Jos sinulla olisi 2tonnia
Kommentit (51)
Jos saisin nyt ylimääräisenä 2000e, niin ekaksi menisi osa autoremppaan. Sitten ostaisin pyykinpesukoneen ja kävisin jollain kivalla viikonloppulomalla :) Loput sitten säästöön tai elämiseen.
Lähtisin kivalla matkalle ja ostaisin vähän vaatteita, kosmetiikkaa ja kirjoja, jos jotakin vielä jäisi.
[quote author="mammanpoika" time="03.02.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 21:00"]
1800e säästöön ja 200e pelkkään mässäilyyn, roskaruokaan karkkeihin, leffaan!! :D t. opiskelija, jolla jää kaiken jälkeen 50e/kk käteen ruokaan yms, jo pari vuotta näin ja sais riittää kohta! :)
[/quote]
Eihän tuolla pysy edes hengissä? :D Syötkö jotain linnunsiemeniä? :)
[/quote]
En väitä, että olisi helppoa tms :D Makaronia, ketsuppi on luksusta ja onneks kouluruoka on ilmainen! :D Sit välillä porukat kutsuu syömään ja poikaystävä maksaa joskus ruuat, vaikken halua loisia toisen rahoilla.
Kaks tonnia on niin pieni raha. Maksaisin varmaan autovelkaa pienemmäks.
Varmaan aikoisin ostaa laskettelupuvun ja vähän jotain muitakin vaatteita. Paitoja pari, housut... Mutta lopulta sitten kuitenkin huomaisin, että ne rahathan menikin ruokaan ja laskuihin. Niin kuin aina, jos jostakin ylimääräistä rahaa saan.
Mä olen ostamassa varastoa, joten luultavasti menisi siihen käsirahaksi.
Samaan pinoon menis muiden säästöjen kanssa.. Uutta autoa varten
Sain tuon verran veronpalautusta joulun alla. Ostin pyykinpesukoneen, käsilaukun, verhot ja loput 800 e laitoin rahastoon säästöön.
Jos nyt saisin tuon summan, laittaisin suuremman osan sijoituksiin ja käyttäisin pienemmän summan, ehkä 300-400 e johonkin isompaan hankintaan.
Mulla on säästössä yli 33 tuhatta... Jos nyt saisin 2 tonnia ylimääräistä ostaisin Lundian kirjahyllyn.
Ostaisin uuden sängyn, veisin perheen tasokkaaseen kylpylään ja palkkaisin personal trainerin itselleni :D
Tuntisin itseni todella köyhäksi, jos olisi vain 2000 euroa rahaa.
Jos saisin 2000 ylimääräistä niin varmaan kävisin kampaajalla ja hankisin kunnon ulkoilupuvun ja tekisin lapsen kanssa jotain kivaa. Tällä hetkellä rahat riitävät elämiseen ja lapsen tarpeisiin hyvin kun nipistää vähäsen omista tarpeista.
No mulla jää joka kuukausi säästöön 1500€. Sitten kun on muutama tonni tilillä teen ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. Niin kauan kuin on lainaa, ei paljon tarvi miettiä mihin "tuhlaa". Sitten kun laina on maksettu, menee kyllä elämä rankaksi kun täytyy koko ajan miettiä miten rahansa sais kulumaan. :D Tai sitten voi vähentää työntekoa. :)
Katsoisin jos cirque du soleilin quidamiin olisi enää lippuja
muutamia satojatuhansia on paassyt kertymaan, nyt oon ostamassa tyttarelle asuntoa... kaikki palkoista saastettya
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:40"]No mulla jää joka kuukausi säästöön 1500€. Sitten kun on muutama tonni tilillä teen ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan. Niin kauan kuin on lainaa, ei paljon tarvi miettiä mihin "tuhlaa". Sitten kun laina on maksettu, menee kyllä elämä rankaksi kun täytyy koko ajan miettiä miten rahansa sais kulumaan. :D Tai sitten voi vähentää työntekoa. :)
[/quote]
Et vastannut siihen mitä tekisit jos saisit 2000€ :)
Mulla on 3000€ puskurina tilillä. Tiedän että on työpaikan vaihto edessä ja taitaa tulla tarpeeseen myöhemmin eli sinne jätän. Velkaa ei ole, jos olisi, maksaisin sitä tuolla rahalla.
Jos minulla olisi 2tonnia, puolet käyttäisin täysin itseeni; vaatteita, kirjoja, CD- ja DVD -levyjä. Loput rahoista pistän ruokiin, laskuihin ja muuhun tarpeelliseen. Ja jos rahaa jää yli, ne pistän säästöön pahan päivän varalle
Mä lähtisin lomalle perheen kanssa jonnekin lämpimään. Judt nyt olisi hieno lähteä, mutta 5-henkinen perhe ei tuolla rahalla kovin pitkälle pötki.
Kyllähän se kaksi tonnia löytyy muutenkin, mutta jos tässä nyt kuvitellaan vaikka tilanne että joku ojentaisi sen minulle jonain arpajaisvoittona ja pitäisi heti päättää, mihin käyttää...
Ostaisin 10 kerran kortin hierojalle ja laittaisin 150e jemmaan seuraavaa kampaamokäyntiä varten (kävin just). Veisin talvitakin pesulaan ja noin viisi paria kenkiä suutarille kantalappujen vaihtoon ja muuten korjattavaksi. Katsoisin, löytyisikö vaikka kesällä jotain konserttia tai muuta kivaa, mihin ostaisin liput.
Eli toisin sanoen yrittäisin keksiä mieluummin palveluita, joita voisin käyttää, enkä ostaisostaisi tavaroita.