Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeutti luovutti

Vierailija
04.02.2015 |

Tilanteeni on niin vaikea, että psykoterapeutti jolla kävin luovutti. Hän lupasi soittaa jo aikoja sitten uuden ajan sopimiseksi, mutta ei ole soittanut. Terapia on täydellisessä umpikujassa ja molemmat tietävät sen. Tuntuu vain niin pahalta, että oman perheeni lisäksi minut hylkäsi terapeuttikin. Varoitusmerkit oli kyllä nähtävissä, terapeutin elekielikin kertoi, kuinka toivoton tilanteeni on.

Olen muutenkin täydellisessä umpikujassa elämäni suhteen, en saa edes kohtuullista taloudellista toimeentuloa, vaikka tekisin mitä. Ei ole rahaa, opiskelemaan en kykene pitkään aikaan (kenties ikinä) ja töihin ei ota kukaan edes siivoojaksi. 

En saa siis apua mistään. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap ei kerro mitään?
Haluaako ap kuulla minkälainen elämä on todella
raskasta ja mitä asioita toiset ovat kokeneet?

Vierailija
22/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 06:21"]

Tilanteeni on niin vaikea, että psykoterapeutti jolla kävin luovutti. Hän lupasi soittaa jo aikoja sitten uuden ajan sopimiseksi, mutta ei ole soittanut. Terapia on täydellisessä umpikujassa ja molemmat tietävät sen. Tuntuu vain niin pahalta, että oman perheeni lisäksi minut hylkäsi terapeuttikin. Varoitusmerkit oli kyllä nähtävissä, terapeutin elekielikin kertoi, kuinka toivoton tilanteeni on.

Olen muutenkin täydellisessä umpikujassa elämäni suhteen, en saa edes kohtuullista taloudellista toimeentuloa, vaikka tekisin mitä. Ei ole rahaa, opiskelemaan en kykene pitkään aikaan (kenties ikinä) ja töihin ei ota kukaan edes siivoojaksi. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 07:42"]

Tämän aloituksen on kirjoittanut varmaan sama henkilö, joka väittää olevansa aito narsistimies:D

[/quote]

Niin on kirjoittanut ja on narsistinainen.

Vierailija
24/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 06:21"]

[/quote]

Vierailija
25/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma apu paras apu. Kukas sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse.

Näitä sananlaskuja on muitakin. Kannattaa ystävystyä itsensä kanssa sen verran, että haluaa auttaa itseään.

Vierailija
26/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 07:42"]

Tämän aloituksen on kirjoittanut varmaan sama henkilö, joka väittää olevansa aito narsistimies:D

[/quote]

Niin on kirjoittanut ja on narsistinainen.
[/quote]

Eiköhän ne narsistit löydy ketjun kommentoijista... Pitää iskeä Ap:n herkkään kohtaan... Hävetkää!

Vierailija
27/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. :/ Ap, se että terapeuttisi toimii noin, on HÄNEN epäammattimaisuuttaan, ei sinun toivottomuuttasi. Et ihan varmasti ole vaikein tapaus, jota keskimääräinen terapeutti urallaan kohtaa. Yritä olla lannistumatta tästä, ja vaikka tekisi mieli syyttää itseäsi ja sitä että olet muka parantumaton tapaus, älä tee niin!

Terapia on umpikujassa ainoastaan TEIDÄN KAHDEN välisenä toimenpiteenä, ja eri terapeutin kanssa voi avautua aivan uusia kehityksen uria. Näkökulman vaihto on varmasti hyväksi. Soita ihmeessä terapeutillesi, kerro syyttelemättä että uskot sinun kannattavan vaihtaa terapeuttia. Pyydä voisiko hän auttaa sinua etsimään uuden, jos sinulla itselläsi ei ole voimavaroja siihen. Tsemppiä <3

Vierailija
28/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teekoo-terapeutti, se on unohtanut soittaa. Kannattaa itse soittaa ja kysyä milloin voit tulla

Vierailija
29/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ei missään nimessä ole toivoton!.

Minä en ole tehnyt ikinä töitä, koska en ole voinut. Olen pahasti traumatisoitunut. Olen käynyt läpi huonoja ja hyviä aikoja, mutta koulutus ja työelämä on kohdallani ollut mahdotonta, yritetty kyllä on.
Siltikin terapeutillani on vahva usko, että minusta tulee vielä työkykyinen ihminen.

Kyseessä on nyt se ongelma, että sinulla on selkeästi väärä terapeutti. Terapiasuhdekkin on kuitenkin ihmissuhde ja sen täytyy toimia. Sinun täytyy pystyä luottamaan terapeuttiisi ja tuntea olosi turvalliseksi hänen seurassaan. Kyseisen ihmisen kanssa tilanne ei selkeästi ole tämä.

Minäkin jouduin etsimään "sitä oikeaa" muutaman vuoden. Ja se löytyikin lopulta ja siitä paraneminen vasta alkoi.

On psykoterapeutilta erittäin epäammattimaista käytöstä antaa ymmärtää (edes vahingossa), että tilanne on toivoton ja hylätä potilas.

Eli nyt vain leuka pystyyn, ja kohti uusia haasteita. Koskaan ei pidä luovuttaa!. Menet ensimmäisenä peilin eteen ja kerrot itsellesi, että minä kyllä pystyn tähän. Sitten otat asian hoitaaksesi ja etsit paremman terapeutin. Mutta älä hetkeäkään ajattele, että tilanne on toivoton. Sitä se ei ole.

Vierailija
30/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun vikasi, jos terapeutti ei osaa tai pysty. Etsi parempi!

Vierailija
31/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei voi auttaa sinua, jos sinä et itse ensin halua auttaa itseäsi.

Vierailija
32/32 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää miettiä terapeutinkin kannalta asiaa ja soittaa perään.

Moni voi jäädä pitkälle saikullekin tai yrittää tehdä töitänsä väenväksin. Tiedän henkilöitä, joilta on hyvin läheisiä ihmisiä kuollut, eikä tosiaankaan ollut energiaa miettiä muille soittamista. Tiedän myös mm. lääkärin, joka kuoli onnettomuudessa kertarysäyksellä, joten eipä tarvinnut miettiä miksei ottanutkaan yhteyttä luvatessaan. Joten kannattaa soittaa ja kysyä tilannetta. Vaikkei mitään isompaa olisi tapahtunutkaan, voi olla ihan vaan inhimillinen unohdus asiassa..