Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
561/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuika moni on kuollut tähän tappavaan tautiin täällä Suomessa?

niin juoppoja kuolee katuojaan enemmän eikä kukaan välitä

Kuinka moni kuolee oman käden kautta kun yhteiskunta on niin mätä?

Vierailija
562/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua sairaanhoitajana naurattaa nuo Ilta-Sanomien vitsit. En kyllä tietenkään kaikkken sairaanhoitopiirien tilannetta tiedä. Jännä jos poikkeaa niin suuresti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhkajien peliä, kun katsoo niin eipä näy koronasta jälkeäkään. Stadion täynnä ja ei maskeja näy. Jos noilla on rokotteet niin mietin vaan mikä syy se on silti unohtaa kaikki. Ei rokote takaa sitä ettei sairastu ja tv:ssäkin hoettiin sen tehon laskevan. Kumpi on siis pahempi tuolla stadionilla oleva rokotettu vai minä rokottamaton joka vältän ihmisjoukkoja.

futisfanit ovat urheita, tulevat sitten koronan kanssa kotiin ja saadaan suomen tartuntaluvut taas nousuun ja tulee tarve uudelle poikkeustilalle ja rajoituksille ja suluille.  (ja jos joku aspurger ei ymmärtäny, tuo oli satiiria, ei tarvitse kommentoida)

Vierailija
564/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

denialisti on pilkkasana, sen kun kuulee, arvellaan, että ei voi enää epäillä. On uskottava älyttömyyksiä, jos haluaa kuulua joukkoon. On otettava kolme rokotetta vuodessa ja aateltava, että kaks kuollutta on pandemia, siks mä rokottaudun. Mut enpähän ole denialisti.

Vierailija
565/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut linkkiä näköjään laittaa tänne. Siinä oli kaikkien italialaisten covidiin kuolleiden lääkärien nimet ja kuolinajat ja lääketieteen erikoisala. Tähän päivään mennessä yht. 312 etulinan lääkäriä kuollut tähän pandemiaan.

Vierailija
566/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pätkääkään siihen, että rokottamattomat sairastuttaa enemmän kuin rokotetut ja heitä pitäisi siksi varoa.

Etenkin jos mietitään että jos kyseessä on rokotettu joka viilettää ympäriinsä eikä suojaa itseään ja rokottamaton joka suojaa itseään esim.maskein ja käsipesuin ja ei viiletä ympäriinsä. 

idea siitä, että rokotettu on "puhdas" taitaa olla se, mikä eniten painaa vaakakupissa.

Ja toisekseen, onko koronarokote oikeasti niin oikeutettu lapsille ja nuorille sekä nuorille aikuisille? Mielestäni ei ole. 

Vierailija
567/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka syyllistää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää mikä suru niille, joiden omainen, perheenjäsen ei pääse tehohoitoon syystä että denialisti vie paikan, koska ei edes yrittänyt hillitä tautia.

Y H Y Y Y Y MEIDÄN 93-v PAPPA KUALI KORONAAN Y H Y Y Y Y 😫

Kyllä teholla taistelee hengestään aiemmin perusterveitä 40-vuotiaita perheenisiä ja -äitejäkin. Mutta kun korona on vain flunssa eikä tartu minuun, minähän en sitä rokotusta ota jne.

Älä viitsi puhua pskaa. Miksi ihmeessä täytyy keksiä hatusta tämmöisiä tarinoita? Onko teidät aivopesty niin hyvin, että oikeasti uskotte siihen, että sairaalat on täynnä hyväkuntoisia nuoria ja aikuisia koronakourissaan?

Jos itseään jumalana pitävä denialisti vie paikan vaikka anorektikkotytöltä niin kyllä näkisin tyttöä ennemmin veroillani hoidettavan. Ne tehohoitoa tarvitsevat voivat olla muitakin kuin koronaa sairastavia, mutta koronaa sairastavat rokottamattomat vie ne vähätkin paikat ihan vain itsekkyyttään ja tyhmyyttään.

Juupelista juu, samantien myös läskit ja tupakoitsijat (oma valinta) ulos sairaaloista viemästä tilaa? Kuulostaako kivalta tämmönen ajattelu? Ja ai niin narkkareista puhumattakaan, jätetään ne jo sairaalan ovella. Iteppä ovat aiheuttaneet verenmyrkytyksensä.

Jos ylipainoisille tarjottaisiin ilmaista mahdollisuutta vähentää painoaan esim rokotteen muodossa niin luulen, että lähes kaikki sen ottaisivat riemusta kiljuen. Narkkarit valitsisivat varmasti myös mahdollisuuden korvaushoitoon ja tukeen, mutta ei sitäkään ole kuin murto-osan saatavilla.

