haluan erota, mutta en uskalla..
Miten te, joilla on talolaina ja lapsi olette uskaltaneet erota? Lyhyesti siis: Minä alan opiskella äitiysloman jälkeen, miehellä taas on vakipaikka. Meillä on yhteinen omakotitalo ja lyhennämme lainaa saman verran kumpikin. Nyt olen siinä pisteessä etten enää halua olla hänen kanssaan. Vaikeaa on ollut ajoittain, mutta en ole edes enää varma rakastanko häntä vielä. Mitä ihmettä siis teen?? Talo myyntiin, asuisimmeko saman katon alla niin kauan kunnes talo saatu myytyä vai kuinka! Niin ja miten ihmeessä pärjään yksin opiskelijana lapsen kanssa kaikkien menojen kanssa! Ja ennenkuin kukaan tuomitsee: Olin vakituisessa työssä kun tulin raskaaksi--sain potkut, joten ei ole ajattelemattomuudesta lapsen hankinta kiinni.
Panikoin ja pähkäilen kun pelkään vain tulevaa, mitä jos en pärjääkään...
Kommentit (18)
Te jotka olette eronneet kun suhteessa on jo lapsia, kuinka vaikea päätös oli? Mikä ratkaisi?
Ap
Voitko asua vaikka vanhempien luona sen aikaa, kun myytte asuntoa? Voi olla yllättävän rankkaa punkata kuukausitolkulla saman katon alla. Ajattele myös miestäsi, jolle se voi olla tosi tuskallista, jos hän vielä välittää. Sosiaalitoimi tai joku instanssi voi auttaa selvittämään elatusasioita
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:16"]Voitko asua vaikka vanhempien luona sen aikaa, kun myytte asuntoa? Voi olla yllättävän rankkaa punkata kuukausitolkulla saman katon alla. Ajattele myös miestäsi, jolle se voi olla tosi tuskallista, jos hän vielä välittää. Sosiaalitoimi tai joku instanssi voi auttaa selvittämään elatusasioita
[/quote]
Se onkin toinen ongelma. Tällä paikkakunnalla minulla ei ole enää mitään jos/kun eroamme. Perheeni siis asuu yli 300km päässä.
Mies on meillä se erolla uhkailija, mutta nyt minulta meni kokonaan hermo ja jaksaminen. Ei pysty enää. Ei ole lasta kohtaan oikein jos vanhemmat tappelee koko ajan vieressä :(
Ap
Vähän heikolta vaikuttaa. Kuinkahan paljon miehesi halusta erota on vain sitä, että häntä ahdistaa, kun olet työtön ja hänen harteillaan on vastuu lainoista ym. hän voin pelätä näitä asioita enemmän kuin itse edes tajuaa ja se ehkä purkautuu erouhkauksina. Mielstäni voisit funtsaa ja puhua hänenkin kanssaan tuota asiaa. JOskus kun pelko saa ne oikeat kasvot, ei tarvitsekaan erota vaan ratkaista se itse ongelma eli taloudellinen turvattomuus esimerkiksi
Entä jos lapsi jäisi miehelle, niin sinä voisit keskittyä opiskeluihisi?
Oletteko kokeilleet perheterapiaa..?
Toivottavasti et ehdi paljoa pohtia, vaan mies monottaa sinut pihalle ennen kuin itse ehdit häntä "jättämään".
Ei me riidellä rahasta tai muustakaan vastaavasta. Saan hyvin äitiyspäivärahaa, siksi nyt ei stressaakaan raha. Muu parisuhde onkin yhtä paskaa kun mies ottaa kaiken riidanhaastamisena. Riitoja olisi huomattavasti vähemmän jos mies vastaisi asialliseen kysymykseen asiallisesti huutamatta tai haukkumatta minua. Miehellä on sellainen ammatti että hän ei lastamme voi täysipäiväisesti ottaa. Enkä lapsesta suostuisikaan luopumaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:34"]Ei me riidellä rahasta tai muustakaan vastaavasta. Saan hyvin äitiyspäivärahaa, siksi nyt ei stressaakaan raha. Muu parisuhde onkin yhtä paskaa kun mies ottaa kaiken riidanhaastamisena. Riitoja olisi huomattavasti vähemmän jos mies vastaisi asialliseen kysymykseen asiallisesti huutamatta tai haukkumatta minua. Miehellä on sellainen ammatti että hän ei lastamme voi täysipäiväisesti ottaa. Enkä lapsesta suostuisikaan luopumaan.
Ap
[/quote]
Ei tarvitse kokonaan ottaa, viikko-viikko systeemi on paras niin isikin saa jatkaa lapsen elämässä yhtä paljon kuin äiti.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:31"]Toivottavasti et ehdi paljoa pohtia, vaan mies monottaa sinut pihalle ennen kuin itse ehdit häntä "jättämään".
[/quote]
Mihin hän minut omasta talostani potkisi?
Ap
Minä olen ehdottanut terapiaa, mies ei usko sellaiseen.. Eli emme ole käyneet terapiassa.
Ap
Meillä riideltiin yhteen väliin paljon. Kaikesta. Minä olen meidän parisuhteessa se äkkipikaisempi osapuoli. Meillä auttoi, kun mies vaan yht äkkiä muuttui positiivisemmaksi, ei lähtenyt enää riitelemään joka äyskähdyksestäni. Ja näin sitten loppupeleissä minustakin on tullut positiivisempi, en haasta enää riitaa joka asiasta. Voisit kokeilla samaa taktiikkaa, jos de sun mies vaikka tahallaan yrittää haastaa riitaa, älä mene leikiin mukaan, ole rauhallinen äläkä turhaan provosoi. Poistu vaikka huoneesta jos provosoidut miehen riidan haastamisesta. :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:31"]Toivottavasti et ehdi paljoa pohtia, vaan mies monottaa sinut pihalle ennen kuin itse ehdit häntä "jättämään". [/quote] Mihin hän minut omasta talostani potkisi? Ap
[/quote]
Pihalle? Minne muuallekaan talosta voi ihmisen potkaista? Oliko kompakysymys?
Otsikossa sinä haluat erota? Mutta todellisuudessa mies se onkin sinua jättämässä... Oletko narsisti? Vai miksi yrität itsellesi valehdella?
Mun äiti sanoo aina eroamisesta, että anna vuosi aikaa suhteelle ja jos ei muutosta tapahdu; lähde.
Ehtona tosiaan on se, että kertoo toiselle osapuolelle missä mennään.
Pakko oli hankkia yhteinen kämppä ja raskautua? Onko klassinen, miehen paksu lompakko, ei avioehtoa?
Raskaus oli suunniteltu kun kummallakin oli vakityö. En ole mieheni lompakolla siis. Kyseessä on avomies, ei avio. Ja ei, en ole narsisti. Mies uhkailee erolla mutta peruu tunnin päästä puheensa, mutta nyt minä haluan oikeasti erota. Ja miksi mies heittäisi minut pihalle myös minkunkin omistamastani talosta? Kuinka minusta tuli nyt se hirviö kun kysyn vain kuinka te muut olette pärjänneet taloudellisesti yksin lasten kanssa jos ei ole ollut töitä. Ja en vielökään ole miehen rahoissa kiinni. Kahden hengen taloudessa nyt vain on yhteensä enemmän rahaa yhteisiin kustannuksiin kuin yh:n taloudessa yksin lapsen kanssa.
Ap
Kuulostele ja tunnustele ensiksi, valmistaudu, orientoidu, aktivoidu, sitten veni vidi vici tai jotain sinne päin!