Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivooko naiset tyttöä ja miehet poikaa?

Vierailija
03.02.2015 |

Siis noin niinkuin YLEISESTI ottaen? Vasta tätä palstaa lukiessani olen ollut havaitsevinani näin. Nyt kun oman hankinta alkaa olla ajankohtainen, niin lähtökohtaisesti toivon raskautta, en tyttöä tai poikaa :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 27-vee. Tyttö etusijalla.

Vierailija
2/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies,

Itse toivon, että lapsella on kummassakin kädessä viisi sormea, ja kaikki muutkin kaikki kohdillaan.

Sukupuolella ei ole väliä, vaikka täytyy sanoa, että minulla on ollut onni kun meille on tullut kumpiakin. Uskoisin, että lapsetkin arvostavat sitä, kun on sekä veljiä, että siskoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:26"]

Ekalla kerralla toivoin poikaa, toisella kerralla tyttöä ja kolmannella poikaa. Sain mitä halusin :)

[/quote]

Miksi?

Vierailija
4/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla ei väliä, saatiin tyttö. Toisella kertaa toivottiin poikaa, saatiin tyttö. Kolmannella kerralla toivottiin taas poikaa, saatiin tyttö. :) Enempää ei tehdä joten toivotaan, että tytöt tuo meille sitten niitä poikia.

Vierailija
5/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toivotte jotain sukupuolta, niin mitä tarkalleen ottaen silloin toivotte? 

Vierailija
6/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tuntuu siltä että naiset useammin toivovat tyttöä kuin miehet poikaa. Naisilla on joku fantasia siitä että he voivat leikkiä prisnessaleikkejä tyttönsä kanssa, shoppailla ja jotenkin jakaa jotain tyttöjen juttuja tyttärensä kanssa.

Miehenä ehdottomasti en välitä mitä sukupuolta lapsi on. Jos ase ohimolla joutuisin valitsemaan niin silloin valitsisin tytön. Miksi? Koska kysymyksessä on vastakkainen sukupuoli. Tiedän mitä poikana olo on, siksi olisi mielenkiintoista seurata miltä tytön aikuistumisprosessi näyttää.

Voi olla että oma suhde vanhempiini myös vaikuttaa asiaan. Isäni kanssa minulla ei ollut mitään yhteistä eikä hänellä ollut mitään tarvetta jakaa kanssani jotain "poikien juttuja." Enkä tästä ole mitenkään katkera. Äitini taas aina sanoi miten iloinen hän oli ettei saanut tyttöjä vaan vain vastakkaisen sukupuolen edustajia. Äitini avoimesti halveksi ja väheksyi "naiseellisia juttuja" pitäen niitä tyhminä ja lapsellisina ja sanoi ettei olisi kestänyt prinsessa- ja myöhemmin meikkileikkejä tyttären kanssa. Ehkä tämä - näin nojatuolipsykologian avulla analysoiden - sai minut myös haluamaan vastakkaisen sukupuolen edustajaa koska tiedän mitä poikien päissä liikkuu, ja siksi mieluummin haluaisin sukeltaa tytön ajatusmaailmaan.

Vierailija
7/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla lapsella ei ollut niin väliä kumpi tulee (tyttö tuli), mutta kyllä toisen kohdalla sanoin ihan rehellisesti salissa "huh, poika tuli, onneksi".Vaimokin totesi siinä toettuaan että nyt on kumpiakin yksi niin ei tarvitse enää synnäripuuhiin ryhtyä.

Ja jos eka olisi ollut poika, niin todnäk olisin myös sanonut samat tytön tullessa toisena...

Vierailija
8/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:48"]

[/quote]

Omituinen kysymys. No tietysti tyttöä tai poikaa. En minä nyt ainakaan mitään välimuotoa toivo, tosin jos sellainen tulee niin sitten tulee. Miksi ei saisi toivoa? Minun mielestäni ihan inhimillistä toivoa vaikka poikaa jos on jo monta tyttöä tai toisinpäin.

Vierailija
9/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tyttöä. Ehkä siksi, kun ei ollut siskoja vaan 2 veljeä. Tai siksi, kun ne on vaan niin söpöjä ja ihkuja. -M33

Vierailija
10/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:52"]

[/quote]

Omituinen kysymys. No tietysti tyttöä tai poikaa. En minä nyt ainakaan mitään välimuotoa toivo, tosin jos sellainen tulee niin sitten tulee. Miksi ei saisi toivoa? Minun mielestäni ihan inhimillistä toivoa vaikka poikaa jos on jo monta tyttöä tai toisinpäin.

[/quote]

Veikkaan että siihen sukupuoleen liittyy jotain odotuksia...?

Vierailija
11/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla toivoin poikaa, koska lähipiirissä oli vain tyttölapsia. Ja poika myös tuli. Toisesta toivoin sitten tasapuolisuuden nimissä tyttöä ja sehän sieltä tulikin. Näitähän ei saisi varsinkaan äidit ääneen sanoa, niin tunnustetaan edes täällä :)

Vierailija
12/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis kiva, jos olis molempia sukupuolia olevia lapsia. Nyt on vasta ensimmäinen tuloillaan, enkä osaa oikein toivoa mitään.

Vierailija
13/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina toivonut tyttöä ja neljä niitä on tullut! Viidennestä emme vielä tiedä onko tyttö vai poika mutta salaa toivon vieläkin tyttöä. Mies taas on varma että nyt on poika. Hän toivoo sitä niin paljon että joudun toppuuttelemaan. Toisaalta en haluaisi hänen pettyvän mutta kun on se tyttö olo taas...vielä muutama viikko odotellessa ja sitten tietää onko psllit vai ei.

Vierailija
14/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

Sitä varmaan juuri kysyttiin, että miten oletat sen pojan olevan erilainen niistä kaikista tytöistäsi. Toki saa toivoa, mutta on hyvä tiedostaa, mitä ennakkokäsityksiä siihen toiveeseen liittää, ja miksi toivoo juuri sukupuolta eikä vaikka hiljaista ja kilttiä lasta kolmen rämäpään jälkeen.

Vierailija
15/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toivoin tyttöä, samoin toivoi kyllä lapsen isäkin. Tyttö onneksi tuli <3 

Vierailija
16/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 20:52"]

[/quote]

[/quote]

Mutta mitä se tyttö tai poika sinulle tarkoittaa? Toivotko lapselta jotain tiettyä ominaisuutta ja miksi ajattelet sen ominaisuuden olevan vain tietyllä sukupuolella? En vain ymmärrä näitä sukupuolitoiveita. Ymmärrän toki, jos joku ajattelee haluavansa vaikka fiksun tai harkitsevaisen lapsen. En vain käsitä mitä tarkoittaa toivoa tyttöä tai poikaa muuta kuin sitä, että sillä on joko pippeli tai pimppi ja miksi se olisi toivomisen arvoinen asia.

Vierailija
17/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin taitaa mennä!Mutta ite  toivoin poikaa/poikia ja kun sain niin jokunen vuos meni kunnes tajusin miten hulluja mun toiveet oli,no ainakin toteutui :D

Vierailija
18/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin yleensä menee. En tunne yhtään miestä, joka olisi toivonut tyttöä, siis silloin kun kyse on ensimmäisestä lapsesta. Toki pojan tai kahden jälkeen miehetkin voi toivoa tyttöä, useimmat kuitenkin haluaisivat molempia.

Vierailija
19/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mieheni että minä toivoimme ekassa raskaudessa tyttöä jostakin syystä, mutta emme toki olisi silti olleet pettyneitä, jos olisi poika tullut. Olisiko ollut aavistus, että tyttö on tulossa. 

Vierailija
20/50 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin kaikissa raskauksissa poikaa, sain. Myös tuttuni ovat toivoneet poikaa. Lähipiirissäni se on ollut useinkin noin päin. Ja vasta vauvalla sain lukea kuinka jotkut toivovat tyttöä.

Nyttemmin olen kehittynyt ihmisenä ja toivon tyttöä.

Ehkä lapsuuden perheeni naishalveksunnat vaikuttivat. Nyt arvostan itseäni ja uskallan käydä myös omaa lapsuuttani läpi tytön syntyessä(jos syntyy joskus).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi