Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätös on tehty: musta tulee etä-äiti :/

Vierailija
03.02.2015 |

Kesään asti näin. Oli kyllä tosi vaikea ratkaista asia, mutta kun miehen kanssa meni sukset ristiin ja yhdessä asuminen alkoi ahdistaa, piti tehdä jotain. Vaavi lähtee nyt isin kanssa:(

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:42"]Hyvä ap. Olen nyt lukenut kirjoituksiasi ja mielestäni vaikutat jotenkin epävarmalta sen suhteen haluatko jatkaa vauvan kasvattamista kotosalla kesän jälkeen? Korjaa jos olen väärässä. Koetko, ettei sinulla ole tarpeeksi apujoukkoja auttamassa sinua vauvan kanssa vai mistä tulee epävarmuus? Vai haluatko mieluummin tehdä uraa tms. ja olla etävanhempi?

Kaipaat tukea kanssaihmisiltä, kirjoitit. Millaista tukea kaipaat, tarkenna?

Jaksamista!
[/quote]

On mulla apujoukkojakin. Tämä äidin rooli tuli mulle vähän liian nopeasti eikä se ollut mun aloitteeni. Vauvaa mä rakastan ihan mielettömästi, alusta asti. Tarvitsen henkilökohtaista tukea, niitä ihmisiä, joiden kanssa saan olla minä. Se, joka mä aina olen ollut, kun elämä oli kevyempää.

ap

Vierailija
62/140 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tässä aloin miettimään Murun taustoja. Muru ilmeisestikin hyvin varakkaasta perheestä. voisiko olla niin, että Murun vanhemmat toki rakastaneet tyttöä mutta rakkaus osoitettu aina rahalla. saanut aina kaiken mitä vaan halunnut, eli pilalle hemmoteltu pikku prinsessa. mutta koska Muru ei oikeaa rakkautta saanut, ei Muru tiedä mitä on rakastaminen ja välittäminen. siksi Muru ei nyt osaa itsekkään rakastaa tai välittää kenestäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:42"]Hyvä ap. Olen nyt lukenut kirjoituksiasi ja mielestäni vaikutat jotenkin epävarmalta sen suhteen haluatko jatkaa vauvan kasvattamista kotosalla kesän jälkeen? Korjaa jos olen väärässä. Koetko, ettei sinulla ole tarpeeksi apujoukkoja auttamassa sinua vauvan kanssa vai mistä tulee epävarmuus? Vai haluatko mieluummin tehdä uraa tms. ja olla etävanhempi?

Jaksamista!
[/quote]

On mulla apujoukkojakin. Tämä äidin rooli tuli mulle vähän liian nopeasti eikä se ollut mun aloitteeni. Vauvaa mä rakastan ihan mielettömästi, alusta asti. Tarvitsen henkilökohtaista tukea, niitä ihmisiä, joiden kanssa saan olla minä. Se, joka mä aina olen ollut, kun elämä oli kevyempää.

ap
[/quote]
Teitkö lapsen vain pitääksesi miehesi tyytyväisenä? Hyvät lähtökohdat hankkia lapsi...

Vierailija
64/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:42"]Hyvä ap. Olen nyt lukenut kirjoituksiasi ja mielestäni vaikutat jotenkin epävarmalta sen suhteen haluatko jatkaa vauvan kasvattamista kotosalla kesän jälkeen? Korjaa jos olen väärässä. Koetko, ettei sinulla ole tarpeeksi apujoukkoja auttamassa sinua vauvan kanssa vai mistä tulee epävarmuus? Vai haluatko mieluummin tehdä uraa tms. ja olla etävanhempi?

Jaksamista!
[/quote]

ap
[/quote]

Mutta kun sä et ole enää se sama ihminen.
Miten lapsi voi jäädä isälleen joka viihdekäyttää huumeita eikä edes halua yöheräilyä hoitaa puhumattakaan vaipoista. Kamala tulevaisuus. Lapsen hän haluaa pitää kostaakseen sinulle.

Vierailija
65/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että kaksi hoitajaa plus apujoukot ei riitä vaan sub pitää saada olla se sama kevyt nainen mikä ennenkin 24/7.

Vierailija
66/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
67/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap

Vierailija
68/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap
[/quote]

Ei, mies halusi pitää sut kotona pettämisesi jölkeen koska luuli sun muuttuvan.

Vierailija
69/140 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru sanoi että kaipaa tukea ja samaa mieltä olemista. Niinhän se on ollut joka ketjussa.

Mutta kun ei ole kiva kehua kuinka fiksusti Muru onkaan hoitamassa tilanteen kun normaali ihminen näkee että kohta käy kipeää ja kovin. Silloin mielummin varottaa ettei kannatta hankkia vauvaa vain siksi että mies ei suostu käyttämään kortsua jne.

Mites muuten mies pärjää vauvan kanssa kun ei aikonut koskaan kakkavaippaa vaihtaa jne ??

