Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen tarjota baarissa?

Vierailija
03.02.2015 |

Perustele, että miksi kuuluu/miksi ei kuulu. Luettelen nyt kolme tilannetta, kerro mielipiteesi:
a) Mies on (ensimmäisillä) treffeillä naisen kanssa, eivät seurustele vielä (mutta ovat ehkä tapailleet vähän aikaa)
b) Mies on vakituisen seurustelukumppaninsa kanssa ulkona, eivät asu yhdessä (eli ei tod.näk. ole yhteisiä rahoja)
c) Mies on ulkona avovaimonsa/vaimonsa kanssa, vaikuttaako asiaan että onko heillä täysin yhteiset rahat vai onko molemmilla myös omat tilit

Entä kuuluuko naisen tarjota miehelle baarissa? Missä tilanteissa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:28"]

Kaikissa kolmessa tapauksessa miehen kuuluu tarjota, siksi että se on herrasmiehen käytöstä ja näin mies osoittaa arvostavansa naista. Nainen kokee, että mies on kiinnostunut juuri hänestä, koska tuskin mies nyt jokaiselle vastaantulijalle tarjoaa. Tarjoamisella mies osoittaa olevansa vakavarainen ja kykenevä huolehtimaan naisesta. Nainen saa olla "hetken prinsessana" ja sen vuoksi tarjoaminen on piristävää myös pidemmässä parisuhteessa.

Suomessa tasa-arvo (harmillisesti) ymmärretään niin, että sukupuolten välillä ei saisi olla eroja ja erilaisia rooleja, vaan kaikki ihmiset ovaa samaa harmaata massaa. Omasta mielestäni tasa-arvo ei tarkoita etiketin unohtamista, vaan tasa-arvoa oleellisemmissa asioissa, esim. palkka-asioissa.

Täytyy kyllä myöntää, että jos vastikään tapaamani mies ei tarjoaisi minulle treffeillä, alkaisin miettimään, onko mies muutenkaan kovin naista huomioiva. Tai ajattelisin että hän ei osa ajatella kuin itseään ja omaa etuaan ja mielihyväänsä. Tällainen mies ei siis todellakaan olisi kovin houkutteleva lähempää tutustumista tai parisuhdetta ajatellen.

[/quote]

Kaikissa kolmessa tapauksessa naisen kuuluu antaa, siksi että se on hienon naisen käytöstä ja näin nainen osoittaa arvostavansa miestä. Mies kokee, että nainen on kiinnostunut juuri hänestä, koska tuskin nainen nyt jokaiselle vastaantulijalle antaa. Antamalla nainen osoittaa olevansa myötämielinen ja kykenevä huolehtimaan miehestä. Mies saa olla "hetken orina" ja sen vuoksi antaminen on piristävää myös pidemmässä parisuhteessa.

Suomessa tasa-arvo (harmillisesti) ymmärretään niin, että sukupuolten välillä ei saisi olla eroja ja erilaisia rooleja, vaan kaikki ihmiset ovaa samaa harmaata massaa. Omasta mielestäni tasa-arvo ei tarkoita etiketin unohtamista, vaan tasa-arvoa oleellisemmissa asioissa, esim. palkka-asioissa.

Täytyy kyllä myöntää, että jos vastikään tapaamani nainen ei antaisi minulle treffeillä, alkaisin miettimään, onko nainen muutenkaan kovin miestä huomioiva. Tai ajattelisin että hän ei osa ajatella kuin itseään ja omaa etuaan ja mielihyväänsä. Tällainen nainen ei siis todellakaan olisi kovin houkutteleva lähempää tutustumista tai parisuhdetta ajatellen.

Vierailija
2/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päättää  tarjoaako vai ei. Et sinä sitä voi kaikkien miesten osalta tehdä. Ja nainen sitten päättää kaatuuko suhde tms. siihen vai jatkuuko se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:05"]

Mies päättää  tarjoaako vai ei. Et sinä sitä voi kaikkien miesten osalta tehdä. Ja nainen sitten päättää kaatuuko suhde tms. siihen vai jatkuuko se.

[/quote]

? Ai, että nainen päättää? Kai mieskin voi päättää, että suhde kaatuu?

Vierailija
5/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:28"]

Kaikissa kolmessa tapauksessa miehen kuuluu tarjota, siksi että se on herrasmiehen käytöstä ja näin mies osoittaa arvostavansa naista. Nainen kokee, että mies on kiinnostunut juuri hänestä, koska tuskin mies nyt jokaiselle vastaantulijalle tarjoaa. Tarjoamisella mies osoittaa olevansa vakavarainen ja kykenevä huolehtimaan naisesta. Nainen saa olla "hetken prinsessana" ja sen vuoksi tarjoaminen on piristävää myös pidemmässä parisuhteessa.

Täytyy kyllä myöntää, että jos vastikään tapaamani mies ei tarjoaisi minulle treffeillä, alkaisin miettimään, onko mies muutenkaan kovin naista huomioiva. Tai ajattelisin että hän ei osa ajatella kuin itseään ja omaa etuaan ja mielihyväänsä. Tällainen mies ei siis todellakaan olisi kovin houkutteleva lähempää tutustumista tai parisuhdetta ajatellen.

[/quote]

Kaikissa kolmessa tapauksessa miehen kuuluu tarjota, siksi että se on herrasmiehen käytöstä ja näin mies osoittaa maksavansa naisen seurasta. Nainen kokee, että mies on kiinnostunut juuri hänestä, koska tuskin mies nyt sellaiselle naiselle tarjoaisi jolta ei seksiä haluaisi korvaukseksi. Tarjoamisella mies osoittaa olevansa vakavarainen ja kykenevä siis ostamaan itselleen naisseuraa. Nainen saa olla hetken pelkkä ”maksullinen nainen" ja sen vuoksi tarjoaminen on piristävää myös pidemmässä parisuhteessa.

Täytyy kyllä myöntää, että jos vastikään tapaamani nainen ei antaisikaan pillua heti ensimmäisillä treffeillä, alkaisin miettimään, onko nainen muutenkaan seksuaalisesti kovin aktiivinen. Tai ajattelisin että hän ei osaa ajatella kuin itseään ja omaa etuaan ja mielihyväänsä. Tällainen nainen ei siis todellakaan olisi kovin houkutteleva vakinaista parisuhdetta ajatellen.

41v m

Vierailija
6/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään mainituissa tilanteissa ei ole miehen velvollisuus tarjota. En varmaan loukkaantuisi jos tarjoaisi ystävänä, päinvastoin. Voisin sitten joskus tarjota takaisin. Tai jos oltaisiin pari niin varmaan ostettaisiin siltikin omilla rahoilla.

Vierailija
7/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu missään edellisissä tapauksissa. Vain rahattomalle kaverille saa/voi/pitää tarjota. Se on myös vastavuoroista.

Vierailija
8/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu, poikaset on sitten erikseen. Itse olen deittaillut vaan miehiä.

Vierailija
9/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, AP muokkaa sanavalintojaan: ei välttämättä _kuulu_ tarjota, mutta toivoisitko tai katsoisitko hyvällä, jos mies tarjoaisi?

Millaisessa tilanteessa pitäisit moukkamaisena, ettei mies tarjoa?

-AP

Vierailija
10/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Se tarjoaa, joka haluaa/jolla on rahaa. Minä maksan yleensä aina oman osuuteni ravintolassa, mutta voin myös tarjota miehelle joskus. Ja mieheni voi tarjota minulle joskus.
Ensitreffeillä/baarissa mielestäni tarjoaa se, joka pyytää toista treffeille itsensä kanssa tai joka tekee aloitteen. Sukupuolella ei ole väliä.

Vierailija
11/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvinnut miettiä, nainen tarjosi itselleni yhdellä treffeillä. T. mies.

Vierailija
12/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kuuluu tarjota baarissa.

Vierailija
13/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minä olen jämähtäny 1900 luvulle käytöstavoissa.
Kyllä minä tarjoaisin ainakin ensimmäisen.

M40

Vierailija
14/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutta, mutta onhan se huomaavaista. Kaikissa tapauksissa myös nainen voi tarjota miehelle, sekin on kohteliasta. Mutta mies tarjoaa ekan, se jotenkin "kuuluu" tapoihin ainakin kahdessa ensimmäisessä. Omassa avioliitossa ei tarjoamisia lasketa, yleensä haetaan vuorotellen molemmille, paitsi mies juo enemmän. Yhteisestä taloudesta se on pois, miksi siis laskea vuoroja.

Vierailija
15/41 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, milloin pitäisin moukkamaisena tarjoamatta jättämistä. Ehkä silloin jos nainen on selvästi vähävaraisempi esim. opiskelija ja mies o tästä tietoisena halunnut kuitenkin treffit kalliiseen paikkaan. Silloin on moukkamaista olla tarjoamatta esim. yhteistä viinipulloa tai alkumaljaa.

Vierailija
16/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:28"]

[/quote]

Kaikissa kolmessa tapauksessa miehen kuuluu tarjota, siksi että se on herrasmiehen käytöstä ja näin mies osoittaa maksavansa naisen seurasta. Nainen kokee, että mies on kiinnostunut juuri hänestä, koska tuskin mies nyt sellaiselle naiselle tarjoaisi jolta ei seksiä haluaisi korvaukseksi. Tarjoamisella mies osoittaa olevansa vakavarainen ja kykenevä siis ostamaan itselleen naisseuraa. Nainen saa olla hetken pelkkä ”maksullinen nainen" ja sen vuoksi tarjoaminen on piristävää myös pidemmässä parisuhteessa.

Täytyy kyllä myöntää, että jos vastikään tapaamani nainen ei antaisikaan pillua heti ensimmäisillä treffeillä, alkaisin miettimään, onko nainen muutenkaan seksuaalisesti kovin aktiivinen. Tai ajattelisin että hän ei osaa ajatella kuin itseään ja omaa etuaan ja mielihyväänsä. Tällainen nainen ei siis todellakaan olisi kovin houkutteleva vakinaista parisuhdetta ajatellen.

41v m
[/quote]
:DD

Vierailija
17/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:30"]Valitettavasti minä olen jämähtäny 1900 luvulle käytöstavoissa.
Kyllä minä tarjoaisin ainakin ensimmäisen.

M40
[/quote]
Miksi tarjoat? -AP

Vierailija
18/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain maksullisille tarjotaan. Itse en ole antanut koskaan miehen tarjota ettei tule väärinymmärryksiä. Jos mies on kuitenkin kerennyt jo eka juoman maksaa niin itse maksan seuraavan kierroksen. 

Vierailija
19/41 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa enkä ala elättämään mitään köyhiä. Kaverit on sitten eri asia.

Vierailija
20/41 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tarjota missään tilanteessa, mutta onhan se kiva ele. Aviomieheni kanssa tarjosimme tapailuvaiheessa aina vuorotellen: hän tarjosi kahvit, minä seuraavalla kerralla leffaliput, hän seuraavalla kerralla lounaan jne. Yhteen muutettuamme siirryimme täysin yhteisiin rahoihin.

Olen aina joskus tarjonnut miehille drinksuja baarissa ilman mitään taka-ajatuksia, siis ihan epäkiinnostavillekin tyypeille. Jos olen ollut sellaisella maailmojasyleilevällä fiiliksellä.