Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavan lapset ei juo MAITOA!!

Vierailija
05.02.2015 |

Ei suostu juomaan kylässä eikä niille kotona sitä juoteta. Huolestuttaa että eivät saa tarpeeksi kalsiumia, varainkin kun ovat molemmat poikia.

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:38"]Oho! Nyt onnistui lainaus
[/quote]
Minä tajusin tän!

Vierailija
102/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:12"]Älä ala vanhempaas opettamaan tyttö!
[/quote]
Kun vanhenet ja viisastut niin ymmärrät että maito on terveellinen juoma.
[/quote]

Itseasiassa maito on epäterveellinen juoma.

-Ravintoterapeutti-
[/quote]

Onko joku kuollut joskus maidon juontiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:12"]Älä ala vanhempaas opettamaan tyttö! [/quote] Kun vanhenet ja viisastut niin ymmärrät että maito on terveellinen juoma. [/quote] Itseasiassa maito on epäterveellinen juoma. -Ravintoterapeutti- [/quote] Onko joku kuollut joskus maidon juontiin?

[/quote]No varmasti on. Tiesithän, että myös veden juontiin voi kuolla (enkä tarkoita väärään kurkkuun vetämistä)?

Vierailija
104/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:32"]

http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/ruotsalaisten+tutkimus+maidon+latkiminen+saattaa+kaksinkertaistaa+kuolemanriskin/a1024069

Siinä lisää maitotutkimuksia. Imetyksestä irti päässeet eivät enää maitoa tarvitse.

[/quote]

Samansuuntaisia tutkimuksia löytyy varmasti muitakin, mutta suomalainen vaan vetää maitoa kaksin käsin. Tuohon kun vielä lisätään se fakta, että kalsium + d-vitamiini vaativat eläinrasvaa imeytyäkseen kunnolla, on aivan älynköyhää juottaa lapsille rasvatonta maitoa. Ihan turha ainesosa, josta ei ole hyötyä pätkän vertaa.

Vierailija
105/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:33"]

Milä maitovastaisuus ihmiisiin on tullut. Kyllä ennen maitoa juotiin, eikä ollut mitään osteoporooseja. Ajatelkaa lapsianne, älkää jotain nykymuotia. Mihin tämä maailma on menossa.

[/quote]

Ai ei tullut osteoporooseja ennen? Mitenkäs ne kaikki jotka kärsivät koko ikänsä verisestä ripulista, pahoista ilmavaivoista, väliin ummetuksesta ja kovista vatsakivuista? Voi että kun pystyisin päiväksi sinulle "lahjoittamaan" oman maitoallergiani oireet. Riittäisi kun joisit yhden desin mitä tahansa lehmänmaito tuotetta. Siinä sitten kituuttaisit pöntöllä kaameissa vatsakivuissa.. Helpottaisivat hyvällä tuurilla 20 tunnin päästä.
[/quote]
Enköhän minä kuitenkin tiedä vähän paremmin kun olen elänyt kauemmin ja kokemus karttunut.
Ota asioista selvää ja vasta sitten väittele vanhempien kanssa.

[/quote]
Tiedät paremmin? Juu, 100 vuotta sitten ei yksinkertaisesti tiedetty että kaikkien ihmisten elimistö ei kestä lehmänmaitoa. 100 vuotta sitten ihmisiä todella kuoli allergioihin. Yleensä he vain kuihtuivat. Jos ihminen ripuloi koko ikänsä hänen vastustuskykynsä on todella heikko. Kun tavallinen flunssa iski se oli menoa.

Vierailija
106/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on hyvää! <3

Vierailija
107/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:20"]

Lasten kuuluu juoda maitoa. Se on luonnollista. Niin on tehty kautta aikojen. Typerää kieltää se lapselta siksi että haluaa mennä joidenkin älyttömien trendien mukana.

[/quote]

Kuinkahan kauan ja miten laajalti maailman mittapuussa ihmislapset juo märehtijöiden maitoa?

Vierailija
108/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo maitoa, enkä käytä maitotuotteita. Miehenikään ei syö eikä juo maitotuotteita. Tuleville lapsillellemme emme tule maitoa tarjoamaan missään muodossa, poislukien tietenkin imetysajan.
Maito ja Terveys (entinen Valtion maitopropaganda toimisto) ja Valio on valtion tukemia yrityksiä, koulumaitoa esimerkiksi tuetaan huikein hinnoin, säännökset ovat laatua: julisteiden on pakko näkyä keittiössä ja terkkarin luona, lisäksi opettajien on pyrittävä ohjaamaan vettä juova lapsi maitoautomaatille. Tämän kun teette, koulunne se paremmat rahat. Se, että maitobisnes tahtoo saada kaikki kuluttamaan tuotettaan jo nuorena ei tarkoita että se olisi terveellistä, se vain tarkoittaa että aivopesua on aktiivisesti jatkettava sukupolvi sukupolvelta.