Veikkaan että jos Muru ei aikuistu yhtään niin lapsen olisi parempi kasvaa isänsä kanssa vaikka tämä satunnaisesti käyttäisikin huumeita jne. Mutta jos muuten olisi normaali vanhempi. Murun vanhemmista ei ole lapsen kasvattajiksi päätellen siitä miten naiviksi Muru on jäänyt.

Tai rehellisesti en usko että Murua oikesti edes on. Ei kukaan voi sanoa että petti vahingossa mutta en enää koskaan tee sitä ja hakeudu sitten kuitenkin taas tilanteeseen jossa pettäminen on todella helppoa ja taas sortuu. Muutenkin oma itsetuntemus ja muiden ihmisten tilanteeseen asettuminen on lähellä alakoululaisen tasoa. Jos Muru on oikeasti olemassa niin lapsuuden kasvatus lienee ollut hyvin rahapainotteinen ym. Rakkaus, välittäminen ja hyvä perhearki on jäänyt kokematta. Siinä tapauksessa varmaankaan olisi oikein haukkua Murua. Minkäs sille voi että lapsuus on ollut huono. Mutta toisaalta kyllä ihmisen pitäisi aikuisena kyetä kasvamaan henkisesti ja erityisesti kun Murulla on kaikenmaailman terapeutit ym käytettävissä.

Jos Muru on oikeasti olemassa niin anteeksi rankat kommentit joita olen heittänyt ketjuihin. Esim se että ei kannattaisi hankkia vauvaa noin epävarmaan suhteeseen, se että mies ei liene oikea kun suhde ei kuulostanut hyvältä ennen vauvaakaan, kummalle vauva jäisi jos eroaisitte jne. 

Ehkä jatkossa ei kannattaisi kysyä tukea ja samanmielisyyttä omiin päätöksiin vaan mielipiteitä. Lukea ne oikeasti ajatuksella ja harkita tilanne sitten kuten parhaaksi näkee. Näin jäisi monta turhaa mielipahaa kokematta kun kuuntelisi muitakin eikä vain menisi omalla sinisilmäisellä näkemyksellä kerta toisensa jälkeen tekemään tyhmyyksiä.

tsemppiä Muru.

Vierailija
70/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Koita miettiä rauhassa, mitä haluat tehdä ja sitoudu siihen lujasti. Onko vauva tyttö vai poika? Oli kumpi tahansa, niin lapsi tarvitsee äidin mallin elämäänsä.

Elämä muuttuu, kun lapsi syntyy. Vastuu on suuri. Äidin rooliin pitää sitoutua joka päivä ja laittaa lapsen tarpeet edelle. Mutta se lapsen hoito kyllä siitä helpottaa paljon viimeistään, kun lapsi menee kouluun. Jos äiti ja isä on molemmat tasapainoisia ihmisiä, niin kyllä se on niin, että vanhemmat hoitaa lastaan parhaiten. Yritä kuitenkin pysyä mukana lapsesi elämässä ja koita pitää asialliset välit mieheen, koska se on lapsenkin etu.

Vierailija
71/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:42"]Hyvä ap. Olen nyt lukenut kirjoituksiasi ja mielestäni vaikutat jotenkin epävarmalta sen suhteen haluatko jatkaa vauvan kasvattamista kotosalla kesän jälkeen? Korjaa jos olen väärässä. Koetko, ettei sinulla ole tarpeeksi apujoukkoja auttamassa sinua vauvan kanssa vai mistä tulee epävarmuus? Vai haluatko mieluummin tehdä uraa tms. ja olla etävanhempi?

Jaksamista!
[/quote]

ap
[/quote]

Miten lapsi voi jäädä isälleen joka viihdekäyttää huumeita eikä edes halua yöheräilyä hoitaa puhumattakaan vaipoista. Kamala tulevaisuus. Lapsen hän haluaa pitää kostaakseen sinulle.
[/quote]

Noi on onneksi menneitä juttuja. Vauva nukkuu tosi hyvin ja mies on jättänyt noi tavat.

ap

Vierailija
72/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap
[/quote]
Ja sulla ei ole omia mielipiteitä? Lapsestasi tulee varmaan tosi onnellinen kun kuulee että syntyi vain koska äiti halusi miellyttää isää...

Vierailija
73/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap
[/quote]

Ei, mies halusi pitää sut kotona pettämisesi jölkeen koska luuli sun muuttuvan.
[/quote]

Mä en tiedä enää, mikä on aitoa. Olen aika hukassa nyt. Pelkään, että olen mä mitä mieltä tahansa, mä olen väärässä.

ap

Vierailija
74/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:42"]Hyvä ap. Olen nyt lukenut kirjoituksiasi ja mielestäni vaikutat jotenkin epävarmalta sen suhteen haluatko jatkaa vauvan kasvattamista kotosalla kesän jälkeen? Korjaa jos olen väärässä. Koetko, ettei sinulla ole tarpeeksi apujoukkoja auttamassa sinua vauvan kanssa vai mistä tulee epävarmuus? Vai haluatko mieluummin tehdä uraa tms. ja olla etävanhempi?

Jaksamista!
[/quote]

ap
[/quote]

[/quote]

Noi on onneksi menneitä juttuja. Vauva nukkuu tosi hyvin ja mies on jättänyt noi tavat.

ap
[/quote]

Niin, mitä nyt syksyllä viimeksi huumeita veti.

Vierailija
75/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap
[/quote]
Ja sulla ei ole omia mielipiteitä? Lapsestasi tulee varmaan tosi onnellinen kun kuulee että syntyi vain koska äiti halusi miellyttää isää...
[/quote]

Rakastettuna se syntyi! Ei se rakkautta vähennä, vaikka on vaikeaa.

ap

Vierailija
76/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:47"]Miksi sää päätit hankkia sen lapsen vai oliko vahinko?
[/quote]

Mies halusi tosi paljon.

ap
[/quote]
[/quote]

Rakastettuna se syntyi! Ei se rakkautta vähennä, vaikka on vaikeaa.

ap
[/quote]
Haloo, mies halusi tosi paljon?? Eikö tuo kerro sun asenteesta oleellisen?

Vierailija
77/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat jotenkin vastenmieliseltä ihmiseltä enkä ole ollenkaan varma noiden juttujesi perusteella onko sinusta sitoutumaan äitiyteen jossei isot tukijoukotkaan riitä. Oletko jäänyt jossain määrin lapsen tasolle? Jos vauvan isä on yhtään vakaampi persoona niin jätä suosiolla lapsi hänen hoitoonsa ja tyydy etän rooliin. Lapsi alkaa olla siinä iässä että todella kärsii jos häntä heitellään vanhemmalta toiselle. Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, eikä miesten perässä juokseva teini-ikäisen pitkäjänteisyydellä varustettu viininlipittäjä ole sitä lähimainkaan.

Vierailija
78/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:11"]Vaikutat jotenkin vastenmieliseltä ihmiseltä enkä ole ollenkaan varma noiden juttujesi perusteella onko sinusta sitoutumaan äitiyteen jossei isot tukijoukotkaan riitä. Oletko jäänyt jossain määrin lapsen tasolle? Jos vauvan isä on yhtään vakaampi persoona niin jätä suosiolla lapsi hänen hoitoonsa ja tyydy etän rooliin. Lapsi alkaa olla siinä iässä että todella kärsii jos häntä heitellään vanhemmalta toiselle. Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, eikä miesten perässä juokseva teini-ikäisen pitkäjänteisyydellä varustettu viininlipittäjä ole sitä lähimainkaan.
[/quote]

Jahas. Kiitos. Juuri nyt mä en kaipaa tuollaista.

ap

Vierailija
79/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:11"]Vaikutat jotenkin vastenmieliseltä ihmiseltä enkä ole ollenkaan varma noiden juttujesi perusteella onko sinusta sitoutumaan äitiyteen jossei isot tukijoukotkaan riitä. Oletko jäänyt jossain määrin lapsen tasolle? Jos vauvan isä on yhtään vakaampi persoona niin jätä suosiolla lapsi hänen hoitoonsa ja tyydy etän rooliin. Lapsi alkaa olla siinä iässä että todella kärsii jos häntä heitellään vanhemmalta toiselle. Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, eikä miesten perässä juokseva teini-ikäisen pitkäjänteisyydellä varustettu viininlipittäjä ole sitä lähimainkaan.
[/quote]

Jahas. Kiitos. Juuri nyt mä en kaipaa tuollaista.

ap
[/quote]
et ehkä kaipaa mutta tarviit nyt sitä, että joku uskaltaa sanoa asiat ihan suoraan niin kuin ne on. totuus on joskus julmaa Muru!

Vierailija
80/140 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:11"]Vaikutat jotenkin vastenmieliseltä ihmiseltä enkä ole ollenkaan varma noiden juttujesi perusteella onko sinusta sitoutumaan äitiyteen jossei isot tukijoukotkaan riitä. Oletko jäänyt jossain määrin lapsen tasolle? Jos vauvan isä on yhtään vakaampi persoona niin jätä suosiolla lapsi hänen hoitoonsa ja tyydy etän rooliin. Lapsi alkaa olla siinä iässä että todella kärsii jos häntä heitellään vanhemmalta toiselle. Lapsi tarvitsee pysyvyyttä, eikä miesten perässä juokseva teini-ikäisen pitkäjänteisyydellä varustettu viininlipittäjä ole sitä lähimainkaan. [/quote] Jahas. Kiitos. Juuri nyt mä en kaipaa tuollaista. ap

[/quote]

Truth hurts.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan