Jos sinulla olisi 2tonnia
Kommentit (51)
Mentäisiin perheen kanssa minilomalla. Varattaisiin hotelli kahdeksi yöksi vaikka Helsingistä. Ostaisin itselleni läppärin opiskelua varten. 1000€ vaatetta itselle,miehelle ja pojalle alkaen ihan käsilaukusta, talvikenkiin ja talvitakkiin. Loput säästöön seuraavaa rikki menevää kodinkonetta tai auton korjausta varten.
No olisiko 1000000e sitten parempi ettei joku nyt vain tuntisi itseään köyhäksi?
Menisin ekana hierotaan,syömään ja niin..en tiedä :D
En varmaan mitään ihmeellistä, kun en tällä hetkellä tarvitse mitään uutta/säästä mitään erityistä varten. Veisin puolisoni ulos syömään ja ostaisin pullon kallista shampanjaa ystävänpäiväksi. Eipä mitään erityistä tule mieleen, hävettää melkein, kun on normaalistikin rahaa ostaa kaikki välttämättömät ja pakolliset asiat. Raha ei ole koskaan poltellut taskussani eli ei minulla ole koskaan ollut tarvettä tuhlata kaikkea, mitä olen saanut.
10 tonnia on tilillä "ylimääräistä", jota minulla ei ole mikään kiire käyttää. Kylppäriremontti tulossa, tietty mieskin siihen osallistuu, mutta silti suuri osa varmasti menee siihen...
Ihme vastauksia. :) Kieltäytyisittekö 2000 eurosta jos joku olisi lahjoittamassa? Koska teillä on jo niiiiin paljon ylimääräistä ja sehän on ihan pikkuraha. Hahhah. Ja kaikki käyttäisivät silti rahan vain itseensä.
Käytän ne seksipalveluihin. Ennen kesää on kaikki rahat loppu. Etsin töitä niin voi jatkaa elämäntapaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:41"]
Ihme vastauksia. :) Kieltäytyisittekö 2000 eurosta jos joku olisi lahjoittamassa? Koska teillä on jo niiiiin paljon ylimääräistä ja sehän on ihan pikkuraha. Hahhah. Ja kaikki käyttäisivät silti rahan vain itseensä.
[/quote]
Ei siitä tietenkään kieltäytyisi, mutta onhan tuo vähän outo kysymys. Ei 2000e kovin iso raha ole normaalille työssäkäyvälle ihmiselle, että sitä pitäisi erikseen miettiä mihin sen laittaa. Suurimmalla osalla ihmisistä on varmaan kuitenkin tuon verran säästössä koko ajan. Melkein sama kuin kysyisi "jos sinulla olisi kymppi, mihin sen käyttäisit". No, laittaisin muiden kymppien sekaan?
Huomaa kyllä vastauksista kellä sitä rahaa ei ole, eikä tule koskaan olemaankaan - kaikki laitettaisiin heti haisemaan ihan turhuuksiin. Ts. heti on hirveä himo tuhlata kaikki. Näin varmaan tekevät palkkapäivänäkin, kun sitä rahaa on, ja loppukuu kärvistellään?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:03"]
Mentäisiin perheen kanssa minilomalla. Varattaisiin hotelli kahdeksi yöksi vaikka Helsingistä. Ostaisin itselleni läppärin opiskelua varten. 1000€ vaatetta itselle,miehelle ja pojalle alkaen ihan käsilaukusta, talvikenkiin ja talvitakkiin. Loput säästöön seuraavaa rikki menevää kodinkonetta tai auton korjausta varten.
[/quote]
Siis puhehan oli kahdesta tonnista... Melko paljon meinaat sillä saada, tonnilla kolmelle henkilölle uudet talvivaatteetkin. Kannattaisi mieluummin panostaa vähän parempilaatuisiin vaatteisiin, ei tuolla rahalla kunnollista talvisettiä kolmelle saa sitten millään.
Jos minulla olisi 2 tonnia, olisin todella huolissani tulevaisuudesta, kun tuolla maksan vain yhden vuoden opiskelun eteenpäin. Alkaisin säästää lisää pikimmiten etten joutuisi raha-asioiden kanssa liriin seuraavana vuonna. Harmittaisi myös lomailun puuttuminen. Minulla on oikeasti säästössä noin 15 000, joihin en siis todellakaan koske. Osa on iät ajat säästetyllä lomatilillä, osa ensi vuoden maksuihin, osa työsäästöjä, suurin osa sitten sijoitustileillä. Valmistaudun mahdolliseen opintojen jälkeiseen niukkaan elämään, kun pääsen leveän leivän pariin vasta pari vuotta valmistumisesta.
Jos tulisi pari tonnia ilmaista rahaa, laittaisin 75% säästöön ja mälläisin loput 500 miten haluan :) lähtisin pienelle ulkomaanmatkalle.
On tuo ja paljon ylikin. En kuitenkaan osaa tuhlata muuhun kuin matkustamiseen ja syömiseen. Eli jonnekin lämpimään sitä varmasti tulisi mentyä useampaankin otteeseen. Ja ravintolaan.