6 tapaa luoda uniikki nimi lapselle
Kommentit (34)
Erikoisuutta voi tavoitella vähemmän nolostikin. Vaikka hassulla hatulla.
Erikoisia nimiä antaa todella ikävät ja ylimieliset, joko kouluttamattomat tai huuhaahumanistitaide-koulutetut tyypit.
Nimi on osa identiteettiä, täytyykö malliksi antaa omituisuus ja liioiteltu ainutlaatuisuus.
Meidän muksut olisivat vanhempiensa nimet yhdistämällä Kita ja Kammo. 😂
Minä annan lapsilleni ainakin nimet Delirium Tremens ja pikkusiskoille Angina Pectoris ja Dementia Senilis.
Marjakin tarkoittaa marjaa. Pitäisikö nimi jättää antamatta sen takia?
Jos mä lähtisin yhdistelemään iisän ja äidin nimeä, lopputuloksena olisi kaunis ja yksilöllinen nimi Inho. Pitäisköhän ottaa käyttöön?
Onko tämä artikkeli jokin sarkastinen lausahdus sen puolesta, että lasten nimistä tehdään peli? Leikitään ja pistetään nimeksi mitä kummallisimpia. Ja lapsen nimestä tai vaatteesta tehdään maailman napa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:44"]
Onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä, että Marina tarkoittaa kitinää?
Suomessa on 5400 Marinaa, aika moni ei ole siitä välittänyt.
Nin, että turha siitä on marista.
Tyytymätöntä marinaa.
Vierailija kirjoitti:
Marjakin tarkoittaa marjaa. Pitäisikö nimi jättää antamatta sen takia?
Ei toki. Voi vaikka yhdistää.
t. Marina-Marja
Kyllä marina on kauheeta narinaa ja kitinää. Ei tod mikään kaunis nimi.
Marramiia
Lokkalevi
Maalistiina
Huhtilda
Toukoulla
Tammeila
Helmeira
Kesäivi
Heinileini
Elokuunella
Syysseppe
Jouleino
Voilá! Siinä koko joukko vuodenaika-nimiä.
Ja meillä on kolme lasta, haluttiin yksilölliset nimet, Annat ja Mariat lensi heti kättelyssä roskakoriin. Joten lapset ovat Dera 4, Marede 2 ja Cinella 6kk.
Vanhempani halusivat antaa mulle nimeksi Aina-Marina:DD
Minusta vanhemmat voisivat harrastaa vähemmän itsensä toteuttamista lapsen nimivalinnoissa. Monet takavuosina Ridgeksi ristityt ovat muuttaneet nimensä heti 18 vuotta täytettyään. Samoin erikoisella nimellä kuormitetut ovat iloisia saadessaan muuttaa Andriellan Anniksi ja Galadrielin Kaisaksi. Luova voi olla monella tapaa. Itse keskittyisin kansainvälisesti helppoihin pyhimyskalenterista periytyviin nimiin. Myös suomalaiskansallinen nimi voi olla rasite, jos liikkuu paljon ulkomailla.