TE jotka omistatte pienen koiran, niin
älkää antako sen piskin pas*oa teiden ja polkujen viereen tai keskelle sitä tietä/polkua! Todella ärsyttävää yrittää kävellä tiellä/polulla, kun pitää koko ajan väistellä niitä jätöksiä! Ja myös jos siivoatte sen pois, niin viekää se pussi ROSKIKSEEN! Se on todella ällöttävän ja ruman näköistä jättää niitä kakkapusseja luontoon.
Kommentit (11)
Auttaako tuo keuhkoaminen toisten koirien paskasta sinua mitenkään? Ja ihan sinua kiusatakseni, EN VIE, vaan levittelen vielä isommalle alalle sen paskan, että se varmasti ÄRSYTTÄÄ mahdollisimman monia TEIKÄLÄISIÄ.
Ensinnäkin, kyllä nuo asiat koskee yhtä lailla isojen koirien omistajia.
Toisekseen, jos olen koiran kanssa lenkillä metsäpolulla, niin en todellakaan kerää sieltä kakkoja viedäkseni ne pussissa roskikseen. Sen sijaan laitan käteni tyhjään pussiin, poimin kakat ja heitän ne jonnekin pusikkoon. JOS siis ulkoilen alueella jossa liikkuu muitakin. Yleensä olen polkujen ainoa kulkija koirani kanssa.
Siivoan mummelikoirani jätökset, mutta pisuja saattaa olla vähän siellä täällä. Niihin voi laittaa vain lunta päälle. Vanhan koiran kulku hangessa ei ole enää helppoa, joten vanhus tekee vahinkoja välillä polulle, jos hanki ei kanna. Herkkuohjailu ei auta, koska vika on alustassa. Kovalla kävelytiellä saa tällättyä penkkaan. Kakat kerään aina.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, kyllä nuo asiat koskee yhtä lailla isojen koirien omistajia.
Toisekseen, jos olen koiran kanssa lenkillä metsäpolulla, niin en todellakaan kerää sieltä kakkoja viedäkseni ne pussissa roskikseen. Sen sijaan laitan käteni tyhjään pussiin, poimin kakat ja heitän ne jonnekin pusikkoon. JOS siis ulkoilen alueella jossa liikkuu muitakin. Yleensä olen polkujen ainoa kulkija koirani kanssa.
Lisäys: en siis heitä sitä pussia sinne luontoon vaan pelkät kakat sellaiseen puskaan jossa ei tasan kukaan kulje.
No en tietenkään jätä niitä keskelle polkua, koska seuraavalla kerralla minä tai koirani voidaan astua siihen paskaan.
Ei pikku töppöjalkasilla tehdä asioita metrin lumikasaan 😂
Koiran kakkujen kerääminen on ollut lakisääteistä vuodesta 2003.
Joskus unohtuu pussi kotiin tai pääsee ripaskat. Siihen tarvii kärcherin.
Onhan se lakisääteistä, mutta vain hoidetuilta alueilta taajamissa. Se tuntuu joillakin unohtuvan.
Suurin osa korjaa nyk jätökset.
Muttakun koiria on niin tolkuttoman paljon...
Täällä maalla jätöksiä ei tarvitse kerätä, mutta irtokoirat aiheuttaa kovaa vitutusta. Aidattiin oma tonttimme ihan vain siksi, että en jaksa enää irtokoiria. Nyt oltiin neljä päivää pois, niin pihassa ison koiran jälkiä. Koiran jäljet kiertäneet aidan viertä ja sitten koira puskenut itsensä väliaikaisportin, verkkoaidan, alta niin että verkko vääntynyt ihan kunnolla. Jäljistä päätellen koira viettänyt pihassa aikaa, jälkiä joka puolella ja mukavat kusiroiskeet ulko-ovella, roskiksessa, pihasaunan ovella jne 😡 eikä siis oltu edes kotona!
Kakkapusseja on luonnossa koska linnut kaivelee niitä roskiksista ja levittelee lähimetsiin. Nähty omin silmin lenkillä.