Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin väkivaltainen mies

Vierailija
14.11.2021 |

On käynyt ystävääni käsiksi useasti ja kerran hakannut ihan kunnolla, ns sairaalakuntoon.

Tapaisitko ystävääsi tämän miehen kanssa?

Vaihtoehto on olla tapaamatta ystävää ollenkaan koska loukkaantuu jos kieltäydyn näkemästä myös miestä. En myöskään voi vaatia miestä lähtemään omasta kodistaan jos vaikka on heidän lapsen syntymäpäivä.

Mies on näin muuten ihan mukava ja pitäisin hänestä jos en tietäisi mitä neljän seinän sisällä tapahtuu.
En haluaisi nähdä vilaustakaan enää tästä miehestä mutta toinen vaihtoehto on ystävän menetys.
Eihän mies minulle ole mitään tehnyt ja ystävä päättänyt pysyä tämän miehen kanssa.

Miten toimisitte?

Ideaalihan olisi että tapaisin vain ystävääni mutta tämä ei ole vaihtoehto valitettavasti.
Ja minulla on myös muita ystäviä. En ole hänestä riippuvainen mutta on ystävä lapsuudesta saakka ja tärkeä ihminen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tyyppi kirjoittelee näköjään mitä mielikuvituksellisia asioita tänne joka päivä useasti. Pelkästä kirjoitusasusta tunnistaa. Kenelläkään ei ole noin tapahtumarikasta elämää. Koskaan.

Vielä luojan vuonna 2021 täytyy kampanjoida naisiin kohdistuvan väkivallan kitkemiseksi ja naisten oikeuksien puolesta.

Miksi näin jos me niin lintukodossa eletään rauhakkain miesten keskellä turvallisesti?

Vierailija
42/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman tunnekylmiä viestejä tässä keskustelussa. Miten kehtaatte???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman tunnekylmiä viestejä tässä keskustelussa. Miten kehtaatte???

Ne on niitä, ketkä näkevät näitä tilanteita vain elokuvista samalla kullan kanssa popparia vetäen kotoisasti sohvalta ja ajattelevat korkeintaan, minkälaisen kuvan tästä illasta kullan kanssa saa faceen.

Vierailija
44/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on velvollisuus ilmoittaa viranomaisille, jos tiedät, että väkivaltaa todella tapahtuu. Sinua voidaan lain mukaan rangaista, jos et toimi. Ystäväsi ei välttämättä voi tai siihen ole itse kykenevä. Miksi suljet silmäsi tältä touhulta? Pelkäät ystävyytenne puolesta mutta et sitä, että ystäväsi ja heidän lapset voi olla hengenvaarassa?

Esitä se säädös, jonka perusteella täysin ulkopuolisella on ilmoitusvelvollisuus, jos ihminen itse ei halua ilmoittaa? Käsittääkseni perheväkivalta ei nykyään enää ole asianomistajarikos, mutta ei kukaan voi mitään, jos hänen ystävänsä haluaa jatkaa tuossa suhteessa.

Hän ei sulje silmiään , mutta on nähnyt tarpeeksi paljon elämää tietääkseen, että viimeinenkin yhteys ystävään katkeaa, jos puuttuu asiaan. Ystävä on selvästi valinnut miehensä, ei tervettä elämää eikä ystäviä.

AP:lta kysyisin, miten ystäväsi itse selittää käytöstään. Miksi hän jää hakattavaksi eikä pelasta edes lapsiaan?

Vierailija
45/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaukseni katosi bittiavaruuteen, kun vastasin 42:n viestiin tunnekylmistä vastauksista?

Kerroin, että olemme pelastaneet ystävän väkivaltaisen miehen käsistä, mutta hän palasi takaisin ja katkaisi välit meihin. Siitä opimme, että sekaantuminen on täysin turhaa.

Siinä voi olla omakin henki vaarassa. Siitä on tarinoita toisaalla. Jätän mainitsematta sen sivuston, joka ilmeisesti johti "viestisi julkaistaan hyväksymisen jälkeen".

Vierailija
46/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä miestä on sitten pakko sietää, mutta silloin kun hän ei ole läsnä niin tehkää ystäväsi kanssa turvasuunnitelma miten hän pääsee pakoon ja saa apua (eli tulee vaikka sinun luokse yöksi ja sitten yrität saada hänet turvakotiin tai omille sukulaisilleen) kun tilanne väkivaltarikollisen kanssa taas käy uhkaavaksi.

Voit vaikka sinäkin soittaa turvakotiin ja pyytää ohjeita tuon suunnitelman laatimiseen. Ystävää tietenkään ei väkisin voi minnekään viedä, mutta voit valmistautua auttamaan jos hän pyytää.

Ystävää ei kiinnosta tällaiset suunnitelmat. Hän on päättänyt olla miehen kanssa. Ei hän tarvitse mitään helvetin suunnitelmia

Vierailija
47/48 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on velvollisuus ilmoittaa viranomaisille, jos tiedät, että väkivaltaa todella tapahtuu. Sinua voidaan lain mukaan rangaista, jos et toimi. Ystäväsi ei välttämättä voi tai siihen ole itse kykenevä. Miksi suljet silmäsi tältä touhulta? Pelkäät ystävyytenne puolesta mutta et sitä, että ystäväsi ja heidän lapset voi olla hengenvaarassa?

Esitä se säädös, jonka perusteella täysin ulkopuolisella on ilmoitusvelvollisuus, jos ihminen itse ei halua ilmoittaa? Käsittääkseni perheväkivalta ei nykyään enää ole asianomistajarikos, mutta ei kukaan voi mitään, jos hänen ystävänsä haluaa jatkaa tuossa suhteessa.

Hän ei sulje silmiään , mutta on nähnyt tarpeeksi paljon elämää tietääkseen, että viimeinenkin yhteys ystävään katkeaa, jos puuttuu asiaan. Ystävä on selvästi valinnut miehensä, ei tervettä elämää eikä ystäviä.

AP:lta kysyisin, miten ystäväsi itse selittää käytöstään. Miksi hän jää hakattavaksi eikä pelasta edes lapsiaan?

Juurikin tämä että tilanne ei tule muuttumaan vaikka tekisin lasun. Ystävä arvaisi kuka tehnyt vaikka tekisin nimettömänä. Väkivallasta ei ole missään mitään todisteita (paitsi kuvat minulla ja viestit) eikä ystävä tule eroamaan. Lasu ei tee mitään. Lapsella ulkoiset puitteet kuitenkin kunnossa eikä väkivalta ole tietääkseni kohdistunut lapseen.

Ainut seuraus on välien katkeaminen.

Ystäväni uskoo että tilanne tulee muuttumaan. Viimeksi sanoin että tämä ei tule olemaan viimeinen kerta todellakaan ja ystävä vain hymähti tälle. Ymmärsin että asia tältä erää loppuunkäsitelty. Sillä hän varmaan minulle uskoutuu kun tietää etten painosta ja jankuta erosta. Uskon ja toivon että se herääminen vielä tapahtuu jossain vaiheessa. Varsinkin jos vielä hakkaa hänet ihan kunnolla.

Sen verran viime pahoinpitelystä vielä että mies oli kuulemma kaatanut hänet maahan ja hakannut ihan kunnolla nyrkeillä raivon vallassa. Siltä kaverin naama näyttikin. Sairaslomalla oli pitkään kun ei voinut kotoota poistua.

Jos vielä kerran käy kiinni tuolla tavalla niin toivon että ymmärtää häipyä.

Silloin kyllä teen itsekin jo jotakin jos ei ymmärrä erota jos noin vielä käy.

Sen verran ystäväni on ymmärtänyt että on pyytänyt minua säilyttämään kuvat todisteena. Minulla on aiemmatkin mustelmakuvat tallessa. Ystäväni on ne poistanut puhelimesta ettei mies näe että on lähetellyt kuvia ruhjeista. Mies siis tietää että tiedän mutten tiedä tietääkö että olen nähnyt kuvia tekosistaan? Ainakaan niistä aiemmista.

Mutta kun on pyytänyt säilyttämään kuvat niin kyllä siellä jonkinnäköinen eropäätös on ehkä kypsymässä.

Ap

Vierailija
48/48 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tilanne?