Ihanaa, äitini oli sitten "palkannut" naisen kertomaan siitä ettei
..minun pidä muuttaa pois kotoota,että se on liian rankkaa minulle tms.Olen 17. Ainoa koulu johon haluan on 100 km päässä. Tuli oikein hyvä mieli.
Kommentit (29)
Kertokaa nyt, miten 17-vuotias tulee toimeen, jos ei saa esim. opintotukea. Aika paljon saa paiskia töitä koulun ohella, että saisi edes vuokrarahat kasaan.
Ai niin, Suomessa suunnilleen pitää ajaa penska pois kotoa viimeistään, kun on 18 ja koulu on loppunut.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:09"]Kertokaa nyt, miten 17-vuotias tulee toimeen, jos ei saa esim. opintotukea. Aika paljon saa paiskia töitä koulun ohella, että saisi edes vuokrarahat kasaan.
[/quote]
Opintolainalla+töillä.
Opintolainaakaan ei saa, jos vanhemmat tienaa liikaa (61000 euroa tai enemmän).
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:47"]
Muutin 16-vuotiaana omaan asuntoon ja oli ihan parasta. Oma tupa, oma lupa, eikä koulunkäynti kärsinyt.
[/quote]
Lottovoitto? Vai miten muuten 16v saa oman asunnon, ellei ole orpo.
[/quote]
Sen verran sain suvusta apuja, että tein töitä opiskelun ohella.
Ei se eläminen kallista ole jossakin amiksen asuntolassa ja ainahan sitä voi vähän jotakin hanttihommia paiskia saadakseen voita leivän päälle. Hienosti se onnistuu, kesätyörahat säästöön, niin silläkin pärjää jo pitkälle. Asuntolan kämpät on kalustettuja, viet omat lakanasi ja pikkuroippeesi sinne.
Taitaa äityli olla viettänyt hurjaa nuoruutta niin on nyt kakka jäykkänä aloittajasta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:47"]
Muutin 16-vuotiaana omaan asuntoon ja oli ihan parasta. Oma tupa, oma lupa, eikä koulunkäynti kärsinyt.
[/quote]
Lottovoitto? Vai miten muuten 16v saa oman asunnon, ellei ole orpo.
[/quote]
Sen verran sain suvusta apuja, että tein töitä opiskelun ohella.
[/quote]
Siis apuja niin, että annettiin puh.nro. soita tuonne ja kysy töitä. En siis ollut missään isin omistamassa firmassa "sihteerinä" ja repinyt tonneja puhelimeen vastailusta.
Huh, onneksi minulla on italialaisia sukujuuria niin voin näin 26-vuotiaanakin asua kotona ja naiset pitävät sitä vain söpönä kun huolehdin vanhemmistani :D