He eivät myöskään levitä muihin helposti tarttuvaa hengenvaarallista tautia. Kumpikaan em ei edes välttämättä ole mikään oma valinta, vaan ympäristö ja perintotekijät, geenit vaikuttaa tosi paljon. Tää tosin pätee siihenkin, minkälaiseksi ihmisen ajattelumaailma kehittyy. Onko avara ja empaattinen vaiko kaikkea epäilevä ja itsekäs..

Mutta arvaas ketkä levittää? Koronapassi kansa! Se on hienoa, että passi vilkuttaa vihreää vaikka olisit itse taudissa mutta koska 2 rokotetta niin se passi loistaa vihreänä avaruuteen asti. Eipä muuten meidän nurkilla enää hirveästi maskeja pidetä saati turvavälejä. Juuri kävin lähikaupassa ja siellä oli minun lisäksi yksi jolla oli maski. Että näin se passikansa toimii ja syyllinenhän löytyy aina jostain muualta jos koronaluvut nousee 😆

Vierailija
568/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat tahtoo siis lisää ruumiita, kun Ruotsin tiestä haaveillaan. Sairasta porukkaa. Ihmiselle kuuluu empatiakyky. 

Riskini kuolla koronaan on 0,0032% Oxfordin yliopiston laskurin perusteella, eikä rokotteen ottaminen estä minua saamasta tartuntaa ja tartuttamasta muita. Eli riski kuolla on normaalin influenssan tasolla ja hyödyt muille loistaa poissaololla.

Olen vastuussa siitä ettei muiden ottama rokote suojaa heitä. Nerokasta.

Riskisi kuolla. Aina tuijotetaan vaan noita kuolinlukuja, vaikka suurempi riski koronassa on saada pitkäkestoisia vammoja. Onko kiva, kun pariin vuoteen tai ehkä koskaan, et pysty kunnolla kävelemään työnteosta puhumattakaan. Olen sairastanut sydänlihastulehduksen vuosia sitten flunssan seurauksena ja voin sanoa, ettei kivaa ollut. Kaksi vuotta kesti toipuminen ja rytmihäiriöt jäi ikuisiksi. Ei johtunut koronarokotteesta. Kukaan ei ollut silloin koronasta kuullutkaan.  

Vierailija
569/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektio-osastoille puskee väkeä ovista ja ikkunoista. Tällä hetkellä tilanne on hyvin poikkeava viime vuosiin verraten. Ei koronaa kovin paljoa ainakaan meillä vaan kaikkea muita infektioita ja yhä pienemmillä lapsilla. Mistä johtuu?

Vierailija
570/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat tahtoo siis lisää ruumiita, kun Ruotsin tiestä haaveillaan. Sairasta porukkaa. Ihmiselle kuuluu empatiakyky. 

Riskini kuolla koronaan on 0,0032% Oxfordin yliopiston laskurin perusteella, eikä rokotteen ottaminen estä minua saamasta tartuntaa ja tartuttamasta muita. Eli riski kuolla on normaalin influenssan tasolla ja hyödyt muille loistaa poissaololla.

Riskisi kuolla. Aina tuijotetaan vaan noita kuolinlukuja, vaikka suurempi riski koronassa on saada pitkäkestoisia vammoja. Onko kiva, kun pariin vuoteen tai ehkä koskaan, et pysty kunnolla kävelemään työnteosta puhumattakaan. Olen sairastanut sydänlihastulehduksen vuosia sitten flunssan seurauksena ja voin sanoa, ettei kivaa ollut. Kaksi vuotta kesti toipuminen ja rytmihäiriöt jäi ikuisiksi. Ei johtunut koronarokotteesta. Kukaan ei ollut silloin koronasta kuullutkaan.  

Tiedän tasan 0 ihmistä jotka on saanut nuita pitkäkestoisia oireita vaikka pitäis olla niin yleisiä

Vierailija
571/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa JOKAISELLA on oikeus päättää OMISTA lääketieteellisistä toimenpiteistään. Eri oikeuksia yrittää ajaa vain ja ainoastaan nykyinen hallitus. Ja se on muuten täysin suomen perustusLAIN vastaista. Perustulakiin on perusoikeudet kirjattu juuri tästä syystä: suojelemaan yksilöä poliitikkojen mielivallalta. Oikeusvaltiossa pitää noudattaa oikeusvaltioperiaatetta: yksilöiden vapauksia ja oikeuksia ei saa rajoittaa mielivaltaisesti.

Kyllä toi kohta kierretään, tavalla tai toisella. Se on sitten sulle hlökohtainen voivoi, kun jäät ilman hoitoa kun tehot on täynnä.

Kun rokotetta on tarjottu aikansa ilmaiseksi ja ääliöt ei sitä ota niin oma valinta.

Ja sinä hurraat ja taputat sille, että perustuslakia kierretään ja sinun oikeutesi viedään pois? Tyrmistyttää ihmisten typeryys. Heräät vasta kuin on liian myöhäistä.

Perustuslaki ei ole koskematon. Tietyissä tilanteissa se tai jotain sen osia voidaan syrjäyttää poikkeuslailla. Pandemia on yksi tällainen tietty tilanne. Meillä elämme nyt pandemian keskellä. Maailmanlaajuisesti jo yli 5 miljoonaa uhria. Asiantuntijat ovat sanoneet, että ihmiskunta ei ole kohdannut tällaista sitten toisen maailmansodan. Suomessa on vähän uhreja, koska me noudatimme alussa suhteellisen hyvin rajoituksia. Nyt varotoimet ovat ikäänkuin unohtuneet ja virus alkoi taas levitä. Olemmeko me niin jästejä ettemme itse osaa ilman rajoituksia ja pakotteita alkaa taas elää turvavälejä kunnioittaen ja maskeja käyttäen. Ikäänkuin oikein kerjäisimme, että tulisi lisää rajoitteita ja pakotteita, jotta voisimme sitten itkeä, että taas on hallitus tyhmä. Valinta on meidän.

Meille suomen kanslaisille on asetettu Suomen LAISSA. PERUSTUSLAISSA joka on oikeushierarkiassa YLIMPÄNÄ. 0,02% kuolleisuus, ei ole tarpeeksi raskas syy poiketa perustuslaista ja ihmisten oikeuksista ja vapauksista. Kuolleisuus on samaa tasoa influenssan kanssa, eikä silloinkaan perusoikeuksia ole kavennettu. Nytkään emme anna oikeuksiamme tämän propagandan varjolla pois, pidämme oikeuksistamme kiinni, ne on meille tarkasti säädetty Suomen perustuslaissa.

muista sitten myös, että oikeudet eivät tule ilman velvollisuuksia....sinulla on myös velvoite toimia tavalla, joka ei aiheuta terveydellistä haittaa muille.... 

et ole oikeassa tuossa perustuslakiasiassa, mutta turha sinulle on yrittää rautalankaa vääntää.

Jaa mistäs lähtien Suomen perustuslaki ei ole ollut Suomen oikeushierarkian ylimpänä?? Sen asema on jyrkähtämätön juuri sen takia, että tarkoitus on suojella yksilön oikeuksia ja vapauksia poliitikkojen mielivallalta. Olet palikka, kun taputat hallituksen yritykselle kiertää perustuslakia, kyse on myös sinun oikeuksistasi. Mutta heräät varmaan vasta kun sulla ei ole enää mitään oikeuksia jäljellä, kun annoit ne pois ja takaisin et niitä enää koskaan tule saamaan.

Kuten aiemmin sanoin: se ei ole koskematon. Eli se on ylinnä, mutta se ei merkitse sitä, että sitä tai sen osia ei voisi kumota. Kumoamisen voi tehdä hyvin painavien syiden nojalla. Lue lakikirjaa, tutustu asioihin, sivistä itseäsi. Pelkäät nyt ihan turhia asioita ja oletat aivan liikaa. älä maalaa piruja seinille...

Mene sinä itse lukemaan sitä lakikirjaa, kun väität että Suomen perustali lentää tosta noin sivuun ja valmiuslailla helppo syrjättää. Näin ei ole, onneksemme. Suomessa on ennen ollut viisaita, isänmaallisia ja lahjomattomia ihmisiä perustuslakia säätämässä.

herranjumala! Oletko ihan terve? En ole väittänyt missään, että suomen perustuslaki lentää tuosta noin sivuun ja valmiuslailla se olisi helppo syrjäyttää. Opettele lukemaan ennen kuin tulet nettiin!

Vierailija
572/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua sairaanhoitajana naurattaa nuo Ilta-Sanomien vitsit. En kyllä tietenkään kaikkken sairaanhoitopiirien tilannetta tiedä. Jännä jos poikkeaa niin suuresti

Mikäs sinusta tässä on niin vitsikästä? Miten voi sairaanhoitajalta tulla tällainen kommentti? Tämä on sinusta joku vitsi niinkö? Uskomatonta ammattitaidottomuutta, vaihda alaa.

Vierailija
573/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sinusta tässä on niin vitsikästä? Miten voi sairaanhoitajalta tulla tällainen kommentti? Tämä on sinusta joku vitsi niinkö? Uskomatonta ammattitaidottomuutta, vaihda alaa.

No kun ei näy tuollaisesta todellisuudesta häivähdystäkään, että miksi niin liioitellaan. Tiedän kyllä syyn ja siksi huvittaa

Vierailija
574/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tasan 0 ihmistä jotka on saanut nuita pitkäkestoisia oireita vaikka pitäis olla niin yleisiä

Ei ole omassakaan tuttavapiirissä ainoaakaan jolle olisi jäänyt mitään vakavampia pitkäaikaisia oireita esim että olisi työkyky mennyt. Jotain pientä oiretta on ollut pitempäänkin. Yhteensä tiedän n. 6 koronan sairastanutta. Tiedän erään henkilön joka tosin normiflunssan seurauksena sai kyseisen tulehduksen

Vierailija
575/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei näy tuollaisesta todellisuudesta häivähdystäkään, että miksi niin liioitellaan. Tiedän kyllä syyn ja siksi huvittaa

Ja älä huoli alaa olen vaihtamassa. Ja ihan muista syistä kun korona.

Vierailija
576/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh… tehohoitopaikat mitoitetaan niin, että tyhjäkäyttöä ei juuri liiakseen ole.

Siis puhutaan jostain muutamasta paikasta per sairaala. Onko muka katastrofi?

Ei tehohoitopaikkoja pidetä erityisen suurta määrää valmiina, se on kallista.

Vierailija
577/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa mitta tulla täyteen näiden vastuuttomien kanssa. Monta sairautta on lääketiede kitkenyt ja nyt ei suostuta uskomaan kuin huru-ukkoja ja satuja. 

Vierailija
578/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omassakaan tuttavapiirissä ainoaakaan jolle olisi jäänyt mitään vakavampia pitkäaikaisia oireita esim että olisi työkyky mennyt. Jotain pientä oiretta on ollut pitempäänkin. Yhteensä tiedän n. 6 koronan sairastanutta. Tiedän erään henkilön joka tosin normiflunssan seurauksena sai kyseisen tulehduksen

Ja kukaan ei tuossa vaiheessa ollut rokotettu.

Vierailija
579/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku sivistyneesti kertoa miksi nyt taas sairaanhoito kuormittuu kuten vuosi sitten, vaikka silloin ei ollut ainuttakaan rokotetta?

En väitä että koronavirusta ei olisi - mutta tässä on jotain hämärää. 

Vielä muutama vko sitten Krista Kiuru oli ottamassa tänne virolaisia potilaita ja lähettämässä hengityskoneita johonkin latviaan....

Mun mielestä hämärintä on se että eräs tyyppi Englannista sanoi kesällä että povataan ennätyslukuja (tartunnat) loppuvuodeksi. Siis miten ihmeessä tiesivät!? En ihan luota tähän, jotenkin tuntuu orkestroidulta. 

nyt kuunvaihteeksi suunnitellut rajoitukset eivät tule johtamaan mihinkään. Muuhun kuin diskriminointiin.  Rokotetut (ja testatut, ok jos se on jatkossakin ilmaista) voivat mennä yökerhoihin ja tapahtumiin. Epäilen kuitenkin, että työpaikoilla luovutaan kaikille avoimista pikkujouluista (jotka loppuvat ajoissa).  Näin ollen kaikki rokoetetut ja rokottamattomat tulevat keskenään tartuttamaan toisiaan kuten ennenkin, poislukien vain joitain pieniä ryhmiä missä rokotetut tartuttavat toisiaan.  

Vuosi sitten oli rajoituksia ja maskit. Tällä hetkellä jengi on täyteen ahdetuissa julkisissa ja laukkaa bilettämässä. Miksi luulet että tarttuu? Ei juuri mitään suojaa. Rokotevastaiset hidastaa palautumista ja ihan tahallista vastaan änkyröintiä tuo näyttäisi olevan.

Vierailija
580/3939 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh… tehohoitopaikat mitoitetaan niin, että tyhjäkäyttöä ei juuri liiakseen ole.

Siis puhutaan jostain muutamasta paikasta per sairaala. Onko muka katastrofi?

Ei tehohoitopaikkoja pidetä erityisen suurta määrää valmiina, se on kallista.

Mutta miksei kapasiteettia voida tilapäisesti muutaman vuoden ajaksi nostaa?

Olisi joku varasuunnitelma sitä varten jos tulee tällainen ja reagoidaan siihen asap.