Ei onnistu avoliitosta ulos heittäminen noin vaan
Täällä usein valitetaan yhteiselon vaikeutta, ei olla toisen tekemisiin/tekemättä jättämisiin.
Kysellään neuvoa, mitä tehdä?
"Nakkaa se ukko/akka pihalle" neuvotaan.
Todellisuudessa pitää hommata virallinen häätöilmoitus. 6kk on aikaa muuttaa.
Se on sitten eriasia, haluaako jäädä riitaisaan kotiin...
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa puolison osan talosta niin miten hinta määräytyy? Ostohinnan vai markkinahinnan perusteella?
Eksän kanssa sovimme asunnolle hinnan ja sen mukaan lunastin hänet ulos. Toinen vaihtoehtohan olisi myydä asunto ja kumpikin saa osansa rahoista.
Ok, kiitos vastauksesta. Näin vähän pelkäsinkin. Meillä asunnon arvo on noussut aika lyhyessä ajassa 200t ja se tekee tilanteesta haastavan. Ja ei, myyntikään ei kannata, kun on juuri sopiva kaikin puolin.
Myisitkö itse puoliskosi ostohinnan mukaan? Miksi sinä saisit arvonnousun hyödyn kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ex-avopuoliso jää eron jälkeen asuntoon, häneltä pitäisi voida laskuttaa hänen ruoka- ja asumismenonsa, nykyinen ex:n kustannuksella loisiminen pitäisi saada kiellettyä. Usein tätä loisimismahdollisuutta käyttävät ne itsekkäimmät ja kusipäisimmät exät, jotka loisimisen lisäksi vielä luovat vähintään uhkaavan tunnelman. Ihan vaan kostoksi, vaikka siis itse olisivat jättäjiä tai eroon syyllisiä.
Laskuttaa ruokamenot? Luulisi eksän nyt itse ostavan ruuat, jos eron jälkeen joutuu vielä asunnossa asumaan kunnes löytää uuden asunnon. Kuka pösilö raahaa vielä ruuatkin sille eksälle tarjottimella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ex-avopuoliso jää eron jälkeen asuntoon, häneltä pitäisi voida laskuttaa hänen ruoka- ja asumismenonsa, nykyinen ex:n kustannuksella loisiminen pitäisi saada kiellettyä. Usein tätä loisimismahdollisuutta käyttävät ne itsekkäimmät ja kusipäisimmät exät, jotka loisimisen lisäksi vielä luovat vähintään uhkaavan tunnelman. Ihan vaan kostoksi, vaikka siis itse olisivat jättäjiä tai eroon syyllisiä.
Laskuttaa ruokamenot? Luulisi eksän nyt itse ostavan ruuat, jos eron jälkeen joutuu vielä asunnossa asumaan kunnes löytää uuden asunnon. Kuka pösilö raahaa vielä ruuatkin sille eksälle tarjottimella?
Niinhän sitä luulisi, että exä tajuaa ostaa omat ruuat. Kun on yhteisiä lapsia, niin lukonko laitat jääkaapin oveen ex-miestä estämään, jolloun lapsetkaan saa ruokaa työpäiväsi aikana?
Sinulle ei taida olla mitään hajua, kuinka kusipäiseksi jotkut yltyvät eron kohdatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa kenenkään kanssa asumaan kun on tuo sääntö. Tosin sen voi käsittääkseni kiertää. Ihmisen voi heittää pihalle, mutta hänen tavaransa pitää säilyttää se 6kk annetusta häätöilmoituksesta.
No ei todellakaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Ex-avomies lähti vasta häädön avulla. Eli täysin minun siivelläni eron jälkeen 6 kuukautta osallistumatta millään lailla omiin tai lasten ruoka- ja asumismenoihin eikä tehnyt kotitöitä. Jääkaappiakaan ei voinut pitää tyhjänä lasten vuoksi.
Eron syynä oli miehen sivusuhde, josta mies ei suostunut luopumaan.
Paljonko joutui maksamaan oikeudenkäyntikuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa kenenkään kanssa asumaan kun on tuo sääntö. Tosin sen voi käsittääkseni kiertää. Ihmisen voi heittää pihalle, mutta hänen tavaransa pitää säilyttää se 6kk annetusta häätöilmoituksesta.
Ei voi heittää ketään pihalle sen virallisesta kodista. Älä anna väärää tietoa.
Periaatteessa voi. Väkivaltainen puoliso linnottautuu asuntoon ja asunnon omistaja lähtee kunnes 6kk on ohi. Eli häädön voi suorittaa uhkaamalla henkeä joka pistää puolison oman turvallisuuden vuoksi ulos asunnosta. Poliisi ei puutu asiaan niin kauan kun omaisuutta ei uhkaa mikään.
Todellakin poliisi puuttuu, jos soitan, että puolisoni hakkaa minua. Tai edes että uhkaa tappaa minut. Ajattelitko, että Suomessa saa heitellä laittomia uhkauksia ihan huvikseen?
Asuttiin mun omistamassa omakotitalossa. Ukko sikaili mun selän takana, kävi vieraissa yms. Kyllästyin piikana oloon ja ilmotin että kaksi viikkoa aikaa häipyä. Ei tehnyt elettäkään lähteäkseen. Vaihdatin lukot ja nostelin ukon kamat pihalle. Häipyi kamat ja ukko. Näin helppoa oli.
Vierailija kirjoitti:
Ex-avomies lähti vasta häädön avulla. Eli täysin minun siivelläni eron jälkeen 6 kuukautta osallistumatta millään lailla omiin tai lasten ruoka- ja asumismenoihin eikä tehnyt kotitöitä. Jääkaappiakaan ei voinut pitää tyhjänä lasten vuoksi.
Huh, oikea superluuseri. Ilmeisesti se sivusuhde ei halunnut äijää myöskään :D, muuten tuota on vaikea käsittää. Hyvä kun pääsit hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Asuttiin mun omistamassa omakotitalossa. Ukko sikaili mun selän takana, kävi vieraissa yms. Kyllästyin piikana oloon ja ilmotin että kaksi viikkoa aikaa häipyä. Ei tehnyt elettäkään lähteäkseen. Vaihdatin lukot ja nostelin ukon kamat pihalle. Häipyi kamat ja ukko. Näin helppoa oli.
Harmi, ettei tajunnut haastaa sinua oikeuteen vahingonteosta.
Vierailija kirjoitti:
Noin se käy, sillä harva haluaa ryhtyä käräjöimään ja niistäkin jotka ryhtyvät, harva ilahtuu päätöksestä ja laskusta.
Mutta teillä ei arvattavasti ollut vuokrasopimusta ja asunto oli yksin sun nimissäsi, niin miehellä ei ollut mitään, mistä nostaa kanne. Osoitteekseenhan voi ilmoittaa vaikka presidentinlinnan, ei se mitään todista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa puolison osan talosta niin miten hinta määräytyy? Ostohinnan vai markkinahinnan perusteella?
Eksän kanssa sovimme asunnolle hinnan ja sen mukaan lunastin hänet ulos. Toinen vaihtoehtohan olisi myydä asunto ja kumpikin saa osansa rahoista.
Ok, kiitos vastauksesta. Näin vähän pelkäsinkin. Meillä asunnon arvo on noussut aika lyhyessä ajassa 200t ja se tekee tilanteesta haastavan. Ja ei, myyntikään ei kannata, kun on juuri sopiva kaikin puolin.
Missä noin huima arvon nousut? Kuka tehnyt hinta arvion? Onhan näitä huima arvoisia monellakin ennen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi, että exä tajuaa ostaa omat ruuat. Kun on yhteisiä lapsia, niin lukonko laitat jääkaapin oveen ex-miestä estämään, jolloun lapsetkaan saa ruokaa työpäiväsi aikana?
Sinulle ei taida olla mitään hajua, kuinka kusipäiseksi jotkut yltyvät eron kohdatessaan.
No täytyy olla melkoinen kuspää, jos lapsiltaankin syö ruuat jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se käy, sillä harva haluaa ryhtyä käräjöimään ja niistäkin jotka ryhtyvät, harva ilahtuu päätöksestä ja laskusta.
Mutta teillä ei arvattavasti ollut vuokrasopimusta ja asunto oli yksin sun nimissäsi, niin miehellä ei ollut mitään, mistä nostaa kanne. Osoitteekseenhan voi ilmoittaa vaikka presidentinlinnan, ei se mitään todista.
Avoliitossa ei tarvita vuokrasopimusta. Jos ihminen on kirjoilla asunnossa ja tulee avoero eikä hän lähde vapaaehtoisesti, toisen osapuolen pitää hakea käräjäoikeudelta hänelle tuomiota asunnon luvattomasta hallussapidosta sekä häätökanne. Sitä ennen pitää antaa mahdollisuus löytää uusi asunto. Prosessi kokonaisuudessaan kestää vähintään sen puolisen vuotta.
Ihmistä ei voi häätää kodistaan vaihtamalla lukkoja tai nostelemalla tavarat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko joutui maksamaan oikeudenkäyntikuluja?
Jonkun käräjäoikeuden maksun kai joutui maksamaan. Ei vastustanut häätöä käräjäoikeudessa niin meni yksipuolisella käsittelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/avoliitto-vuokrasuhde
"Avoliitto ei edellytä vuokrasuhdetta avoparin välillä. Avopuolisolla on nimittäin oikeus muuttaa puolisonsa vuokra-asuntoon ilman erillistä vuokrasopimusta."
Jos ihminen on kirjoilla asunnossa, se on hänen kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule siinä erossa myös miehen sivusuhteen päättyminen meni mun syyksi, kun tekstiviestillä kehotin sivusuhdenaista keskittymään oman avioliittonsa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ja sitten kun vihdoin saa naisen lähtee se tyhjää koko kämpän lähtiessään kun kaikki yllättäen muuttu hänen ostamaksi vaikka senttiäkään hän ei niistä maksanut
Minulle teki saman ex aviomies. Minä sain velat ja hän sai omaisuuden. Minä makselin vielä vuosia jälkeenpäin hänelle jääneitä asioita. Toisaaltaan pääsin narsistista eroon ja sitä ei mikään rahamäärä voi korvata.
Sä kirjoitat avioliitosta
Aloitus koski avoliittoa, ihan eri asia.Avoliitto ei juurikaan poikkea nykyään avioliitosta juridisestikaan. Ja mitään ositustahan meillä ei tehty. Eli ihan sama tilanne. Kyse on röyhkeydestä
Mikset hoitanut eroa lakimiehen kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule siinä erossa myös miehen sivusuhteen päättyminen meni mun syyksi, kun tekstiviestillä kehotin sivusuhdenaista keskittymään oman avioliittonsa hoitoon.
Miksi sille sivusuhde naiselle viestitit? Olisit vaan pyytänyt miestäsi keskittymään oman avioliittonsa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/avoliitto-vuokrasuhde
"Avoliitto ei edellytä vuokrasuhdetta avoparin välillä. Avopuolisolla on nimittäin oikeus muuttaa puolisonsa vuokra-asuntoon ilman erillistä vuokrasopimusta."
Jos ihminen on kirjoilla asunnossa, se on hänen kotinsa.
Kuka sitten mahtaa olla se taho, joka tulee kotiovelle käskemään ottamaan sen entisen puolison takaisin asumaan eron jälkeen? Joo voi tehdä kaikenlaisia ilmotuksia se ex ja rueta käräjöimään, mutta mitä se hyödyttää? Jos minä talon omistajana päätän että ex ei tässä kämpässä enää loisi, niin se ei sillon loisi. Poliisitko sen takaisin muuttaa? T: lukot vaihdattanut