Onko navetta ja lato muka sama asia?
Navetta on eläimiä varten ja lato heiniä varten.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:55"]Ilta-Sanomien etusivulla on kuva tästä ladosta/ navetasta. Päätelkää itse...
[/quote]
Ai se lumen alle hautautunut kasa takavasemmalla vai valkoisen pressun alla oleva rakennus?
[/quote]
Taitaakin olla rikospaikan päälle pystytetty teltta. Siitäpä pystyy hyvin päättelemään. Ties vaikka olis ollut aitta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:06"]
Mä olen maatilan tytär, ja meillä oli lato navetan päässä. Eli samassa rakennuksessa. Nykyisen kotini vieressä on vanha kartano, ja kaikk puhuu sen hienosta navetasta. Mutta jokainen asiast tietävä voi sinne vilkaistuaan sanoa, että se on vanha sikala.
en mä kyllä pysty kaikista vanhoista ulkorakennuksista sanoman onko se vanha lampola, riihi, vai navetta. Varsinkin jo rakennus on sortunut tai palanut....
[/quote] minäkin olin maatalon tyttö ja meillä oli navetta ja latoja siellä täällä ja ainakin yksi riihi.
[/quote]
Joo maatila täälläkin ja meillä navetan molemmissa päissä puurötiskö, Toinen on kuja, jossa myös viljalava ja toinen pää sikala.
En kyllä ikinä ole nähnyt navetaa, jossa ei olisi valetua lattiaa. Sen nyt ainakin raunioista erottaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:55"]Ilta-Sanomien etusivulla on kuva tästä ladosta/ navetasta. Päätelkää itse...
[/quote]
Ai se lumen alle hautautunut kasa takavasemmalla vai valkoisen pressun alla oleva rakennus?