Tässä maidontuotannon sivutuotteet:

Vierailija
109/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:33"]Kalsiumia saa oikeastaan kaikista ruokista, enemmän ja vähemmän. Maidossa sitä ei ole mitään maagista määrää. Maitoon on lisätty D-vitamiinia, joka auttaa merkittävästi kalsiumin imeytymisessä. Maidoton ratkaisu: Syö monipuolisesti ja nauti D-vitamiinia, jota suomalaisten suositellaan nautittavan muutoinkin pitkien pimeiden jaksojen vuoksi. Tadaa!
[/quote]

Ruokista? :DD

Vierailija
110/174 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:18"]

Mutta yleisten suositusten mukaan aikuisenkin pitäisi juoda vähintään 2 lasia maitoa päivässä. Se nyt vain on niin että maidolla on hyviä terveysvaikutukaia. Kyllä sitä nyt lapsille voisi juottaa vaikka itse ei joisi, tulee sitten terve lapsi :)

[/quote]

Mitä ne terveysvaikutukset ovat, kertoisitko?
[/quote]
Maidosta saa paljon kalsiumia ja luut vahvistuvat. Ei tule osteoporoosi.

[/quote]
Sä et tee mitään sillä kalsiumilla jos et saa tarpeeksi d-vitamiinia. Kalsium ei imydy ilman sitä. D-vitamiinin riittävä saanti on paras keino ehkäistä osteoporoosi.

Vierailija
111/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä euroopanjuomavdet on niin kalkkipitosia...

Vierailija
112/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juonut edes lapsena. Siihen aikaan se järkytti monia. Mutta kun en vaan pystynyt ja maha tuli kipeäksi. No olin jo lähes 40, kun kävin lääkärissä ja lääkäri sanoi, ettei maitosokeri imeydy juuri lainkaan. 

Vierailija
113/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidossa ei ole erikoisen paljon kalsiumia

Onhan siinä. Ihan helkkaristi. 1200 mg litrassa. Aivan liikaa. Tämä on yksi suurimmista syistä, minkä takia mä yritän vältellä maitoa (mutten kykene, koska se on niin pirun hyvää). Perkule kun desistäkin saa jo 120 mg.

Jos se pitää paikkansa, ettei se imeydy erityisen hyvin, niin se olisi kiva uutinen (mut en kyllä sua usko, enkä jaksa tarkistaa mistään).

Vierailija
114/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, minäkään en ikinä juonut maitoa lapsena, vasta joskus 12-13 veenä suostuin yrittää. Olen silti kasvanut isommaksi ja vahvemmaksi kun kukaan muu samanikäisistä ystävistäni, en ole kertaakaan murtanut yhtäkään luuta. Kyllä ilman maitoakin pärjää ihan hyvin.

Vierailija
115/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta yleisten suositusten mukaan aikuisenkin pitäisi juoda vähintään 2 lasia maitoa päivässä. Se nyt vain on niin että maidolla on hyviä terveysvaikutukaia. Kyllä sitä nyt lapsille voisi juottaa vaikka itse ei joisi, tulee sitten terve lapsi :)

En tiedä kenen suosituksia sinä luet, mutta ne uudet tutkimukset joista itse olen olttanut selvää sanovat ETTÄ: Aikuisen ihmisen ei pitäisi juoda maitoa ollenkaan tai ennemminkin että aikuisen ihmiesen ei tarvitse juoda maitoa ollenkaan. Lapsille se on hyvä kalssiumin lähde, mutta esimerkiksi itse en ole voinut koskaan (edes pienenä) juoda maitoa (oli laktoosia tai ei) niin kun sitä nyt aikuisena olen lääkäreiltä tiedustellut ovat kaikki sanoneet jopa naurahtaen että ei haittaa kunhan syöt muita kalssiumin lähteitä ja siihen perään syötkö juustoa. Ok sitten ei mitään hätää.

Pienille lapsille se on hyvä kalssiumin lähde koska niiden päivittäinen ruokamäärä on kuitenkin aikuista niin paljon pienempi.

Aikuinen taas saa maidon lutkuttamisesta turhia kaloreita ja lihavuus on tämänpäivän ongelmista suurin ei vitamiinien ja hivenaineiden saannin puute.

Vierailija
116/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:18"]

Mm. Osteoporoosi

Vierailija
117/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:18"]

Mm. Osteoporoosi

Mitäs tervettä on osteoporoosissa?

Vierailija
118/174 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin piti vielä sanoa että hoida omat asiasi äläkä kyylää muiden tekemisiä.

Vierailija
119/174 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidolle on terveysvaikutuksia, nimittäin huonoja sellaisia. Maito itseasiassa estää kalsiumin ja muiden ravinteiden, kuten raudan imeytymistä. Kuten lähivuosien tutkimus osoittaa, osteoporoosio havaitaan enemmän ihmisillä, jotka ovat kuluttaneet runsaasti maitotuotteita. Lapsen kuuluu juoda äidinmaitoa, ei lehmänmaitoa, se kun on tarkoitettu vasikoille, ei ihmisille. Lehmänmaito esimerkiksi paksuntaa limakalvoja, mikä luo kasvupintaa bakteereille ja luo tukkoisuutta hengitysteihin. Lehmänmaidossa oleva proteiini, kaseiini on myös oivaa ravintoa syöpäsoluille.

Suosittelen jättämään lehmänmaitotuotteet pois niin lapsilta kuin aikuisilta ja tarkastelemaan omaa oloa sen jälkeen. En sano, että lehmänmaito aiheuttaa kaikille suoranaisia ongelmia, mutta kannattaa kokeilla, ihan oman hyvinvoinnin ja vireen vuoksi! :)

Vierailija
120/174 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalsiumia voi saada muualtakin kuin maidosta. Itse hämmästelen enemmän niitä, jotka antavat lasten juoda litrakaupalla maitoa päivittäin.

Juuuri näin. Maidonjuonti Suomessa on täysin maatalouslobbauksen tulosta. Ei ihmisellä ole minkäänlaista tarvetta juoda maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi