Toivooko naiset tyttöä ja miehet poikaa?
Siis noin niinkuin YLEISESTI ottaen? Vasta tätä palstaa lukiessani olen ollut havaitsevinani näin. Nyt kun oman hankinta alkaa olla ajankohtainen, niin lähtökohtaisesti toivon raskautta, en tyttöä tai poikaa :)
Kommentit (50)
Kumpikin käy totta kai mutta olisi kyllä kiva saada edes yksi poika, lähinnä koska omassa perheessäni oli vain tyttöjä. En ole siis ikinä saanut nähdä pikkupojan elämää läheltä, ja vanhemmillekin olis varmaan ihanaa jos olisi lapsenlapsena vaihteeksi poika. Eihän ne ikinä sellaista myöntäis, molemmat sukupuolet käy heille paremmin kuin hyvin. Mutta lapsia ei olla hankkimassa varmaan vielä moneen vuoteen joten saa nähdä...
Aluksi minä toivoin tyttöä ja mies poikaa, mutta raskauden aikana aloin haluta poikaa ja mies tyttöä. Tyttö sitten tuli, enkä voisi enää kuvitellakaan, että meillä olisi joku muu lapsi.
Me toivottiin molemmat ekasta tyttöä, mies ehkä enemmän kuin minä. Tyttö saatiin. Sitten toivoin toisesta tyttöä, sillä olen sitä mieltä että tytölle sisko on erityisen tärkeä. Tuli toinenkin tyttö.
Mies on täysin myyty, ja kyllä nuo pikkuprinsessat pyörittää sitä niin että välillä sääliksi käy...:)
Minä jäin vielä haikailemaan poikaa, vaikka ei varmaankaan enää kolmatta yritetä. Mies ei jotenkin innostu poika-ajatuksesta yhtään, ajattelee sen olevan hankalampaa jne.
Olen nainen ja toivon pelkkiä poikia... Sukumme naisilla on ollut paljon rintasyöpää, enkä toivo lapsilleni samaa
Ekalla kerralla toivoin poikaa, toisella kerralla tyttöä ja kolmannella poikaa. Sain mitä halusin :)
Toivon kyllä poikaa. Tiedän, etten jaksaisi kuunnella tytöstä lähtevää draamaa :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:26"]Ekalla kerralla toivoin poikaa, toisella kerralla tyttöä ja kolmannella poikaa. Sain mitä halusin :)
[/quote]
Oho :D
Haluaisin molemmat, ensin pojan ja sitten tytön. Mies sanoi tässä taannoin että hän haluaisi meille tytön ja olin aika hämilläni kun olin aina automaattisesti ajatellut juurikin näin geneerisesti että hän haluasi pojan.
Ei. Minä toivoin poikia ja poikia sain. Juurikin tuo draama mitä tytöillä on..
Toivoin poikia ja sain.
T: Tyytyväinen äiti.
Parempi ois lapsella tytöks syntyä. Miesten asema on huonompi Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:33"]
Ei. Minä toivoin poikia ja poikia sain. Juurikin tuo draama mitä tytöillä on..
[/quote]
vaikuttaa siltä, että Sinä oletkin se draaman aiheuttaja asenteellasi.
t. Poikien äiti
Halusin pojan ja sain. Pojat on niin suurpiirteisiä jo pienestä pitäen.
En oikeasti toivonut kumpaakaan mutta oletin että odotin poikaa - molemmilla kerroilla. Kaksi tyttöä tuli ja nyt tuntuu että juuri näin oli tarkoitettu. Ovat jo suloisia nuoria naisia ja hyvin on kaikki mennyt :) Joskus mietin millaista olisi olla pojan äiti mutta kolmatta enmme kuitenkaan koskaan halunneet.
Mä olen jostain syystä toivonut poikaa, ehkä siksi että mulla on aina ollut sellainen outo tunne että tulen saamaan pojan, vaikka ei sillä sukupuolella oikeastaan mulle sen suurempaa väliä ole! Saa nähdä. Olen siis nainen.
Meillä mies halusi tyttöä, ja saikin prinsessansa. Mulle ei ollut väliä. Jos saisimme vielä toisen lapsen, niin haluaisin ehkä toisen tytön, mies samoilla linjoilla :)
Toivoin molempia mutta pakko sanoa että meillä (nyt jo aikuinen) poika on aiheuttanut enemmän draamaa kuin tyttäreni :D Että ei se ole aina niin mustavalkoista että tytöt sitä ja pojat tätä.
Hävettää myöntää, mutta toivoin poikaa ihan älyttömästi. Olin lapsena poikatyttö ja inhosin kaikkea tyttömäistä. En olisi aikuisenakaan jaksanut mitään prinsessahörhellyksiä ja pissismimmit ällöttävät minua. Mieskin tunnusti toivovansa poikaa, koska hänellä oli tyttö ennestään. Poika saatiin.
"Odotin" ekalla kerralla poikaa, se vain oli joku sellainen lämmin ajatus mielessä, että pieni poika. Toisella kerralla toivoin selkeästi tyttöä. Molemmat sain, myös minä. Jos olisi mennyt toisin, olisin ollut tasan yhtä onnellinen. Ai