toisalta jotkut opettajat asenteelta ja käytökseltä eivät ole opettajan tittelia ansaitsee.