Tätä diiliä ei olisi kannattanut tehdä.
Sovimme mieheni kanssa, että hän hoitaa tämän talven pyykit ja minä lumityöt.
Vähän taustaa: Teemme kotityöt kokolailla puoliksi, mutta minä olen aina hoitanut pyykit. Kerran suuttuessani aloin vaatia,että mieheni hoitaisi puolet pyykeistä. Hän suostui tähän kyllä heti, mutta vaati että hoitaisin puolet lumitöistä ja ruohonleikkuusta jotka ovat olleet hänen töitään. Menin vielä itse ehdottamaan, että vaihdetaan työt vaikka kokonaan, siinähän sitten näkee mitä on pyykkishow.
Tottakai sitten tulee tämmöinen talvi, kun lunta sataa kokoajan. Meillä on vielä aika iso piha kolattavana. Oon aivan rikki siihen hommaan. Kaikki paikat kipeenä, kun jouduin heitteleen painavaa suojalunta korkeiden lumivallien päälle.
Tulis jo kesä!
Kommentit (29)
Heh, tuli itse aliarvioitua miehen työn osuus vai? =)
ota se lumenluonti kuntoiluna, ja muista että ei tätä talvea ikuisesti kestä, pyykkivuorot sen sijaan ovat kuin ikiliikkuja, ne ei lopu koskaan...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:34"]
ota se lumenluonti kuntoiluna, ja muista että ei tätä talvea ikuisesti kestä, pyykkivuorot sen sijaan ovat kuin ikiliikkuja, ne ei lopu koskaan...
[/quote]
Lisään, että tyhmää oli tehdä sopimus vain talveksi, kun lumitöitä tosiaan on, olisitte tehneet koko vuoden sopimuksen, eihän kesällä ole lumitöitä (ja silti sinä olet joutunut pesemään pyykit). No ehkä kesällä sitten nurmikon leikkaus, mutta ei se ole niin rasittavaa
Täytyy myöntää, että tuli hieman aliarvioitua. Nyt vaan tarvis keksiä keino vaihtaa työt takaisin. Kesällä on ruohon leikkuu ja sitäkin riittää.
Ap.
Meillä ei menisi läpi. Epänormaali talvi mitätöisi sopimuksen
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:38"]
[/quote]
Tarvii yrittää tota. :)
Ap.
Älähän nyt. Kesän koittaessa sulla on kunto ja haba kasvanut. Ja ulkoiluhan on mukavaa.
Minä teen kyllä täysin mielelläni lumitöitä. Luulisin että fifty-sixty puolison kanssa. Ja minä hoidan ne perheen pyykitkin. Olen pyytänyt ettei mies niihin puuttuisi. On kyllä innokas pyykkäri mutta ei lue hoito-ohjeita ja kuivausvaiheessa eksyy sitten kuivuriin sellaista jota ei pitäis.
Missä päin asut kun tämä talvi on epänormaali?
Pesen aina pyykit. Lumityöt teen kun mies ei ole kotona, En nyt ihan ymmärrä sun ongelmaa...
[/quote]Ai epänormaali talvi, kun sataa lunta? Sanoisin, että melkeinpä jokseenkin odotettavaa, että Suomessa tulee talvella lunta.
[/quote]
Just näin. Tasa-arvoa oikein vimpan päälle. Rouva hoitaa lumityöt silloin kun lunta ei tule. Muuten sen on miehen hommaa. Mutta miehen tehtävä on silti hoitaa vähintää puolet kotitehtävistä.
Ja mikä ihmeen pyykkirumba? Se on nyt yksi helpoimmista hommista kotona. Toki helkutin pitkäveteistä, mutta helppoa.
Se on nyt rouvalla nöyrtymisen paikka kun kesken sopimusta haluat muutosta.
Hei, minä taas teen erittäin mielelläni lumitöitä, sillä se on tosi hyvää kuntoilua, kun lumityöt tekee asenteella!! Sitäpaitsi se on hyvää vastapainoa normitöille, kun saa "riehua" ulkona. Joten älä ap viitsi valittaa tyhjästä. Olin 5v sitten pahan jalkamurtuman takia useita kuukausia kotona ja nyt olen vain iloinen, kun voin esim tehdä lumitöitä.
Riippuu perheen koosta, esim. meillä pyykkiä pestään joka arkipäivä koneellinen ja viikonloppuisin kaksi. Kyllä siinä on ripustamista ja ennen kaikkea kaappiin viikkaamista. (Tokihan tajusit tehdä selväksi, että pelkkä pyykin lappaminen koneeseen ei riitä vaan kyseessä on koko prosessi likapyykin lajittelusta puhtaiden paikoilleen asetteluun asti? ;) ) Meillä kun on useampo lapsi ja noita liikuntaharrastuksia koko perheellä niin pyykkiä riittää. Ja tuon lumihomman voi ottaa kuntoilun kannalta, ei paljon tarvitse lenkkeillä tai käydä salilla.
PS. Investoi lumilinkoon. Jos mies valittaa, voit sanoa, että konehan se hälläkin pyykit pesee.
Voin vain kuvitella miehen ilmeen kun se kattelee AP:n touhuja ulkona ikkunasta. :D
Jos on yhtään normaalimies niin sopimuksen saat peruttua suikkarilla..
Elämänsä voi tehdä vaikeaksi jos haluaa..
Minulla traktorikuski lykkelee lumet pientä vuosikorvausta vastaan ja niitän heinät pari kertaa kesässä viikatteella.. pyykkit valitettavasti joutuu itse heittelemään koneeseen ja siirtämään kuivausrumpuun ja kaappiin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:28"]
Jos on yhtään normaalimies niin sopimuksen saat peruttua suikkarilla..
[/quote]
Ajattelin ihan samaa. Vähintään kaksi kertaa polvillaan että oppii kunnioittamaan sopimuksia.
Lunta tulee vielä paaaaljon. :)