Syövätkö lapsenne kaksi lämmintä ateriaa viikonloppuisin?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näemmä parempien ihmisten kokoontumisajot. Suurissa osassa suomalaisia perheitä ei ole edes arkena yhteisiä ruokahetkiä, joten ei niitä ole kahta viikonloppunakaan. Tästä ei kannata itselleen stressiä ottaa. Jos jonain päivänä et jaksa ruokaa laittaa, lapset eivät kasva vinoon. Voivat syödä jotain muuta.
Ainoastaan teillä tietyllä osalla väestä on näin. Meillä normaaleilla kaikki aika viikonloppuna ei mene siiderin kiskomiseen. Teidän lapsenne ovat niitä, jotka tankkaavat ihan tietysti syystä ruokaa perjantaina ja maanantaina koulussa/päiväkodissa.
Yleensä koulussa ja päiväkodissa maanantaisin menee enemmän ruokaa, kuin muina päivinä, koska suurin osa lapsista liikkuu enemmän viikonloppuisin, kuin koulupäivänä, jolloin energianmäärä lisääntyy. Myös niiden lasten osalta, joiden kotona syödään kaksi ateriaa. Myös meidän lapset syövät maanantaisin koulussa enemmän, vaikka kuinka panostan ruokailuun. Siltä osalta vanhempien syyllistäminen on turhaa.
Ja sitten on niitä perheitä, joissa lapset saavat kovin niukasti ruokaa. Miksi syyllistyt totuudesta, jos itse ruokit lapsesi asianmukaisesti viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näemmä parempien ihmisten kokoontumisajot. Suurissa osassa suomalaisia perheitä ei ole edes arkena yhteisiä ruokahetkiä, joten ei niitä ole kahta viikonloppunakaan. Tästä ei kannata itselleen stressiä ottaa. Jos jonain päivänä et jaksa ruokaa laittaa, lapset eivät kasva vinoon. Voivat syödä jotain muuta.
Ainoastaan teillä tietyllä osalla väestä on näin. Meillä normaaleilla kaikki aika viikonloppuna ei mene siiderin kiskomiseen. Teidän lapsenne ovat niitä, jotka tankkaavat ihan tietysti syystä ruokaa perjantaina ja maanantaina koulussa/päiväkodissa.
Yleensä koulussa ja päiväkodissa maanantaisin menee enemmän ruokaa, kuin muina päivinä, koska suurin osa lapsista liikkuu enemmän viikonloppuisin, kuin koulupäivänä, jolloin energianmäärä lisääntyy. Myös niiden lasten osalta, joiden kotona syödään kaksi ateriaa. Myös meidän lapset syövät maanantaisin koulussa enemmän, vaikka kuinka panostan ruokailuun. Siltä osalta vanhempien syyllistäminen on turhaa.
Ja sitten on niitä perheitä, joissa lapset saavat kovin niukasti ruokaa. Miksi syyllistyt totuudesta, jos itse ruokit lapsesi asianmukaisesti viikonloppuisin?
Miksi sinä itse tuot nämä ikuiset höpinät tähän ketjuun?
ohis
Meillä perheessä syötiin viikonloppuna aamupala, lämmin ruoka (noin klo 16 mennessä) ja sitten iltapala.
Kyllä, tosin usein teen niin paljon ruokaa lounaalle että se riittää myös päivälliselle koska en halua kokata kahta kertaa päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tosin usein teen niin paljon ruokaa lounaalle että se riittää myös päivälliselle koska en halua kokata kahta kertaa päivän aikana.
Syödäänkö teillä siis samaa ruokaa kahdesti samana päivänä? Mikä järki siinä on?
Meillä lapsuudessa viikonloppuisin heräiltiin omia aikoja ja ruoka oli joskus 14-15 aikoihin
Sitten oli päiväkahvit 17-18 jolloin äiti oli aina leiponut jotain hyvää. Sitten illalla iltapala. En nähnyt nälkää tai tankannut koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödäänkö teillä siis samaa ruokaa kahdesti samana päivänä? Mikä järki siinä on?
Kyllä, ja se järki ettei mun tarvitse istua keittiössä neljää tuntia päivässä. Kerkeän viettää aikaa lasten kanssa sädekehän kiillottelun ja marttyyriviitan pukemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja se järki ettei mun tarvitse istua keittiössä neljää tuntia päivässä. Kerkeän viettää aikaa lasten kanssa sädekehän kiillottelun ja marttyyriviitan pukemisen sijaan.
Miksi ihmeessä sinä _istut_ keittiössä kun kokkaat? Miksi ihmeessä ruoanlaittoon menee noin kauan?
Ja mikset tee niin, että edellisen illan päivälliseltä jätät osan seuraavan päivän lounaalle, näin kierto on paljon fiksumpi.
Aamiainen, lounas ja päivällinen kuuluu meillä kuvioon. Arkisin lapset syövät lounaan koulussa ja itse työpaikkaruokalassa, jos en ole etänä.
Aamiaisen jokainen syö omalla aikataulullaan. Viikonlopun lounas ja päivällinen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin keittiössä tai kokkaamisessa neljää tuntia päivässä koskaan menee. Toisaalta ruokaa voi tehdä lasten kanssa yhdessä tai lapset voivat kokota yksin tai yhdessä. Ajatus, että vain äiti voisi kokata on aika vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinä _istut_ keittiössä kun kokkaat? Miksi ihmeessä ruoanlaittoon menee noin kauan?
Ja mikset tee niin, että edellisen illan päivälliseltä jätät osan seuraavan päivän lounaalle, näin kierto on paljon fiksumpi.
Ihan siis sinun kiusaksesi en tee niin.
Voit tulla tekemään terveellistä, ravitsevaa ruokaa kaikkine viipaloimisineen ja raastamisineen seitsemälle hengelle joista kolme on urheilevia teinipoikia kahdesti päivässä, mikäli kovasti kokkaamisesta pidät. Minä en pidä. Minä ennemmin teen lasten kanssa asioita.
Syö, ei käytä koskaan edes eineksiä. Oikein hyvä laittamaan ruokaa kun kokki ammatiltaan
Aina kotona syöty vain yksi lämmin ateria päivässä. Ravinnerikkaat aamu-ja iltapalat tähän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siis sinun kiusaksesi en tee niin.
Voit tulla tekemään terveellistä, ravitsevaa ruokaa kaikkine viipaloimisineen ja raastamisineen seitsemälle hengelle joista kolme on urheilevia teinipoikia kahdesti päivässä, mikäli kovasti kokkaamisesta pidät. Minä en pidä. Minä ennemmin teen lasten kanssa asioita.
Kuten mitä?
Miten sinä saat menemään noin paljon aikaa ruoanlaittoon? Ja miten ne on jo teinejä, että ole oppinut huushollaamaan?
Et ole yleiskoneesta kuullut? Se viipaloi ja raastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin keittiössä tai kokkaamisessa neljää tuntia päivässä koskaan menee. Toisaalta ruokaa voi tehdä lasten kanssa yhdessä tai lapset voivat kokota yksin tai yhdessä. Ajatus, että vain äiti voisi kokata on aika vanhanaikainen.
Helposti menee, jos tekee jotain vähän monimutkaisempaa kuin makaronilaatikko ja se kahdesti päivässä. Varsinkin jos syöjiä on enemmän kuin neljä. Meillä pääasiallinen ruuan laittaja on isä, muut osallistuu toki myös.
Yleensä kyllä, joskus lounas voi tosin olla esim puuro lapsille. Ja joskus jos ollaan nukuttu pitkään niin syödään tukeva aamiainen ja yksi isompi ruoka iltapäivällä, plus välipalaa tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti menee, jos tekee jotain vähän monimutkaisempaa kuin makaronilaatikko ja se kahdesti päivässä. Varsinkin jos syöjiä on enemmän kuin neljä. Meillä pääasiallinen ruuan laittaja on isä, muut osallistuu toki myös.
Mihin kahteen ruokalajiin saat kulumaan neljä tuntia vaikka laskisi ruuan uunissaolomisen tai liedellä hautumisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä itse tuot nämä ikuiset höpinät tähän ketjuun?
ohis
Ihan siksi, että sinä pääset pätemään. Ole hyvä, päiväsi on pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mene. Ellei ole ihan täydellinen tumpula.
Ja se että syötte kaksi kertaa samaa pöperöä samana päivänä sen sijaan että tekisitTE illan ruoasta seuraavan päivän lounaan ei muuten säästä yhtään sen enempää aikaa... On vain ANKEAA.
"Lämmin ateria" ei tarkoita sitä että ruoka on lämmintä tai lämmitettyä.
Eli te kaikki jotka vastaatte, "joskus kolmekin, koska aamupuuro, makaronilaatikko ja nakkikeitto", tsempatkaa nyt vähän.
Jos kesällä tarjoaa perheelle fetasalaattia lounaaksi ja täytettyjä kylmiä leipiä päivälliseksi, teidän logiikalla tämä on nolla "lämmintä ateriaa" päivässä.