Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamattomat kuormittavat tehohoitoa

Vierailija
15.11.2021 |

Husissa jo lähestytään kriittistä rajaa ja esim. Leikkauksia joudutaan siirtämään heidän takiaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008404615.html

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan sairaaloiden tehopaikkojen kuormituksesta, (joka on se ykkösargumentti rajoitustoimille ja koronapassille) on hyvä ottaa huomioon että nimenomaan ketkä rokotetut ja rokottamattomat kuormittavat sairaaloita iäkkäiden ihmisten lisäksi.

Kansallinen tehohoidon koordinoiva toimiston tekemä raportin mukaan (Tehohoidon tilannekuva: COVID-19 teho-osastoilla 15.09.2021)

"ylipainoisia (BMI vähintään 25 kg/m2) on ollut 86 % tehohoitoa tarvinneista COVID-19-potilaista."

Kaikkiaan siis 1183:sta tehohoitopotilaasta ylipainoisia on ollut 1017.

Toisin sanoen vain 14 %:lla Suomen teho-osastoilla hoidetuista on paino ollut normaali (tai alipaino). Ja todennäköisesti tästä 14 %:n joukosta suuri osa on ollut iäkkäitä. Tästä voi vetää sen suoran johtopäätöksen, että normaalipainoiset, terveet ihmiset eivät rokotestatuksestaan riippumatta työllistä tehohoitoa juuri lainkaan etenkään, jos ovat nuoria tai työikäisiä.

Vierailija
42/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lasku perään vaan.

Päivä sairaalassa 1000€ ja päivä teholla 6000€

Ok! Sillä ehdolla että saan maksamani verot takaisin mikäli en käytä julkisia terveyspalveluja laisinkaan. Maksan tällä hetkellä aivan turhia veroja joidenkin aivan ventovieraiden hoidon ylläpidosta, edes rokotteella en kuormittanut yhteiskunnan varoista.

Suostun tähän siis siinä vaiheessa, kun tilille maksetaan ensin kompensaationa jokaisen vuoden verorahat, jotka olen turhaan terveydenhoitoa tukenut. Viimeksi olen käyttänyt julkista sairaanhoitoa lapseni synnyttyä vuonna 2016.

Siinä taas sinulle yhden rokottamattoman kuormitus yhteiskunnalle.

Niin koska verorahojahan ei käytetäkään muuhun kuin terveydenhuoltoon. Et esim. käytä teitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itävallan malli käyttöön, eli rokottamattomomille ulkonaliikkumiskielto poislukien kaupassa käynti. 500€:n sakko jos tavataan muilla asioilla.

Voin kuvitella kuinka Aatu hymyilee haudassaan, kun Gestapo on taas kadulla vaatimassa papereita.

Ala-arvoista verrata juutalaisia rokottamattomiin. Juutalaiset olivat fiksua ja koulutettua porukkaa ja varmasti olisivat ottaneet rokotteen. Rokotevastaiset taas ovat ääliöitä joita todellakin pitää rajoittaa ja rankaista.

Rokotteet estää sairastumasta ja tartuttamasta muita. Korona"rokote" ei sitä tee.

Rokotetut levittää koronaa vähemmän kuin rokottamattomat, koska rokottamattoman limakalvoilla koronaviruksia on enemmän ja ne elää siellä pitempään.

Rokotettu todennäköisemmin sairastaa oireettomana ja sitten levittää tautia, kun ei jää kotiinsa.

Vierailija
44/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itävallan malli käyttöön, eli rokottamattomomille ulkonaliikkumiskielto poislukien kaupassa käynti. 500€:n sakko jos tavataan muilla asioilla.

Eikös Itävallassakin saa rokottamaton käydä ulkoilemassa? Mutta eihän tuo systeemi toimi muutenkaan, jos joka paikassa ei kysellä rokotepassia. Jos olen rokottamattomana matkalla kirjastoon ja mut pysäytetään ja tarkistetaan olenko rokottamaton ja mihin olen menossa, niin totta kai mä valehtelisin, että olen vaan kävelyllä. Ei se tarkastaja seuraa minua ja varmista, etten mene mihinkään.

Mutta kirjaston ovella vartija kysyy koronapassia, jota sinulla ei ole ja käännyttää sinut pois. Näin muissakin paikoissa.

No ainakin työttömyys katoaa, kun joka paikkaan pitää palkata lisää henkilökuntaa tarkastamaan kaikkien passit. Mahtaa olla kiva liikkua julkisilla, kun joka välineessä näytetään eka bussilippu ja sitten kaivetaan vielä eri paikasta koronapassi. Matka-aika ruuhka-aikaan varmaan tuplaantuu.

Vierailija
45/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Itävallassakin saa rokottamaton käydä ulkoilemassa? Mutta eihän tuo systeemi toimi muutenkaan, jos joka paikassa ei kysellä rokotepassia. Jos olen rokottamattomana matkalla kirjastoon ja mut pysäytetään ja tarkistetaan olenko rokottamaton ja mihin olen menossa, niin totta kai mä valehtelisin, että olen vaan kävelyllä. Ei se tarkastaja seuraa minua ja varmista, etten mene mihinkään.

Mutta kirjaston ovella vartija kysyy koronapassia, jota sinulla ei ole ja käännyttää sinut pois. Näin muissakin paikoissa.

No ainakin työttömyys katoaa, kun joka paikkaan pitää palkata lisää henkilökuntaa tarkastamaan kaikkien passit. Mahtaa olla kiva liikkua julkisilla, kun joka välineessä näytetään eka bussilippu ja sitten kaivetaan vielä eri paikasta koronapassi. Matka-aika ruuhka-aikaan varmaan tuplaantuu.

Älä unohda henkkareita. Kelpaakohan ajokortti vai pitääkö olla passi/henkilökortti.

Vierailija
46/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sittenhän uutisoitiin, että tuovat virolaisia Suomeen hoitoon...

Niin uutisoitiin, mutta luitko niitä. Ketkä olivat asiasta keskustelleet? Kuinka monta on tuotu tai suunniteltu tuoda?

Vierailija
47/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän sanotaan, että jos on tuplarokotettu, ei kannata mennä koronatestiin.

Eli melkein kaikki näistä ilmoitetuista koronatartunnoista on rokottamattomilta.

Vierailija
48/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa millähän tavalla? Istun täällä kotona ihan tervennä enkä ole parii vuoteen ainakaan flunssakaan sairastanut. Kyllä mahdan olla rankka taakka

Vierailija
49/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tuomas Malisen haastattelu:

Vierailija
50/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini kuoli viikonloppuna. :(

Ei koronaan vaan sairaskohtaukseen.

Vierailija
51/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä nyt niitä rokottamattomia virolaisia, joita tehoille haluttiin?

Vierailija
52/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittekö edes tästä pandemiasta ilman tätä joka päiväistä pelko-hysteria-propaganda-skeidaa?

Hölmöiltä pitää kerätä rahat pois. Hölmöt pitää kii hottaa jotta saadaan kursseja myytyä ja lahjoitiksia kerättyä.

http://www.omaapu.fi/luonnollinen-terveys/mannynneulasista-apu-koronaan/

Auttaako männynneulaset myös shedding ilmiön aiheuttamaan oloon?

Olin täydessä baarissa viinilasillisella vain reilun tunnin lauantaina. En ole ottanut rokotuksia. Kasvoja alkoi punoittamaan kotiin päästyä, päätä särki ja olo oli epämiellyttävät.

Tätä tapahtuu nykyään monelle rokottamattomalle kun ovat sisätiloissa paikassa jossa on ihmiset ovat ottaneet rokotuksia lähiaikoina.

Olen sairastanut koronan. Koronan sairastanut ei levitä piikkiproteiinia ympäristöön. Asia kuulostaa hullulta jos ei ymmärrä mistä puhun.

Vierailija
53/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittekö edes tästä pandemiasta ilman tätä joka päiväistä pelko-hysteria-propaganda-skeidaa?

Hölmöiltä pitää kerätä rahat pois. Hölmöt pitää kii hottaa jotta saadaan kursseja myytyä ja lahjoitiksia kerättyä.

http://www.omaapu.fi/luonnollinen-terveys/mannynneulasista-apu-koronaan/

Auttaako männynneulaset myös shedding ilmiön aiheuttamaan oloon?

Olin täydessä baarissa viinilasillisella vain reilun tunnin lauantaina. En ole ottanut rokotuksia. Kasvoja alkoi punoittamaan kotiin päästyä, päätä särki ja olo oli epämiellyttävät.

Tätä tapahtuu nykyään monelle rokottamattomalle kun ovat sisätiloissa paikassa jossa on ihmiset ovat ottaneet rokotuksia lähiaikoina.

Olen sairastanut koronan. Koronan sairastanut ei levitä piikkiproteiinia ympäristöön. Asia kuulostaa hullulta jos ei ymmärrä mistä puhun.

Shedding ilmiö eli piikkiproteiinin leviäminen rokotetuista rokottamattomiin näkyy myös kuukautisissa. Sairastin koronan maaliskuussa 2020. Kuukautisiin korona ei vaikuttanut lainkaan.

Kun suurin osa ihmisistä alkoi olemaan rokotettuja niin kaksissa viimeisissä kuukautisissa on tullut verihyytymiä oleskeluani rokotettujen seurassa sisätiloissa olevissa isommissa tapahtumissa.

Vierailija
54/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n pamput kuulema nauraa meille suljettujen ovien takana. Tein aloituksen ja se poistu ennätysajassa.

https://www.bitc hute.com/video/bwVFXU0GmT9v/

Vierailija
55/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen kuuluu auttaa kirjoitti:

Kyllä rokotetutkin sairastaa monia tauteja ja kulkutauteja . Ettei yhtään ruveta rasistiksi ketään kohtaan . Sairaala pyörii verorahoilla meidän kaikkien parhaaksi ja kaikkia hoidetaan ihan yhtä hyvin .

Toki, mutta jos jättää rokotteen ottamatta niin ottaa tietoisesti sen riskin että sairastuessaan päätyy sairaalaan viemään hoitopaikan joltain muulta (esim. leikkauspotilaalta tai onnettomuuteen joutuneelta).

Vierailija
56/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teholla saman verran kuin monta kuukautta jo. Pandemian alussa Kiuru lupasi tuplata tehopaikat. Niitä on kuulemma tarvittaessa satoja, oliko jopa tuhat. Nyt siellä teholla on HUS:ssa 10 koronapotilasta. Rokotetun tehohoidon kyllä kestää, mutta rokottamattoman ei mitenkään.

Sairaalahoidossa olevista ei enää puhuta. Arvaatteko miksi?

Se tehohoitopaikkojen tuplaaminen olisi mahdollista nytkin, samoin satojen uusien tehohoitopaikkojen saaminen.

Mutta se vaatisi sen, että muuta terveydenhuoltoa ajettaisiin alas jotta saataisiin kokoon tarvittava määrä henkilökuntaa ja tiloja.

Ja siihen ei todellakaan ole varaa nyt, kun hoitovelka on jo valmiiksi suuri ja hoitojonot pitkiä.

Vierailija
57/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan enkä ota piikkiä. Mikään ei saa kantaani muuttumaan

Vierailija
58/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen autolla liikenteeseen lähtevä ottaa riskin siitä, että tappaa tai vammauttaa itsensä tai muita. Liikenteessä kuolee vuosittain suuri määrä ihmisiä, johtuen autonkuljettajan virheestä, välinpitämättömyydestä, auton viasta, yllättävästä tilanteesta jne. Autoilija on kuitenkin vastuussa siitä, että ylipäätään lähti liikenteeseen ja otti riskin.

Tällä perusteella voidaan kieltää varsinkin yksityisautoilu kokonaan. Säästyy myös paljon verorahaa, kun ei tarvitse maksaa kolareista johtuvia hoitokuluja.

Tai sitten kaikki yksityisajoneuvolla liikkuvat, jotka aiheuttavat tahallaan tai tahattomasti onnettomuuden, maksavat omansa ja muiden hoitokulut.

Vierailija
59/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen kuuluu auttaa kirjoitti:

Kyllä rokotetutkin sairastaa monia tauteja ja kulkutauteja . Ettei yhtään ruveta rasistiksi ketään kohtaan . Sairaala pyörii verorahoilla meidän kaikkien parhaaksi ja kaikkia hoidetaan ihan yhtä hyvin .

Toki, mutta jos jättää rokotteen ottamatta niin ottaa tietoisesti sen riskin että sairastuessaan päätyy sairaalaan viemään hoitopaikan joltain muulta (esim. leikkauspotilaalta tai onnettomuuteen joutuneelta).

Ihmiset jotka ovat sairastaneet koronan ottavat suuremman riskin ottaessaan rokotteen.

Vierailija
60/83 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota mihinkään mitä Lehtonen sanoo. Hän on ollut mukana Euroopan komission terveysasioista vastaavassa asiantuntijapaneelissa 2019-2020 kun rokotesopimuksista on neuvoteltu:

https://ec.europa.eu/health/exph/members_fi

Lisäksi mielenkiintoinen uutinen HUS:ne toimintakulttuurista ajalta ennen pandemiaa:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lisaa-paljastuksia-hus-n-ongelmista…

"MTV Uutiset uutisoi eilen raportista, joka paljastaa vakavia epäkohtia Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä.

Raportti kertoo yksityiskohtaisesti muun muassa pelolla johtamisesta, monopoliaseman väärinkäytöstä, potilasturvallisuuden vaarantumisesta sekä pitkään valinneesta pelon ilmapiiristä."