Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulunutkin parketti näyttää paremmalta kuin uusi laminaatti

Vierailija
05.02.2015 |

Luonnonmateriaalit miellyttävät ainakin omaa silmääni enemmän kuin muovijäljitelmät. Nykyisessä asunnossamme on jo vähän naarmuinen, elämää nähnyt parketti, mutta se on minusta vain viehättävä. Onneksi entinen omistaja ei ollut laittanut uutta laminaattia myyntiä varten, niin kuin jutteli aikoneensa tehdä. Siinä olisi menetetty paljon. Ja voihan tuon hioa, jos niikseen tulee.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
62/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maalattu parketti ja mielestäni jopa tämä voittaa laminaatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänkin parketin voi hioa vain kaksi kertaa. Huonommat eli ohuemmat korkeintaan kerran.

Tykätkää mistä tykkäätte, jokainen valitsee kuitenkin ratkaisun, joka sopii itselle parhaiten elämän- ja rahatilanteen huomioonottaen.

Hienokin parketti naarmuuntuu ja kuluu nopeasti eläintaloudessa, laminaatti kestää paremmin, muovimatto ei pahastu edes pentukoiran pissasta. Siinä pari valintakriteeriä. Ulkonäköä ei kannata laittaa sopivuuden edelle.

Itse laittaisin linoleumlattian, jos olisin lattiaremppaa tekemässä.

Vierailija
64/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:18"]

Luonnonmateriaalit miellyttävät ainakin omaa silmääni enemmän kuin muovijäljitelmät. Nykyisessä asunnossamme on jo vähän naarmuinen, elämää nähnyt parketti, mutta se on minusta vain viehättävä. Onneksi entinen omistaja ei ollut laittanut uutta laminaattia myyntiä varten, niin kuin jutteli aikoneensa tehdä. Siinä olisi menetetty paljon. Ja voihan tuon hioa, jos niikseen tulee.

[/quote]

Tuo nyt on makuasia. Toiselle kelpaa vain luomutissit vaikka roikkuisivat polvissa. Toiselle taas ei kelpaa kuin terhakat tisut, vaikka sitten silikoonilla.

Vierailija
65/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa, jossa on laminaattilattiat, asuu huonompaa väkeä. Mitä luultavimmin juuri maaltamuuttanutta wt-köyhälistöä. Onhan toki laminaattikin parannusta maalattioihin nähden.

Vierailija
66/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatissa on puolensa, kuten kestävyys ja eri kuosien saatavuus. Kunnollinen laminaatti on tosin jopa hintavampi kuin parketti. Laminaattia ei myöskään voi hioa ja saada sille uusia vuosia kuten parketille. Laminaatti on myös paljaalle jalalle kylmä, lattialämmityksessä ei tietenkään haittaa. Kaikki parketit eivät sovi lattialämmitykselle. Molemmissa on siis puolensa, hinta on lähes sama ja asennuskin yhtä helppoa. Meillä on parkettia, hinta ratkaisi.

Vierailija
67/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:39"]

Hienokin parketti naarmuuntuu ja kuluu nopeasti eläintaloudessa, laminaatti kestää paremmin, muovimatto ei pahastu edes pentukoiran pissasta.

[/quote]

Meillä on koira, ja edellisessä asunnossa oli myös parketti. Ei tullut koskaan mitään ongelmaa. -ap

Vierailija
68/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään taasen hulluna laattalattiasta.

Vierailija
69/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan vihertävää muovimattoa!1!<3

Vierailija
70/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

parketti on ihan out.... siiiiiis daaaaa!

Vierailija
71/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ne ihmiset, joilla on aikaa kiinnittää huomiota lattiamateriaaleihin noin paljon, pitäisi laittaa vähäksi aikaa vapaaehtoistöihin asunnottomien pariin.

Minullakin on paljon asioita jotka miellyttävät minua mutta en kirjoita niistä ylimielisiä aloituksia palstalle, jossa käy paljon köyhyysrajalla olevia ihmisiä.

Itselläni on muuten muovimatto vuokra-asunnossani ja se on ehkä viimeisin asia josta kannan huolta koska olen hyvin toimeentuleva ja ymmärrän olevani onnekas.

Vierailija
72/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen hieman eri mieltä kun katson tuota edessäni olevaa kellastunutta, naarmuista ja kulunutta parkettia.

Noin minäkin ajattelin että mikäs siinä, hiotaan nätiksi niin näyttää taas uudelta, MUTTA SE HINTA!

Ammattilaisen pitää tehdä, jos haluaa aidosti hyvän, niin sillä rahalla kannattaa jo miettiä että laittaako suosiolla uuden lattian!
Siksi mua ärsyttää se hokema, "sen voi vaan hioa", kun kyseessä on homma joka kustantaa saman kuin uusi lattia.

Vierailija
73/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain kokemusta kokolattiamatosta lattiamateriaalina?

Tarkoitan siis näitä nykyajan versioita, en niinkään tuulahduksia vuosikymmeniltä tai muistoja ulkomaanvierailuilta.

Vierailija
74/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laminaatissa mitään muovia ole. Jos sinulla on esim lapsia tai koiria niin sellaista parkettia ei löydy, joka kestäisi siinä 3 vuotta pidempään. Meillä on QuickStepin julkisten tilojen laminaattia, kestää ikuisuuden, tosin maksaakin enemmän kuin parketti.

Vierailija
75/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän enemmän laminaatista. Se on huolettomampi ja jotenkin lämpimämmän oloinen. Parketti on vähän liian hieno kotiin jossa eletään kovasti.

Vierailija
76/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:36"]

No olen hieman eri mieltä kun katson tuota edessäni olevaa kellastunutta, naarmuista ja kulunutta parkettia.

Noin minäkin ajattelin että mikäs siinä, hiotaan nätiksi niin näyttää taas uudelta, MUTTA SE HINTA!

Ammattilaisen pitää tehdä, jos haluaa aidosti hyvän, niin sillä rahalla kannattaa jo miettiä että laittaako suosiolla uuden lattian!
Siksi mua ärsyttää se hokema, "sen voi vaan hioa", kun kyseessä on homma joka kustantaa saman kuin uusi lattia.

[/quote]
Kuten sanottu, kulutkin parketti on laminaattia parempi. -ap

Vierailija
77/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin onnellinen, että ei vaihdettu tähän meidän nykyiseen asuntoon laminaattia vanhan mosaiikkiparketin tilalle, kun muutettiin, vaikka silloin meinattiin tehdä niin. Anoppi sanoi, että älkää laittako ja hän maksaa parketin hionnan meille. Parketti hiottiin ja se on niin paljon mukavampi kuin laminaatti. Laminaatti meillä on yhdessä huoneessa ja se on jalalle kylmä ja kova. Hirveä kolina, jos vaikka vaan kolikko putoaa laminaatille. Ulkonäöllisestihän laminaatteja on kyllä vaikka kuinka hienoja, mutta tykkään silti tuosta parketista, vaikka alkuun en tykännyt yhtään.

Vierailija
78/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:32"]

Minun mielestäni ne ihmiset, joilla on aikaa kiinnittää huomiota lattiamateriaaleihin noin paljon, pitäisi laittaa vähäksi aikaa vapaaehtoistöihin asunnottomien pariin.

Minullakin on paljon asioita jotka miellyttävät minua mutta en kirjoita niistä ylimielisiä aloituksia palstalle, jossa käy paljon köyhyysrajalla olevia ihmisiä.

Itselläni on muuten muovimatto vuokra-asunnossani ja se on ehkä viimeisin asia josta kannan huolta koska olen hyvin toimeentuleva ja ymmärrän olevani onnekas.

[/quote]
Olipa omituinen kommentti. Voitko kertoa vielä muutkin asiat, joista keskiluokkaisella ihmisellä ei saisi olla preferenssejä? En ole aikaisemmin tajunnut, että sisustusvalinnoista puhuminen loukkaa köyhiä. -ap

Vierailija
79/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:39"]

Ei laminaatissa mitään muovia ole. Jos sinulla on esim lapsia tai koiria niin sellaista parkettia ei löydy, joka kestäisi siinä 3 vuotta pidempään. Meillä on QuickStepin julkisten tilojen laminaattia, kestää ikuisuuden, tosin maksaakin enemmän kuin parketti.

[/quote]

Laminaatti on polymeeriliimalla kasattua puukuitulevyä, jonka pintaan on laminoitu polymeerihartsilla tai hartsikalvolla paperille painettu kuva. Laminaatti on siis muovia ja puujätettä. Laminaatista puuttuu normaali puun huokoisuus, minkä takia se on kylmä. Tämä tarkoittaa sitä, että laminaatin pintalämpötilan täytyy olla n. 25, jotta se ei tunnu paljaalle jalalle viileältä, kun paksulle puu- tai parkettilattialle riittää parikymmentä astetta. Laminaatti on persoonaton, valju ja keinotekoisen tuntuinen pintamateriaali. Voidaan sanoa, että kaikki laminaatit myydään julkisen tilan laminaattina, koska kehnoin myytävä laatu on kl23/31 eli kova kotikäyttö/kevyt julkinen käyttö. Kl 32 laminaatti on normaalisti samaa sontaa 9 mm rungolla ja vasta kl 33 alkaa olla kulutuskestävyydeltään hyvä, mutta maksaa tosiaan enemmän kuin lautaparketti.

Itse pidän aidoista materiaaleista. Lastulevy ja tiheämmät puukuitulevyt ovat ehdoton ei kalusteissa ja pintamateriaaleissa, kuten myös laminoitu puukuviopinta. Aidon tuntee.

Vierailija
80/112 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:36"]

[/quote]
Kuten sanottu, kulutkin parketti on laminaattia parempi. -ap[/quote]

Sinun mielestäsi. Ja onni on että palstamielipiteet ole absoluuttisia totuuksia. :D
Kulunut parketti ei ole parempi kuin laminaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi