Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan tota kuntakokeilua

Vierailija
15.11.2021 |

Se on tosi masentavaa ja alentavaa kohtelua. Kuntouttava on ainoa vaihtoehto mitä sillä oma valmentajalla on tarjolla.
Huhhuh. Millä ihmeellä tosta pääsis eroon auttaako jos ei vaan vastaa niiden soittoihin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must tuntuu että se on joku kikka potkia laiskat työttömät ylös töihin . Kuka nyt haluaa vapaaehtoisesti alentaa ittensä kuntouttavaan????

Vierailija
2/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vaan kirjeen kotiin kesällä. Muuta sieltä ei ole kuulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kovat tulostavoitteet saada työttömät pois listoilta, kokeilun aikana pitää näyttää että homma toimii paremmin kuin työkkärillä. Sulle laitetaan varmaan karenssia jos et ole tavoitettavissa? Oisko jotain vaikka osa-aikatyötä jota voisit tehdä, saisit rauhan.

Vierailija
4/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakoot karenssia. Mulla on tulonlähteitä muuten jo tiedossa joista en aio raportoida noille yhtikäs mitään. Kielsin myös mun terveystietojen katsomisen.

Vierailija
5/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa sai sen kirjeen jo maaliskuussa, eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen, työkkäristä soittelivat kuitenkin kolmen kuukauden välein aikaisemmin.

Vierailija
6/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laittakoot karenssia. Mulla on tulonlähteitä muuten jo tiedossa joista en aio raportoida noille yhtikäs mitään. Kielsin myös mun terveystietojen katsomisen.

Jotain laitonta...?

Vierailija
7/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sen voi kieltää???

Vierailija
8/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa sai sen kirjeen jo maaliskuussa, eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen, työkkäristä soittelivat kuitenkin kolmen kuukauden välein aikaisemmin.

Minä sain ensimmäisen kirjeen maaliskuussa ja toisen heinäkuussa. Toisessa kirjeessä oli omavalmentajani nimi ja yhteystiedot.

Vierailija
9/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must tuntuu että se on joku kikka potkia laiskat työttömät ylös töihin . Kuka nyt haluaa vapaaehtoisesti alentaa ittensä kuntouttavaan????

Mihin töihin? No ilmaiseksi orjaksi voi päästä/joutua työkokeilu nimikkeellä. Oikeita töitä on pirun vaikea saada. Tuo kuntakokeilu on juurikin niitä kuntouttouttavaa ja työkokeiluja karenssin uhalla. Niistä kannattaa valita se kuntouttava. Siinä pääsee paljon vähemmällä vaikka nöyryyttävää sekin on.

Vierailija
10/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu 8h päivät viitenä päivänä viikossa. Orjana sulle nakitetaan raskaimmat ja ikävimmät työt. Kuntouttavalla voit tehdä minimin kahtena päivänä 4 tuntia jotain askartelua ja saat vielä ruuan päälle.

Kumman valitset?

Vierailija
11/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö en valitse kumpaakaan. Mä pärjään omillani.

Vierailija
12/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sen voi kieltää???

omakannassa. maisassa kanssa luulisin.  

Vierailija
13/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannassa voi kieltää ihan itse. Helppo homma ja kun sen on tehnyt tulee kantaan etusivulle että olet kieltänyt tietojenluovutuksen.

Vierailija
14/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu 8h päivät viitenä päivänä viikossa. Orjana sulle nakitetaan raskaimmat ja ikävimmät työt. Kuntouttavalla voit tehdä minimin kahtena päivänä 4 tuntia jotain askartelua ja saat vielä ruuan päälle.

Kumman valitset?

Luepa se lakiteksti uudestaan. Työkokeilun minimi on 4h päivässä eikä tarvitse olla jokaisena päivänä viikossa jos niin sovitaan.

Työkokeilu ei myöskään ole sosiaalipalvelu, eli siellä ei ole tätä nöyryytysaspektia "kerhotäteineen" ja pupuleikkeineen niin kuin kuntotutavassa.

Vierailija
15/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ensimmäisen kirjeen maaliskuussa ja toisen heinäkuussa. Toisessa kirjeessä oli omavalmentajani nimi ja yhteystiedot.

Onneksi ne omavalmentajat irtisanoutuvat joukolla ja koko kuntakokelu romahtaa.

Vierailija
16/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihmiskauppaa ja orjuuttamista, muuta eroa ei ole, kuin yhteiskunta järjestää vs vähän väliä ulkomaalais taustaisien ravintoloissa tekevät vastaavaa ja saavat tuomioita..

Pitäisi viedä homma EIT tutkittavaksi.

💩 Terveiset päättäjil!

Vierailija
17/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko kaikki noihin automaattisesti? Eiko voisi vaikka opiskella? Taytyyko olla esim syrjaytynyt vai joutuuko korkeastikoulutetutkin pitkalla tyohistorialla?

Vierailija
18/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sen voi kieltää???

Ehkä omakannassa

Vierailija
19/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ne omavalmentajat irtisanoutuvat joukolla ja koko kuntakokelu romahtaa.

Tää. Kuka järkevä edes haluaa edustaa riisto kapitalismin nimissä itseään. Susihan tuollainen kuntakokeilu ja sen hankkeet on.

Vierailija
20/25 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko kaikki noihin automaattisesti? Eiko voisi vaikka opiskella? Taytyyko olla esim syrjaytynyt vai joutuuko korkeastikoulutetutkin pitkalla tyohistorialla?

Kuntouttava ei ole pakollinen.