Tätä diiliä ei olisi kannattanut tehdä.
Sovimme mieheni kanssa, että hän hoitaa tämän talven pyykit ja minä lumityöt.
Vähän taustaa: Teemme kotityöt kokolailla puoliksi, mutta minä olen aina hoitanut pyykit. Kerran suuttuessani aloin vaatia,että mieheni hoitaisi puolet pyykeistä. Hän suostui tähän kyllä heti, mutta vaati että hoitaisin puolet lumitöistä ja ruohonleikkuusta jotka ovat olleet hänen töitään. Menin vielä itse ehdottamaan, että vaihdetaan työt vaikka kokonaan, siinähän sitten näkee mitä on pyykkishow.
Tottakai sitten tulee tämmöinen talvi, kun lunta sataa kokoajan. Meillä on vielä aika iso piha kolattavana. Oon aivan rikki siihen hommaan. Kaikki paikat kipeenä, kun jouduin heitteleen painavaa suojalunta korkeiden lumivallien päälle.
Tulis jo kesä!
Kommentit (29)
Et anna periksi ja kyllä se lumentulo loppuu. Johan se ukkos sulle nauraa ja kiusottelee sua jos nyt otat takapakkia. Nyt vaan esität reipasta ja kerrot kuinka helppoa homaa on lumityöt.
Pari supertalvea kun oli niin minä ainakin siirtelin niitä valleja kauemmas jotta sai taas pari viikkoa kolailla helpommin.
Ap. täällä taas, olin tässä välillä ylätys yllätys lumitöissä. Kyllä tää pakkaslumi vielä menee, mutta loska on niin painavaa. Mulla menee yli kaksi tuntia tossa pihassa. Mies se istuu sisällä lämpöisessä ja heiluttelee ikkunasta piruuttaan. Kyllä taitaa olla illalla suihin oton paikka, että saan tän peruttua. ;)
Lumityöt on ihania!! Se on kuin jumpalle menisi. Kannattaa ottaa se urheilun kannalta.
Vahvasti epäilen, että ap on mies joka haluaa nostaa "miesten työt" arvoon arvaamattomaan.
Häh? Oot kyllä outo ap... mieluummin itse tekisin lumityöt kuin hoitaisin pyykit. Pyykkiä pitää pestä, laittaa kuivumaan, viikata ja silittää joka hemmetin päivä, eikä siitä ole mitään hyötyä. Lumitöitä ei millään riitä joka päivälle ja niissä sentään kunto kasvaa ja saa raitista ilmaa.
.
Nyt teen molemmat, kun taloudessa ei ole miestä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:12"]Lumityöt on ihania!! Se on kuin jumpalle menisi. Kannattaa ottaa se urheilun kannalta.
Vahvasti epäilen, että ap on mies joka haluaa nostaa "miesten työt" arvoon arvaamattomaan.
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kirjoita tuohon tyyliin, kuin ap. Oikeasti ne lumityöt on aivan parasta treeniä!
Osta ajettavaan ruohonleikkuriin etulevy!
Tykkään lumitöistä, mutta jo ensimmäisenä vuonna omakotitalossa opin, että ensimmäiset lumet kolataan kauas nurmikolle, ettei tarvitse lopputalvesta vallien päälle nostella. Se on tympeää hommaa, jos on raskasta suojalunta.
Yritä ottaa se kuntoilun kannalta. Ruohonleikkuu samoin. Tsemppiä!