Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
1041/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ymmärtäny tätä koko koronaa koska tämä ei ole vaikuttanut minun elämään millään tavalla. 

Käyn töissä,käyn kaupoissa, käyn lenkillä ja käyn kalastamassa kuten ennenkin.

En ole oikeastaan edes maskia koskaa käyttäny ja piikkiäkään en ole ottanu.

Miksi te ihmiset stressaatte?

M31

Tiedätkö mitä?Olet juntti sanan varsinaisessa merkityksessä.

En ole juntti vaan olen ihminen kuka ei stressaa pienistä asioista. Ne ketkä käyttää maskia ja käy koronarokotuksissa niin ei se minua haittaa kunhan he eivät minua painosta siihen hölmöilyyn mukaan.

En pidä ihmisistä ketkä tuputtaa omaa ideologiaan muille.

M31

Itsekin otin suht rennosti ja päätin yhdessä vaiheessa etten anna enää koronapelotteluilmapiirin vaikuttaa itseeni. Pidin tosin maskia ja elin vastuullisesti, alun koronashokin jälkeen joka aiheutti stressiä. Hiljalleen alkoi kaveritkin kyselemään että milloin otat rokotteen, joko te olette ottaneet rokotteen. Mikset ota rokotetta. Sitten seuraavana alkoi tulla ulkomailta huolestuttavia uutisia jossa koronapassit oli tulleet ja johtaneet mellakoihin ja suurmielenosoituksiin. Sitten kun Suomessa alettiin puhua koronapassista ja myöhemmin vielä työpaikoille tulevasta koronapassista on hieman hankala enää säilyttää samaa rentoa asennetta.

Vierailija
1042/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysvaikutukset alkavat näkymään jo usealla huolimatta siitä onko rokotettu vai ei. 

Säälittää kun näkee junassa ja muualla joitakin yleensä  vanhempia ihmisiä, joilla maskit tiukasti kasvoilla ja kauhu paistaa silmistä. Epäilen palautuvako enää koskaan, vaikka tämä loppuisi jo huomenna.

Maskinaamat suojelee sinunkin terveyttäsi. Maskinaamat jaksaa edelleen välittää muista, mutta tämähän rokotekriittisen mahdotonta käsittää. "En käytä maskeja, koska ei ne minua suojaa". Muilla ei väliä. Pääasia on minä. 

Kyllä minä maskia pidän, miksi luulet että en pitäisi, Viiraako?

Laitan jopa ulkona kävellessä maskin kasvoille, jos joku vanha ihminen tulee maski kasvoilla vastaan. Että tuntisi olonsa turvallisemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisikin oikea normaali rokote, niin olisin kyllä ottanut. Mutta se on kokeellinen rokote, jonka runsaista haittavaikutuksista ollaan ihan hiljaa. Fimean sivuilta niitä haittoja voi käydä tutkimassa, jos ei muuten usko. Vai onko Fimeakin joku follarisivusto, niin kuin kaikkia rokotekriittisiä leimataan? Muita sivustojahan tänne ei voikaan laittaa, jos ei halua joutua sensuroiduksi. Ja se jos mikä kertoo, että kyse on ihan muusta kuin pandemiasta ja sen hoidosta. 

Piti oikein käydä lukemassa niin yleisimpiä vakavia haittavaikutuksia olivat mm. kuume, päänsärky ja väsymys. Rokotetta on turha pelätä ja riski saada jokin sivuvaikutus on olematon. 

Tullaan tietemään ne oikeat sivuvaikutukset 5-10 vuoden päästä. Ikävä kyllä. Katotaan kuinka monta buusteria yritetään kansalaisille pakottaa.

Vierailija
1044/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut sitten saavat syyttää itseään tyhmyydestä jos korona pahemmalta tavalla heihin iskee. Tottakai rokotetut saavat elää vapaammin, heitä suojaa rokote.

Tuo eka sana =rokottamattomat siis

Freudilaiset on kyllä ikäviä.

Vierailija
1045/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ymmärtäny tätä koko koronaa koska tämä ei ole vaikuttanut minun elämään millään tavalla. 

M31

Katsotaan kauanko käyt töissä ilman rokotetta.

No sitten minä alan elämään yhteiskunnan tukirahoilla. Jos yhteiskunta ei halua että minä käyn töissä niin sitten minä en käy töissä. En minä voi vaikuttaa siihen asiaan millään tavalla kuinka yhteiskunta minua kohtelee.

M31

Yhteiskunnan tukirahatkin voi jossain vaiheessa loppua. Rokottamattomat on koko ajan lisäämässä tehohoitopaikkoja yms. Tarvittaisiin koronavero edes heille. 

Vierailija
1046/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä koronatilanteessa huolettaa se, että alle 12-vuotiaat jätetään täysin vaille mitään suojaa. Maskisuositukset enimmäkseen ohi, rajoitukset poissa lasten osalta, kouluja ei voi laittaa etäopetukseen, rokotuksia ei ole ja tätä uutta lääkekuuriakaan ei vielä Suomessa saa. Ja kyllä, lapsetkin sairastuvat ja saavat myös vakavia tautimuotoja sekö Long covidia.

Älä heitä tunnepitoista sääliläppää, vaan kerron linkein faktat, kuinka paljon lapset saa muka vakavia tautimuotoja ja "long covidia".

Löydät varmasti tilastot helposti googlettamalla. Esimerkiksi Israelissa:

More than 10 percent of Israeli children who were diagnosed with the coronavirus show signs of suffering from the so-called long COVID, the Health Ministry announced Monday.

According to the data, gathered from a follow-up survey of parents of 13,864 children aged 3-18 who had recovered from the virus, 11.2% reported symptoms of long COVID.

https://www.timesofisrael.com/more-than-10-of-israeli-kids-who-got-viru…

A large study of children and young people who caught SARS-CoV-2 has found that as many as one in seven (14%) may still have symptoms 15 weeks later.1 However, this figure is lower than in some studies that have reported a prevalence of long covid as high as 51% in children and young people.

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2157

Doctors are working to understand why some children and adolescents who get COVID-19 make a clean recovery, while others go on to develop long COVID, a condition marked by new, returning, or ongoing symptoms such as brain fog and chronic fatigue. The question of why some kids (just like some adults) wrestle with health problems for weeks or months is one of the pandemic’s biggest mysteries—and one that causes worry for parents.

With long COVID, many kids suddenly find themselves struggling to keep up with their schoolwork or skipping sports. Others can’t sleep or have difficulty walking, while yet others struggle with aches and pains, breathlessness, dizziness, and other troubling symptoms.

https://www.yalemedicine.org/news/long-covid-in-kids

Estääkö koronapiikki LONG COVIDIA, tutkimusta kiitos. Ja mikä osa oireissa on koko tilanteen stressaavuudella lapsille.

Vierailija
1047/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi heti kun ei koronap@ssia aloite sai tuulta alleen alkoi paikat täyttyä. Sattumaa? Epäilen.

Vierailija
1048/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Tiedätkö mitä?Olet juntti sanan varsinaisessa merkityksessä.

En ole juntti vaan olen ihminen kuka ei stressaa pienistä asioista. Ne ketkä käyttää maskia ja käy koronarokotuksissa niin ei se minua haittaa kunhan he eivät minua painosta siihen hölmöilyyn mukaan.

En pidä ihmisistä ketkä tuputtaa omaa ideologiaan muille.

M31

Itsekin otin suht rennosti ja päätin yhdessä vaiheessa etten anna enää koronapelotteluilmapiirin vaikuttaa itseeni. Pidin tosin maskia ja elin vastuullisesti, alun koronashokin jälkeen joka aiheutti stressiä. Hiljalleen alkoi kaveritkin kyselemään että milloin otat rokotteen, joko te olette ottaneet rokotteen. Mikset ota rokotetta. Sitten seuraavana alkoi tulla ulkomailta huolestuttavia uutisia jossa koronapassit oli tulleet ja johtaneet mellakoihin ja suurmielenosoituksiin. Sitten kun Suomessa alettiin puhua koronapassista ja myöhemmin vielä työpaikoille tulevasta koronapassista on hieman hankala enää säilyttää samaa rentoa asennetta.

Kuten sanoin ylempänä jos ilman rokotetta ei saa käydä töissä niin sitten minä lopetan työt ja alan elämään yhteiskunnan tukirahoilla. Minun kaveripiirissä ei rokottamattomia panosteta eli sinulla on vain huono kaveripiiri ollut. Jos koronapassi tulee käyttöön suomeen niin sitten se tulee, en vain yksinkertaisesti mene niihin paikkoihin missä sitä vaaditaan. Otahan rennosti vaan ja turhaa melua jostain koronasta ihmiset ja media pitää yllä.

M31

Vierailija
1049/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisikin oikea normaali rokote, niin olisin kyllä ottanut. Mutta se on kokeellinen rokote, jonka runsaista haittavaikutuksista ollaan ihan hiljaa. Fimean sivuilta niitä haittoja voi käydä tutkimassa, jos ei muuten usko. Vai onko Fimeakin joku follarisivusto, niin kuin kaikkia rokotekriittisiä leimataan? Muita sivustojahan tänne ei voikaan laittaa, jos ei halua joutua sensuroiduksi. Ja se jos mikä kertoo, että kyse on ihan muusta kuin pandemiasta ja sen hoidosta. 

Piti oikein käydä lukemassa niin yleisimpiä vakavia haittavaikutuksia olivat mm. kuume, päänsärky ja väsymys. Rokotetta on turha pelätä ja riski saada jokin sivuvaikutus on olematon. 

Tullaan tietemään ne oikeat sivuvaikutukset 5-10 vuoden päästä. Ikävä kyllä. Katotaan kuinka monta buusteria yritetään kansalaisille pakottaa.

Todennäköisesti sairastun johonkin sairauteen tuolla aikavälillä. Todennäköisesti sillä ei ole mitään tekemistä joskus saamani rokotteen kanssa. Ja miten sen edes pystyy todentamaan. 

Vierailija
1050/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavan lääkehaitan saaneen ihmisen kohtalo on surkea yhteiskunnassa. Ei tule samanlaista ymmärrystä tai sympatiaa kuten esim. koronapotilaille tai syöpäpotilaille. Ei ole minkäänlaisia tukiyhdistyksiä kuten tuntuu olevan että moniin sairaustiloihin on, toki netistä voi löytyä tukea muista esim. sosiaalisesta mediasta. Haitat kannetaan usein omalla vastuulla, etenkin jos ne on pienellä präntillä lukenut pakkausselosteessa. Potilas on kuitenkin loppupeleissä itse usein ottanut hoidon vastaan, ihan sama onko lääkäri maininnut sanallakaan haitasta määrätessä. Koronarokotteen kohdalla on selvää kellä vastuu on, potilaalla itsellään. Ei ole välttämättä kunnollista kuntoutusta saatavilla päästäkseen tuosta vaikeasta kokemuksesta tai toimintakykyyn jopa vaikuttavasta puutteesta eteenpäin joka vastaisi suoraan tarpeisiin koska koko haittaa ei välttämättä täysin ymmärretä.

Joissakin tapauksissa saadakseen edes jonkunlaista ymmärtämystä joutuu organisoitumaan kanssapotilaiden kanssa. Hiljalleen saattaa esim. sosiaalisessa mediassa alkaa löytyä muita kellä on vastaavia haittoja ja voi alkaa organisoitumaan ja vaatimaan oikeutta tai löytämään tukea pärjätä oireiden kanssa. Amerikassa jotkut potilaat ovat alkaneet joukkokanteisiin. Aletaankin hiljalleen huomata, että saattaa olla useita ihmisiä joilla on samanlainen haitta ja saattaa tunnetasolla saada apua muiden hieman vastaavanlaisista kokemuksista.

Lääkärit ei välttämättä ota haittaa tosissaan tai ei välttämättä usko että se liittyy lääkkeeseen tai laittavat haitat potilaan sairauden piikkiin. Potilaalla voi mennä myös muita lääkityksiä jolloin haitta on voinut syntyä yhteisvaikutuksena useammista lääkkeistä jolloin sitä on hankala laittaa yhden syyksi. Lääkehaittojen yleisen tason ymmärtämiseen on joissain lääkkeissä saattanut mennä markkinoille tulon jälkeen vuosikymmeniäkin aikaa jotta ne osataan täysin yhdistää johonkin tai ne otetaan riittävällä vakavuudella tai ne ymmärretään paremmin tai niistä aletaan yleisesti puhua. Niin että jokainen rivilääkärikin ne ymmärtää kunnolla. Sinä aikana moni potilas on saattanut tulleensa vähätellyksi haittansa kanssa.

Siinä sitten saa kitkutella, päivästä toiseen, aika omillaan, ilman toisten ymmärrystä. Harvoin kukaan edes tajuaa kokemukseltaan miltä se tuntuu joten yhteistä kokemusmaailmaa ei välttämättä ihmisten kanssa ole tässä suhteessa. Kokemus voi olla toisista ihmisistä erkaannuttava.

Erilaisia tukifoorumeita missä ihmiset hakee toistensa tukea lääkehaittoihin on voitu käyttää tutkimukseeen niistä lääkehaitoista. Ne lisäävät hiljalleen ymmärtämystä haitoista lisää. Lääkehaittojen tutkimukseen ei satsata läheskään niin paljon kuin lääkkeiden markkinoille tuottamiseen. Ne ei ole kenenkään prioriteettilistan kärjessä.

Ja ps. Tämä teksti on oma kokemus lääkehaitan kanssa kamppailusta. Miltä se tuntui.

Vierailija
1051/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Katsotaan kauanko käyt töissä ilman rokotetta.

No sitten minä alan elämään yhteiskunnan tukirahoilla. Jos yhteiskunta ei halua että minä käyn töissä niin sitten minä en käy töissä. En minä voi vaikuttaa siihen asiaan millään tavalla kuinka yhteiskunta minua kohtelee.

M31

Yhteiskunnan tukirahatkin voi jossain vaiheessa loppua. Rokottamattomat on koko ajan lisäämässä tehohoitopaikkoja yms. Tarvittaisiin koronavero edes heille. 

No sitten ne tukirahat loppuu. Ei minua kiinnosta miten suomella menee, menkööt konkurssiin koko maa vaikka. 

Eikö kaikille heille pitäisi laittaa lisää veroa ketkä siellä teholla on eikä vain koronapotilaille?

M31

Vierailija
1052/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi heti kun ei koronap@ssia aloite sai tuulta alleen alkoi paikat täyttyä. Sattumaa? Epäilen.

Ota jo ne lääkkeet.

Vierailija
1053/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 voi kuulostaa vähältä. Mutta voitte huvikseen googlata mitä näiden 15 tehohoito kokonaisuudessaan maksaa. Ja iso lasku vielä työkyvyttömyydestä joka jatkuu pitkään tehohoidon jälkeen, jos siis siitä selviää hengissä. Perheelle hautauskulut ja lesken ja lasten henkinen kärsimys jos perheellinen ihminen. Mikä olennaisinta, tämä kaikki ihan turhaa, siksi kun joku ei halunnut ottaa ilmaista rokotusta. 

Entäpä rokotehaittoja saaneet?

Niitä on niin häviävän pieni määrä ettei ole merkitystä. rationaalinen ja vähänkään matemaattista ajattelua taitava osaa laskea ja valita kumpi vaihtoehto edullisempi. 

Vierailija
1054/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 voi kuulostaa vähältä. Mutta voitte huvikseen googlata mitä näiden 15 tehohoito kokonaisuudessaan maksaa. Ja iso lasku vielä työkyvyttömyydestä joka jatkuu pitkään tehohoidon jälkeen, jos siis siitä selviää hengissä. Perheelle hautauskulut ja lesken ja lasten henkinen kärsimys jos perheellinen ihminen. Mikä olennaisinta, tämä kaikki ihan turhaa, siksi kun joku ei halunnut ottaa ilmaista rokotusta. 

Niitä on niin häviävän pieni määrä ettei ole merkitystä. rationaalinen ja vähänkään matemaattista ajattelua taitava osaa laskea ja valita kumpi vaihtoehto edullisempi. 

Jos on aiemminkin reagoinut lääkkeisiin tai rokotteisiin huonosti tai on jotain muita terveysongelmia, mitkä voi altistaa haitoille, niin ei välttämättä tilastot toimi niille ihmisille samalla tavoin.

Vierailija
1055/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt yhteenlaskettuna enemmän ilmoituksia kuin kaikista lääkkeistä yhteensä 20 vuoden aikana ja yli puolet ilmoituksista on tehnyt terveydenhuollon ammattilainen.

#tutkittujaturvallinen

Vierailija
1056/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysvaikutukset alkavat näkymään jo usealla huolimatta siitä onko rokotettu vai ei. 

Säälittää kun näkee junassa ja muualla joitakin yleensä  vanhempia ihmisiä, joilla maskit tiukasti kasvoilla ja kauhu paistaa silmistä. Epäilen palautuvako enää koskaan, vaikka tämä loppuisi jo huomenna.

Maskinaamat suojelee sinunkin terveyttäsi. Maskinaamat jaksaa edelleen välittää muista, mutta tämähän rokotekriittisen mahdotonta käsittää. "En käytä maskeja, koska ei ne minua suojaa". Muilla ei väliä. Pääasia on minä. 

Kyllä minä maskia pidän, miksi luulet että en pitäisi, Viiraako?

Ei, mutta joskus täytyy yleistää. Suurin osa vastustaa siis rokotteiden lisäksi myös maskeja. Jotkut jopa käsien pesua, jonka luulisi jo ilman koronaakin olevan aikuisella ihmisellä halussa. 

Vierailija
1057/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt yhteenlaskettuna enemmän ilmoituksia kuin kaikista lääkkeistä yhteensä 20 vuoden aikana ja yli puolet ilmoituksista on tehnyt terveydenhuollon ammattilainen.

#tutkittujaturvallinen

Niin ja on selvää, että kaikki haittavaikutukset ei edes tule kirjattua.

Vierailija
1058/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Juuri uutisoidaan että kenties tarvitaan viideskin piikki. No minun nopealla laskutoimituksella se merkitsee sitä että minun piikkien ottoni on 0. Ja tulee aina olemaan.

Vierailija
1059/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi saada ihmiset hyväksymään asioita, kun niitä tuodaan yleiseen tietoisuuteen vain ripotellen. Laitetaan aina maalitolppia vähän eteenpäin ja pidetään yllä väliaikaisuuden tunnetta. Yksi rokote tuo vapauden. Kaksi rokotetta, se riittää ja vielä jaksaa. Kolmas on se mikä auttaa. Valitettavasti ihmiset kyllä on sen verran fiksuja, että tajuavat kun homma alkaa kovasti toistaa itseään

Vierailija
1060/3939 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuika moni on kuollut tähän tappavaan tautiin täällä Suomessa?

Koronan tappavuus prosentti on 0.2%. Propagandavirus. En ikinä ota piikkiä. Sitä levittää rokotetut.

"Propagandavirus", joka on tappanut virallisestikin jo yli 5 miljoonaa ihmistä. Todellinen luku lienee tuplasti isompi.  Onnea yläasteelle kuitenkin. 

Minua ei kiinnosta se että koronavirus on tappanut jo 5 miljoonaa ihmistä maailmanlaajuisesti. Listää tänne toki ne kaikki muutkin kulkutaudit, jotka ovat tappaneet satoja miljoonia ihmisiä viimeisen 20 vuoden aikana homo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän