Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“
Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?
Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.
Kommentit (3939)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa että miksi se rokote pitää ottaa?
Olen 31 vuotias, päihteetön ja perusterveydentilani on hyvä paitsi että vähän on ylipainoa(puhutaa max 10kg ylipainosta).
Ei tarvitse, mutta ketään ei kiinnosta jos tukehdut teholla sen vuoksi että keuhkokapasiteetti on koronan takia tuhoutunut loppuun.
Mikä todennäköisyys on sille että minä 31v ihminen joudun sairaalaan koronan takia? Tiedän useita ikäsiäni ketkä on koronaan sairastanut ja kaikille heistä se oli oireeton tai lähes oireeton.
Onko Suomessa edes monta ikäistäni joutunut teholle koronan takia?
Minä, minä, minä.
Mutta entä ikääntynyt naapurisi? Diabeetikko jonka kohtaat kaupassa? Työkaverisi iällä oleva äiti?
Onko muilla ihmisillä mitään väliä?
He voivat ottaa rokotteen. Rokote suojaa vain ottajaansa.
Sillä ei ole mitään väliä ottaako naapurin Sirpa rokotteen sinulle tai minulle. Mikäli olet rokotettu niin olet aikalailla turvassa.
Ihan sama asia kuin influenssan kanssa. Influenssarokote suojaa sinua itseäsi. Miksi tämä on niin hankala ymmärtää?
Jos sairastut pahasti, makaat kolme viikkoa teholla. Voi olla että joku edellä mainituista ei mahdu sinne sen takia. Ajattelepa asiaa vaikka tätä kautta ...
Jos tehohoitopaikkoja ei riitä, niin rokottamattomat saavat mennä jonon hännille ja paikka annetaan, jos niitä jää yli. Jos rokottamaton on hengityskoneessa ja joku muu tehohoitoa tarvitseva ilmaantuu, niin rokottamaton irti koneesta ja uusi tyyppi tilalle. It's simple! Pikkunuhaan ei tehohoitoa tarvita.
Sama käytäntö lihaville, tupakoitsijoille, alkoholisteille ja narkomaaneille. Vain nuhteettomilla kansalaisilla on oikeus tehohoitoon.
Miten määritellään nuhteeton? Nyt kiinnostaa.
Niin, eikö olekin kiinnostavaa? Ei voi olla vain yksi ryhmä, joka on nuhteeton :)
Esim. suuronnettomuuksista on varmaan selvinnyt aikalailla minäminätyyppejä, jotka ovat päättäneet itsensä pelastaa. Jos siellä alkaisi miettiä jokaista muuta kuin itseään niin saattaisi jäädä laivaan joka uppoaa. Samaten jos esim. miettii, että omalle kohdalle rokote saattaa olla mahdollisesti haitallinen, niin kannattaako se ottaa vain yleisen edun nimissä jos on suuri epäily, että siitä saa haittaa. Jos lähtökohta omalle ajattelulle on, että tuo on liian iso riski itselle, niin aika hankala on sitä oikeuttaa itselleen. Jos on nähnyt omin silmin rokotehaitan tai kokenut esimerkiksi aiemmin lääke/rokotehaitan lääkkeestä joka on esimerkiksi vastikään tullut markkinoille kuten koronarokote niin voi olla psykologisesti itselleen hyvin vaikeaa perustella miksi tekisi saman riskin itselleen uudestaan, vaikka tietäisi koronankin riskit.
Rokottamaton voi silti elää vastuullisesti muita kohtaan käyttäen maskia, välttäen yleisötilaisuuksia sun muuta (joita heidät pakotetaankin välttelemään ellei ole neg.koronatestiä). Ja suuronnettomuuksissa voi auttaa toisia siinä puitteissa missä kykenee. Mutta myös itseään pitää voida ajatella.
Joku voi ehkä tämän ajatuksen perusteella oikeuttaa sen, ettei tapaa rokottamattomia tai välttelee heitä suojellakseen itseään. Kai sekin tuon filosofisen ajatusketjun pohjalta olisi ok. Ei sitä keneltäkään ole kielletty. Mutta sen pohjalta voi myös tilastojen valossa miettiä sitä, onko oikeutettua näillä lukemilla sulkea osa väestöstä tai muutenkaan omiin poteroihinsa. Joidenkin mielestä on, toisten mielestä ei ole.
Kuinka pyytettömiä ja muita suojelevia ovat rokottamattomat, jotka vaativat niitä ihmisiä, jotka esim. pelon kannalta tai tutkimuksen puutteessa (esim. omien terveysongelmien kohdalla) eivät ota rokotetta itseään suojellakseen väkisin rokottautumaan jotta he tai muut olisivat turvassa. Mitä he sanovat sitten niille ihmisille jos jotain haittaa ilmeneekin jälkikäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 31 vuotias, päihteetön ja perusterveydentilani on hyvä paitsi että vähän on ylipainoa(puhutaa max 10kg ylipainosta).
Ei tarvitse, mutta ketään ei kiinnosta jos tukehdut teholla sen vuoksi että keuhkokapasiteetti on koronan takia tuhoutunut loppuun.
Mikä todennäköisyys on sille että minä 31v ihminen joudun sairaalaan koronan takia? Tiedän useita ikäsiäni ketkä on koronaan sairastanut ja kaikille heistä se oli oireeton tai lähes oireeton.
Minä, minä, minä.
Mutta entä ikääntynyt naapurisi? Diabeetikko jonka kohtaat kaupassa? Työkaverisi iällä oleva äiti?
Sillä ei ole mitään väliä ottaako naapurin Sirpa rokotteen sinulle tai minulle. Mikäli olet rokotettu niin olet aikalailla turvassa.
Ihan sama asia kuin influenssan kanssa. Influenssarokote suojaa sinua itseäsi. Miksi tämä on niin hankala ymmärtää?
Jos sairastut pahasti, makaat kolme viikkoa teholla. Voi olla että joku edellä mainituista ei mahdu sinne sen takia. Ajattelepa asiaa vaikka tätä kautta ...
Jos tehohoitopaikkoja ei riitä, niin rokottamattomat saavat mennä jonon hännille ja paikka annetaan, jos niitä jää yli. Jos rokottamaton on hengityskoneessa ja joku muu tehohoitoa tarvitseva ilmaantuu, niin rokottamaton irti koneesta ja uusi tyyppi tilalle. It's simple! Pikkunuhaan ei tehohoitoa tarvita.
Sama käytäntö lihaville, tupakoitsijoille, alkoholisteille ja narkomaaneille. Vain nuhteettomilla kansalaisilla on oikeus tehohoitoon.
Noita mainitsemiasi ryhmiä ei voi verrata koronapotilaisiin. He eivät suoraan vaaranna muiden ihmisten henkeä tai aiheuta rajoituksia kaikkien riesaksi, kuten rokottamattomat. Mutta kun pitää olla minä-minä, eikä nähdä sitä omaa persettä pidemmälle.
Käytös ratkaisee, ei rokote.
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä terveysministerikin perussuomalainen ihramaha. Suomalaisten keuhkojen kunto on jopa venäläistä ketjupolttajaa huonompi. Jos läskihehtaariahteri ei selluliittipyllyyn halua piikkiä, niin se ei halua.
tiukka sporttimisu olen ja en ota piikkiä. Terveys ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä.
Noita mainitsemiasi ryhmiä ei voi verrata koronapotilaisiin. He eivät suoraan vaaranna muiden ihmisten henkeä tai aiheuta rajoituksia kaikkien riesaksi, kuten rokottamattomat. Mutta kun pitää olla minä-minä, eikä nähdä sitä omaa persettä pidemmälle.
Ei ihme, että korona leviää, kun ihmiset eivät seuraa uutisia.
Koronarokote on "vuotava rokote". Se ei anna immuniteettia koronavirusta vastaan. Se ainoastaan ehkäisee, ettet sairastu vaikeaan koronan muotoon.
On pidettävä erillään koronatartunta ja sairastuminen. Monet rokottamattomatkin saavat viruksen mutta eivät sairastu.
Kun saat viruksen rokotettuna, et sairastu tai selviät hyvin vähin oirein, mutta se, että et itse saa oireita, ei estä sinua levittämästä virusta.
Päinvastoin, nyt kun ei edes oireellisia 2. piikitettyjä testata ja/tai 2. piikitetyt luulevat yleisesti, niin kuin sinäkin, että he eivät voi saada tartuntaa tai levittää koronaa. Sitten he tulkitsevat sen pikku nuhan, lievänä vilustumisena ja hyörivät ympäriinsä.
Koronan infektoimilla rokotetuilla ja rokottamattomilla on tutkimuksissa löytynyt ihan yhtä paljon piikkiproteiinia kitalaesta.
Ihmisten pitäisi tajuta se että jos olet kipeä niin pysy kotona silloin. Älä siis mene kipeänä töihin,kouluun,kauppaan ja älä tapaa muita ihmisiä kipeänä.
Jos kaikki noudattaisivat tätä niin koronakin pysyisi aisoissa hyvin.
Tiedän monia ihmisiä ennen koronaa ketkä oli kipeänä ja pahassa flunssassa töissä,koulussa ja he tapasivat muita ihmisiä. Ja nyt korona aikana ne kipeänä liikkuu tuolla ihmisten ilmoilla.
Eli jos sulla on koronavirus niin välttele liikkumista julkisissa paikoissa ihan yhtälailla kun pitäisi flunssaisena pysytellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
oletteko te rokotepakottajat jo rokottaneet myös omat lemmikkieläimenne? Oletteko unohtaneet, että myös eläimet voi saada ja levittää koronaa?
Vaara koronaan saattaa kyyhöttää ihan siinä sohvannurkassa.
Briteissä hävitettiin koronan saastuttamia metsäkaurislaumoja.
Tanskassa teurastettiin turkistarhoilta kaikki minkit, kun niissä löytyi uusi herkästitarttuva koronamutaatio.
Ranskassa lasten ponitalli joutui karanteeniin ja poneja lopetettiin, kun poneissa ilmeni koronaa.
Eli ne kissa, koirat, marsut ja hepat myös piikille mars!
Korona tarttuu myös eläimiin ja eläimistä ihmisiin ja vice versa. joten naamarit nassuun ja käsidesiä tassuun myös karvakamuille!
1) en ole rokotepakottaja, vaikka itse olen rokotteet ottanut ja vaikka toivon, että kaikki ne ottaisivat. Ainakin koronarokotteen, jos ei muita.
2) perheemme lemmikit on rokotettu kaikki lemmikkien rokotesuositusten mukaan.
3) en usko, että lemmikeille saa mistään koronarokotetta, jos saisi, niin luulisin, että senkin saisivat, koska emme halua menettää kissojamme koronalle. Kävimme juuri 2 viikkoa sitten eläinlääkärissä ja tarkistettiin samalla ruoktesuojatkin, ei ainakaan eläinlääkäri sanonut mitään koronarokotteista.
Miksi ei apinaa koskaan rokoteta? Oletko nähnyt apinan pesevän käsiä taikka pitävän maskia. Herätkää!
Vierailija kirjoitti:
Noita ravintola-alan ja tapahtuma-alan tyyppejä ei paskaakaan kiinnosta koko korona, vaan kaikesta näkee, että he haluavat koronapassilla vain bisnekset rullaamaan mahdollisimman normaalisti ja tuvan täyteen porukkaa. Heitä suututtaa kaikki rajoitukset ja he syyttävät siitä pientä rokottamatonta vähemmistöä, joista suurin osa ei edes käy missään. Toisaalta he yrittävät ajaa passin käyttöä niin laajasti kuin mahdollista, ettei mitään rajoituksia olisi missään.
Eli jännästi pienestä rokottamattomasta vähemmistöstä on tehty koko ongelman syntipukki, eikä kukaan julkisuudessa edes halua myöntää tuota virhettä :)
Millä ihmeen tietoudella sinä edes kehtaat väittää, että juuri rokottamattomat eivät käy missään? Verrattuna rokotettuihin. Onhan tuo nyt ihan älytön väite.
Sinä voit omassa pikku yksityisessä valtiossasi pitää yhteiskuntaa lukossa vaikka loppuelämäsi jos ei rokotukset kelpaa. Perusta sellainen vaikka jollekin hehtaarin saarelle ja jää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletteko te rokotepakottajat jo rokottaneet myös omat lemmikkieläimenne? Oletteko unohtaneet, että myös eläimet voi saada ja levittää koronaa?
Vaara koronaan saattaa kyyhöttää ihan siinä sohvannurkassa.
Briteissä hävitettiin koronan saastuttamia metsäkaurislaumoja.
Tanskassa teurastettiin turkistarhoilta kaikki minkit, kun niissä löytyi uusi herkästitarttuva koronamutaatio.
Ranskassa lasten ponitalli joutui karanteeniin ja poneja lopetettiin, kun poneissa ilmeni koronaa.
Eli ne kissa, koirat, marsut ja hepat myös piikille mars!
Korona tarttuu myös eläimiin ja eläimistä ihmisiin ja vice versa. joten naamarit nassuun ja käsidesiä tassuun myös karvakamuille!1) en ole rokotepakottaja, vaikka itse olen rokotteet ottanut ja vaikka toivon, että kaikki ne ottaisivat. Ainakin koronarokotteen, jos ei muita.
2) perheemme lemmikit on rokotettu kaikki lemmikkien rokotesuositusten mukaan.
3) en usko, että lemmikeille saa mistään koronarokotetta, jos saisi, niin luulisin, että senkin saisivat, koska emme halua menettää kissojamme koronalle. Kävimme juuri 2 viikkoa sitten eläinlääkärissä ja tarkistettiin samalla ruoktesuojatkin, ei ainakaan eläinlääkäri sanonut mitään koronarokotteista.
Itse olen vältellyt koirieni kanssa koirapuistoja ja muita koirakontakteja. Perheessämme on vakavasti riskiryhmään kuuluva.
Tiedä erään samaan riskiryhmään kuuluvan rouvan, joka noudatti muuten äärimmäistä varovaisuutta, mutta adoptoi kissan kuolleelta ystävältään, joka oli myös pitkäaikaissairas ja kuoli koronaan. Tämä rouva sai myös koronan, vaikka noudatti äärimmäistä eristäytymistä.
Syylliseksi epäiltiin kissaa. Onneksi sekä kissa että rouva voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita ravintola-alan ja tapahtuma-alan tyyppejä ei paskaakaan kiinnosta koko korona, vaan kaikesta näkee, että he haluavat koronapassilla vain bisnekset rullaamaan mahdollisimman normaalisti ja tuvan täyteen porukkaa. Heitä suututtaa kaikki rajoitukset ja he syyttävät siitä pientä rokottamatonta vähemmistöä, joista suurin osa ei edes käy missään. Toisaalta he yrittävät ajaa passin käyttöä niin laajasti kuin mahdollista, ettei mitään rajoituksia olisi missään.
Eli jännästi pienestä rokottamattomasta vähemmistöstä on tehty koko ongelman syntipukki, eikä kukaan julkisuudessa edes halua myöntää tuota virhettä :)
Millä ihmeen tietoudella sinä edes kehtaat väittää, että juuri rokottamattomat eivät käy missään? Verrattuna rokotettuihin. Onhan tuo nyt ihan älytön väite.
Sinä voit omassa pikku yksityisessä valtiossasi pitää yhteiskuntaa lukossa vaikka loppuelämäsi jos ei rokotukset kelpaa. Perusta sellainen vaikka jollekin hehtaarin saarelle ja jää sinne.
Rokottamattomia on kuitenkin se vajaa 20%. Sen enempää arvailematta, voidaan sitten olettaa tapahtumissa ja baareissa olevan noin 20% rokottamattomia. Voi olla, että rokottamattomat ovat varovaisempia ainakin baarien suhteen. Oman empiirisen kokemukseni mukaan baareissa käyvät tyypit ottivat ensimmäisenä rokotukset, että pääsevät rauhassa kännäämään ilman rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Tota noin. Jos HUS kaatuu siihen, että teholla on 15, niin kyllä jotakin tarttis asialle tehdä.
Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.
Ihan samaa mieltä! Mietin jo aiemmin että jos leikkauksia oikeasti joudutaan perumaan siksi että teholla on 10-15 koronapotilasta niin täällähän oltaisiin aivan k*sessa suuronnettomuuden tmv sattuessa!
Samaan aikaan syyllistetään rokottamattomia ja joku yrittää saada rokottamattomat itse maksamaan hoitonsa ja valitetaan sairaalapaikkojen vähyyttä mutta suunnitellaan virolaisten potilaiden siirtoa Suomeen.. voi jösses.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi tajuta se että jos olet kipeä niin pysy kotona silloin. Älä siis mene kipeänä töihin,kouluun,kauppaan ja älä tapaa muita ihmisiä kipeänä.
Jos kaikki noudattaisivat tätä niin koronakin pysyisi aisoissa hyvin.
Tiedän monia ihmisiä ennen koronaa ketkä oli kipeänä ja pahassa flunssassa töissä,koulussa ja he tapasivat muita ihmisiä. Ja nyt korona aikana ne kipeänä liikkuu tuolla ihmisten ilmoilla.
Eli jos sulla on koronavirus niin välttele liikkumista julkisissa paikoissa ihan yhtälailla kun pitäisi flunssaisena pysytellä kotona.
Mutta kun nämä kulkutaudit eivät välttämättä oirehdi juur mitenkään. Itse terveydenhuollossa työskentelevänä olen joutunut jo viidesti koronatestattavaksi mitättömien oireiden vuoksi. Jos olisi normaaliaika, en olisi noteerannut miksikään, vaan porskuttanut töissä. Nyt, kun kannan huolta ikäihmisistä, menen kiltisti testiin heti, kun hiukan keuhkoja ahistaa tai aivastuttaa. Nega oon ollut joka kerta, joten olen pari päivää levättyäni palannut töihin. Jos työskentelisin toisilla aloilla, en näin rokotettuna joutuisi edes testiin enää. Saattaisin tartuttaa koronaa ihan tietämättäni.
Valtaosa elämäni aikana sairastamistani flunssista on ollut erittäin lieviä ja lyhytkestoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota noin. Jos HUS kaatuu siihen, että teholla on 15, niin kyllä jotakin tarttis asialle tehdä.
Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.Ihan samaa mieltä! Mietin jo aiemmin että jos leikkauksia oikeasti joudutaan perumaan siksi että teholla on 10-15 koronapotilasta niin täällähän oltaisiin aivan k*sessa suuronnettomuuden tmv sattuessa!
Samaan aikaan syyllistetään rokottamattomia ja joku yrittää saada rokottamattomat itse maksamaan hoitonsa ja valitetaan sairaalapaikkojen vähyyttä mutta suunnitellaan virolaisten potilaiden siirtoa Suomeen.. voi jösses.
Niinhän sitä ollaankin kusessa jos potilasmäärä vielä suurenee. En usko että se jää tähän.
Koronapassi kriisiytyvän koronatilanteen syynä koko EU:ssa
Koronapasseilla bilettävät, parveilevat ja matkailevat ennätyskoronapalon takana, heiltä evättävä hoito ja laitettava haittavero miljardikulujen kattamiseksi. EM-Pietari, MM-karsinta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä.
Voidaan suoraan verrata. Moni nuhteeton kansalainen menettää tehohoitopaikkansa noiden ryhmien vuoksi. Noiden mainittujen minä-minä-tyyppien takia sairaalahoito kuormittuu ja kaiken lisäksi vielä veronmaksajat joutuvat kustantamaan heidän itsekkyytensä.
Minulla esim. on kinteistöverojen+ kertyneen ylijäämäveron maksusopimus voimassa ensi kevääseen asti ja joudun maksamaan kiinteistöveron lyhennyseriä toukokuuhun asti á 84 e./ erä.
Asun yksin kissani kanssa ,eikä naapurikaan enää (koronapelkoisena) ole käynyt kohta pariin vuoteen.
'Ystäväni' taas...
(= oikeasti aivan siis sellaiseksi luulemani henkilö)
...ei enää edes soita minulle,koska sanoin suoraan vastauksena hänen (ankaraan puhutteluunsa ja tiukassa sävyssä toimittamaansa puhelinkuulusteluun) rokotuskäynnistä,että en nyt vielä ole ottanut enkä toistaiseksi aiokaan.
No, nyt olen sitten hänen mielestään 'vastuuton taudinlevittäjä', vaikka tosiaankaan ei nyt työttömänä ole varaa käydä missään muualla kuin pakolliset ruokaostokset ja toimisto- yms. asiat hoitamassa.
(käytän muuten silloin aina niitä apteekista ostettavia, kalliimpia maskeja ja käsidesiä aina)
Puhelumme loppui siihen että hän sanoi minusta tulevan vain paha (eli siis vain pahoinvointi- ) olo- hänelle.
Sen koommn tuo ei ole soittanut.
Voinpa sanoa, että minulle tuli pelkästään hyvä meli ja olo kun tuosta, henkisesti minun suhteeni todellisuudessa aina vain jossain ihme tarkkailuetäisyydellä pysytelleestä kyylästä ja komentelijasta pääsin siis nyt vihdoinkin eroon.
(Askeltakaanhan minkään oikean, todellisen ystävyyden suuntaan käyttäytymisessään hän ei koskaan ollut ottanut muutenkaan.)
Tämä nyt koronarokotukseen pakottelu oli nyt enää vain se piste i:n päälle, joka paljasti lopullisesti hänen todellisen luonteensa. ja oikean karvansa
En ollut hänen silmssään enää mikään ystävä, vaan pelkkä 'rikollinen' ,jolle hänellä oli mielestään täysi oikeus ja oikeutus puhua 'yhteiskunnan suulla' ja 'muiden ympärilläolevien ,syyttömien ihmisten suojelemiseksi'.
(Hän, tosiaankin, vertasi puheissaan kaikkia rokotusta ottamattomia sellaisiin henkilöihin,jotka aivan tietäen ja tahallaan tartuttivat hiv-virusta muihin ihmisiin (!)
Tulenpa nyt tulevaisuudessa ottamaan sen koronarokotuksen, tai en, niin se ainakin on varmaa, että enää en suostu ajattelemaankaan tuota henkilöä enää edes tuttavanani.
Pandemian ennätysmäärä tartuntoja 1259 päivässä ja 29.10. - 16.11. välillä
20 päivässä Suomessa JO 92 koronakuolemaa.
10 uutta kuolemaa keskiviikkona 16.11. jotka ilmoitettiin tänään. Yhteensä 1246 koronakuolemaa.
1259 uutta koronatartuntaa päivässä hakkaa myös koko pandemian ajan päiväkohtaiset tartuntaluvut. Lupa tartuttaa -passi näköjään tehoaa.
MM karsintojen 30.000 kisakatsojan tilanne Olympiastadionilla alkaa näkyä viikon sisään, hyvin harvoilla oli maskit.
Rokotuspasseilla juokseminen roihun taustalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.Ihan samaa mieltä! Mietin jo aiemmin että jos leikkauksia oikeasti joudutaan perumaan siksi että teholla on 10-15 koronapotilasta niin täällähän oltaisiin aivan k*sessa suuronnettomuuden tmv sattuessa!
jösses, jösses. yksi tehohoidossa hoidettu koronapotilas maksaa tälle yhteiskunnalle n. 100 000 euroa. Laskeppa huvikses paljonko oot elämäs aikana maksanut tälle yhteiskunnalle veroja? jösses jösses.
Marin siirsi koronanhoidon Kiurulta kepun Kurviselle ja Lintilälle ja nyt MaRaa lobaten tilanne on täyskatastrofi kolmen maailman parhaiten hoidetun aallon jälkeen.