Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläismummelit lähtevät liikenteeseen pahimpaan ruuhka-aikaan

Vierailija
02.02.2015 |

Miksi lähdetään kauppaan tai pankkiin pahimpaan ruuhka-aikaan ?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun eläkeläiset ovat olleet töissä, ei ollut mitään nettijuttuja, joilla hoitaa asioita. Hoitivat siis ruokatunnilla. Tuo tapa on sitten jäänyt, tottumus on toinen luonto.

Vierailija
42/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:57"]

Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt, että millainen älläkkä mahtaisi nousta, jos marketissa otettaisiin lounasaikaan käyttöön jonkinlainen "mummovapaa" kassa. Menisi ne palvelutiskin lounasannokset paremmin kaupaksi, kun tietäisi, että koko ruokatunti ei kulu kassajonossa.

[/quote]

Sitä varten on ainakin paremmissa marketeissa pikakassa max. 5 ostoksen tekijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:42"]

Yleensä kaupassa käyvät aamupäivisin, eli täysin eri aikaan kuin juuri töistä päässeet.

[/quote]

Kyllähän noitakin näkee, jotka ovat 06:30 käsi kaupan ovenkahvalla, mutta seuraava iso buumi osuu kyllä ruokatuntiaikaan! 

Vierailija
44/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:52"]

Onpa hirveää kun maailmassa on muita ihmisiä, eivätkä he elä kuten SINUN aikatauluihisi sopisi, vaan määrittävät omat aikataulunsa itse. Voi voi.

[/quote]

Olet hienosti naamioinut naljailunhalusi myötätunnoksi eläkeläisiä kohtaan.

[/quote]

Todennäköisesti kotiavustaja tai terveyskeskustöpöttelijä, joka rakastaa kaikkia vanhoja.

Vierailija
45/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:57"]

Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt, että millainen älläkkä mahtaisi nousta, jos marketissa otettaisiin lounasaikaan käyttöön jonkinlainen "mummovapaa" kassa. Menisi ne palvelutiskin lounasannokset paremmin kaupaksi, kun tietäisi, että koko ruokatunti ei kulu kassajonossa.

[/quote]

Sitä varten on ainakin paremmissa marketeissa pikakassa max. 5 ostoksen tekijöille.

[/quote]

Laitankin heti sähköpostia S:lle, että perustavat tuommoisen paremman marketin meidän kaupunginosaan. 

Vierailija
46/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:32"]

Kai he saavat mennä asioilleen koska haluavat. Et ole ap kai tullut ajatelleeksi, että eläkeläisilläkin voi olla päivä aikataulutettuna erilaisten aktiviteettien takia? Ja mitä ihmettä sinä siellä pankissa teet, eikö sinulla ole nettipankkia raha-asioiden hoitamista varten?

[/quote]

En ole ap mutta kerran pari vuodessa joutuu käymään pankissa lasten tileihin ja kortteihin liittyvissä asioissa. Viimeksi taisin käydä kun piti avata vaihto-oppilaalle tili. Pankki- ja sijoitusneuvojalle sentään varataan aika etukäteen.

Vierailija
47/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:40"]

Seuraavalla kerralla kun olet lähdössä liikenteeseen, asennoidu jo valmiiksi niin, että siellä on muitakin ihmisiä kuin sinä. Vedä syvään henkeä. Katso ihmisiä silmiin ja hymyile. Rupattele jonossa vaikkapa lumitilanteesta. Huomaat, että päivä onkin ihan kiva eikä haittaa, vaikka asioilla menikin kymmenen minuuttia tavallista kauemmin.

[/quote]

Ah, päivän äiti aurinkoinen tässä hei! 

Vierailija
48/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:50"]

Käyn kaupassa yleensä illalla seitsemän jälkeen. Silloin kaupoissa ei ole eläkeläisiä eikä paljon ketään muutakaan. Suosittelen niille, joita muiden ihmisten olemassaolo häiritsee.

[/quote]

On siellä, ihan riittämiin. Lapsiperheet voisivat jättää sen viimeisen 1,5 tuntia lapsivapaaksi, eikä pyöriä kaupoissa iltakahdeksalta jolloin luulisi lasten olevan jo hampipesulla ja asettumassa yöunille.

Vierailija
49/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat eläkeläisiä eivätkä oikein sovi tuohon kategoriaan. Eivät ole hitaita eivätkä tuki käytäviä, ovathan he molemmat olleet työelämässä vielä puolisen vuotta sitten.

Aamuisin heräävät klo 8 pintaan, liikkeelle lähtevät aamupäivällä ja viimeistään klo 13 ovat kotona syömässä lounasta. Valitettavasti siihen saattaa osua jonkun lounastauko, mutta vanhempani ovat toki oikeutettuja käymään kaupassa välittämättä joidenkin lounastunneista. itse kuln ovat käyttäneet työpaikkaruokalaa, niin voi olla vaikea ymmärtää, että jonkun pitää hötkyä kesken työpaikan kaupassa. Voisihan ne eväätkin ostaa edellisenä iltana, kun siellä kaupassa kumminkin silloin käyt. Näin teen itse.

Appivanhemmillani on taas paljon harrastuksia aamupäivällä ja kaupassa käyvät nimenomaan iltapäivästä. Jos jonkun työpäivä päättyy jo klo 15, saattavat appivanhempani olla kaupassa mutta pakkoko sen työläisen on rynniä suoraan työstä kauppaan, voihan sitä mennä iltasella, kun on tunnetusti vähemmän ruuhkaisaa.

Ylipäätään en tajua, miksi sen työläisen on pakko mennä ruuhka-aikaan kauppaan, kun kaupassa voi käydä illemmallakin. Samoin en tajua miksi juuri eläkeläisen on pakko mennä torstaina tekemään viikonlopun ostokset kun se perjantai pitäisi jotenkin mystisesti pyhittää työläiselle. Miksi ihmeessä se työläinen ei tee torstai-iltana viikonlopun ostoksia? Minä teen. Ei harmita appivanhempien tai omien vanhempieni toilailut perjantaina, kun itse teen ne ostokset jo päivää aiemmin.

Nykyajan eläkeläiset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä. On hyväkuntoisia, aktiivisia ja harrastavia eläkeläisiä ja sitten niitä huonokuntoisia rollaattoriköpöttelijöitä, joiden on pakko lähteä kukonlaulun aikaan kauppaan jotta ehtivät sillä köpöttelyllään kauppaan, terveyskeskukseen, kuntoutukseen ja seurakunnan virsilaulantaan ja päiväunille rankan aamupäivän päätteeksi. En tiedä yhtäkään köpöttelijää, joka lähtisi klo 18 jälkeen mihinkään.

Kaikkie epämukavuuksia pystyy välttämään,, kun muuttaa omaa asennettaan. Onko pakko rynniä kauppaan silloin kuin kaikki muutkin? Mikä sääntö siinä on, että työssäkäyvän pitäisi käydä kaupassa suoraan töiden jälkeen?  

Vierailija
50/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:40"]

Omat vanhempani ovat eläkeläisiä eivätkä oikein sovi tuohon kategoriaan. Eivät ole hitaita eivätkä tuki käytäviä, ovathan he molemmat olleet työelämässä vielä puolisen vuotta sitten.

Aamuisin heräävät klo 8 pintaan, liikkeelle lähtevät aamupäivällä ja viimeistään klo 13 ovat kotona syömässä lounasta. Valitettavasti siihen saattaa osua jonkun lounastauko, mutta vanhempani ovat toki oikeutettuja käymään kaupassa välittämättä joidenkin lounastunneista. itse kuln ovat käyttäneet työpaikkaruokalaa, niin voi olla vaikea ymmärtää, että jonkun pitää hötkyä kesken työpaikan kaupassa. Voisihan ne eväätkin ostaa edellisenä iltana, kun siellä kaupassa kumminkin silloin käyt. Näin teen itse.

Appivanhemmillani on taas paljon harrastuksia aamupäivällä ja kaupassa käyvät nimenomaan iltapäivästä. Jos jonkun työpäivä päättyy jo klo 15, saattavat appivanhempani olla kaupassa mutta pakkoko sen työläisen on rynniä suoraan työstä kauppaan, voihan sitä mennä iltasella, kun on tunnetusti vähemmän ruuhkaisaa.

Ylipäätään en tajua, miksi sen työläisen on pakko mennä ruuhka-aikaan kauppaan, kun kaupassa voi käydä illemmallakin. Samoin en tajua miksi juuri eläkeläisen on pakko mennä torstaina tekemään viikonlopun ostokset kun se perjantai pitäisi jotenkin mystisesti pyhittää työläiselle. Miksi ihmeessä se työläinen ei tee torstai-iltana viikonlopun ostoksia? Minä teen. Ei harmita appivanhempien tai omien vanhempieni toilailut perjantaina, kun itse teen ne ostokset jo päivää aiemmin.

Nykyajan eläkeläiset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä. On hyväkuntoisia, aktiivisia ja harrastavia eläkeläisiä ja sitten niitä huonokuntoisia rollaattoriköpöttelijöitä, joiden on pakko lähteä kukonlaulun aikaan kauppaan jotta ehtivät sillä köpöttelyllään kauppaan, terveyskeskukseen, kuntoutukseen ja seurakunnan virsilaulantaan ja päiväunille rankan aamupäivän päätteeksi. En tiedä yhtäkään köpöttelijää, joka lähtisi klo 18 jälkeen mihinkään.

Kaikkie epämukavuuksia pystyy välttämään,, kun muuttaa omaa asennettaan. Onko pakko rynniä kauppaan silloin kuin kaikki muutkin? Mikä sääntö siinä on, että työssäkäyvän pitäisi käydä kaupassa suoraan töiden jälkeen?  

[/quote]

Kaikilla ei ole työpaikallaan lounasruokalaa tai muutakaan lounaspaikkaa edes lähistöllä. Mikroakaan ei työpaikalta löydy. Kylmiä eväitäkö pitäisi syödä vuodesta toiseen? Kyllä työntekijällä on oikeus hakea lämmin lounas tiskiltä lounasaikaan yhtä lailla kuin eläkeläisilläkin on siellä oikeus seilata.

Vierailija
51/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa sitten lapsenlapsen kanssa kauppa-asioilla aamupäivällä. Lähtiessä tyttö totesi, että "siellä oli tosi paljon vanhoja ihmisiä". Eli kyllä monet ikäihmiset näyttävät hoitavan kaupassa käyntinsä ihan muulloin kuin pahimpaan ruuhka-aikaan.

Vierailija
52/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on tottuneet nousemaan ajoissa ja ei ole syytä vitkutella asiointia iltapäivään. Moni ei uskalla hämärän aikaan liikkua, ja kuten joku sanoi, niin tykkäävät nähdä ihmisiä.

Vierailija
53/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:40"]

[/quote]

On verrattomasti nopeampi, helpompi ja kaikkien hermoja säästävämpi mennä työpaikalta kaupan kautta päiväkotiin hakemaan lapsia kuin hakea lapset ensin ja mennä sitten heidän kanssaan ostoksille. Iltaruoan saa paljon nopeammin pöytään ja muut ilta-askareet tehtyä ajallaan.

Vierailija
54/54 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:42"]

Yleensä kaupassa käyvät aamupäivisin, eli täysin eri aikaan kuin juuri töistä päässeet.

[/quote]

Niin - ruokatunnilla.