Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi sai enkunkokeesta kutosen...

Vierailija
03.02.2015 |

Kasi on mun mielestäni ihan kelvollinen numero aineesta kuin aineesta. Taitoaineissa seiskakin menee, jos ei oikeasti ole taipumuksia. 

Toi kutonen nyt meni pikkasen alta riman... Olenko ihan tiukkis, jos pistän muksun lukemaan parina iltana ylimääräistä? 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:24"]

Englanti on sellainen aine, jossa tarvitaan lahjakkuutta ja kokeessa ei riitä pelkkien kielioppiasioiden hallitseminen, koska vain osa tehtävistä käsittelee tunnilla opetettuja asioita. Usein pojat ovat matemaattisesti lahjakkaampia ja tytöt kielellisesti. Kokeiden vaikeustasot vaihtelevat välillä paljon, koko luokan keskiarvo on voinut olla alhaisempi kuin yleensä. On myös opettajasta kiinni osaako opettaa asiat niin, että kaikki ymmärtävät.

[/quote]

Ei tätä vanhaa kliseetä, pliis. "Lahjakkuuserot" on johtunu pitkälti siitä, että eri sukupuolia on myös kannustettu/lannistettu eri tavalla. "Ei tytöt pärjää matikassa" jne

Vierailija
2/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:47"]Mun englanti oli kans ala-asteella tosi huono. Sitten ylä-asteella aloin kattomaan paljon englanninkielisiä elokivia ja televisiosarjoja ja parani heti numero! Tällö hetkellä lukiossa ja numero on vahvaa ysiä ja olen kirjoittamassa englannin pitkänä :) Ei kannata huolestua.
[/quote]

Kaikki kirjottaa englannin pitkänä lukiossa..... Erityistapaukset lyhyenä
[/quote]

Huoh... Ei tarvi kirjoittaa pitkää englantia jos kirjoittaa pitkän matikan tai ruotsin. Meillä vain pari kirjoittaa pitkänä englannin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on vitosella siis koulussa... 

Vierailija
4/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään tiukkis! Pitäisi varmaan tukkariinkin .

Vierailija
5/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä käytössä opit-sivut? Laita tekemään niitä harjoituksia tuosta koealueesta. Meillä ei kuutosta katteltaisi yhtään, koe tehtäisiin kotona niin monta kertaa että on kaikki oikein. Nimim: yhden ussan kokeen 5 kertaa tuon takia tarkastanut... Oli muuten eka ja vika kerta, lapsi nyt 8:lla.

Vierailija
6/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:42"]Onko teillä käytössä opit-sivut? Laita tekemään niitä harjoituksia tuosta koealueesta. Meillä ei kuutosta katteltaisi yhtään, koe tehtäisiin kotona niin monta kertaa että on kaikki oikein. Nimim: yhden ussan kokeen 5 kertaa tuon takia tarkastanut... Oli muuten eka ja vika kerta, lapsi nyt 8:lla.
[/quote]

Teillä on tuo kasvatus hallussa....

Vierailija
7/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun syy lu et auttanut häntä.

Vierailija
8/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun englanti oli kans ala-asteella tosi huono. Sitten ylä-asteella aloin kattomaan paljon englanninkielisiä elokivia ja televisiosarjoja ja parani heti numero! Tällö hetkellä lukiossa ja numero on vahvaa ysiä ja olen kirjoittamassa englannin pitkänä :) Ei kannata huolestua.

Vierailija
9/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:47"]Mun englanti oli kans ala-asteella tosi huono. Sitten ylä-asteella aloin kattomaan paljon englanninkielisiä elokivia ja televisiosarjoja ja parani heti numero! Tällö hetkellä lukiossa ja numero on vahvaa ysiä ja olen kirjoittamassa englannin pitkänä :) Ei kannata huolestua.
[/quote]

Ennakoiva tekstinsyöttö... järkyttävää! Anteeksi.

Vierailija
10/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koe oli ja meni. Keskittykää seuraavaan paremmin. Mitä väliä ihan oikeasti on yhdellä alakoulun kokeella?!

Vierailija
11/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Oletko muka itse kaikessa hyvä? Niillä peruskoulun arvosanoilla ei tee oikeassa elämässä mitään.

Vierailija
12/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:53"]

Kasi on mun mielestäni ihan kelvollinen numero aineesta kuin aineesta. Taitoaineissa seiskakin menee, jos ei oikeasti ole taipumuksia. 

Toi kutonen nyt meni pikkasen alta riman... Olenko ihan tiukkis, jos pistän muksun lukemaan parina iltana ylimääräistä? 

[/quote]

tottakai pitää opiskella enemmän, jos ei meinaa sujua. En itse osaisi vanhempana edes ajatella sitä rangaistuksena, vaan ihan perustoimintatapana (toki lapsesta voi rangaistukseltakin tuntua). Toki ei "parina iltana ylimääräistä" vaan tuohon aineeseen keskitytään yhdessä läksyjä tehdessä säännöllisesti enemmän kunnes se alkaa taas paremmin sujua.

rangaistuksia voi miettiä erikseen sitten, jos selvästi johtuu yrittämisen puutteesta, tyyliin "en viittinyt lukea kun tuli kiva ohjelma telkkarista. jos taas on vaan vaikeeta vaikka tekee asiallisesti hommia, ei rankaisemiselle ole mitään syytä.

Vierailija
13/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä laittaa sen lapsen lukemaan vaikka joka ilta mutta ota huomioon ettei se välttämättä mitään opi. Mä en ikinä oppinut ruotsia enkä englantia vaikka kuinka olisin lukenut.

Vierailija
14/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:50"]Mitä sitten? Oletko muka itse kaikessa hyvä? Niillä peruskoulun arvosanoilla ei tee oikeassa elämässä mitään.
[/quote]

Joo mutta esimerkiksi englannin taidolla tekee aika paljokin.

Vierailija
15/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Mullakin oli enkku kutonen mutta kirjoitin silti yo:ksi ja pääsin jatko-opintoihinkin. Nyt vietän työttömänä kaikki päivät av:lla ja... eiku oho, eihän toi ollutkaan niin lohduttava kommentti kuin oli tarkoitus.

Hommaa kakarallesi vaikka tutori englannissa jos kielet tuottaa ongelmia. Aluksi voi kuitenkin koittaa käydä itse noita paremmin lapsen kanssa läpi jos kyse on vain laiskuudesta. Viidennellä luokalla ei ole aivan niin tärkeää kuin esim. lukiossa. 

Vierailija
16/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitoaineissa kyllä 8 enemmin ja muissa 7. Ei tarvitse kuin osallistua ja tehdä. Mitään ei tartte muistaa eikä ole koetta

Vierailija
17/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:47"]Mun englanti oli kans ala-asteella tosi huono. Sitten ylä-asteella aloin kattomaan paljon englanninkielisiä elokivia ja televisiosarjoja ja parani heti numero! Tällö hetkellä lukiossa ja numero on vahvaa ysiä ja olen kirjoittamassa englannin pitkänä :) Ei kannata huolestua.
[/quote]

Kaikki kirjottaa englannin pitkänä lukiossa..... Erityistapaukset lyhyenä

Vierailija
18/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaise tietokoneiden pariin, onhan teillä käyttöliittymä englanniksi?
Televisiota myös, ilman tekstejä.

Vierailija
19/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä vaatimustaso on ysi. Nyt tuli matikassa 8,5 koska oli itkään sairaana. Meni uusintakokeeseen parantamaan. Enkussa en ikinä hyväksyisi kutosta! En ikinä.

Vierailija
20/44 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää peliaikaa, älkääkä ostako mitään tyhjäpäisiä räiskintöjä vaan kunnon ajattelua vaativia pelejä.