Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuiskoulutuksessa ihmiset taantuvat teiniksi?

Vierailija
02.02.2015 |

Olen ollut nyt kahdessa aikuiskoulutuksessa opiskelemassa ammattia näyttötutkintona. Ensimmäinen oli tekninen ala, jota en sitten kokenutkaan omakseni. Tämä jota käyn nyt on lähihoitajan tutkinto. Molemmissa ihmisiä erilaisilla työhistorioilla ja iso osa 30+ ikäisiä. Miksi ne jutut pitää mennä aina alapään puolelle ja puhutaan vaan viikonlopun ryyppyreissuista? Ja muutenkin teineilyä. Olen itse 26v, ja en jaksaisi katsella/kuunnella moista tuon ikäisiltä ihmisiltä. Helppo olisi ratkaista, etten vaan puhu heidän kanssaan mutta sitten alkaa supinat ja hihihihi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ja minä olen tullut jopa koulukiusatuksi,kun en ole halunnut lähteä ryyppypuheisiin mukaan. Ryhmätöitä teen yksin,kun kukaan ei halua tälläistä "tiukkista" ryhmäänsä. Minä en edes moralisoi,itse en käytä alkoholia,vapaat vietän mieluiten perheeni kanssa ja piste.

T. 34v

Vierailija
22/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:03"]Relaa hiukan. Ainakin hoitoalalla työelämässäkin on 50-60v naisia, joitten jutut saa nauramaan ja korvat kuumottamaan. Nimenomaan seksijuttuja puhuvat tauoilla, haittaako? Jos en aina ole tuulella sillä, että jaksan kuunnella, palaan töihin nopeammin. Joskus lisään vettä myllyyn ja aahh..taas nauretaan. Työ on toisinaan niin raadollista ja rankkaa, ettei aina voi tosikkoilla. Raja on kuitenkin pidettävä siinä, ettei naureta uskontoihin ja politiikkaan liittyville asioille tai kenenkään sairauksille. Huomautan kyllä hyvin herkästi, jos puheet menevät sille tasolle. Jokaisen omat seksijutut eivät loukanne ketään tai yleisellä tasolla puhutut koomiset tilanteet.
[/quote]

Ei haittaa mitään jos joskus jutut tuohon suuntaan taantuvatkin. Mutta jos joka ikinen päivä, joka ikäisellä tauolla ja nauraa pitää niin ettei saa henkeä , niin huhhuh. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua itsellenikin.

Mennään koulutukseen ja maksetaan siitä, mutta sitten valitetaan opettajalle, että voivoi kun on niin paljon tehtäviä, eihän näitä kaikkia tarvitse ja onko tämä ja tämä pakko tietää??

Huh, saa jäädä kotiin, jos on niin rankkaa, ei ole pakko olla istumassa siellä valittamassa.

Voi, kun opettaja ei antanutkaan parasta numeroa, paska opettaja. Ja opettaja ei antanut puhua paskaa koko tunnin aiheen vierestä, niin on ihan ammattitaidoton.

Ja jos joku muu on samaa mieltä luennoitsijan kanssa, ettei jaksaisi paskaa kuunnella, kun tuli opiskelemaan, niin sitten sehän on perseennuolija.

Ja toi on tyhmä, sen kans en ainakaa tee ryhmätyötä, ja sitten kuiskutellaan ja hihitellään ja pyöritellään silmiä eikä ainakaan istuta samassa pöydässä, kun yäk yäk.

Ja koulussa on pahaa ruokaa, ja huonot opettajat ja huonosti organisoidut retket ja ihan turhaa sitä ja tätä.

Opiskelijoiden keski-ikä oli lähempänä viittäkymppiä, oli omia lapsia jne.

Vierailija
24/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat luopuneet aikuiseksi kasvamisesta ja käyttäytyvät ja tekevät mitä milloinkin lystäävät. Haaste oli liian kova.

Vierailija
25/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:55"]Ryhmätyöt ja kaikki vapaampi tekeminen on näiden "lasten" kanssa tuskaa. Kukaan ei saa nauramiselta suun vuoroa. Olen huomannut että sellainen luentotyylinen opiskelu sopii itselleni parhaiten, jossa opettaja puhuu ja muut on hiljaa. Ap.
[/quote]
Mikset mennyt yliopistoon? Hihittäjät on amiksessa.
[/quote]

Aion hakeakin nyt keväällä :) Mutta sisäänpääsy on aika epävarma amispohjalla. Ap.
[/quote]
Tällä palstalla olen oppinut että ylopistoon pääsee amispohjalta ihan yhtä hyvin kuin lukiosta ellei jopa paremmin

Vierailija
26/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ihmisistä on yksinkertaisesti tyhmiä ääliöitä! Sitä ei tarvitse kaunistella ja hyssytellä yhtään. Nykyään sen sanominen on vaan niin kauheeta kun kaikki ääliömäisyydet pitäis hyväksyä ja nykykulttuuri suorastaan vaalii lapsellisuutta .

Vierailija
27/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:55"]

Ryhmätyöt ja kaikki vapaampi tekeminen on näiden "lasten" kanssa tuskaa. Kukaan ei saa nauramiselta suun vuoroa. Olen huomannut että sellainen luentotyylinen opiskelu sopii itselleni parhaiten, jossa opettaja puhuu ja muut on hiljaa. Ap.

[/quote]

Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että "vika" onkin sinussa eikä muissa? Onko sinulla asperger piirteitä?

Vierailija
28/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän aikuiopiskelijoilla ole aikaa ryypätä jos ne käy töissä ja opiskelee. En ole huomannut mitään kuvatunlaista toimintaa omien aikuisopintojen puitteissa. Kerran vuodessa käyty pitämässä kevätjuhlat jossain ruokaravintolassa.

Vierailija
29/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä ei kokoonnu opiskelemaan ne penaalin terävimmät kynät? Ei ole harrastuksina mitään muuta kuin itseään etsivien ryyppyreissuja? Olen opiskellut kaksi yliopistotutkintoa, joista toisen "vanhempana" eli sinun iässäsi. Ei minulla tuollaisia ongelmia siellä ollut. Toki saatoin lähteä mukaan opiskelijarientoihin, mutta ei siellä kenenkään ryypätä pakotettu tai seksistä jauhettu. 

Vierailija
30/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:00"]

Olen mielestäni rento ihminen enkä kauhean urasuuntautunut, mutta ilmeisesti auttamattoman tosikko. Sillä tuollaista se työpaikan kahvihuoneessakin on, ei rajoitu pelkkää koululuokkaan. En vaan jaksa sitä "hyvää" kaksimielistä huumoria kun on niin helvetin hauskaa jiku munavoileipäläppä ettei naurulta saa hengitetyksi. Olen siis vain rehellisesti myöntänyt että ilmeisesti olen tosikko.

[/quote]

Ei ole alakysymys, vaan järjen köyhyyttä.

Jos joutuisin vastaavaan aikuiskoulutuspaikkaan, en epäröisi hetkeäkään pysytellä syrjässä. Muiden sipinä ja supina ei kyllä heilauta vähääkään.

Vierailija
31/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:03"]

Relaa hiukan. Ainakin hoitoalalla työelämässäkin on 50-60v naisia, joitten jutut saa nauramaan ja korvat kuumottamaan. Nimenomaan seksijuttuja puhuvat tauoilla, haittaako? Jos en aina ole tuulella sillä, että jaksan kuunnella, palaan töihin nopeammin. Joskus lisään vettä myllyyn ja aahh..taas nauretaan. Työ on toisinaan niin raadollista ja rankkaa, ettei aina voi tosikkoilla. Raja on kuitenkin pidettävä siinä, ettei naureta uskontoihin ja politiikkaan liittyville asioille tai kenenkään sairauksille. Huomautan kyllä hyvin herkästi, jos puheet menevät sille tasolle. Jokaisen omat seksijutut eivät loukanne ketään tai yleisellä tasolla puhutut koomiset tilanteet.

[/quote]

haha, täydellinen esimerkki siitä, mistä ap kirjoitti.

Ette te siellä töissä edes osaisi uskonnosta ja politiikasta vitsailla, ette ainakaan niin, että korvia kuumottaa. Onko teillä muita sääntöjä, mitä ette osa.... , eikun saa tehdä?

Vierailija
32/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen ihailtu aikuisuus ole sellaista valetta ja kuuluu johonkin 1800-luvulle?

Vierailija
33/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan aikuislukiossa (opiskelijat oli ihan 16 vuotiaista (kävivät varmaan vaan jotain kursseja aikuispuolella) eläkeläisiin) ollut mitään tuollaista. Ihan kypsiä juttuja ja omaksi ilokseni huomasin että ne nuorimmatkin tuntuivat aikuistuneen sielä ollessaan :) Ihan fiksuja juttuja osasi 18 vuotiaat tytöt jutella 60 vuotiaan miehen kanssa. Ei mitään ongelmia :) Itse olin koulua käydessäni 20v.

Vierailija
34/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:54"]Se johtuu siitä että iässäsi koetaan usein että nyt ollaan aikuisia jä järkeviä. On kova tarve näyttää aikuisuus ja itsenäisyys. Urat alkaa useilla ja työmarkkinoilla on kova näyttämisen paikka. Sitten siinä kolmenkympin kieppeillä siitä toipuu ja ymmärtää että elämä voi olla rentoa ja hauskaakin. Pätemisen ja näyttämisen tarve poistuu ja uskalletaan kukin olla omia itsejämme. [/quote] Onko rentous ja hauskuus pillujuttuja ja ryyppyreissuista puhumista? Ap [/quote] Voi olla. Vaikutat nipolta.

[/quote]

Kyllä minäkin tympääntyisin alapääjutuista. Mutta olen ollut myös työpaikassa, jossa kahvituntien jutut menivät aika alapäävoittoisiksi ajoittain. Kyseessä hoitoala. Ihan oli lapsellista juttua, lomajyystöjenkin muistelua, toisten seksitaitojen arvailua jne.

Vierailija
35/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olin joskus työkkärin järjestämällä kurssilla ja tuntui, että olen ainoa ns. normaalijärkinen siellä. Valittavia, ilkeitä akkoja oli kamalasti ja loput luokkaa "onks pakko jossei jaksa". Hygieniapassiin opiskelin sen verran että luin aihealueen kerran läpi, muut eivät saaneet koetta läpi vaikka iso osa sai tukiopetusta siihen!! Jne. Tosi raskasta oli henkisesti koko kurssi.

Vierailija
36/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin vaurioittamia aivoja sielä vain on. Surullisen alkoholistinen valtio tämä Suomi.

Varoittavia esimerkkejä alkoholin vammavasta vaikutuksesta. Näitä samoja tyyppejä on eduskunnassakin.

Vierailija
37/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:03"]Relaa hiukan. Ainakin hoitoalalla työelämässäkin on 50-60v naisia, joitten jutut saa nauramaan ja korvat kuumottamaan. Nimenomaan seksijuttuja puhuvat tauoilla, haittaako? Jos en aina ole tuulella sillä, että jaksan kuunnella, palaan töihin nopeammin. Joskus lisään vettä myllyyn ja aahh..taas nauretaan. Työ on toisinaan niin raadollista ja rankkaa, ettei aina voi tosikkoilla. Raja on kuitenkin pidettävä siinä, ettei naureta uskontoihin ja politiikkaan liittyville asioille tai kenenkään sairauksille. Huomautan kyllä hyvin herkästi, jos puheet menevät sille tasolle. Jokaisen omat seksijutut eivät loukanne ketään tai yleisellä tasolla puhutut koomiset tilanteet.
[/quote]

Hyi hitto mua ei kiinnosta ä mien seksitarinat. Kuolisin, jos olisin tollasessa paikassa töissä. Meillä on onneksi vaan yksi ihminen joka selittää ummet ja lammet seksiseikkaliluistaan ja ai oa puheenaihe on miehet. Ei varmaan yllätä jos sano , että yritän vältellä häntä kaikki päivät. Mun huumori ei vaan ole niin yksinkertaista, että kun joku sanoo römpsä niin se oli päivän huumoripläjäys..

Vierailija
38/41 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni aikuisopiskelijoista: laiskoja ja itsekkäitä pentuja! Olen itse 19-vuotias ja osaan siivota jälkeni, toisin kuin aikuisopiskelijat. Yksi esimerkki: kerran koulumme opetuskeittiö oli kuin räjähdyksen jäljiltä. Me nuoret opiskelijat sitten siivosimme. Eikö kouluttaja/opettajakaan välitä? Ovatko aikuisopiskelijat jotenkin korkea-arvoisempia kun ei tarvitse edes siivota?

Vierailija
39/41 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/41 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu alasta. Jos hakeudut jollekin white thrash alalle niin ehkä siellä mehustellaan ryyppyputkilla ja kännipanoilla.