Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulunutkin parketti näyttää paremmalta kuin uusi laminaatti

Vierailija
05.02.2015 |

Luonnonmateriaalit miellyttävät ainakin omaa silmääni enemmän kuin muovijäljitelmät. Nykyisessä asunnossamme on jo vähän naarmuinen, elämää nähnyt parketti, mutta se on minusta vain viehättävä. Onneksi entinen omistaja ei ollut laittanut uutta laminaattia myyntiä varten, niin kuin jutteli aikoneensa tehdä. Siinä olisi menetetty paljon. Ja voihan tuon hioa, jos niikseen tulee.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
82/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas patologinen laminaatinvihaaja taas vauhdissa. Kyllä on joillain vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:39"]Jos sinulla on esim lapsia tai koiria niin sellaista parkettia ei löydy, joka kestäisi siinä 3 vuotta pidempään.[/quote]
Ihan hyvin on kestänyt. Entisessä asunnossa meillä oli koira neljä vuotta, ja edellisilläkin omistajilla oli ollut koira. -ap

Vierailija
84/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:51"]

Jaahas patologinen laminaatinvihaaja taas vauhdissa. Kyllä on joillain vaikeaa.

[/quote]

Onkohan se itse joku parkettikauppias? :D

Vierailija
85/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:39"]Jos sinulla on esim lapsia tai koiria niin sellaista parkettia ei löydy, joka kestäisi siinä 3 vuotta pidempään.[/quote] Ihan hyvin on kestänyt. Entisessä asunnossa meillä oli koira neljä vuotta, ja edellisilläkin omistajilla oli ollut koira. -ap

[/quote]

Meillä meni parketti vuodessa pilalle kun pieni terrieri vähän kruisaili parketilla. 

Vierailija
86/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattia on kodin suurin sisustuspinta ja kulunut lattia ON kulunut lattia. Parketin hiotuttaminen on paitsi kallista, myös asukkaalle työlästä. Toki tätä itsekin suosisin, mutta.. Tyhjään asuntoon tai kotiin, jossa on paljon tyhjiä neliöitä. Ei ole ihan yksinkertainen homma siirrellä huonekaluja pölyltä suojaan niin, että työ kävisi jouhevasti. Uuden parketin tai laminaatin asennus sen sijaan onnistuu vähemmällä vaivalla, vaikka itse tekisi. T. Ammattinainen

Vierailija
87/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokra-asunnossa on laminaatti ja se on kiva. Poikaystävän vuokra-asunnossa taas on puukuvioinen muovimatto ja sekin on tosi kiva. Tulevaisuudessa toivottavasti on varaa okt:hen ja sinne tahdon laattalattian. :)

Vierailija
88/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:36"]

No olen hieman eri mieltä kun katson tuota edessäni olevaa kellastunutta, naarmuista ja kulunutta parkettia.

Noin minäkin ajattelin että mikäs siinä, hiotaan nätiksi niin näyttää taas uudelta, MUTTA SE HINTA!

Ammattilaisen pitää tehdä, jos haluaa aidosti hyvän, niin sillä rahalla kannattaa jo miettiä että laittaako suosiolla uuden lattian!
Siksi mua ärsyttää se hokema, "sen voi vaan hioa", kun kyseessä on homma joka kustantaa saman kuin uusi lattia.

[/quote]
Kuten sanottu, kulutkin parketti on laminaattia parempi. -ap[/quote]

Sinun mielestäsi. Ja onni on että palstamielipiteet ole absoluuttisia totuuksia. :D
Kulunut parketti ei ole parempi kuin laminaatti.[/quote]
Sanoit ajattelleesi minun laillani, että hiomalla parketista saa nätin. Mutta kun minä en ajatellut enkä ajattele noin. Kantani on nimenomaan, ettei laminaatti ole koskaan yhtä kiva materiaali kuin parketti, vaikka parketti olisi kulunutkin. En tykkää yhtään jäljitelmämateriaaleista. Ne puunsyyt sinä laminaatin pinnassa ovat pelkkä kuva, eivät oikeaa puuta. -ap

Vierailija
89/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä täysin eri mieltä kuin ap, olen aina inhonnut parkettia, ja kulunut sellainen on vielä kauheampaa. Ihan vanhanaikainen lautalattiakin on parempi. Laminaateista löytyy sellaisia värejä jotka miellyttää mun silmää, ne on raikkaan näköisiä, en tykkää "puun väristä" se on tunkkaista, ja tulee mieleen paskainen sauna. Vaalea laminaatti on mun haaveena, harmi vaan kun ostettiin talo jossa oli uudet tummat laminaatit, pitää nyt niitä jonkun aikaa kestää, ja sitten vaihtaa ihanat valoisat vaaleat lattiat, varmasti koko talon ilme muuttuu. Ja onhan se tosiaan käytännöllistäkin kun on lapsia ja eläimiä, ja meillä kyllä lampsii aikuisetkin välillä sisällä kengät jalassa.

Vierailija
90/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:39"]Jos sinulla on esim lapsia tai koiria niin sellaista parkettia ei löydy, joka kestäisi siinä 3 vuotta pidempään.[/quote] Ihan hyvin on kestänyt. Entisessä asunnossa meillä oli koira neljä vuotta, ja edellisilläkin omistajilla oli ollut koira. -ap

[/quote]

Meillä meni parketti vuodessa pilalle kun pieni terrieri vähän kruisaili parketilla. 

[/quote]

Meillä myös yksi pienikokoinen koira, joka sai parketin todella huonoon kuntoon 2 vuodessa. Sitä aiemmin sama koira ja edellisessä asunnossa laminaatti 4 vuotta, eikä laminaattiin tullut kuin muutama naarmu tuossa ajassa.

Kyllä mä koiraperheessä jättäisin ne parketit kauppaan.

Vierailija
91/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus pätee niin vaatteisiin, kalusteisiin yms. kuin lattioihinkin eli hyvälaatuinen, aito materiaali on kaunista vielä vähän kuluneenakin!   Mutta makuja on monenlaisia ja ihmiset arvostavat eri asioita. Toisille se pintakiilto on tärkeintä.

Vierailija
92/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:00"]

Vanha totuus pätee niin vaatteisiin, kalusteisiin yms. kuin lattioihinkin eli hyvälaatuinen, aito materiaali on kaunista vielä vähän kuluneenakin!   Mutta makuja on monenlaisia ja ihmiset arvostavat eri asioita. Toisille se pintakiilto on tärkeintä.

[/quote]
Juuri näin! Parketteja ja lautalattioita ei kuluma haittaa. Etenkin vahattu parketti on hyvin helppo. -ap

Vierailija
93/112 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:56"]

Olet oikeassa ap. Mikähän siinä onkaan, miten luonnonmateriaalit luovat ympärilleen lämpöä ja eloisuutta.

Vanha pareketti on parempi, kuin uusi laminaatti. Meillä vaihdettiin vanha parketti laminaattiin ja vain vuoden päivät jaksoimme sitä katsoa, kun lattia huokui oikein ympärilleen kylmyyttä ja elottomuutta, samaan tapaan kuin lastulevy-huonekalut. Nyt on taas parketti ja koti taas tuntuu omalta ja "elävältä" ja lattia taas tuntuu  jalan alla lämpimältä ja äänetkin kuuluvat paljon pehmeämmältä ja vaimeammalta.

[/quote]

Ei tuolla ole mitään tekemistä materiaaleilla vaan ongelma on päässäsi. 

Vierailija
94/112 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lattiamateriaaleihinkin jo sotkea eettisyys? Parketti tuomitaan epäeettisenä, mutta vaihtoehdoksi tarjotaan muovia. Haloo! Mistä se muovi valmistetaankaan?

Vierailija
95/112 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:32"]Minun mielestäni ne ihmiset, joilla on aikaa kiinnittää huomiota lattiamateriaaleihin noin paljon, pitäisi laittaa vähäksi aikaa vapaaehtoistöihin asunnottomien pariin.

Minullakin on paljon asioita jotka miellyttävät minua mutta en kirjoita niistä ylimielisiä aloituksia palstalle, jossa käy paljon köyhyysrajalla olevia ihmisiä.

Itselläni on muuten muovimatto vuokra-asunnossani ja se on ehkä viimeisin asia josta kannan huolta koska olen hyvin toimeentuleva ja ymmärrän olevani onnekas.
[/quote]

Tässäpä vasta hieno kirjoitus joka sopisi lähes jokaiseen täällä olevaan avaukseen.

Vierailija
96/112 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:47"]

Pitääkö lattiamateriaaleihinkin jo sotkea eettisyys? Parketti tuomitaan epäeettisenä, mutta vaihtoehdoksi tarjotaan muovia. Haloo! Mistä se muovi valmistetaankaan?

[/quote]

Jos tarkoitat öljyä niin mitä sitten? Toisin kuin puu öljy ei ole loppumassa maailmasta ja muovi on äärettömän kestävä materiaali. Paljon puuta kestävämpää. 

Noita eksoottisia puita kaatamalla tuhotaan kokonaisia sademetsiä pysyvästi. Se vaikuttaa kokonaiseen ekosysteemiin pysyvästi eikä sitä pysty muutamaan mitenkään. 

Vierailija
97/112 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo merbau-juttu oli vuodelta 2007. Ei sillä, etteikö olisi edelleen ajankohtainen, mutta tummat lattiat ja etenkin tuo merbau ovat jo menneet pois muodista. Oma lattia on Timberwisen lautaparkettia, hyvän näköinen, laadukas ja lämmin.

Vierailija
98/112 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketille pitää olla aina tietty ilmankosteus

Vierailija
99/112 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:54"]

Poikani asui itsenäisesti asumaan muutettuaan alussa vuokralla remontoidussa kerrostaloasunnossa, missä oli parkettilattiat, juuri sen kovan pakkastalven 2010-2011. Päätinpä että parketti, ei ikinä. Asunto oli aika kuiva ja vetoinen. Kivasti pakkasilla kuului "poks"-ääniä, kun parketti supistui. Pahimmillaan parkettilautojen välissä oli puolen sentin rako; remontti oli tehty kostean kesän aikaan. Kokeilimme laittaa ilmankostuttimen ja kas, parkettiin jäi jälki. Vähän taisteltiin omistajan kanssa asiasta, mutta kun vetosimme siihen, että kuiva ja vetoinen asunto ei vastaa vuokrasopimuksessa sanottua "kunto erinomainen" (muutakin rempulaa oli, huonosti tehty remontti), mennään vaikka oikeuteeen, ei joutunut maksamaan. 

[/quote]

Toi on sitä parketin elämistä pahimmillaan

Vierailija
100/112 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 06:37"]

Saattaisi ap muuttaa mieltä jos näkisi meidän lattian :'D Toki parketti on siinä mielessä parempi, että se on lämpimämpi. Mutta aivan liian pehmeä. Ja hyi en voi käsittää miksi joku haluaisi linoleumilattian kotiin, sehän haisee aivan järkyttävälle..

[/quote]

Samaa mieltä. Parketti on aivan liian pehmeä materiaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan